Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

CONTINUE_F5

Well-Known Member
Tähän menessä on julkistettu vain yksi virallinen ratti PS4:lle, Thrustmaster T300RS (- tulee GTPlaneetan mukaan myyntiin puolivälissä tätä kuuta).
Siitä, tukeeko PS4 esim. Logitechin G-sarjan ratteja tulevaisuudessa, ei ole mitään takeita.
Myöhemmin tänä vuonna ilmestyvä kilpa-ajosimulaattori Project Cars toimii pelintekijän (Slightly Mad Studios) viimeisimmän ilmoituksen mukaan vain Thrustmasterin rateilla - ja tietty normaaliohjaimilla. SMS lupailee kuitenkin, että uusia rattitukijulkistuksia peliin tulee myöhemmin.

Tämän linkin takaa löytyy vetoomusmahdollisuus Sonylle Logitechin (ja Fanatecin) rattien toimivuuden puolesta PS4:lla:
http://www.change.org/en-GB/petitions/sony-add-logitech-and-fanatec-wheel-support-to-ps4?recruiter=136360825&utm_campaign=signature_receipt&utm_medium=email&utm_source=share_petition

Äänestämään!
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Ääni laitettu ja jaettu fb:ssä ja erikseen fb:ssä kutsuttu kavereita pistämään äänensä. Nyt ollaan hyvän asian puolella!
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Kävin toki äänestämässä! Rattisettiä ei tällä hetkellä ole, mutta mikäli tuki saadaan, niin lähtee kyllä jossain vaiheessa G25/G27 setti ostoon Project CARSia sekä tulevia Turismoja ja muita simuja varten!
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Hienoa!
GTPlaneetan Pcars-ketjussa jo taannoin bongasin tämän vetoomusmahdollisuuden.
Fabrelle sen verran, että uutena et varmasti G25:ta löydä mistään ja tuskin edes käytettynä. Mutta G27-malleja liikkuu sekä käytettyjen, että uusien laitteiden markkinoilla.
Logitechin tilanne koskien peliohjainbisnestä on hieman epäselvä, sillä jo puolisentoista vuotta sitten firma oli huhujen mukaan lopettelemassa peliohjainyksikköään kannattamattomana. Mutta kylläpä noita 27-sarjalaisia ja esim. DFGT-mallia löytää hyllyistä hyvinkin helposti. Ovat näköjään vielä uusineet myyntipakkaustakin sähäkämmän siniseksi. :cool:
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Ongelmana lienee ennemminkin Logitech kuin Sony. Driverit ovat Logitechin aluetta, eivät Sonyn.
Jos Logitech ei drivereita tee tai julkista speksejä Sonylle, ei Sony voi asialle mitään.
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

En usko tuon olevan pelkästään noin koska Fanatecilla on sama homma ja ne on juuri firma joka haluaa joka alustalle..
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Olisikohan Sony panttamassa tietoa jos kerta ei saada edes parempia ajureita ulos
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Allekirjoitin vaikka en usko hankkeen mahdollisuuksiin, mutta aina voi toivoa että tämä onnistuu.
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Osallistuin ilman muuta. Toivottavasti toteutuu ja samalla saisivat vapauttaa Logitechin kuulokkeetkin. G930 setillä ei tee pleikalla oikein mitään vaikka periaatteessa toimiikin. :(
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Minäkin osallistuin. Jatkossa ajattelin osallistua siten, että en osta ps4:lle yhtään autopeliä ennen kuin tämä asia on kunnossa. Jos riittävän moni tekisi saman saisimme asialle äkkiä lisää vääntöä studioiden suunnalta.
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

En usko tuon olevan pelkästään noin koska Fanatecilla on sama homma ja ne on juuri firma joka haluaa joka alustalle..

Varmasti Sonyn panosta tuen saamisessa tarvitaan myös, mutta ilman laitevalmistajan tahtoa ja inputtia tukea lienee mahdoton saada. Logitech ei ole antanut oikeastaan mitään kannanottoa tähän asiaan. Tiedä sitten vaikuttaa tähän Sonyn jonkinmoinen yhteistyö Thrustmasterin kanssa, jolta tähän asti ainoa PS4-ratti on saatu.

Fanatechin ratit taisivat olla tuettuna PS3:ssa vain G25 emuloinnin kautta.
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Itsehän laitoin joitakin kuukausia thrustmasterille viestiä josko heidän flightstickeille olisi tulossa ps4 tukea niin vastasivat että se on täysin sonyn päästä kiinni tuleeko vai ei. Se on varmaan aivan liikaa toivottu että olemassa oleville tikuille tulisi, kun saavat uuden myytyä jos vanhat ei toimi.
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Allekirjoitin itsekin tämän vetoomuksen. G25 ratin tilalle ei ole tulossa uutta korvaajaa.
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Allekirjoitettu ja Tweetattu eteenpäin. Näillä näkymin ajopelit siirtyvät mun osalta PC-puolelle, mikäli PS4:en rattitukeen ei parannusta tule.
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Tunnettu Gran Turismo -tietolähde amar212 kertoo NeoGAFissa oman teoriansa PS4:n nihkeästä rattituesta. Periaatteessa syitä on kaksi: 1) tietoturva ja 2) lisenssimaksut.

So, on the PS4, the USB/HID compatibility is 100% supported, but it has been moved from the first onto the second layer API. So, basically, every device has to be authenticated by the OS and granted the USB/HID access.

I am absolutely certain it was done because of the piracy (infamous PS3 USB dongles), but it also gave Sony something similar - thus not the same - as Microsoft is doing for the past 3 generation of Xbox consoles - and that is direct control over USB slave-devices.

&

Xbox consoles are the one that also have security chip. It is called "Infineon Chip" and it is part of the every single Xbox-compatible device, from the foist Xbox, Xbox360 and XboxOne. For instance, all Fanatec Xbox360 compatible wheels - PWTS, GT2, CSR, CSRE - have it soldered on their motherboards. Without "Infineon Chip" no hardware is recognized by the Xbox.

&

By doing this "chip talk" they want to divert everything at Sony, because they do not see the logic in paying additional royalties to both Immersion and Sony to have their old (legacy) wheels supported on the new platform (we learned from the legendary 2005-2007 case how Immersion grants its patents on the platform-base - PS4 is a new "platform/console", so no automatically transfer of licenses apply).
Varsin uskottava selitys, etenkin kun tosiaan muistaa, mitä kaikkea ikävyyksiä PS3:n tietoturvan pettämisestä lopulta seurasi (aina PSN-tietomurtoon asti).

Lähde: NeoGAF
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Eli jos tuo teoria pitää paikkaansa, vanhojen rattien yhteensopivuudesta PS4:ssä on käytännössä turha uneksiakkaan? Jos G27 ei ole tota sirua, niin tuskinpa halvemmissa/vanhemmissakaan on?

Saman threadin OP:ssä tälläinen tweetti Logitechiltä:

syjcxj.png


edit. Skullgirls-devit sanoo näköjään että käytännössä kuka tahansa kehittäjä voi laittaa pelin tukemaan mitä tahansa ohjainta, mutta homman juju on se, että sun pitää kirjoittaa ajurit itse: http://skullgirls.com/forums/index.php?threads/looking-for-dualshock-3-driver-help-for-ps4.4164/
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Mukana ollaan, vaikken PS:llä pelaakkaan. Juuri samasta aiheesta boksipuolella ihmettelin ja olishan se nyt suotavaa että Logitech toimisi jokaisessa tän päivän vehkeessä.
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Näin mä olen täällä sanonut jo vuosia.

Tuolla gafin threadissä joku taisi selittää asiaa niin että ratit vaatii vähän enemmän kuin sen mihin itse ajurit tekemällä pystyy ja sen takia ei olisi mahdollista.

It actually doesn't. Some wheels have a much higher polling rate for greater sensititivity than joypads do.

Well, I've written a handful of device drivers so I'll hazard a guess. The above implementation would be a user space driver implemented via libusb. This would undoubtedly work fine for something like a DS3. However, I'd assume that peripherals like high-end wheels require a more performant solution where a kernel space driver would be more appropriate and it looks like such an implementation comes with additional security constraints.

Mulla ei ole mitään käsitystä, liekkö totta vai ei. En ole onneksi ikinä ajureita kirjoittanut itse :p

GTplanetista oli löytynyt Fanatecin virallisen edustajan postaus liittyen lisenssimaksuihin tms.:

It is a false rumor that you just need to pay some money and then you get a license.

For whatever reason, Sony limits the amount of compatible devices. It is NOT in the hands of a wheel maker and there is little to no interest to make old wheels compatible unless people will ask for that and ask the right company.

Lähteenä näillä jutuilla toi jo linkattu gafin threadi.
 
Vastaus: Allekirjoita vetoomus Sonylle Logitechin rattien toimivuuden puolesta PS4:lla

Lähteenä näillä jutuilla toi jo linkattu gafin threadi.

Edelleen tuo voidaan åeriaatteessa ohittaa tekemällä peliin ne ajurit valmiiksi. Silloin ohitetaan PS4n härdellit. Tämä ainakin toimi PS2lla ja 3lla... Ellei toi kommentti security chipistä juuri tarkoita tämän estoa.

Siinä mielessä tylsä, että Sony on lähtenyt MSn viitoittamalle tielle lisälaitteiden kanssa.
 
Ylös Bottom