Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Ei taida kukaan pelata yksinpeliä, kun ei ole vielä kukaan kirjoitellut fiiliksiä siitä? :)
 
Vajaa 23h takana ja vaikea on löytää mitään negatiivistä pelistä. Ehkä hieman yllättävää ollut huomata kuinka paljon huonommin pärjää tässä kuin mitä bäfä 1ssä, mitä ei voi lukea huonoksi puoleksi. Vertailun vuoksi tsekkailin eilen trackerin saldoa 1vs V:
BF1: https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/psn/SgtGekko
BFV: https://battlefieldtracker.com/bfv/profile/psn/SgtGekko

Ampuminen tuntuu loistavalta ja paljon vaikeammalta kuin aiemmin, mikä on mielestäni hyvä juttu. Vaunut ovat tehokkaita, mutta samalla aika helppo tuhota yksinkin. Isoimmat ongelmat kohdistuvat UI:hin ja muutamiin outouksiin aseiden muokkauksessa (tuntuu että pelinjälkeiset tulokset eivät toimi, itsellä ainakin bugaa jotenkin)
Hieman epäselvää, mitkä aseista antavat scope glintin ja mitkä eivät. Oma arvaus on että kaikki aseet, joissa medium tai long scope, mutta välillä tuntuu että ei pidä paikkaansa.
Aseiden specializationeissa olisi ehkä kiva kun olisi hieman enemmän eroa, nyt vaikka aseet tuntuvatkin erilaisilta ovat nuo kehitettävät kohdat saman tyylisillä aseilla enemmän tai vähemmän identtisiä.
 
Kyllä kyllä. MIelenkiintoista nähdä, missä vaiheessa hinta tulee muuten tippumaan. Mahdollistaa saman myös Storessa.
Eiköhän se siinä kohtaa laske kun on joulumyynnistä nyhdetty mitä irti lähtee. Ehkä joku ale jouluksi, niin saadaan jengi ostamaan
 
Vajaa 23h takana ja vaikea on löytää mitään negatiivistä pelistä. Ehkä hieman yllättävää ollut huomata kuinka paljon huonommin pärjää tässä kuin mitä bäfä 1ssä, mitä ei voi lukea huonoksi puoleksi.

Juu saman huomannut. Selkeästi parempi kd ollut itselle aiemmin. Toisaalta, yritän pelata objektivea ja koko ajan porukkaa lappaa juoksujalkaa mistä saattuu. Jopa omissa porukka ei nosta ylös vaan munaravia jatketaan minne sattuu.

Hyvä peli, mutta meno muistuttaa paikoin liikaa codia. Tykkään molemmista, mutta toivon että BF pitäisi omasta identiteetistään kiinni.
 
Hyvä peli, mutta meno muistuttaa paikoin liikaa codia. Tykkään molemmista, mutta toivon että BF pitäisi omasta identiteetistään kiinni.

Edellistä Battlefieldiä pelasin pelkästään suomiporukassa ja siinä roolitukset onnistuivat erinomaisesti. Lienee realismia olettaa, ettei se randomien kanssa voi onnistua samalla tasolla. Pelin tulisi palkita roolin mukaisesta pelaamisesta tuntuvilla pisteillä ja ehkä sitten olisi toivoa.
 
Juu saman huomannut. Selkeästi parempi kd ollut itselle aiemmin. Toisaalta, yritän pelata objektivea ja koko ajan porukkaa lappaa juoksujalkaa mistä saattuu. Jopa omissa porukka ei nosta ylös vaan munaravia jatketaan minne sattuu.

Hyvä peli, mutta meno muistuttaa paikoin liikaa codia. Tykkään molemmista, mutta toivon että BF pitäisi omasta identiteetistään kiinni.
Ei kai sitä kd:tä ole tarkoitus kytätä?
 
KD on monelle ampumapeleissä vaan se mitä tykkää seurata ja pitää hyvänä. Vaikka eri peleissä siitä saa tai ei saa itse matseihin liittyen pojoja tai menestystä.

Ekat päivät takana peliä ja edelleen maistuu hyvin. Mielestäni kokonaisuutena parempi kuin Battlefield 1. Plussaa kartoista, tuntuvat kaikki varsin hyviltä, eikä mikään ole sellainen inhokki ainakaan vielä, mitä taas ykkösessä oli useampikin. Myös iloinen asia on snipereiden selvä vähentyminen, en tiiä johtuuko kentistä vaiko aseiden muuttumisesta, mutta mielestäni niitä ei enää ole samalla tavalla kuin Bäfä ykkösessä. Tai sitten on vain iso munkki käynyt.

Roolit tuntuvat fiksummilta, sillä healaus ja ammusten antaminen edellyttää aktiivisempaa peliä, eikä enää vain nakata laatikkoa maahan ja kaikki saa lähettyvillä siitä niitä juttuja. Omien squad membereiden revaaminen on hyvä juttu, jos vain omalla porukalla pelaa. Randomit ei paljoa perään kattele ja haavoittuneet jää sinne makoilemaan. Vaikea on vielä sanoa onko toi squad spawn vähän liian hyvä juttu, kannustaa tietysti tiiminä pelaamaan kun pääsee aika vaivatta samaan paikkaan. Toisaalta tuntuu epäreilulta kun saat hengiltä suurimman osan squadia ja kohta ne on jo takasi siinä samassa ne ketkä jo kerran ammuit.

Hahmojen muokkaamisesta myös peukku ylös.
 
KD on monelle ampumapeleissä vaan se mitä tykkää seurata ja pitää hyvänä. Vaikka eri peleissä siitä saa tai ei saa itse matseihin liittyen pojoja tai menestystä.

Ekat päivät takana peliä ja edelleen maistuu hyvin. Mielestäni kokonaisuutena parempi kuin Battlefield 1. Plussaa kartoista, tuntuvat kaikki varsin hyviltä, eikä mikään ole sellainen inhokki ainakaan vielä, mitä taas ykkösessä oli useampikin. Myös iloinen asia on snipereiden selvä vähentyminen, en tiiä johtuuko kentistä vaiko aseiden muuttumisesta, mutta mielestäni niitä ei enää ole samalla tavalla kuin Bäfä ykkösessä. Tai sitten on vain iso munkki käynyt.

Roolit tuntuvat fiksummilta, sillä healaus ja ammusten antaminen edellyttää aktiivisempaa peliä, eikä enää vain nakata laatikkoa maahan ja kaikki saa lähettyvillä siitä niitä juttuja. Omien squad membereiden revaaminen on hyvä juttu, jos vain omalla porukalla pelaa. Randomit ei paljoa perään kattele ja haavoittuneet jää sinne makoilemaan. Vaikea on vielä sanoa onko toi squad spawn vähän liian hyvä juttu, kannustaa tietysti tiiminä pelaamaan kun pääsee aika vaivatta samaan paikkaan. Toisaalta tuntuu epäreilulta kun saat hengiltä suurimman osan squadia ja kohta ne on jo takasi siinä samassa ne ketkä jo kerran ammuit.

Hahmojen muokkaamisesta myös peukku ylös.
Ei oo varmaan montaakaan matsia kd:lla voitettu?
 
Ei oo varmaan montaakaan matsia kd:lla voitettu?
Tää on niitä pelejä missä olis pelaajien kannalta todella oleellista poistaa koko kd. Vois siellä matsin lopussa olla vaik top 3 tappajat tms ja jossain nettisivun seurannassa näkyä tarkasti kaikki.

Mut KD sijasta laitettais sinne yleispisteet mitkä on nyt ja sit roolin pisteet erikseen. Jolloin assault kisaa assaultia vastaan ja medic medicejä jne. Niistä sais sit expaa tms palkintoa enempi. Sit alkais porukka tekemään sitä mitä pitäisi.

Edit:
Ei varmasti, mutta kuten sanoin, niin moni ampumapelejä pelaava (minä myös) tykkää sitä omaa KD :tä seurata. Ja tämä tuskin on keneltäkään muulta pois jos näin tekee.
Mun mielestä bäfän kohdalla juuri se on muilta pois. Koska pelaajia kiinnostaa kentällä kd. Ei matsin voitto, ei pisteet tai mitkään muutkaan. Näin oli jo bf1:ssä.
Kuten todettu ni noi vois näkyä tarkemmissa statseissa kokonaismääränä, mut ei yksittäisen matsin osalta.
 
Tää on niitä pelejä missä olis pelaajien kannalta todella oleellista poistaa koko kd. Vois siellä matsin lopussa olla vaik top 3 tappajat tms ja jossain nettisivun seurannassa näkyä tarkasti kaikki.

Mut KD sijasta laitettais sinne yleispisteet mitkä on nyt ja sit roolin pisteet erikseen. Jolloin assault kisaa assaultia vastaan ja medic medicejä jne. Niistä sais sit expaa tms palkintoa enempi. Sit alkais porukka tekemään sitä mitä pitäisi.

Edit:

Mun mielestä bäfän kohdalla juuri se on muilta pois. Koska pelaajia kiinnostaa kentällä kd. Ei matsin voitto, ei pisteet tai mitkään muutkaan. Näin oli jo bf1:ssä.
Kuten todettu ni noi vois näkyä tarkemmissa statseissa kokonaismääränä, mut ei yksittäisen matsin osalta.

Juu oon samaa mieltä siitä, että ei sitä tilastoa tarvitsisi lyyä siihen etummaiseksi matsin tilastoihin, mutta siitä kiinnostuneet voisi seurata kokonais KD :tä sitten sieltä profiilin kautta. Näin siis itse pelaan, enkä matsin aikana sitä mieti vaan pelaan objektiivia, mutta sitten profiilista aika-ajoin tsekkaan onko se kehittynyt mihinkään.

Enkä nyt oo tarkoittanut KD maininnallani sitä, että itse pelaisin KD edellä, tai toivoisin muidenkaan niin tekevän. Sanoin vain, että on ihan luonnollista ampumapelejä pelaavana sitä seurata, vaikka siitä ei hyötyä pelien voittamiseen ole. Muotoilin ehkä väärällä tavalla tuon, että siitä ei ole haittaa kenellekään. Tarkoitin lähinnä KD:n seuraamista tai siitä kiinnostusta. En peleissä objektiivinen pelaamista.
 
Juu kyllä mäki sitä seuraan ja huonohan se on vuodesta toiseen. :D :D
Mut tosiaan ainakin itsellä on se olo ettei itse pelissä muita kiinnosta mikään muu.

Toki samalla kun itse hoen tiimipelaamisen ja objektin/roolin merkitystä, olen itse koukussa assigmentteihin.

Tämä aiheuttaa sen, että jos sun pitää assigmentteihin saada damagea lentokoneeseen, niin kyykin koko mapin ilmatorjuntatykissä tekemällä pikkuhiljaa hieman damagea koneisiin. Ne korjaa itsensä ja taas ammun hiukan. En kuole, en tapa, en valloita/puolusta lippua. Olen sellainen mitä vihaan muissa..vain koska himoitsen 400 rahaa assigmentista.

Tai jos piti tuhota tankkia tietyn damagen verran. Hamada kehiin, assault rooliksi ja saksalaisena kyykkimään A:n edustalle kun tankit rullaa brittien basesta.
 
Ei varmasti, mutta kuten sanoin, niin moni ampumapelejä pelaava (minä myös) tykkää sitä omaa KD :tä seurata. Ja tämä tuskin on keneltäkään muulta pois jos näin tekee.
On, koska ne kd ru******t aiheuttaa omalle tiimille sen että häviö tulee niin että heilahtaa. Ihan ok jos kd on korkea, kunhan pisteitä ropisee samalla tavalla, yleensä score/min kertoo osallistumisesta.
Jos ptfo ei maistu, niin codissa saa varmaan kd:tä tuijottaa senkin edestä?
 
Ylös Bottom