Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Astral Chain

JTahti

Well-Known Member
  • Toimintaseikkailu
  • Switch julkaisupäivä: 30.8.2019
  • Platinum Gamessin kehittämä (Bayonetta)
  • Konsolifin pelisivu
Pitkä traileri:


Astral Chain: First Look At The New Platinum Switch Exclusive! -youtube
Digital Foundry on päässyt katsomaan elokuussa ilmestyvää Astral Chain peliä. Eivät saaneet lupaa kuin näyttää lyhyitä pätkiä pelistä. Peli on kuulemma sekoitus Deus Exää ja Zeldaa. Pelissä pyöritään välillä Deus ex tyylisellä agenttitoimistolla ja välillä käydään selvittämään demonihyökkäystä ja mennään portista demoniulottovuuteen, missä on Zelda tyyppinen luolasto. Portti jutusta tuli mieleen Oblivion pelin oblivion portti, joissa käyminen mielestäni huononsi peliä ja kun portit oli saanut hoidettua niin tulikin lopputeksti. Tämä vaikuttaa siltä että tässä demoniulottuvuus homma on paremmin tehty, jos portin takana on Zelda tyylinen luolasto.
 
Itselle Astrail Chain on se vuoden villikortti, odotan peliä jopa enemmän kuin Zeldaa (koska se on remaster ja tiedetään jo alkuperäisteoksen pohjalta, että se on taattua laatua). Kauhulla ja innolla odotan pelistä julkaistavia arvioita. Kyseessä voi olla Switchin timanttisen tuotos tai sitten todellinen pohjanoteeraus, joka on erittäin sekava, itseään toistava ja fps ei riitä pyörittämään peliä sulavasti. Eniten toivon, että se olisi jompikumpi edellä mainituista vaihtoehdoista eikä mikään keskinkertainen 6-7 OK-tason peli.

"Go big or go home"
 
Astral Chain on kyllä itselle yksi odotetuimmista tämän vuoden peleistä. Näyttää minusta paremmalta ja mielenkiintoisemmalta kuin Bayonetat, jotka nekin ovat todella huippu pelattavaa. Tuollainen rooliseikkailu toimintapeli mielenkiintoisella ja hienolla maailmalla.
 
Joo kyllähän tätä odotellaan kovasti, Platinum onnistuessaan saa aika loistavaa jälkeä aikaan. Katsellaan ja ihmetellään mitä tästä tulee.

Siinä jotain alustavaa Digital Foundryltä.

 
EI hitto kun unohdin että tämäkin ilmestyy nyt, täytyy punnita tämän ja Controlin välillä kumpi lähtee ostoon. Kallistun kyllä enemmän Astral Chainin puoleen todennäköisesti.
 
... Kauhulla ja innolla odotan pelistä julkaistavia arvioita. Kyseessä voi olla Switchin timanttisen tuotos tai sitten todellinen pohjanoteeraus, joka on erittäin sekava, itseään toistava ja fps ei riitä pyörittämään peliä sulavasti. Eniten toivon, että se olisi jompikumpi edellä mainituista vaihtoehdoista eikä mikään keskinkertainen 6-7 OK-tason peli.

"Go big or go home"

Arvostelua pukkaa ja näyttää siltä että Platinum Games onnistui jälleen tekemään mestariteoksen.
https://opencritic.com/game/7870/astral-chain/charts
Näyttää siltä, että kerrankin rukouksiini vastattiin myöntävästi

2201
 
Eiks tätä peliä lasketa AAA peliksi? Näyttäs helkkarin huonosti löytyvän näin julkkarina, esim Gigantti näyttää vain, että löytyisi pelkästään keskusvarastolta
 
Aamulla jonku reilun puoli tuntia kokeilin, että hirveitä ei vielä pysty sanomaan mutta äkkiseltään ainakin taistelu tuntui tosi hyvältä. Tarina ja ääninäyttely oli semmosta perinteistä Japsi-meininkiä. Graafisesti oli kyllä hienon näkönen Switchin peliksi. :)
 
Ekat maistit otettu ja tutoriaalit hakattu lävitse ja vaikuttaa kyllä ihan pirun lupaavalle.

Omalle tyypille vaihtehtoina on tehoton pyssy tai tylsä miekka sekä legioni, jolla on aika mittari kuinka kauan hän pystyy olemaan jeesinä. Tätä omaa legion mussukkaa pitää aina välillä kutsua takaisin ja tämä luo oman twistinsä taisteluihin. Legionia voi myös käyttää eri tavoin, voi heittää hänet tappelemaan eturintamaan tai käyttää vaikka lassoamis apuna, jolloin vastustajat kahliutuu hetkeks aikaa maahan kiinni jolloin voit käydä mätkimässä terävimmän kärjen pois itsekin ilman pelkoa suuremmasta damagen ottamisesta. Mukana on myös Zelda botw tuttu perfect dodge, jolloin aika hidastuu hetkellisesti onnistuneen väistön seurauksena ja pääset ns. ihon alle.

Grafiikka on sopivan 'piirrosmainen' ja toimii kyllä itselle ainakin näin alun perusteella. Piirrosmaisella grafiikalla on myös saatu tehoja siirrettyä itse pelin käyttöön

Tempas kyllä heti mukaansa ja tämä ilta taitaa mennä pitkästä pitkästä pitkästä aikaa Switchin ääressä istuen, tätä olenkin kaivannut.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun tätä on hakattu lähes yön lävitse niin onhan tää kova.

Taistelusysteemikin on tullut kivasti lihaa luiden ympärille. Systeemi tuo itelle mieleen FF XV, aseita on kolme: tehottoman pyssyn, tylsän miekan rinnalle on saatu myös huomattavasti pidempi ja aavistuksen terävämpi, mutta saatanan hidas miekka, näiden kanssa vuorotellaan sitten vihollistyypistä ja sen nopeudesta riippuen lennossa. Legioniakin voi käyttää useilla eri tavoilla, esim. angry birdsin tapaan linkoamalla itsesi vastustajaa päin. Niille saa myös omia spessuliikkeitä.

Juonikin vaikutta hyvälle. Toinen ulottuvuus tuo mieleen vähän Stranger Thingsin, joten ei tällä yhdistelmällä pahasti pieleen voi mennä.

Kiva pelata tas Switchillä pitkästä aikaa, pro-controller on kyllä saakelin hyvä säädin.
 
DF on testinsä tehnyt ja lopputulos iloksemme on erinomainen, peli on hyvin vakaa 30 FPS ja art tyyli on upean näköistä. Tässä varmasti revitään Switchistä irti aika paljon mehuja.



Mukava myös kuulla että peli on poikkeus Platinum Gamesin muista peleistä siinä että se painottaa enemmän seikkailua ja tutkimista kuin actionia jota sitäkin kyllä riittää, otettu mallia ilmeisesti yhteistyö projektista Nier Automata Yoko Taron kanssa.

Ehdottomasti seuraava peli joka lähtee ostoon Gears 5 ohella.
 
Tämä peli on kyllä ollut erinomainen muistutus siitä mikä on hyvän ja erinomaisen pelin ero.

Erinomaista peliä pelatessa alkaa harmittaa kun tarinan juoni lipuu kohti vääjäämätöntä lopputaistelua pahaa vastaan, kaikki aseslotit on jo täynnä, hahmot on kehitetty melko pitkälle ja valikot pursuaa mitä erilaisempia itemejä, joista et tiedä edes mitä ne tekee ja kaikki viittaa, että se kerrostalon kokoinen loppupomo on tuossa nurkan takana, mutta haluat yrittää viivyttää mahdollisimman kauan sinne menoa, koska et vaan yksinkertaisesti halua, että hauskuus loppuu.

Tosin tämä peli onnistui yllättämään siinäkin ja kun kerrostalon kokoinen hirviö oli pistetty matalaksi ja olin henkisesti valmistautunut jo uusintakierroksella niin koko ajan arvattavissa ollut sivujuonenkäänne, jonka ajattelin olevan petaus jatko-osaa varten muuttuikin yhtäkkiä uudeksi pääjuonen käänteeksi ja jumalauta taas mennään!

Kentäthän on melko suoraviivaisia putkijuoksuja ja jokaisen putken päässä on vastus kuten 'formaattiin' kuuluu, mutta peli heittää senkin suhteen kierroksia lisää ja on jopa melko tavanomaista, että ison vastuksen jälkeen eteen heitetään yllättäen vielä isompi vastus, ilman välitankkauksia.

Viimeks tälläisen pelifiiliksen on tarjonnat Zelda botw, vaikka tässä välissä ollut muitakin erinomaisia Switch tekeleitä.

Ainuat ärystyksen aiheet tähän mennessä on, että peli pyörittää paljon samoja lokaatioita, olen nyt käynyt kolmesti samalla torilla pyörähtämässä ja tuntuu, että voi vittu taas tänne, mutta sitten taas muistat, että itse asiassa siellä yhdessä nurkassa oli se salari minne ei päässyt ilman X-legionia ja nyt mulla on se, joten käydääs tsekkaa se mesta. Ja selvennykseksi vielä, että torilta on joka kerta auennut uusi paikka mihin pääsee, joten uuteen mestaan mennään vain torin kautta.

Toinen asia on, että hahmo ei osaa hypätä, se on pelistä riippumatta aina outoa asia, joka itseäni häiritsee.


Tässä muuten erinomainen review video kys. pelistä, 14min, eli aika pitkä, mutta kertoo pelistä erinomaisesti humoristisella otteella liikaa spoilaamatta. Lopussa myös hyvää pohdintaa ja selvitystä arvostelutrolleista, joista tämäkin peli kärsii

 
Tällä oli kyllä pituutta varsin hyvin.
Tein kaikki sivutehtävät jotka löysin ja kehtasin vielä tykätä niistä. Aivan sama pitikö hakea uusi jätski tytölle joka oli omansa pudottanut maahan, vastata Mari...Lappyn kyselyyn vai pidättää graffitin tekijä.
Kivaa vaihtelua taisteluun ja välillä meni helposti yli tunti kun teki kaiken minkä löysi, tutki paikkoja ja jutteli ihmisille. Tai no "jutteli", koska hahmo on mykkä ja se häiritsi ihan yhtä paljon kuin vaikka botw:ssa.

Kun lopputekstit oli ohi niin kello näytti 29.5 tuntia ja tuon jälkeen avautuu vielä file 12 joka on lähinnä haaste moodi joka tarjoaa 71 tehtävän verran mätkintää.
Ilmeisesti vaikeustaso alkaa standardista ja loppuu ultimateen eikä edes omia parannus tavaroita sallita vaan kaikki on määrätty ennalta.
Tein noita 34 ja aikaa meni yli kahdeksan tuntia vaikka vain yhtä yritin useamman kerran kunnes lopulta luovutin.

Alunperin ainoa syy miksi nuo aloitin oli se, että halusin nuo kissan korvat, mutta tuli pelattua sitten vielä lisääkin.
Ähky iski lopulta kun pari haastetta sisälsi niin monta aaltoa vihuja, että ne taisi kestää 15-20 minuttia ellei enemmän.

2019100312272000-257fxij9c.jpg
 
Melkein viikon paussin jälkeen tuli aloitettua "new game+" eli file selectista aloitin pelin uudestaan ihan alusta asti ja nyt on taas kahdeksan chapteria tehty.
Kaikki puuttuvat tehtävät tähän mennessä tehty ja vessat sekä kissat löydetty.
Pelaaminen ollut oikeastaan vielä mukavampaa, koska nyt on edes jotenkin kontrollit hallussa ja legionit täydessä iskussa.

Melkein tekisi mieli aloittaa vielä kolmannen kerran ja pelata nyt sillä miehellä jotta pääsee kuulemaan tuon mimminkin ääninäyttelyn.
Saa nähdä mikä on fiilis kun nyt tämän rundin saa loppuun.
 
Ylös Bottom