Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Keskustelu verkkopelin ongelmista siirretty omaan ketjuunsa.

PS. Jotta saisitte paremmin apua verkko-ongelmiinne, lukekaa se verkko-FAQ ja vastatkaa sen alussa oleviin kysymyksiin mahdollisimman tarkasti. Säästätte paljon päänvaivaa niin avunantajilta kuin itseltännekin, kun pystytte tarjoamaan heti kättelyssä paljon täsmällistä tietoa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Nonniiih. Tarina tuli normal -vaikeusasteella vedettyä läpi ja tosi mukava maku jäi suuhun. Pidin tästä tarinasta enemmän kuin 1.osan. Oli tosi mukavaa kun kentät oli paljon vaihtelevampia kuin 1.osassa. Viidakkomapit ja talvimaisemat oli ehkä ne mieluisimmat kokemukset.
Osaisko joku vähä selventää mulle, että mitä siinä tarinan ekassa kohdassa tehtiin? Se sijoittu ainaki jonnekki sinne -43 luvulle muistaakseni. Oliko se joku tositapahtuma vai ihan päästä heitetty :D ?
Tekstitykset olis voinu mun mielest olla vähän isommat kun ei meinanu välillä kerkee kaikkee lukee. Mut tarina oli tosi jees, pitää vetää se joskus hardilla uusiks.

Kävi myös pikku fail siinä yhdessä kohdassa:
Se aavikkotehtävä kohta mis pitää sen ihme romulaivan läpi päästä sinne yhtee paikkaan.. Suht kauan meni aikaa mulla ettiä niitä punasia tynnyreitä niiden isojen konttien takaa. Mutta kun sellaise löysin, ammuin sen, kuorma tuli alas ja yllättäen oma auto jäi sen alle mistä seurasi iso pamaus! -> Restart from last checkpoint :)

Nyt keskitytää pelin tärkeimpään eli multiplayeriin. Heh, tuli siin yöl kävästyä sielläki ja squad TDM:ää lähin ensin koittaa ja ei kyllä kauaa tarvinu ihmetellä ni kuulaa tuli jo kalloon. Oli kyl porukka jo aika korkeilla rankeil ja aseita sun muita kivoi päivityksiä oli heitetty kiinni.
Ei auta ku sitkeesti lähtee taistelee =>
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Miksei rushissa pommin plänttäämiseen vois olla joku muu nappi käytössä kun siinä ympärillä on aina paljon muiden kittejä ni eka 5 sekkaa menee aina siihen, että kikkailee sen arm tekstin siihen esille. Erittäin ärsyttävää:D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Osaisko joku vähä selventää mulle, että mitä siinä tarinan ekassa kohdassa tehtiin? Se sijoittu ainaki jonnekki sinne -43 luvulle muistaakseni. Oliko se joku tositapahtuma vai ihan päästä heitetty :D ?
Ihan päästä heitetty se oli. Ainakaan wikipedialla ei löytynyt mitään "Operation Aurora":sta. :p
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ensimmäinen kosketus tähän peliin (ja pelisarjaan) on nyt tehty. Valitettavasti fiilis ei ole niinkään hieno, mitä olisi kaiken hehkuttamisen jälkeen olettaa. Yksinpelissä jotenkin olin ymmärtänyt, että tämä ei olisi putkijuoksua, mutta ainakin näin alun fiiliksen jälkeen sitä tämä juurikin on. Tuo ei nyt oikeastaan yhtään haittaa, laittoi lähinnä ihmettelemään. Moninpeli tuntuu ainakin aluksi todella sekavalta. Välillä näkee sinisiä merkkejä, välillä vihreitä ja joskus jopa punaisia. Vaikka kuinka yrittää ampua vihollisia (tai ainakin luulen niiden olevan) niin lopputulos on, että lipas on tyhjä ja itse kuolen yhdestä osumasta. Jos joku juoksee poikittain itseenin nähden, niin siihen on täysin mahdotonta osua, koska tähtäämällä tähtäin ei pysy perässä ja "lonkalta" ammuttaessa osumaa ei vain tule. Jotenkin peli tuntuu hirveän jäykältä ja jo mw2:ssa pienet kiroilua aiheuttavat ominaisuudet (kuten portaisiin meno on aika tarkkaa puuhaa) tuntuvat olevan tässä jopa vähän huonommin tehty.

Toki alkukankeutta on itsellä ja varsinkin mp:ssä hahmottaminen vaatii todella paljon aikaa, mutta saa nähdä tuleeko tätä kuitenkaa pelattua niinkään paljon.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ensimmäinen kosketus tähän peliin (ja pelisarjaan) on nyt tehty. Valitettavasti fiilis ei ole niinkään hieno, mitä olisi kaiken hehkuttamisen jälkeen olettaa. Yksinpelissä jotenkin olin ymmärtänyt, että tämä ei olisi putkijuoksua, mutta ainakin näin alun fiiliksen jälkeen sitä tämä juurikin on. Tuo ei nyt oikeastaan yhtään haittaa, laittoi lähinnä ihmettelemään. Moninpeli tuntuu ainakin aluksi todella sekavalta. Välillä näkee sinisiä merkkejä, välillä vihreitä ja joskus jopa punaisia. Vaikka kuinka yrittää ampua vihollisia (tai ainakin luulen niiden olevan) niin lopputulos on, että lipas on tyhjä ja itse kuolen yhdestä osumasta. Jos joku juoksee poikittain itseenin nähden, niin siihen on täysin mahdotonta osua, koska tähtäämällä tähtäin ei pysy perässä ja "lonkalta" ammuttaessa osumaa ei vain tule. Jotenkin peli tuntuu hirveän jäykältä ja jo mw2:ssa pienet kiroilua aiheuttavat ominaisuudet (kuten portaisiin meno on aika tarkkaa puuhaa) tuntuvat olevan tässä jopa vähän huonommin tehty.

Toki alkukankeutta on itsellä ja varsinkin mp:ssä hahmottaminen vaatii todella paljon aikaa, mutta saa nähdä tuleeko tätä kuitenkaa pelattua niinkään paljon.

Siniset ovat omia, vihreät ovat sinun omassa squadissa, ja vihollisilla ei näy mitään, tai sitten näkyy punainen kolmio pään yläpuolella, kun joku on spotannut vihollisen. Spottaaminen tehdään siis osoittamalla vihollista, ja samalla painamalla select-nappia. Itse taidan spottailla turhankin usein. Lähitaisteluissakin yritän spottailla jos/kun kuolen itse, jotta muut tietäisi että nyt on vihu taas lähellä m-commeja..
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Siniset ovat omia, vihreät ovat sinun omassa squadissa, ja vihollisilla ei näy mitään, tai sitten näkyy punainen kolmio pään yläpuolella, kun joku on spotannut vihollisen. Spottaaminen tehdään siis osoittamalla vihollista, ja samalla painamalla select-nappia. Itse taidan spottailla turhankin usein. Lähitaisteluissakin yritän spottailla jos/kun kuolen itse, jotta muut tietäisi että nyt on vihu taas lähellä m-commeja..
Mitä eroa nyt sit omien ja oman squadin välillä on? Onko tosiaa pelimuotoja vain tuo 4-5 kpl vai avautuuko niitä myöhemmin lisää kun lvl pääsisi vähän kasvamaan? Aseita nähtävästi saa parempia samaan tyyliin kuin mw2:ssa
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Hyvä peli on, mutta miten niitä erikoiskiikareita saa snipuihin?:eek: Ootteko saanu sillee tappoja, että ampuu snipulla vartaloon, vaihtaa pislan ja sit sillä? Meikäläisellä varmaa 10 sellasii :cool: :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitä eroa nyt sit omien ja oman squadin välillä on? Onko tosiaa pelimuotoja vain tuo 4-5 kpl vai avautuuko niitä myöhemmin lisää kun lvl pääsisi vähän kasvamaan? Aseita nähtävästi saa parempia samaan tyyliin kuin mw2:ssa

Teoriassa squadin kanssa kuuluu tehdä tiivistä yhteistyötä, sillon pärjää todella hyvin, ja voi jopa johtaa koko tiimin voittoon. Käytännössä kaikki juoksevat pitkin (eri) seiniä, joka on varsin harmillista. Squad-tiimityötä on hyvin suotavaa, sillä a) saat enemmän pisteitö tekemällä yhteistyötä (heal, resupply, revive, kill assist, critical kill assist jne), ja koko homma toimii muutenkin sillon paremmin, kun tekee hyvää yhteistyötä. Voit spawnata elossa olevan squad-jäsenen lähelle, jos haluat nopeasti toiminnan keskelle, tai haluat muuten vaan spawnata sen lähelle.

Hyvä peli on, mutta miten niitä erikoiskiikareita saa snipuihin?:eek: Ootteko saanu sillee tappoja, että ampuu snipulla vartaloon, vaihtaa pislan ja sit sillä? Meikäläisellä varmaa 10 sellasii :cool: :D

Pelaamalla ja keräämällä pisteitä recon-luokalla. Erän päädyttyä näet Unlocks-kohdasta paljonko expaa tarvitset seuraavaan unlockiin, ja myös mitä saat seuraavaksi.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Hedarista lähtee edelleen laakista, mutta torsoonkin riittää muutama bursti, puolikkaan M249 lippaan sijasta...

Hedarilla toki kuolee yhdestä, jos aseena on pulttilukollinen tarkkuuskivääri. Mahdollisesti myös mountatut konekiväärit + tankkien konekiväärit. Kaikilla muilla aseilla tarvitsee 2 (tai joillain mahdollisesti jopa enemmän). Hmm, poikkeuksena tais tosin olla garand. Sillä sain yhdellä pääosumalla tappoja, tosin ei voi koskaan tietää, onko vihu jo valmiiksi lähes hengetön.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitä eroa nyt sit omien ja oman squadin välillä on? Onko tosiaa pelimuotoja vain tuo 4-5 kpl vai avautuuko niitä myöhemmin lisää kun lvl pääsisi vähän kasvamaan? Aseita nähtävästi saa parempia samaan tyyliin kuin mw2:ssa
Squad = ryhmä. BC2:ssa erot squadin ja muiden omien välillä on mm. se että kun nakkaa esim. panoksia omassa squadissa olevalle, niin saa enemmän pisteitä kuin siitä ku nakkaisi random kaverille. Sitten hieman näkyvämpi hyöty omista squadilaisista on se, että voit spawnata niiden luokse. Eli kun valitaan kuolleena spawn-pistettä, niin siellä on valittavina myös omia squadilaisia ja näin ollen ei tarvitse aina juosta sieltä tukikohdasta asti, jotta pääsee kiinni toimintaan.

Pelimuotoja on vain neljä ja niistä jokaisesta se hardcore-muoto. HC:ssä siis on rajoitetummin tietoa näkyvissä ruudulla ja kuolee helpommin. Aseita ja muita varusteita avautuu MW2-tyyliin kokemuksen karttuessa.

edit. Ja slottef ehti ensin... :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Omituista tylyttää peli sen takia ettei viitsi edes tutustua muutaman sivun manuaaliin pelin HUDin ja pelimuotojen suhteen... Saati että oma kädettömyys pelitaktiikassa aiheuttaa jatkuvan spawnin odottelemisen:rolleyes:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Hedarilla toki kuolee yhdestä, jos aseena on pulttilukollinen tarkkuuskivääri. Mahdollisesti myös mountatut konekiväärit + tankkien konekiväärit. Kaikilla muilla aseilla tarvitsee 2 (tai joillain mahdollisesti jopa enemmän). Hmm, poikkeuksena tais tosin olla garand. Sillä sain yhdellä pääosumalla tappoja, tosin ei voi koskaan tietää, onko vihu jo valmiiksi lähes hengetön.

No, pointti oli että roiskaisu naaman seudulle vie hengen tosi herkästi. Mutta BC2:ssa myös osumat torsoon ovat selkeästi tehokkaampia. Hardcore moodi vielä erikseen, josta ME LIKE:cool:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo tänään saapu peli postilaatikkoon ja tässä pari matsia multiplayeria pelannu. Kaiken sen hehkutuksen jälkeen mitä tuosta pelistä oon kuullu, niin en tiedä onko sen arvonen kuitenkaan. Minusta tuo on pelattavuudeltaan vieläkin yhtä kankeaa ku edellisetkin bäfät. Noh hienolta näyttää ja monipuolinen ja kentissä opittavaa. Alkais mättämään singleplayerin läpi että ei ole multiplayerissa pihalla niinku tamppoonin naru.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuo pommin plänttäys - purku nappula on muuten paha juttu. En tiedä saako niitä vaihdettua ilman, että vaihtaa kaikkia nappeja.

Joskus kun on tiukka taistelu on se laatikon ympäristö täynnä ruumiita- niiden kittejä. Kun menee purkamaan niin ei millään saa sitä "disarm" nappia aktivoitua, tarjoo koko ajan uutta kittiä. Kerran menin enkä tajunnut sen tarjoavan kittejä vaihtelin aseita joku 5 kertaa kunnes löysin nurkan siitä laatikosta jossa tuli se "disarm" aktiiviseksi.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Joskus kun on tiukka taistelu on se laatikon ympäristö täynnä ruumiita- niiden kittejä. Kun menee purkamaan niin ei millään saa sitä "disarm" nappia aktivoitua, tarjoo koko ajan uutta kittiä. Kerran menin enkä tajunnut sen tarjoavan kittejä vaihtelin aseita joku 5 kertaa kunnes löysin nurkan siitä laatikosta jossa tuli se "disarm" aktiiviseksi.

Toi on paha, ku ei aina ees huomaa siinä kiireessä et se ottaa sen kitin eikä pistä disarmia päälle, toki ku ase vaihtuu ni huomaa mut siin on niin nopiaa kuula otassa ku joutuu paikkaa hakemaan jne. Tuolla on muutenkin välillä melko pahoja mappeja disarmin viritystä varten, ku tykkää mennä melko hyvään kuntoon ne viritys paikat, et ei jää ku se höskä siihe ja koko loppu rakennus hajotettuna. Koita siinä sit hiipiä se laittamaan se disarm päälle, ku vihut näkee koko ajan sen paikan.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Minut listittiin eilen kertaalleen engineerin "porakoneella". Aiheutti naurunhörähdyksen :)

Siitähän napsahtaa trophykin plakkariin jos saa poralla headshotin. The dentist nimeltään muistaakseni.

Itse olen tykännyt kans pelistä kovasti ja aina mukavampaa jos sattuu squadiin hyvää jengiä. Kavereilla ei tätä peliä ole ainakaan vielä eli jos jotakuta heliumi- ja nerdrage vapaata pelimiestä kiinnostaa samanlainen peliseura saa lisäillä kaveriksi. Tosin nyt tulee heti viikonloppu taukoa mutta sitten taas maanantaina täys tohina päällä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt on parituntia nettipeliä takana. BC1 veteraanit selvästi vie tuota hommaa eteenpäin, mutta joskus pitää vaihtaa servua ihan vain surkeiden pelaajien takia. Vaikka noobiservulla saakin suhteellisen helposti sen 50 tappoa rundissa, ei se mun mielestä ole oikein mielekästä. Ei sovi siihen pelinkuvaan mitä haen Battlefieldilta. Mutta kun sitten sattuu hyvään teamiin, ja oma squad ei muodostu pelkistä Reconeista, niin kyllä on nannaa.

Edit. Ja listalle saa mut lisäillä, jos ei ole Reconhoro.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mutta kun sitten sattuu hyvään teamiin, ja oma squad ei muodostu pelkistä Reconeista, niin kyllä on nannaa.

Tänään tuli pelattua suomiporukalla siten, että koko squadi koostui rölleistä, enkä kyllä itse siinä mitään pahaa/huonoa näe. Reconillehan voi laittaa käteen tompan tai haulikon. Mortarilla paukuttelee rakennuksia matalammaksi, ja palloja heittelee m-comeille, niin siitähän oma tiimi saa reilusti apuja. Ei ne kaikki röllit siellä takalinjassa istu ;)
 
Ylös Bottom