Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Höpsis, HC on aina ollut siellä joten kaksi eri TTKta on ollut pelisarjassa jo pitkään. Nyt vaan pitää olla taitavampi ja osua päähän. Pelkkä sinnepäin roiskiminen ei tapa naps vaan. Hienoon taitopelisuuntaan ollaan menossa!
Hc on ihan eri asia kuin mitä Bf V oli alkuun. Ei se ollut mikään HC ja HC:ssa aseen balanssilla ei paljon väliä ollut kun kuolit kuitenkin kun osuman otit.
Nyt tässä on aseet balansoitu TTK 1.0:lle ja se tekee tässä uudessa TTK:ssa puolet aseista ihan turhiksi.

Eilenkin STG:llä noin 20metristä kaksi kutia päähän 77 damagea, ei siinä ole mitään taitopeliä enää. Päinvastoin tämä uusi TTK pilaa sen taitopelisuunnan johon tässä TTK 1.0:lla alkuun mentiin, kun et voinut juosta avoimella maastolla tai keskellä katua.
Nyt voit huoletta juosta vaikka Rotterdamin D ja B lippujen välillä, Narvikissa poikittain jne, kun tiedät et osuman tullessa 99% varmuudella pääset suojaan ennen kuolemaa.

Ennen piti mennä suojissa rauhassa. Nyt mennään munaravilla älytöntä kaaosta kokoajan.
Mitään rakentelua, suojien hyödyntämistä ei enää tarvita. Lisäksi kun TTD ongelma teki eilenkin sen, että pääsin selkään ja lippaallinen selkään 2m päästä. Ei kuollut. Sen jälkeen se havahtui, kääntyi, kerran ruby pistoolilla kroppaan ja kuolin vaikka helat täysillä.
 
Höpsis, HC on aina ollut siellä joten kaksi eri TTKta on ollut pelisarjassa jo pitkään. Nyt vaan pitää olla taitavampi ja osua päähän. Pelkkä sinnepäin roiskiminen ei tapa naps vaan. Hienoon taitopelisuuntaan ollaan menossa!

Sulla on vain ollut hyvä lotto-onni serverien kanssa kuten itselläkin on välillä jos tyypit menee nurin. Mutta tuossa kun äskön koitin oli taas sellaista paskaa että menin aika nopeasti PUBGille. Ei se vaan nyt toimi ja se johtaa siihen että pelaaminen ei ole hauskaa. Silloin kun tämä peli toimii se on mahtavuutta.

Mutta peli on tosiaan välillä ihan rikki ja se ei oikeastaan edes liity tähän TTK mitenkään. Viitaten tähän.
 
Jos joku vielä silmiin katsoen osaa kertoa konsoleilla PvP-pelin jossa on aina tasapuolinen asetelma netin suhteen... Änärit, bäfät, codit yms.

Epätasainen asetelma näkyy eri peleissä eri tavoin.

Jos ne mokkulamiehet ja "sisko lataa twilightia"-pelaajat saatais pois, niin parempi olisi. Mutta tämä ongelma ei ole tämän pelin ominaisuus, vaan kaikkien pelien.

Mun mielestä tässä korostuu nyt taktinen peli, kuten myös ampumistaito. Munaravia juoksevat eivät ole se suuri ongelma. Peli hävitään niiden lippujen välillä norkoilevien kämppipenojen takia.
Ei nyt kyse ole lagittavista pelaajista vaan pelin nettikoodin tuomat ongelmat TTD:ssä minkä ovat itsekin myöntäneet. Ovat myös myöntäneet etteivät osaa sitä korjata.
Voin ihan silmiin katsoa ja sanoa että BF1:ssä tätä TTD ongelmaa ei ollut.

Tässähän voi siis olla tilanne et olet toisen valokuitupelaajan kanssa vastakkain. Ennen kuin sun aseesta lähtee kutiamaan voit olla kuollut, kun peli rekisteröi sun ottaneen osumaa useita kertoja. Tai voit tyhjentää lippaan toiseen ja silti kuolla yhdestä vastustajan luodista.

Kyseinen ongelma on ihan Dicen tiedossa oleva ongelma, jota yrittävät paikata TTK muutoksella onnistumatta siinä.

Mitään taktista puoliahan tässä ei pätsin jälkeen ole ollut ja taktisen puolen saa esille menemällä Core servulle.

Eikä nyt ole kyse siitä mikä pelitapa on ongelma, vaan kyse on siitä, että tässä ei ole hyötyä enää kuin munaravista. Kaikki Bf1:een nähdyt uudistukset painotti munaravin vähentämiseen ja varovaisempaan pelitapaan. Nyt se kaikki on poissa. Mikään BF V pelimekaniikan uudistuksista ei ole enää tarpeellinen. Eli koko peli on kehitetty ihan turhaan kun tämä muutos tehtiin.

Vähän sama kun teet hc simun autopeliin ja pakotat pitämään siellä ajoavut päällä ja vauriomallinnuksen pois päältä. Voit huoletta töniä muut ulos ja ajella kaiteita pitkin, kun oikeasti pitäisi ajaa nätisti kolaroimatta.
 
Oletko siis pelannut DICE:n/Electronic Artsin Battlefield 1:stä? Julkaistu 2016?

Ei löydy yhtään osumia googlesta vaikka hakusanoilla Battlefield 1 ja net code. Aika hiton monta kertaa huomasin että ei rekkaa osumat, sitte servunvaihtoa. Ihan samat ongelmat kuin aina (BF3, BF4, BF V, CoD MW, MW2, BO1, BO2. jne jne jne). Edelleen, ei ole tämän pelin erityinen ominaisuus. Aina näitä on, erityisesti kun peli tulee ulos. Niin on aina ollut ja niin on aina oleva.
Näytti tässä uudessa Sonyn historivideossa olevan mun Ps4 aikakauden kolmanneksi eniten pelattu peli. Eli kyllä olen pelannut ja paljon.
Siinäkin kyllä netcodessa ongelmaa oli, mutta ei tätä ongelmaa joka nyt on käsillä.
Ja tosiaan Dice itse sanonut ettei osaa korjata sitä.

Ja kukaan ei ole väittänyt etteikö ongelmia ole aina julkaisussa. Kyse onkin siitä, että tällä hetkellä TTD varjolla Dice muuttaa TTK:ta joka ei vaikuta oikeaan ongelmaan mitenkään. Sensijaan sillä yritetään (varmaankin EA painostuksesta) saada kasuaalit pelaajat takaisin pelin ääreen ja tämä muutos vain pahentaa huonompien kasuaalien mahdollisuuksia pelissä.

Ei kyse ole nettikoodin/TTD ongelmista, tai TTK muutoksista. Kyse on siitä, että Dice/EA yrittää miellyttää ihan kaikkia ja on sen suorittamisessa niin pihalla tässä paniikissaan, että tekevät joka asian niin väärin, ettei kovin pitkää ikää pelille voi odottaa jos sama meno jatkuu.

TTK muutosta vastaan oltiin kokoajan ja aivan mielettömän isolla volyymilla. Kun muutos tuli, vastarinta on ollut vielä isompaa. Dice ilmoittaa tehneensä muutokset kuunnellessaan pelaajien toiveita..
 
Mun mielestä tässä korostuu nyt taktinen peli, kuten myös ampumistaito. Munaravia juoksevat eivät ole se suuri ongelma. Peli hävitään niiden lippujen välillä norkoilevien kämppipenojen takia.

kerro toki, miten munaravaus lipulta lipulle välittämättä mistään korostaa taktista peliä.
 
Ai painottomien lippujen kartoittaminen, spawnaus, etumaaston tarkkailu, reagointi vihun tankkeihin&squadeihin matkalla, lipun varovainen lähestyminen näkösuojasta, scopettaminen ja tarkkailu, kämppivihujen nitistys/lipun putsaus, takaisinvaltaajien nitistäminen, ja alueen varmistaminen. Tän lisäksi vihun beissilippujen pito viimeiseen asti. Tää ei siis oo taktista?

Toisaalta onhan se taktista mennä C-lipun lihamyllyyn (Aerodrome) tai rakennella hiekkalinnoja säkeistä omalla A-lipulla. Tosi tres bien tactiqe! Olet oikeassa, munaravaaminen ei oo taktista. Hiekkalinnojen rakentelu on!

Tai se, että "iso lössi käyttää 3min kämpperin löytämiseen." Se on myös!

Ja kaikki tuo ei ollu mahollista aiemmin, koska "yhyy kämpperi sitä, yhyy kämpperi tätä."? nyt vaan voit juosta varomattomammin. Joo, se on paljon taktisempaa.
 
Viimeksi muokattu:
Henkilökohtasella tasolla en ole kokenut tätä muutosta niin negatiivisena kuin valtaosa äänekkäistä pelaajista. Oliko tämä minusta tarpeen? Ei. Pelkäänkö vähän vähemmän että meikät saa niitattua kauempaa semiautokiväärillä? Jep. Voitanko enemmän kaksintaisteluja kun olen alusta asti opetellut tähtäämään päähän? Totta munassa.

Enemmän risoo patchin julkaisuaikataulutus ja DICEn perustelut sen toteuttamiselle ja infon puuttuminen pelin sisällä. Tai oikeastaan sitäkin enemmän pelaajakunnan pirstaloituminen jos pitävät vanhan ja uuden TTKn rinnakkain. Uudellakin TTKlla tykkään tästä kuin hullu puurosta mutta vähän pelottaa tää kohusta toiseen taaplaaminen.
 


Tässä on todella hyvin kaikki täälläkin tuodut pointit koottuna. Erittöin hyvä video ja todella toivon sekä ES:n, että Dicen katsovan tuon videon ja itseasiassa olen täysin varma, että tuon myös näkevät. Sen verran oleellinen osa bäfä sceneä kyseinen äijä.
 
Kuulostaa ihan samoilta ongelmilta mihin kiinnostus uusimpaan CODiin kuoli itsellä, ei vaan jaksa sitä et täytyy toivoa saavansa hyvän matsin ja muuten on suossa tarpomista.
 
Kuulostaa ihan samoilta ongelmilta mihin kiinnostus uusimpaan CODiin kuoli itsellä, ei vaan jaksa sitä et täytyy toivoa saavansa hyvän matsin ja muuten on suossa tarpomista.
Näin molempia pelanneen konsolilla voin sen sanoa, että codi oli alun alkujaan paljon valmiimpi ja parempi kuntoinen peli kuin tämä on. Potenttiaalia on, mutta kaiken mailman purkkaviritykset ja kiire julkaisun kanssa jotenkin loistaa täl hetkel tekemisestä liikaa läpi. Onneksi maaliskuuhun on vielä aika ja tämä on silloin jo varmasti loistavassa kunnossa. Hieman mietityttää tosin kuinks tämä jaksaa sillon viedä mukaansa, kun niihin aikoihin on tulossa myös anthem ja division 2.

En ole juurikaan tätä jaksanut pelata nytten joten en osaa sanoa kuinka suuri ongelma on, mutta eikö tuo TTK nosto juuri suosi hyviä pelaajia. Pitää osata hallita aseita, että landaa kudit. Enempi aikaa reagoida jos camper yllättää jne. Toki liika on liikaa.
 
Näin molempia pelanneen konsolilla voin sen sanoa, että codi oli alun alkujaan paljon valmiimpi ja parempi kuntoinen peli kuin tämä on. Potenttiaalia on, mutta kaiken mailman purkkaviritykset ja kiire julkaisun kanssa jotenkin loistaa täl hetkel tekemisestä liikaa läpi. Onneksi maaliskuuhun on vielä aika ja tämä on silloin jo varmasti loistavassa kunnossa. Hieman mietityttää tosin kuinks tämä jaksaa sillon viedä mukaansa, kun niihin aikoihin on tulossa myös anthem ja division 2.

En ole juurikaan tätä jaksanut pelata nytten joten en osaa sanoa kuinka suuri ongelma on, mutta eikö tuo TTK nosto juuri suosi hyviä pelaajia. Pitää osata hallita aseita, että landaa kudit. Enempi aikaa reagoida jos camper yllättää jne. Toki liika on liikaa.

Ongelma mulle on realistisuus ja tuntui enemmän sodalta kun joutui puolustamaan hiekkasuojan takana koko squadin kaa, ja muutenkin suojalta toiseen ja ensimästä kertaa pistoolilla jopa teki jotain
 
a
Tässä on todella hyvin kaikki täälläkin tuodut pointit koottuna. Erittöin hyvä video ja todella toivon sekä ES:n, että Dicen katsovan tuon videon ja itseasiassa olen täysin varma, että tuon myös näkevät. Sen verran oleellinen osa bäfä sceneä kyseinen äijä.

Tosi hyvä video, samaa mieltä miehen kanssa about kaikesta. Säätämisen lopettaminen ja mystisen nettikoodivian korjaaminen pitäisi olla prioriteetti. Aika hassu muuten tuo DICE logiikka että "noobieille parempi kun ei kuole niin nopeasti" Ai niinkö? Minusta se on noobielle aivan sama kuoleeko sekunnissa vai 1.2 sekunnissa, mutta SE on helvetin turhauttavaa jos et ikinä saa tappoja ja niitä onnistumisen hetkiä. En tie, näyttävät olevan kyllä tosi pihalla. Harmi homma koska muutoin peli on kyllä tosi hyvä ja siinä olisi valtavasti potentiaalia.
 
Peli jäi alunperin kauppaan vähäisen sisällön vuoksi ja nyt tuo TTK sekoilu on lopulta saanut ostohousut pois jalasta kokonaan.

Käytännössä kaikki tietämäni battlefield youtubettajat/twitter käyttäjät tuosta valittaa, niin ei mitenkään saa innostumaan pelin ostosta, kun huomioon ottaa myös nuo TTD sun muut ongelmat.

Onko DICE antanut ymmärtää, että tuo TTK on ja pysyy vai onko mahdollisesti tulossa paluuta entiseen? Ja onko TTD ongelmaan tulossa korjausta?
 
Peli jäi alunperin kauppaan vähäisen sisällön vuoksi ja nyt tuo TTK sekoilu on lopulta saanut ostohousut pois jalasta kokonaan.

Käytännössä kaikki tietämäni battlefield youtubettajat/twitter käyttäjät tuosta valittaa, niin ei mitenkään saa innostumaan pelin ostosta, kun huomioon ottaa myös nuo TTD sun muut ongelmat.

Onko DICE antanut ymmärtää, että tuo TTK on ja pysyy vai onko mahdollisesti tulossa paluuta entiseen? Ja onko TTD ongelmaan tulossa korjausta?

Ensiviikolla tulee playlistit jokaiselle pelimuodolle vanhalla TTK:lla. Nyt voi pelata conquestia vanhalla.
Itse en uudella pelaa ollenkaan.
 
Ensiviikolla tulee playlistit jokaiselle pelimuodolle vanhalla TTK:lla. Nyt voi pelata conquestia vanhalla.
Itse en uudella pelaa ollenkaan.
Joo tuo olikin tiedossa, mutta jakaa taas pelaajakannan ikävästi kahtia ja sen vuoksi ei nappaa kun muistuu premium ajat mieleen.

Täytyy jäädä odottelemaan DICE:n nöyrtymistä, jos sellaista ikinä tulee.

Epic Gamesista pitäisi osata ottaa mallia faneille kommunikoinnissa ja omien virheiden korjaamisessa.
 
Joo tuo olikin tiedossa, mutta jakaa taas pelaajakannan ikävästi kahtia ja sen vuoksi ei nappaa kun muistuu premium ajat mieleen.

Täytyy jäädä odottelemaan DICE:n nöyrtymistä, jos sellaista ikinä tulee.

Epic Gamesista pitäisi osata ottaa mallia faneille kommunikoinnissa ja omien virheiden korjaamisessa.
Niinhän se juu jakaa. Tosin tällä kertaa uskon et juurikin noilla Core servuilla on se missä porukkaa on. Ainakin sinne joutuu jonottamaan paljon pidempään.
 
Jo on ihmisillä logiikka, jos pienen damagen tekeminen "suosii TAITOpelaajaa". Mikä ihmeen taidon kultainen standardi se tuo on? Toki saa olla sitä mieltä, että sarjan hallitseminen ja streiffailu ja hyppiminen on taitoa, koska onhan se. Mutta minusta se on myös naurettavaa. Itse arvostan enemmän sitä taitoa, että osaa sen yhden/ensimmäisen laukauksen sijoittaa siihen päähän ja pelata siten, että ei itse saa osumaa. Minusta se vaatii enemmän päätä kiertää esim. joukkueen selustaan ja päästellä kaikki hengiltä kun juosta suoraan päin ja hyppiä, streiffata, pronettaa ja samalla nakuttaa 10 kutia päähän.

Esimerkiksi Counter-Strikessä on kyllä sitä hyppimistä, pomppimista ja strafettamista(kin), mutta kyllä siinä aseet tekee vahinkoa niinkuin pitääkin. Ja ei siihen ihan hetkessä ole ihmiset kyllästyneet. Nyt Battlefieldiä on enemmän viety Battlefronttien suuntaan ja mun käsittääkseni Battlefrontit ei varsinaisesti ole mitään moninpeliklassikoita.
 
Viikonloppuna tuli testailtua kumpaakin mallinnusta enemmänkin, ja ei tämä peli kyllä NIIN huono ole mitä moni antaa ymmärtää. Julkaisusta ei ole kuin kuukausi, niin siihen nähden ei ole ollenkaan hassumpi. Korjauksia tulee varmasti vielä pitkään, niinkuin muihinkin peleihin. Ja eivät voi varmasti kaikkia miellyttää vaikka mitä tekisivät. Tuo nettikoodi ja sen vian löytäminen on varmasti Dicelläkin ykkösprioriteettinä. Koitetaan mennä maltilla vaan, hyvä tuosta vielä tulee.
 
Viikonloppuna tuli testailtua kumpaakin mallinnusta enemmänkin, ja ei tämä peli kyllä NIIN huono ole mitä moni antaa ymmärtää. Julkaisusta ei ole kuin kuukausi, niin siihen nähden ei ole ollenkaan hassumpi. Korjauksia tulee varmasti vielä pitkään, niinkuin muihinkin peleihin. Ja eivät voi varmasti kaikkia miellyttää vaikka mitä tekisivät. Tuo nettikoodi ja sen vian löytäminen on varmasti Dicelläkin ykkösprioriteettinä. Koitetaan mennä maltilla vaan, hyvä tuosta vielä tulee.
Päinvastoin, monethan pitää tätä parhaana bäfänä aikoihin, eikä huonona. TTK muutos on ainut mikä närää on aiheuttanut.
 
Ylös Bottom