Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Apua TV:n hankintaan?

Hiipu

Member
Elikkäs olen tässä hommaamassa televisiota. Tarkoitus on ostaa PS3-slim siihen kylkeen vielä blu-raytä toistamaan yms. Aikomuksena hankkia 40-42 tuumainen telkku ja budjettia ehkä siihen tonniin saakka. Jos halvemmalla saa niin aina parempi. Itse olen täysin hukassa noiden speksien kanssa mitä esim. verkkokaupan sivuilla näytetään kun jokainen telkkari on toistaan parempi ja jotkut samaspeksiset on kalliimpia kuin toiset. LG:t esim tuntuvat olevan aika halpoja? Kannattaako Sonystä maksaa enemmän vain merkin takia?

Jos joku tietää näistä asioista niin opastusta kaivataan :)
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Kannattaako Sonystä maksaa enemmän vain merkin takia?

En uskalla sen kummemmin alkaa sinua valistamaan valinnan suhteen mutta tässä olisi ainakin yksi Sonyn puolesta puhuva juttu:

BRAVIA® Sync™ Feature

The new PS3 system is also equipped with the BRAVIA® Sync™ feature. By connecting the new PS3 system and a BRAVIA TV with the HDMI cable, users are able to directly operate the XMB on PS3 using the TV remote control. Other functions include “System Standby” that will automatically turn off the PS3 system when the BRAVIA TV is turned off*4.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Itse voin heittää äänen Sonyn W5500-mallille. Taitaa saada nyt gigantista alle tonnin ja on kyllä kaikin puolin loistava televisio. Suositteluni siis tälle mallille!
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Koppaa kainaloon 42" Panasonic TX-P42G10E, eikä tarvii jälkeenpäin haikailla muiden televisioiden perään.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

mielestäni jos on vain peli käyttöön niin erot ei hd laaduis ole niin isoja mut sit jos katsot normaali telkkaria niin saattaa olla suuremmat erot ja sillon itse ainakin vertailujen jälkeen päätynyt sonyyn
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Juu normitelkkaria en ole välttämättä katsomassa koskaan :) Leffat tulee katsottua bluraylta/devarilta eli salattujen elämien kuvanlaatu ei ole tärkeää hankinnassa :D
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Samsungia vaan kehiiin. Sonya jos rahaa löytyy ja LG:tä jos ei. Panasonic on varma valinta, mutta ei niissä niin suuria eroja ole. Tietenkin riippuen koko- ja hintaluokasta..Saksasta melkein tilaamalla saa astetta parempaa kuin suomesta..
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Meikeläinen on aivan samassa tilanteessa, uusi 40-42 tuumainen telkku hakusessa ja hintakattona tuo 1000 euroa. Olen rajannut vaihtoehtoni näihin: Sony KDL-40V5500 ja LG 42LH7020. Päätarkoituksena blu-ray, pelikoneet ja tietokoneeseen liittäminen.

Sony kiinnostaisi ihan senkin takia, kun talon muut laitteet ovat samaa merkkiä. Tuo LG taasen vaikuttaa kaikin puolin mainiolta vehkeeltä ja sisältää erittäin loistavat media-ominaisuudet. Toisaalta taas tuota 100 hertsin motionflow-systeemiä en juurikaan tarvitse, sillä digitelkkarista tulee katseltua ainoastaan urheilua silloin tällöin, eli harvassa olisi sen hyödyntäminen.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Itselle tänään verkkokaupassa suositeltiin Sonyn KDL-W5500 mallia... Toimitusaika tosin olisi 3-5 viikkoa :) Nyt tutkimaan löytyykö muualta.

Plasmaahan en osta virrankulutuksen yms takia.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Itselle tänään suositeltiin....
Kaupat aina suosittelee sitä mistä saavat parhaat katteet, provikat ym.. myyjän oikea tietotaito on harvinaista.

Plasmaahan en osta virrankulutuksen yms takia.
Heh kannattaa ajatella asiakokonaisuutta edes hetken vähän laajemmin.

Sähkölaitteiden lämpö(sähkö) ei häviä taivaan tuuliin, vaan vähentää talon muun lämmitysjärjestelmän tarvetta. Suomessa joutuu kuitenkin asuntoa lämmittämään paikkakunnasta riippuen sellaiset 8-10 kuukautta.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Itselle tänään verkkokaupassa suositeltiin Sonyn KDL-W5500 mallia... Toimitusaika tosin olisi 3-5 viikkoa :) Nyt tutkimaan löytyykö muualta.

Plasmaahan en osta virrankulutuksen yms takia.

Gigantin nettikaupassa on kyseinen 40W5500-töllö hintaan 999€ ja yli 1000€:n tilauksissa ilmainen kotiinkuljetus, eli jonkun euron arvoisen tuotteen kun tuohon rinnalle otat, tulee rojut ilmaiseksi kotiin.

Jos töllö tulee pelkästään peli/BD/DVD -käyttöön, niin itse katselisin myöskin plasmoja. Jos taas aikomuksena käyttää PC:n kanssa joskus, niin LCD.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Juu varmaan tulee läppäriä liitettyä telkkuun myöskin. Mites toi vaste-aika kun on 8 sekuntia? Haittaako pelaamista kun sellaistakin olen kuullut?
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Hups :D No juu, eiköhän tollanen lähde tilaukseen! Liekkö E ja K malleilla eroa?
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Hups :D No juu, eiköhän tollanen lähde tilaukseen! Liekkö E ja K malleilla eroa?

E-malli on ns. koko Euroopan yleismalli. Voi vaikuttaa takuuasioiden hoiteluun ja kaapeli-HD -viritin voi loistaa poissaolollaan. E-mallit ovat yleensä tuotu "harmaa"tuontina jostakin muusta Euroopan maasta.

K-malli on sitten tarkoitettu Skandimarkkinoille, eli juurikin Suomeen. Näissä toimii kaapeli-HD ja taitavat olla tuotu virallisen maahantuojan kautta.

Joku korjatkoon, jos tietää paremmin.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

^Näinhän tuo on. Pienen guuglailun jälkeen selvisi. Nyt on gigantista parin päivän sisällä tulossa! Jos nyt ihan susipaska on niin voihan sen palauttaa :D Tuskin kyllä tarttii... Pääsee 20 tuumanen kuvaputki-Beko eläkkeelle :D
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

..ja kuten sanoin, E-malli ei välttämättä ole Cable HD -valmis.

Englanninkielisen Sonyn vastaus mallikysymykseen:
"The terms "D, AEP or E" are used to show where the product is sold. "D" stands for "Deutschland", "AEP" for "All European Model" and "E" stands for "Europe". "K" is used for products sold in Russia or other countries. In Germany you can only find devices with "AEP, D" or "E".

Kaapelitelevisio.fi:n mukaan väliä on vain ohjelmaversiolla.
Eli tuetut laiteversiot W5500:lla ovat:
KDL-40W5500 1.354EA, 1.405EA, 1.500EA

Sittenhän sen näkee kun laite on saapunut, ja tarkistaa ohjelmistoversion. Jos ei ole yhteensopiva (mitä epäilen suuresti), voi laitteen onneksi palauttaa.
 
Vastaus: Apua TV:n hankintaan?

Itse tein valintani lopulta Sonyn W5500 ja V5500 mallien 40 tuumaisen televisioiden välillä. DVDPlazaa ja muutamia arvosteluja lukiessani sain sellaisen käsityksen, että ero mallien välillä on hyvin pieni. V-malli ilmeisesti olisi pelaamiseen hieman parempi vaihtoehto, sillä W-mallissa on Game Modessakin huomattavissa pienehköä lagia useiden pelien kohdalla. Siispä en viitsinyt sijoittaa 200 euroa lisää televisioon, jossa erona V-malliin taitaa olla vain tuo 100 hertsin motion flow -systeemi.

Verkkokaupasta taitaapi olla vähän telkkarit loppu, joten saapi nähdä milloin tuo saapuu :).
 
Ylös Bottom