Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Helvetin kuustoista. Siellä on nyt TTK muutoksia tullu. Kaikki aseet tulevat tuntumaan hieman heikommilta nyt. Monesti tyylii 1 luoti lisää pitää ampuu. En tykkää. EN TYKKÄÄ.

Noh, sellanen on ainakin ensireaktio. Saa nähä miten wörkkii pelissä. Ja onhan siellä vielä jokin Conquest Core pelimuoto jossa on vanhat vaurio arvot.
Eikös siellä tullut myös Conquest core (tai joku sellainen) jossa ttk säilyy ennallaan? En ole päässyt itse vielä tsekkaamaan
 
Eikös siellä tullut myös Conquest core (tai joku sellainen) jossa ttk säilyy ennallaan? En ole päässyt itse vielä tsekkaamaan
En tuota mistään löytänyt ainakaan vaikka tosiaan piti tulla.
Noh samapa tuo ja niillä aseilla millä itse pelaan, niin en huomannut mitään eroa. Tapot tuntui ihan samalta kuin ennenkin ja kuolin yhtä jäätävän nopeasti jos mokasin.
Toki ymmärrän et jos on ase missä ammutaan yksitellen ja suht hitaasti, niin ero on huima jos tarvii yhden kudin enempi. Mut normi assault/support/medic tuntui ihan samalta.
 
Ei kyllä paljon Conquest core lohduta, kun mapit on Conquestina ihan.... huonoja.

On kyllä ollu DICEllä nyt melkoista hätäilyä vähän yhden sun toisen asian kanssa. Heti alennusmyyntiin. Deluxe editionin ennakkotilaajana en ole hirveästi kokenut saaneeni rahalle vastinetta. Peli ol het kohta siihen nähden käytännössä puoleen hintaan.

Ja se tässä just oli hyvää, että oli ihan tolkullinen TTK, jos nyt ei medicillä pelannut. Nyt sekin kärki hiotaan tylsäksi. Tankit on koko BF-pelisarjan historian pehmeimpiä. Mitähän vielä? Toivottavasti nyt vielä senkin muuttavat ettei edes selkään puukottamalla saa ketään kerralla hengiltä. Siitähän tulee paha mieli.
 
Jaahas, saa nähdä vaikuttaako paljon pelikokemukseen. Eilen pelatessa Medicin Suomi KP tuntui entistä tehottomalta niin johtui varmaan pätsistä. Pelin hienous oli juuri siinä kun ei tarvinnut montaa lippaallista tyhjentää vihollisiin tappoja saadakseen. Toivottavasti muutetaan jossain vaiheessa takaisin alkuperäiseen.

Parikolme tuntia Bäfä höntsyä takana ja TTK suhteen ei mitään ongelmaa havaittu täällä että vähän nyt epäselvää mistä kiikastaa?

Pelasin 90% vielä medicillä ja tapoin joka pelissä suuria määriä Suomi-KP:n kanssa vaikka pääasiassa nostelin ja healasin, ja joka tyylillä myöskin lähti lauluun aivan kuten ennenkin eli ADS ehkä eniten, lonkalta paljon (useamman kertaa laminoin siinä parikin pötköön läheltä kun kerta oli vauhtiin päästy) Sitten oli tasaisin välein myös niitä kertatulella kaukaa naamaan ja sinne tippuu ihan nätisti kuten ennenkin.

Täytyy huomenna koittaa vähän muutakin, jos CamO on jokin ongelma tässä otahan clippi ja laita jakoon niin tietää vähän mistä puhutaan? Tuntuu nyt ihan sopivalta, ja täytyy myös osata ampua tapot ei tule sillä tavoin että sofotetaan jonnekin epämääräsesti ja nappi pohjaan. Tietty osua täytyy ja rekyyli hallita, esim. Suomen kanssa turha ampua kuin ihan parikolmeneljä kerralla kuten oikeassakin elämässä oli oikein hyvä peli sillä tavalla ammuttuna.

PS. Conquest core ilmeistyi loppuvaikeessa iltaa valikkoon. En ehtinyt koittaa ehkä huomenna, mutta onkohan siinä vähän liian helppo sitten jo ampua kun tuntuu että nyt jo lähtee niin pienestä lauluhun...
 
Testailin kumpaakin muotoa useamman roundin.
Siinä missä Core puolella meikäläisen surkeilla taidoilla vedetään keskimäärin 20-25/10 statseilla, niin uusitulla TTK:lla normaali konkassa statsit saattoi jäädä about 5/5 tuloksiin. Eli mun tapot tippui parhaimmillaan yli 3/4, mutta myös kuolemia tuli noin puolet vähemmän.
Mut aikaisemman 2-2,5 kd keskiarvosta tiputtu nyt 1-1,2:een.

Eli aika hurjasti on eroa ja juurikin se mikä mulla oli jo BF1:ssä iso ongelma. Osun aina ennen vastustajaa ne muutamat kudit. Mutta kun ne ei kuole vaan pystyy liikkumaan, niin sit en enää pysykään mukana ja kuolen kun ammun kaikki loput ohi. Nyt sama ongelma on tässäkin ja se on oikeasti todella turhauttavaa, kun peleissä miss kuolee aidosti, tai edes lähes aidosti ni pärjään. Mut mitä enemmän osumia vaaditaan, sitä kauemmaksi hauskuudesta mennään.
Coressa pääsen vaikka selkään ja tapan 2-3 äijää. Nyt en tapa kuin maksimissaan yhden, jos sitäkään.

Core taas ei nappaa, kun on pelkkää konkkaa. Joten alkaa kohtalaisesti kyrsimään tuo TTK muutos, vaikka alkuun tuntui ettei eroa paljoa ole.
 
Pitäisivät vaan ne alkuperäiset ttk asetukset. Ensikosketus peliin olikin niin hyvä, että pelkäsinkin jo että menevät jotain muuttamaan. Ei pitäisi hyvää korjata:(. Muutos noihin asetuksiin aiheuttaa nopeasti sen, että pian alkaa ilmestymään puolet niitä hyppijä/pomppija ukkeleita, ja puolet camppijöitä / snipereitä jotka odottaa että joku pysähtyisi edes hetkeksi. Nyt esim. sniperit on hyvinkin tasapainossa muihin, ja ovat siinä tiimin "tukiroolissa" niinkuin pitääkin.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi sitä TTK:ta piti edes muuttaa? Vaikka seuraan erilaisia pelikeskusteluita kohtalaisen paljon, niin ei mun korviin ole kantautunut juurikaan valitusta siitä vanhasta time to killistä. Tästä uudesta päivityksestä taas saa lukea pelkkää negatiivista kaikkialta. Siinä mielessä käsittämätön muutos.
 
Miksi sitä TTK:ta piti edes muuttaa? Vaikka seuraan erilaisia pelikeskusteluita kohtalaisen paljon, niin ei mun korviin ole kantautunut juurikaan valitusta siitä vanhasta time to killistä. Tästä uudesta päivityksestä taas saa lukea pelkkää negatiivista kaikkialta. Siinä mielessä käsittämätön muutos.
Siis kun ongelmaa on TTD:ssä ja nettikoodissa. He ovat itse sanoneet, etteivät tiedä mikä ne insta killit siinä aiheuttaa, eivätkä toistaiseksi osaa korjata. Ainut ratkaisu on kasvattaa TTK:ta. Vähän kuin purkkapaikkaus.
 
Oli kyllä uusin Tides of War vähän pettymys. Toki jo lähtökohtaisesti palkinto oli täysin turha ja mitäänsanomaton.
Mutta kun suoritin kaikki..siis kaikki tehtävät yhden roundin aikana ja vieläpä vahingossa. :D
Tein siis ekan tietoisesti, eli revasin omaa squadia sen 6 kertaa.
Sit katoin et päivä assigmentti oli reconilla pari tappoa, niin sen kanssa tuli ne spottaukset vahingossa. Koska en snipu osaa olla ni olin medic, joten tuli revaukset itsestään, enkä huomannut niiden olevan myös tehtävä.

Sit olik squad leader jo muutenkin, niin käskyt tuli noudatettua ja tilasin erän lopulla raketin lipulle joka tappoi 5-6 äijää, joten siinä tuli ne loputkin siten et sain kypärän auki.
Erän lopussa kävi ilmi et ollaan vieläpä paras squadi, joten se extra tehtäväkin tuli siinä.

Sit olikin olo, et mitäs nyt sit..tässäkö oli taas kaikki ja odotetaan viikko? :D
 
Olen jokusen pelin nyt pelannut ja TTK muutoksesta en pidä, mutta ei se ole pahemmin vaikuttanut pelisuorituksiin. Kauemmas ammuttaessa huomaa että aseet on heikompia. Paljon enemmän ollut tilanteita että vihollinen ehtii suojaan ennen kuin saa sen viimisen luodin osuttua. G43:lla tiesi aina ennen että 3 osumaa tarkoitti tappoa, nyt vähän kauemmas pitää pistää 4 luotia jannuun että kuolee. Ei tunnu nautinnolliselta kun saa 3 osumaa ja vihu on vielä elossa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ollut meikäläisen peli tämä, vähän testailin ja möin pois. Vois kattella uudestaan sitten kun peli on oikeasti valmis, eli ens vuoden puolella.
 
Ei toimi! Ja tuolla TTK säätämisellä DICE hämmentää soppaa siirtämällä huomiota pois norsusta nurkassa, eli bugista jonka Omenanraatokin moneen kertaa maininnut että välillä lagaa, kestää sata vuotta saada tappo ja sitten toisella kertaa, toisella serverillä homma rokkaa kuin unelma! Koitetaan ikäänkuin naamioida sitä norsua tähän TTK viittaan ja hyvin näyttää uppoavan, keskustellaan TTK vaikka meidän pitäisi ihmetellä lähinnä sitä miksi osuman rekisteröinti on välillä ok ja välillä rikki? Mikä muttuja tässä nyt sotkee ja pilaa pelikokemuksen välillä?

Tämän sain eilen todeta eli tyhjä arpa tuli serverissä, se salamyhkäinen "bugi TMi" oli päällä ja oli ihan selvästi jotain vikaa. Mistää ei tullut mitään, toisin kuin toissapäivänä homma rokkasi täydellisesti uudella isommalla TTK joka nyt ei näytä vaikuttavan kuin marginaalisesti.
 
Jaarittelua:

En huomannut, että mitään TTK-muutosta olisi tuloillaan, ja vähän ihmettelinkin tänään miksi muutamissa tilanteissa jäi toteutumatta tappo kun intuitiivisesti olin jo siirtämässä jyvää seuraavan uhkan kohdalle, vaikka edellinen vielä laittoikin hanttiin ja näin ikään kuin yllätti. BF1:ssä meinasi pleikan ohjain välillä vääntyä hyppysten rutistuksessa katki kun oli tullut ammuttua konepistoolin lippaallinen vihulaista rintaan 10 metrin etäisyydeltä mutta kaveri vain loikkien kuroo etäisyyden ja tulee lyömään kirveellä solisluuhun. Ajattelin BFV:n myötä, että vihdoin tuollainen bullshitti on ohitse, mutta sitten tuli tämä päivitys. Edellisessähän oli kyse myös randomiudesta eikä vain TTK:sta, mutta otin todella avosylin vastaan tämän uudemman tyylin, jonka nyt pelkään olevan uhattuna.

Tulin vasta nyt katsoneeksi mitä Westie ja jackfrags asiasta olivat vastikään tubettaneet, ja suhtaudun asiaan kyllä penseästi. Mikäli tosiaan on kyse pyrkimyksestä paikkailla muita ongelmia kuten TTD yms. TTK:n venyttämisellä, niin suunta on mielestäni väärä. Vaikka oman kokemukseni perusteella ero ei ole valtaisa, niin ärsyttäähän se kun juuri on tottunut uuteen varovaisuutta ja taktisuutta mainostetustikin korostavaan meininkiin ja sitten keksitään, että ei se olekaan niin kiva kun oli ajateltu. Oli se kiva! Mutta asiat muuttuvat ja aina ei näköjään ole kivaa.

En ole mistään tarkastanut koskevatko TTK-muutokset tai mitkään muut mahdolliset muutokset MMG:tä, mutta tulinpahan tänään pöyristyneeksi muutaman kerran siitäkin kun MG42 ei tuntunutkaan sellaiselta pedolta kuin miksikä ehdin sen oppia tuntemaan. Tuntui, että pitäisi laittaa se nopeampi mode käyttöön jos haluaa todella hyödyntää tuon vehkeen ominaisuuksia, koska vähän pidemmältä ei tuntunut tulevan tappoja ollenkaan, ja kuka tahansa pikselin kokoisena näyttäytyvä vihulainen pystyi jostain hornan tuutista asti ampumaan minut, vaikka olin kuinka häntäkin jo tulittanut.

Spoileriksi laittamani kommenttiosion sävyssä on tuottamuksellisesti aavistuksen verran ylilyöntiä, mutta tykkään ilmaista asiat niin. TL;DR, haluaisin pelin pysyttäytyvän lyhyen TTK:n meiningissä, mikä mielestäni on realistisemman tuntuista, vaikkei tätä miksikään simulaatioksi olisi tarkoitettukaan. Kiistelty TTK-muutos ei ole radikaali, mutta on mielestäni hieman ärsyttävä, enkä ymmärrä mitä sillä oikein tavoitellaan kaiken sen jälkeen, mitä oli alunperin ideoitu ja mikä ilmeisesti on miellyttänyt pelaajakuntaa ainakin pääosin.
 
Joo ei tästä pelaamisesta tule enää mitään. Vihut syö kilokaupalla luoteja eikä kuole ja itellä lähtee henki samantien. Joku tässä mättää. Pelaaminen oli hauskaa ennen pätsiä ja roikuin usein top 5 mutta en enää. Pitäkööt tunkkinsa, siirryn takasin RDR2 pariin.
 
DICE on nyt lisäämässä Core version jokaisesta pelimuodosta niin että heidän jotka pitivät vanhasta TTK:sta ei tarvitse tyytyä pelkkään Conquestiin. Joo, hieno juttu mutta tulee pahasti jakamaan pelaajat kahtia. Hieman epäsuositummat pelimuodot tulevat kärsimään hyvin pahasti. Aseet tulee vaikeampi tasapainottaa hyvin kahdelle eri TTK:lle.

Tämä uusi TTK on muutenkin ihan hätäsesti tehty. Asebalanssi on perseellään. Vanhat long range semi-auto pyssyt kuten G43 ja Selb 1916 ovat nyt toivottoman tehottomia kauas. Reconin itselataavat kiväärit taitaa olla täyttä pohjamutaa tällä hetkellä. Tuntuu että DICE panikoi ku myyntiluvut ollut alhasia ja eivät oikein mieti näitä muutoksia loppuun. Olettavat että jotkut pelaajat jossain haluavat hitaampaa TTK:ta, mutta pelaajilta tuleva palaute on lähes kokonaan negatiivista uutta TTK:ta kohtaan.

Kai pitää sitten pelailla sitä Core playlistiä. Toivottavasti DICE saa järkeä päähän ja heittävät sen hitaamman TTK:n veke.
 
Ei toimi! Ja tuolla TTK säätämisellä DICE hämmentää soppaa siirtämällä huomiota pois norsusta nurkassa, eli bugista jonka Omenanraatokin moneen kertaa maininnut että välillä lagaa, kestää sata vuotta saada tappo ja sitten toisella kertaa, toisella serverillä homma rokkaa kuin unelma! Koitetaan ikäänkuin naamioida sitä norsua tähän TTK viittaan ja hyvin näyttää uppoavan, keskustellaan TTK vaikka meidän pitäisi ihmetellä lähinnä sitä miksi osuman rekisteröinti on välillä ok ja välillä rikki? Mikä muttuja tässä nyt sotkee ja pilaa pelikokemuksen välillä?

Tämän sain eilen todeta eli tyhjä arpa tuli serverissä, se salamyhkäinen "bugi TMi" oli päällä ja oli ihan selvästi jotain vikaa. Mistää ei tullut mitään, toisin kuin toissapäivänä homma rokkasi täydellisesti uudella isommalla TTK joka nyt ei näytä vaikuttavan kuin marginaalisesti.
Ja kun edelleen tuo TTD ongelma on läsnä, eli eri servuilla porukka kuolee eri aikaan ja pahimmillaan lippaallinen ei tapa vihua. Sit oletkin ilman panoksia ihan pulassa.

Pahinta tässä on just se, että nyt:
Kukaan ei rakenna suojia..ei tarvitse.
Kukaan ei juokse suojissa..ei tarvitse.
Kukaan ei etene rauhassa..ei tarvitse.

Ja kun ei tässä mitkään Core playlistit mitään ratkaise. Täysin samat TTD ongelmat on molemmissa ja ihan yhtä pahana ja sen vuoksi aina servulle mennessä täytyy opetella uusiksi et miten tapot/kuolemat tulee.

Kaksi eri TTK:ta taas on typerintä ikinä. Ei tuo orkkis TTK ollut mikään ongelma kasuaalille, vaan juurikin nettikoodin ongelmat ja kertalaaki kuolemat ilman syytä.
Sitäpaitsi jos joku pelin peluun lopetti, miksi se palaisi nyt pelaamaan sitä?
Sensijaan kaikki jotka pelaa, kehui parhaaksi bäfäksi aikoihin, nyt karkoitetaan nekin..ei jumalauta tätä touhua....
 
Ja kun edelleen tuo TTD ongelma on läsnä, eli eri servuilla porukka kuolee eri aikaan ja pahimmillaan lippaallinen ei tapa vihua. Sit oletkin ilman panoksia ihan pulassa.

Pahinta tässä on just se, että nyt:
Kukaan ei rakenna suojia..ei tarvitse.
Kukaan ei juokse suojissa..ei tarvitse.
Kukaan ei etene rauhassa..ei tarvitse.

Ja kun ei tässä mitkään Core playlistit mitään ratkaise. Täysin samat TTD ongelmat on molemmissa ja ihan yhtä pahana ja sen vuoksi aina servulle mennessä täytyy opetella uusiksi et miten tapot/kuolemat tulee.

Kaksi eri TTK:ta taas on typerintä ikinä. Ei tuo orkkis TTK ollut mikään ongelma kasuaalille, vaan juurikin nettikoodin ongelmat ja kertalaaki kuolemat ilman syytä.
Sitäpaitsi jos joku pelin peluun lopetti, miksi se palaisi nyt pelaamaan sitä?
Sensijaan kaikki jotka pelaa, kehui parhaaksi bäfäksi aikoihin, nyt karkoitetaan nekin..ei jumalauta tätä touhua....
Joo itse puolustanut DICEÄ aika paljon ja luottanut että hyvin selviää kunhan vähän ensin hoipertelee ja näyttikin että tästä tulee kova setti. Mutta nyt paistaa jonkinlainen päämäärättömyys jossa yritetään miellyttää kaikkia eikä yritys itsekkään enää tiedä mitä haluavat, visio on puuroutunut mössöksi. Veikkaan että peruvat nämä sähellykset ja pelaajien jaon kahteen leiriin mutta nyt näyttää huonolta. Noh eiköhän se siitä ajan kanssa, mutta nyt pitäisi varmaan siellä päässä pysähtyä vetää henkeä ja kysyä "Mitä vi**** me halutaan tehdä?"
 
Onhan se outoa että itse kuolee yhdestä kudista, tai ainakin siltä se tuntuu kun ei kuule muita osumia kuin vasta sen viimeisen, eli hiukan on hankalaa suojautua jos ei kuule (tunne) että osumia tulee ainoastaan tuntuu se viimeinen mikä tappaa. Olen myös huomannut sen että todella usen kuolee vasta monen metrin jälkeen kun ollut jo muurin tai seinän takana. Eli aika perus DICE ongelma tai ping ongelma, vissiin aika mones peli heiltä eikä saada vieläkään perus asioita kuntoon, aina samaa sättäämistä ekan vuoden ;)
 
Ihan sama, miten nopea on TTK. Pitää vaan mukautua ja muokata pelitapaa sen mukaan. Ihan parasta bäfää ikinä. Ei muuta ku isoa peukkua ja ptfo.
Ei se ihan noinkaan ole. Koska se pelitavan muutos tekee kaikista Bf V uudistuksista turhia. Nyt on sit se ja sama sanoa BF1 DLC:ksi, kun pienempi TTK pakotti pelaajat pelaamaan hyödyntäen niitä asioita minkä mukaan koko vitonen suunniteltiin.

Lisäksi tämä tekee tietyistä aseista täysin tarpeettomia ja nyt kun tulee kaksi eri TTK:ta, niin yksi aseiden balansointi ei toimi. Eli pelkkää ongelmaa ongelman perään tuo aiheuttaa.
 
Ylös Bottom