Nimi: Axiom Verge
Kehittäjä: Thomas Happ
Julkaisupäivä: 1.4.2015
Genre: Metroidvania
Alustat: PS4, Vita, PC (Vita ja PC myöhemmin)
Pelin julkistus traileri:
[video=youtube;6U04mprotZU]http://www.youtube.com/watch?v=6U04mprotZU[/video]
Kyseessä on hyvin old school henkinen 2D "metroidvania" eli ideana on tutkia pelialuetta ja löytää uusia aseita ja power-upeja, joiden avulla pelissä pääsee etenemään. Peli on kehitetty kokonaisuudessaan yhden henkilön voimin, usean vuoden kehitystyön tuloksena.
Pelin tarinan voi pelata joko tarinavetoisesti tai speedrun moodissa. Speedrun moodissa kaikki cutscenet ohitetaan automaattisesti ja pelaaja näkee ruudulla kuluneen ajan ja tallennetut väliajat tietyistä pomotaisteluista. Tarinavetoinen pelimuoto eroaa cutscenejen lisäksi siinä, että pelistä löytyy salaisia, proseduraalisesti generoituja huoneita, joiden sijainti on satunnainen.
Pelin ekat 10 min tarinamoodissa ja haastattelu (GDC 2015):
[video=youtube;QtLHCirtS7o]http://www.youtube.com/watch?v=QtLHCirtS7o[/video]
Pelin ekat 20 min speedrun moodissa ja haastattelu (GDC 2015):
http://www.twitch.tv/kindafunnygames/v/3859189
Henkilökohtaisesti tällä hetkellä kaikkein odotetuin peli, niin tutkimis kuin speedrun elementtien takia.
Kehittäjä: Thomas Happ
Julkaisupäivä: 1.4.2015
Genre: Metroidvania
Alustat: PS4, Vita, PC (Vita ja PC myöhemmin)
Pelin julkistus traileri:
[video=youtube;6U04mprotZU]http://www.youtube.com/watch?v=6U04mprotZU[/video]
Kyseessä on hyvin old school henkinen 2D "metroidvania" eli ideana on tutkia pelialuetta ja löytää uusia aseita ja power-upeja, joiden avulla pelissä pääsee etenemään. Peli on kehitetty kokonaisuudessaan yhden henkilön voimin, usean vuoden kehitystyön tuloksena.
Pelin tarinan voi pelata joko tarinavetoisesti tai speedrun moodissa. Speedrun moodissa kaikki cutscenet ohitetaan automaattisesti ja pelaaja näkee ruudulla kuluneen ajan ja tallennetut väliajat tietyistä pomotaisteluista. Tarinavetoinen pelimuoto eroaa cutscenejen lisäksi siinä, että pelistä löytyy salaisia, proseduraalisesti generoituja huoneita, joiden sijainti on satunnainen.
Pelin ekat 10 min tarinamoodissa ja haastattelu (GDC 2015):
[video=youtube;QtLHCirtS7o]http://www.youtube.com/watch?v=QtLHCirtS7o[/video]
Pelin ekat 20 min speedrun moodissa ja haastattelu (GDC 2015):
http://www.twitch.tv/kindafunnygames/v/3859189
Henkilökohtaisesti tällä hetkellä kaikkein odotetuin peli, niin tutkimis kuin speedrun elementtien takia.