Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Tehokas ase tuo Supportin uusi MG1922, en tie onko ehkä liiankin tehokas.
Mitä eilen kerkesin vähän sitä testaan niin hyvin porukkaa kaatuu sillä.
Iso tulinopeus, ja tarkka ampua esim. makuultaan.
 
Tehokas ase tuo Supportin uusi MG1922, en tie onko ehkä liiankin tehokas.
Mitä eilen kerkesin vähän sitä testaan niin hyvin porukkaa kaatuu sillä.
Iso tulinopeus, ja tarkka ampua esim. makuultaan.
Joo toi on kyllä ehdottomasti monipuolisin noista MMG aseista ja olen tykästynyt MMG puoleen ihan toisella tavalla tuon aseen myötä. Yllättävän hyökkäävästi noillakin pystyy Frontlinesissa menemään.
Aloin itse katselemaan tarkemmin tuota tännekin linkkaamaani videota, että käytännössä tyhjäilin yksin sillä lippua ja sain parista peräkkäisestä taposta yli 2000 pistettä. Ja sit aloin katselee tarkemmin, niin taisin saada yhden elämän aikana tuossa 15-16 äijää joka ei todellakaan ole mulle mitään arkipäivää.

Tästä kohdasta pelin loppuun siis tuo tappoputki ja pisteiden keräysvaihe, jonka ansiosta pelin lopussa 4k pistettä edellä toiseksi parasta.
 
Onpas mielenkiintoista juttua, mutta silti tunnen itseni suureksi väliinputoajaksi näissä. Koen ne hyvät puolet niin hyviksi, että en välitä jos jokin asia mättää. Oletuksena tietysti, että hyvät asiat kompensoivat huonot puolet riittävässä suhteessa.

Jos peliä ei löydy, niin mitä väliä. Jossain kohtaa sitä kuitenkin pääsee pelaamaan. Odotellessa voi vaikka lukea kiinnostavaa blogia, selailla netin urheilu-uutisia tai selailla vaikkapa sarjakuvalehteä. Sitä varten on aina läppäri vieressä.

Lagia ilmassa tai joku on liian hyvä ja tulee jatkuvasti turpaan? Serverin vaihto tai sitten pelaan vain taktista peliä ja kylvän miinoja ja teen koko ajan pieniä väijytyksiä viholliselle, joka ei ehdi hyödyntämään lagi-etuaan, kun ammun selkään tai kylkeen. Moinen kämppiminen ei sovi pelityylilleni ollenkaan, mutta tarkoituksena on tasapainottaa vitutusta kuolemien kautta myös vihollisille.

Sitä en sen sijaan hyväksy alkuunkaan jos koko peli kaatuu. Se on paskan pelitestauksen tulos jos ohjelmoija ei ole osannut ottaa jotakin asiaa huomioon tai serveriin liittyvä ongelma paiskoo porukkaa pihalle. Onneksi tämä on ollut harvinaista.

Haluan silti tarkastella asioita myös muiden näkökulmasta. Kun pelistä on maksanut ja odottanut viihtyvänsä sen parissa, niin vastuu on kehittäjällä, että rahoille saa vastinetta. Ahneus on usein syynä keskeneräisen paskan julkaisulle, kun ei käytetä tarpeeksi aikaa testaukseen ja dollarinkiilto silmissä laitetaan markkinoille "ihan hyvä" peli, jota "voidaan sitten päivittää, kun saadaan palautetta".

Se on väärin, että kuluttajien pitää olla niitä ilmaisia testaajia peleille nykyään, perkele! Koska eihän se käy päinsä, että maksetaan firman omille testaajille, koodareille, graafikoille ja ties mille lattiamanuille, että etsitään bugeja isolla tiimillä, jolle maksetaan yhteensä kymppitonni viikossa, kun maailmalla on satojatuhansia tai jopa miljoonia "testaajia", joille ei pidä maksaa palkkaa! Ei-kenenkään-lainaus oman mielikuvituksen kautta: "Ne ostavat sen kuitenkin, kun se on Battlefield-nimen alla" eli hyödynnetään tunnetun pelisarjan nimeä siinä ja laitetaan raakile markkinoille.

Joskus aikoinaan olin testaamassa kymmenen muun kanssa erään nettisivun softaa, joka vaikutti niin simppeliltä, että ajattelin testauksen olevan nopeasti ohi. Kun bugeja alkoi olla vajaassa kuukaudessa kasassa lähemmäs 300 kappaletta, niin koodari totesi "eihän tuo ole vielä mitään". Kun mentiin yli 500 bugin, niin kommentti oli "nyt alkaa olla jo kohtalaisesti". En muista lopullista saldoa, mutta vertauksena testattavia juttuja on Battlefieldin kokoisessa pelissä tuhansia ja taas tuhansia ja se vaatii järjettömän määrän toistoja. Aikaa se "vain" vaatisi, mutta silti tekele laitetaan ulos.

Tulipa vuodatus.
 
En muista lopullista saldoa, mutta vertauksena testattavia juttuja on Battlefieldin kokoisessa pelissä tuhansia ja taas tuhansia ja se vaatii järjettömän määrän toistoja. Aikaa se "vain" vaatisi, mutta silti tekele laitetaan ulos.

Tulipa vuodatus.
Eikä se aina ole siitä ajastakaan kiinni. Esim Train Sim Worldin tekijät eivät saaneet omilla laitteillaan toistettua bugia edes sen jälkeen kun olivat pelaajilta saaneet logia pelistä ja tiesivät mikä vian aiheuttaa. Siellä yksinkertaisesti oli vikoja joissa vaikutti niin pienet asiat kokoonpanossa, ettei heidän laitteistoillaan samaa onnistuttu toistamaan.
 
7314EDDD-9304-41AB-AEC8-AF56B49B1AFB.jpeg

Paperilla ei kuulosta hyvällä..siis näin ennakkoon tietämättä yhtään mistä on kyse.
Juu ärsyttää päivittäin kuolla johonkin mitä ei näe. Mut ku se on osaltaan koko sodan suola, että pystyy piiloutumaan.
Toivottavasti tämä tarkoittaa yleisellä tasolla jotain parannusta, eikä äijän näkymistä taustasta.
 
Myös latausruutun jumittamiseen ja ruudunpäivitykseen tulee korjausta.

 
Ahahahqha. Jännä että ne on korjaamassa jotain (matala ruudunpäivitys PS4:lla), kun täällä todettiin monen toimesta että ongelmia ei ole.

Onneksi jollakin muullakin on silmät päässä.

Toivottavasti pääsee pelaamaan parasta FPS:ää paremmin pyörivänä!
Puhutaan nyt ”hieman” eri asiasta.
Viimeinen pätsi toi bugin, jolloin aivan satunnaisesti noin puolen minuutin ajan fps oli nimenomaan ps4:lla ehkä 2fps.
Eli kyse ei ole mistään suorituskykymuutoksesta, vaan bugin aiheuttamasta ongelmasta.
 
Myös latausruutun jumittamiseen ja ruudunpäivitykseen tulee korjausta.
Mistähän asti tuo fps bugi on ollut?

Muistaakseni eilen kävi itselle ekan kerran ja tänään uudestaan. Kesti ehkä noin 30 sekuntia ja sitten pystyi jatkamaan entisellään. Muuten en oo kyl noita fps putoiluja huomannut niin, että ne olis pelaamista häirinnyt.

Isompi ongelma ollut tuo latausruutu bugi. Tänään melkein joka pelin jälkeen täytynyt uudelleen käynnistellä. Toivottavasti huominen pätsi korjaa ton!
 
Mistähän asti tuo fps bugi on ollut?

Muistaakseni eilen kävi itselle ekan kerran ja tänään uudestaan. Kesti ehkä noin 30 sekuntia ja sitten pystyi jatkamaan entisellään. Muuten en oo kyl noita fps putoiluja huomannut niin, että ne olis pelaamista häirinnyt.

Isompi ongelma ollut tuo latausruutu bugi. Tänään melkein joka pelin jälkeen täytynyt uudelleen käynnistellä. Toivottavasti huominen pätsi korjaa ton!

Se tuli edellisen pätsin yhteydessä. Itsellä noin 20h aikana käyny kahdesti, kavereille ei kertaakaan. Eikä sille taida olla edes mitään tiettyä laukaisevaa tekijää. Käsitin että Dicellä ollut hyvin vaikea toistaa tätä ongelmaa ja tilanne on, että ”uskovat korjanneensa”.
Juu, ja Cheekillä on 426000 kuuntelijaa kuukaudessa. Cheekin musiikki on siis hyvää!
Onhan se hyvää, ei siinä mitään. Hattua nousee sille äijälle mitä on saavuttanut.
En minäkään tykkää hevistä, eikä se tarkoita sitä että se olisi huonoa musaa. Ne on mielipiteitä.
Mutta FPS:n osalta on ihan dataa noista testeistä missä kyllä näkyy että peli pyörii hyvin ja ei ole pelikelvotonta, mutta kun pakko on pc pelaajana ylistää miten upea laitos se on, niin miksi sit ei vain tyytyväisenä pelaa sillä ja lopettais turhanpäiväisen valituksen. BF1:stä jengi pelasi täysin tyytyväisenä ja ero pro:hon oli isompi. Mutta nyt kun pyörii todella paljon paremmin normi pleikalla ja ero kapenee pro malliin ni älytön valitus. Pelikelvoton tuo ei silti ole millään mittapuulla ja teknisesti oeli pyörii vanhalla tehottomalla raudalla käsittämättömän hyvin. Ennen pistettiin lukittu 30fps ja valitettiin, nyt se on 45-55 ja valitetaan. Parempi olla tosiaan pelaamatta ja varmaan kannattaa myydä koko pleikka pois.
 
Eikös senkin voi ajatella makuasiana, jos jollakin on korkeammalla kriteerit milloin peli pyörii riittävän hyvin?

Tykkään bf5:sta todella paljon niin kuin monesta muustakin pelistä. Mutta kyllä hyvistäkin peleistä yleensä parannettavaa löytyy. Ja olen pelannut sellaistakin peliä, joka kaatuili alituiseen, koska se muuten oli mielestäni niin hyvä. Toisessa erinomaisessa pelissä tuli vastaan niin paha bugi, että se pakotti aloittamaan pitkälle edenneen tarinan kokonaan alusta. Vaikka johonkin pelin ominaisuuteen kohdistaa voimakastakin kritiikkiä, niin peli voi silti olla samaan aikaan hyvä. Luulisin, että eri peleissä ihmisillä menee eri kohdissa se raja, milloin jokin bugi, ruudunpäivitys tms. häiritsee pelaamista.
 
Onhan tässä näitä bugeja vaikka kuinka paljon. Toisilla ei tunnu olevan mitään, mutta itselläni taas tuntuu olevan kaikki mahdolliset ps4 pro:lla.
Squad leaderin pisteet häviää, yhdessä framessa kuoleminen, peli alkaa tahmaamaan, näkymättömät viholliset, tähtäin hyppää yhtäkkiä itsestään 1cm sivulle.

Tänään kerkesin pelaamaan 2h ja pelkästään tässä videolla näkyy jo muutamia edellä mainittuja bugeja

Kyllä tämä peli silti hauskoja hetkiä tarjoaa ainakin itselleni :)
 
DICEn pitäisi ottaa äkkiä yhteyttä tän foorumin käyttäjiin! On niin hyvin pyöriviä ja vähävikaisia BF vitosia asennettuna porukoilla, että dice vois vain napata niiden peliasennuksen ja säästää miljoonia koodauksessa!
Ei kukaan ole sanonut etteikö olisi bugeja, tai että normi pleikalla olisi lukittu 60fps.
Vaan kyse oli siitä, että ihan puolueettomat tahot ovat pelin testanneet ja mitanneet todelliset fps:t ja siitä tännekin video laitettu. Ja se näytti että peli pyörii selvästi paremmin, mutta myös tasaisemmin kuin edeltäjänsä, jolloin se ei yksinkertaisesti fps osalta ole pelikelvoton, koska sitä ei ollut edellinenkään osa.
Jos se ei kuitenkaan riitä, on vaihtoehto ostaa peli sille pc:lle, tai sitten Xbox One x:lle tai PS4 prolle, tai on pelaamatta kokonaan.

Edit:
Täällä juttua tuosta näkyvyyden muutoksesta ja esimerkkikuvakin löytyy:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla kyllä BF1 toimi ihan mainiosti.
Mites se on mahdollista, kun siinä fps vaihtelut on 28-60, pääsääntöisesti 32-45 välillä.


Ja muistutuksena, että vitosen vastaavassa testissä alkoi kerran kolmosella lukema ja silloin se oli 39fps ja tilanteessa missä äijän kuolemis animaatio tiputti, eli ei enää kontrollia peliin ollut. Pääsääntöisesti pelitilanteessa mentiin 45-55.

Bf V pyörii siis ensinnäkin selvästi tasaisemmin, mutta sen lisäksi noin 10fps paremmin. Joten tämä keskustelu on hyvä päättää tuohon sinun lauseeseen, koska se vie aivan kaiken pohjan ihan testifaktojen perusteellakin valituksesta vitosen fps:ään. Koska silloin ykkönen ei voi toimia mainiosti jos parempi suorituskyky on pelikelvoton.
 
Ehkä niillä on ollut viallinen pleikkari, kuten aiemmin ehdotit minulle?

Oletko miten hyvin perehtynyt tieteelliseen otantaan? VG:n muutaman klipin perusteella johtopäätösten tekeminen kertoo enemmän omasta ajatuksenjuoksustasi kuin mistään muusta.

Itse pelasin 260 tuntia BF1:stä, enkä kokenut ongelmia. Tämän pelin 160 tunnin aikana niitä on ollut. Kumpi on parempi otanta, 500+ tuntia, vai 10 minuuttia pätkittynä "puolueettoman" YT-kanavan videota? :D
Ihan samaa dataa kertoo Digital Foundryn testitkin:


Ja kyllä, esim Digital Foundryn faktaan perustuva testi on hyvinkin paljon luotettavampi kuin kenenkään pelaajan perstuntuma.

Sitä en tiedä miksi sulla sit niin paljon tökkii, mutta itse peli pyörii ihan puhtaan datan perusteella selvästi paremmin kuin ykkönen. Jos sulla näin ei ole, ei siinä ole vaihtoehtoa kuin esim kiintolevyn viimeisiään vetely tai jokin muu. Se ei oikeastaan ole minun tai meidän muiden foorumilaisten mahdollista edes selvittää, mutta itse peli pyörii paremmin faktan mukaan. Mun tai sun mielipide ei valitettavasti sitä muuta kumpaankaan suuntaan.
 
XYUn pleikkarissa on joku rölli sisällä jos BFV on pelikelvoton ja BF1 oli hyvä. Aikalailla samaa tasoa BF1 ja BFV on itselle ollut. BFV on kaukana pelikelvottomasta. Apex Legendsissä huomaan enemmän fps droppeja kuin BFV:ssä PS4:llä ja sekin on hyvin menevä peli. Planetside 2:sen PS4 versio oli sitä mitä voisi kutsua pelikelvottomaksi kun sitä pelasin (tosin nykyään varmaan melko kuollut peli).
 
Sori, mutta nyt on pakko.

Tosissaan esittelet vertailuna että prätkällä ajaessa BF1 framet droppaa. Nyt oli sultakin alitus! Itkunaurua
Anteeksi mitä? Et edes katso videota kokonaan, vaan skippaa suoraan jonnekin puoliväliin? Esimerkiksi 55 sekunnin kohdalla juoksennella ase kädessä, ei ajeta prätkällä. Ei edes ammuta, räjäytellä vieressä kranuja tai mitään muutakaan ja fps pyörii 32-35 välillä..

Mut ei, väkisin yrität vääntää jotain vastaan ja kun ei keinoja ole niin nähdään mitä halutaan ja käännetään henkilökohtaiseksi..
 
Kyllä on keskustelu ollut välillä muidenkin osalta vääntämistä. Mitäs jos sovittais että joillakin peli pyörii hyvin ja toisilla ei. Siihen ei tosiaan täällä varmaan kukaan tiedä varmaksi, miksi näin on.
 
Mulla kyllä BF1 toimi ihan mainiosti.
Taisin sanoa "en kokenut ongelmia". En tainnut puhua että se oli hyvä.
Niin miten tuon nyt sit kukakin lukee. Mun mittapuulla mainiosti toimiva on parempi kuin hyvä ja pelikelvoton on sellainen ettei peliä käynnistetä.

Niisk. Kivikasa lagas! BF V droppaa heti 60->42 kun ruudulle juoksi 4 ukkoa. 25 prosentin droppi. Pysyisi vaikka tasaisena 30 niin olis edes tasainen.

Mutta olet varmasti oikeassa, vika on mun päässä eikä pelissä ole vikaa.
Ja BF1:ssä ei tarvittu edes niitä äijiä ympärille kun meni 60->32. Kukaan ei ole väittänyt normi pleikalla olevan lukittu 60. Kyse on ollut kokoajan vain ja ainoastaan siitä, että peli pyörii tasaisemmin ja isommalla fps:llä kuin Bf1:n, jolloin ei yksinkertaisesti voi millään mittapuulla BF1 pyöriä mainiosti ja BFV olla pelikelvoton.
Ja ei, kukaan ei ole väittänyt että kenelläkään olisi korvien välissä vikaa.

Mutta jokatapauksessa lopputulos on se, että sun konsolilla peli ei jostain syystä pyöri kunnolla. Syytä siihen ei kukaan tiedä, mutta itse peli pyörii testien valossa selvästi paremmin, kuin BF1, joten vika jää silloin sinun kokoonpanoon. Sen ratkomiseen tämä ketju ei ole oikea paikka, vaan esim ps4 ongelmaketju.
 
Suurin ero tässä tulee jos pelasi paljon pienempiä pelimuotoja bf1:ssä kuten domination. Bf1:ssä pienempien pelimuotojen serverien tickrate oli 60hz kun taas BFV kaikki serverit on 30hz. Tuo vaikuttaa juuri siihen että tähtääminen ja liikkuminen tuntuu joidenkin mielestä huonommalta BFV:ssa
 
Ylös Bottom