Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Pelattu nyt lisää ja yhteensä betaa takana nyt ehkä 12h.

Aseita kehittelin paljon ja kyllä niissä eron huomaa. Lisäksi tosi moni ei tajua rakentamisen hyötyä, painetaan vain menemään. Etenkin supportin tekemät piikkilangat muuttaa lippujen puolustusta täysin.

Ampuminen on haastavaa ja vaatii opettelua.


Nyt kun toisella yrittämällä pääsi kunnolla pelaamaan, eikä vain tutustumaan niin tykkään todella paljon molemmista mapeista. Etenkin Rotterdamin systeemistä missä parhaillaan neljästä kerroksesta ammutaan.


Medicin aloitus ase on liian tehokas, mutta muutoin aseet aika jees ja täytyy vetää omalla tavallaan.


Bf1:en jälkeen tämä tekee kaiken vain niin paljon paremmin. Uudistusten myötä peli tempo on todella paljon hitaampi ja medicejä nyt näkyykin.

Tosin supporteja ei todellakaan ja ne kyllä ois tärkeässä roolissa tässä.


Huomenna suomi kp ja supportin aloitus aseet maksimi upgradeen ja sit vois tutustua muihin aseisiin.

Erittäin huikea ja en malta odottaa koko versiota.


PS. Kun squad leaderina pääset vähän rajumpaa rakettia tilaamaan, niin huh huh mitkä räjähdykset tulee ja miten paljon mappi muuttuu siitä.
 
Mulla näkyy yksi ase tuolla valikoissa kaksin kappalein. Onkohan tuo ominaisuus vai bugi..? Pystyn esim. laittamaan toiseen scopen ja toiseen vaikka jotain muuta.

EDIT: Ja miksi medic heittelee välillä ammuksia ja välillä healtia?
 
Mulla näkyy yksi ase tuolla valikoissa kaksin kappalein. Onkohan tuo ominaisuus vai bugi..? Pystyn esim. laittamaan toiseen scopen ja toiseen vaikka jotain muuta.

EDIT: Ja miksi medic heittelee välillä ammuksia ja välillä healtia?
Olet ostanut sen kaksi kertaa. Joka aseita voit ostaa moneen kertaan ja kehittää niitä erilaiseksi siitä upgrade kohdasta ja pistää eri näköiseksi ja eri varusteet kiinni eri tilanteisiin.

Medic heittää medic pusseja aina, mutta omalle squadille se jakaa myös ammuksia samassa pussissa ja siksi ruudulla lukee ammuksista.
Tuo on sikäli jännä, kun support ei heitä vastaavasti medic pusseja. :D etkä voi itelles heittää pusseja, ainoastaan medic/ammuslaatikoista voit saada myös itsellesi niitä.
 
Olet ostanut sen kaksi kertaa. Joka aseita voit ostaa moneen kertaan ja kehittää niitä erilaiseksi siitä upgrade kohdasta ja pistää eri näköiseksi ja eri varusteet kiinni eri tilanteisiin.

Medic heittää medic pusseja aina, mutta omalle squadille se jakaa myös ammuksia samassa pussissa ja siksi ruudulla lukee ammuksista.
Tuo on sikäli jännä, kun support ei heitä vastaavasti medic pusseja. :D etkä voi itelles heittää pusseja, ainoastaan medic/ammuslaatikoista voit saada myös itsellesi niitä.

Tämä selkeytti, kiitos. On tämä kyllä aika paljonkin erilainen verrattuna edelliseen osaan pelimekaniikoiltaan.
 
Tuli tuo beta palkinto avattua, eipä siihen paljon tarvitse pelata. Mutta vaikka peli on upean näköinen, kuulostaa vielä paremmalta ja sitä on hauska pelata niin silti jotenkin tuntuu että alkaa jo tulee ähky peliin. Voisiko se olla että johtuu mappien vähyydestä tai jotain en tiedä. Mutta silti COD tuntuu tarjoavan enemmän ja tuntuu tuoreemmalta kuin tämä uusin BF. Voi myös olla että pelin bugisuus syö immersiota niin paljon ettei oikeen jaksa innostaa.
 
Tuli tuo beta palkinto avattua, eipä siihen paljon tarvitse pelata. Mutta vaikka peli on upean näköinen, kuulostaa vielä paremmalta ja sitä on hauska pelata niin silti jotenkin tuntuu että alkaa jo tulee ähky peliin. Voisiko se olla että johtuu mappien vähyydestä tai jotain en tiedä. Mutta silti COD tuntuu tarjoavan enemmän ja tuntuu tuoreemmalta kuin tämä uusin BF. Voi myös olla että pelin bugisuus syö immersiota niin paljon ettei oikeen jaksa innostaa.

Tasan kaksi peliä ja tuo palkinto oli auki. Liekö bugi kun Rotterdamissa sai auki nuo kaksi ensimmäistä? Sit vaan Grand Operationsia ja siitä voitto niin se oli siinä.
 
Tähän tylsistymiseen Firestorm voi olla se pelastava pelimuoto bäffynkin kohdalla.

Sama. Tosin jos ei Firestormia ole kuulemma edes betassa niin tuskinpa ovat kauheasti nähneet vaivaa sen kehittämiseen. Koska kyseessä on kuitenkin EA niin veikkaan että pelimuoto on alkuun kustu täysin ja on täysin raakile tai pelikelvoton.

Olisivat saaneet keskittyä lähinnä BR pelimuotoon kuten Black ops 4. Kaikki muut multiplayer pelimuodot nyt on käytännössä kumminkin jo kuolevia pelimuotoja. Peli näyttää visuaalisesti kyllä hyvältä, mutta täytyy seurata sivusta miten uuden pelimuodon käypi ennen kuin omaa rahaa tunkee mahdolliseen ripuliin.

CoDit taas on pelillisesti niin paskaa että odotukset on aika 1/5 uutta peliä kohtaan, mutta testata joutuu kun beta siitäkin kohta ilmestyy.

Fortnitekin alkanu vähän kyllästyttää noin 1000 pelitunnin jälkeen, mutta onneksi peliä päivitetään jatkuvasti että jaksaa välillä innostua.

Jotenkin sitä kaipaisi yhtä toimivaa peliä kuin fortnite, mutta jollain muulla kuin Disney grafiikoilla. pubg ja h1z1 tekevät kanssa jo kuolemaa
 
Miksi kaikkien täytyisi tehdä vain Br pelimuotoa? Varsinkin kun sekin tulee kuolemaan jossain välissä saman toistoon.
BF koko ydin on aina ollut conquestissa ja nykyisin todella paljon operationeissa ja ne on kyllä kaikkea muuta kuin kuolemassa.
En jaksa uskoa BF yleisön innostuvan mitenkään maagisen paljon BR pelimuodosta sotapelissä.

Ja betan tarkoitus on balansoida aseita. Alpha versioiden välilläkin muutettiin tasan aseiden statseja, ei mitään muuta, jotta nähtiin niiden vaikutukset peliin.

Beta näyttää jatkuvan hyvin samalla linjalla ja sen vuoksi on hyvin karsitut jutut mitä tarjolla on.
 
Kävin kokeilmassa ja onhan tuo ihan kuolettavan tylsää touhua. Entisenä (?) Battlefield-pelisarjan fanina ei voi muuta kuin päätänsä pyöritellä. Pelimuotona Conquestia ja siellä juostaan sekalaisessa seurakunnassa kuin päättömät kanat. Ympärillä tuhat ikkunaa ja rantabulevardi. Nips ja naps, ja taas huudetaan lääkintämiestä. Jotenkin tuntuu olevan liikaa nyt liikkuvia osia kentällä ja sellaista "hallinnan tunnetta" pelitilanteesta ei oikein meinaa saada aikaiseksi, voi tietysti olla pelaajastakin kiinni - myönnetään. Ehkä tuo kenttävalinta Rotterdam ei vaan nyt istu. Norjan talvimaisema tuntui jo heti paremmalta. Maisemat ovat vuoria lukuunottamatta kuin Suomesta. Lopulta keskityin snipaamaan Sami Häyhän tyyliin kuusen juurelta.

Grafiikka on nättiä ja äänimaisema vähintäänkin hyvällä tolalla. Muuten on jämähdetty paikoilleen. Omissa tuntemuksissa ainoastaan Battle Royale, tässä nimellä Firestorm voi tämän enää pelastaa takaisin hankintalistalle. Sitähän ei vielä tässä betassa pääse pelaamaan ja onko edes heti marraskuun julkaisussa tarjolla.

Kannattaa tuo käydä kokeilemassa ja toteamassa, ettei juuri mikään ole maailmassa tältä osin muuttunut.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä nyt about kaikki on muuttunut BF1:stä ja juurikin tuo päättömänä kanana juoksentelu aiheuttaa sen et odottelet sitä mediciä.

Täytyy linnottautua, puolustautua ja olla suojissa, eikä vain juosta miten sattuu.

Betassa iso osa käy vain testailemassa aseita jne, joten harva pelaa kunnolla. Huomas hyvin kun pysyi useamman tunnin samalla servulla, niin alkoi tulemaan samaan squadiin niitä jotka pelasi myös kauan. Siinä alkoi squadina myös peli etenemään.

Tosiaan pelimoottori on sama, muutoin tuo on ihan kuin eri peli.
- Munaravi on poissa
- Ei voi juosta vain miten sattuu
- Järkeä puolustaa lippuja
- Kuolet jos et suojaidu ja rakenna suojia
- Yksin ei voi haahuilla
- Sniput ei saa vanhaan malliin tappoja.
- Savuja käytettävä

Peli on paljon hitaampaa ja tiimipainotteisempaa ja vihdoin lippuja myös puolustetaan.

Itsellä meni eka 5h pelkkään haahuiluun kun tutustuin ja testailin kaikkea..miltä näytti ulkopuolisen silmin? Ei ainakaan järkevältä pelaamiselta. Eli en nyt kauhean nopeita johtopäätöksiä tuollaisesta juoksentelusta tekisi. Mitä enemmän pelaa, sitä vähemmän liikkuu.

Mulla on nyt takana vajaa 20h betaa ja molemmat mapit on todella loistavia ja aina kun supportina tukit koko lipun ja porukka saa sen pidettyä hallussa niin on ihan eri fiilikset kuin koskaan Bf1:ssä.

Edit: sikäli jännä, että conquest tai Grand operation on ”tylsää” ja samalla vertaa Battle Royaleen joka on viimevuosien hidastempoisin ja tylsin pelimuoto jossa odotellaan 20min 1-2 action tilannetta. :D
 
Tuo on totta. Lisää pelitunteja niin voi alkaa jo maistumaan. Täytyy tietysti myös muistaa kyseessä todella olevan testitilanne, jossa jengi ei välttämättä vielä ihan sitoudu samalla tavalla kuin muuten.

Usein vain ensituntemukset jo aika hyvin kertovat missä mennään. Jaksaakko ensimmäisiä viikkoja pidempään.

sikäli jännä, että conquest tai Grand operation on ”tylsää” ja samalla vertaa Battle Royaleen joka on viimevuosien hidastempoisin ja tylsin pelimuoto jossa odotellaan 20min 1-2 action tilannetta. :D

Tuossa on ainakin itsellä syketaso jo ihan eri lukemilla. Battle Royale voi onnistua tavalla, jonka jälkeen siitä voisi tulla jopa pelisarjan uusi kantava pelimuoto.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä keretty pelaamaan muutamia tunteja, ja kyllähän BFV tulee olemaan loistava tekele. Harmi kun tämäkin on saanut osakseen kauhean paskamyrskyn kauan ennen kuin kukaan oli päässyt edes peliä kokeilemaan...

Nimenomaan pitää pelata ja oppia käyttämään uusia ominaisuuksia pelissä. Alkuun lähdin juoksemaan ympäriinsä niin kuin BF1:ssä, nopeasti sai huomata että tämä ei toimikkaan näin. Hitusen rauhallisempi tahti kentällä niin rupesi tulosta syntymään.

Xbox One X:llä todella upean näköinen ja äänimaailma täyttä rautaa. Pyörii 60fps ilman minkäänlaisia nykimisiä.
 
Miksi kaikkien täytyisi tehdä vain Br pelimuotoa? Varsinkin kun sekin tulee kuolemaan jossain välissä saman toistoon.

Melko rohkea väite pelihistorian suurinta buumia vastaan jonka suosio vaan nousee nousemistaan. Eipä siinä mitää samantoistoa ole kun pelimuotoa kumminkin kehitetään aina vaan toimivammaksi ja pelaajamäärät itse pelimuodossa vaan kasvaa ajanmyötä.

En nyt äkkiseltää keksi miten joku voisi kehittää jotain mielenkiintoisempaa paitsi nyt jotain mikä sivuaa BR konseptia esim. Survival Royale.

BR konseptissa on rajaton potentiaali kehittyä etenkin eSports näkökulmasta. Varmaan kymmenen vuoden päästä 1000 pelaajaa kamppailee saman pelin herruudesta.

Tietty tämä on vain omaa pohdintaa ja todellisuus voi olla toista. Ennustin kuitenkin myös viime syksynä että fortnite tulee olemaan vuoden 2018 pelatuin peli ja vakiinnuttaa paikkansa eSports skenessä.
 
Fortniten ulkopuolella pelaajamäärät hiipuivat hyvin nopeasti ja Fortniten suosikin näyttäisi saavuttaneen lakipisteensä.

Se että sinä ja monet muut tykkää BR pelimuodosta, ei tarkoita että kaikki tykkäisi, tai että vaikka tykkää etteikö esim BF pelaaja vaatisi mukaan Conquestia ja Operationeja.

BF ei ole mikään BR peli, eikä sitä halua ollakaan. Yrittävät vain rahastaa muiden ohella sen mitä saa rahastettua.
Ihmettelen suuresti, jos BF:n BR pelimuoto pääsee edes puoleen siitä pelaajamäärästä mitä Conquest.
 
Ylös Bottom