Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Pikkaisen särähtää korvaan tuo kirkuna kun naista ammutaan. Muuten ollut ihan kohtuu viihdyttävä. Erikoisesti silloin kun saa toimia ryhmänjohtajana ja merkata kohteet. Random=porukastakin voi tällöin saada yhteen pelaavan tiimin.
 
Ja tämä haittaa pelikokemusta miten? Eikös tämä ole ihan lukittu tuohon first person -kuvakulmaan? Äänetkin saa pois kaiketi halutessaan, mikäli ei syystä tai toisesta halua naisoletettujen ääniä kuunnella.
Eikös sen helposti sieltä valikoista voi käydä toteamassa? Kun ei pysty, niin ei pysty. Näin on päättänyt nyt jokin taho jossakin.
Ja tämä haittaa pelikokemusta miten? Eikös tämä ole ihan lukittu tuohon first person -kuvakulmaan? Äänetkin saa pois kaiketi halutessaan, mikäli ei syystä tai toisesta halua naisoletettujen ääniä kuunnella.
Ei naisia paljonkaan ollut sodissa mukana, eikä varsinkaan toisen maailmansodan aikana, joten kyllä se vähän rikkoo mielikuvaa. Toki jos suvakin maailmankatsomuksen omaa, niin sitten on kivaa.
 
Viimeksi muokattu:
Itselle tuo on samantekevää. En käsittele tätä historiallisesta perspektiivistä. Mikäli olisi ollut Suomesta joku kenttä niin sitten voisi olla toiset aatokset. Ainoastaan tuo kirkuna.
 
Pikkaisen särähtää korvaan tuo kirkuna kun naista ammutaan. Muuten ollut ihan kohtuu viihdyttävä. Erikoisesti silloin kun saa toimia ryhmänjohtajana ja merkata kohteet. Random=porukastakin voi tällöin saada yhteen pelaavan tiimin.

Bf 4:ssa oli muuten omasta mielestä squad-perkit erinomaisesti, koska jokanen squadin jäsen hyöty squad-pisteistä valitsemallaan tavallaan. Pysty esim. saamaan extra-kranun ja ties mitä. Bf 1:ssä jostain kumman syystä squad-perkejä ei ollut ollenkaan ja squadissa toimimisesta sai sen jonkun hassun 100p, kun suoritti squad leaderin laittaman käskyn eli ihan paskaa.

Bf V:ssä squad leader saa kaiken hyödyn squad-pisteistä ja onhan se kivaa ampua raketteja, mutta jokainen ei voi olla leader. Kaverien kanssa pelatessa voi toki pyytää leaderilta vaikka spessutankkia tiettyyn aikaan ja itse hypätä ohjaksiin, mutta randomien kanssa ilman kommunikaatiota squad-pisteillä ei pääsääntöisesti ole mitään väliä.

Vai voikohan homma olla muuten niin, että jos squad leader tilaa spessutankin, niin ainoastaan sen squadin jäsenet voi spawnata siihen kuskiksi?
 
Vai voikohan homma olla muuten niin, että jos squad leader tilaa spessutankin, niin ainoastaan sen squadin jäsenet voi spawnata siihen kuskiksi?

Päivän pelikokemuksella veikkaisin näin. Tilasin tankin ja sattumalta huomasin sen kököttävän omassa rauhassaan kentän nurkassa. Olin aiemmin ihmetellytkin mihin se sinne tulee. Nämä hyvästä yhteistoiminnasta jaettavat lisäresurssit ovat olleet tämän kierroksen parasta antia. Painotus on järkevässä yhteistoiminnassa.

Aika paljon jengi tuntuu kuitenkin menevän miten sattuu. Aloittelevana ryhmänjohtajana sai nopeasti kunniaa parhaasta tiimistä. Liikaa näkee olematonta johtamista, antaisivat vahtivuoron seuraavalle. Ryhmää johdetaan edestä, esimerkin voimalla.
 
Mitä nuo puhelimet on kentillä???? Löysin yhden ja aktivoin, mutta mitään ei tapahdu?????
Puhelimet?
Tarkoitatko niitä mitä on frontlines pelimuodossa? Niitä suojelet viholliselta ja jos aktivoit niin se vetää ilmatukea ja saat vastustajiin vähän damagea joskus.
 
Tides of War tuli vedettyä ja oli pakko vetää Grand Operaatiota ja en kyllä tykkää siitä pelimuodosta. Ihan pakkopullaa oli. Se on harmi, kun operaatio oli BF1:n parasta antia.

Se Grand operaatio tosiaan on ideana mun mielestä hyvä. Siin on vaan isoja ongelmia..
1: Osa pelimuodoista ei sovi noihin mappeihin. Pitäs esim hamadassa saada breaktrough muotoon paljon enemmän juoksuhautaa jne. Tän pelin mapeista tykkään konkassa..pelimuodossa mistä en ole tykännyt koskaan. Nyt tykkään kun mapit on todella hyvä, mutta vain siinä. Suurin osa ei toimi missään muussa pelimuodossa.

2: En tykkää et operaatiossa on conquest pelimuotoa ylipäätään joukossa. Operaatioita pelaa tyypit jotka ei tykkää konkasta, joten tuo pilaa kaiken operaation fiiliksen kun kukaan ei pelaa niitä kunnolla.

3: Tykkään ajatuksesta, että yksi operaatio kestää todella kauan..mutta...Pitäisi oikeasti olla joku merkitys kahdella ekalla päivällä. Nyt niillä ei ole oikeasti yhtään mitään merkitystä. Joku ylimääräinen spawni ei vaikuta mitenkään. Ihan turhaa pelata tunti ja siirtyä kolmanneksi päiväksi eri mappiin ja se vain ratkaisee voiton. Tässä varsinkaan conquest ei ole sopiva pelimuoto.
Lisäksi siinä tunnin puolentoista operaatiossa saat pisteitä puolet vähemmän kuin 20minuutin konkka erässä. Ihan älytöntä. Kyllä tuossa pitäisi tulla pisteitä roppakaupalla, kun välissä saatetaan pelata sitä samaa konkkaa.
Tällä hetkellä kuitenkin turhauttaa häviön jälkeen aloittaa operaatio uusiksi, kun tietää ettei siitä saa pisteitä/expaa ja vasta tunnin päästä tulee ratkaisu, muutoin voi vain hengailla.

4: Olen pelannut peliä noin 100h ja kertaakaan en ole päässyt neljänteen päivään. Tässähän ei taida oikein olla mahdollisuuttakaan siihen kuin niissä missä viimeinen päivä loppuu frontlines pelimuotoon (Arras/devastation)? Miten muissa pelimuodoissa voi tulla tasapeli?
Jos tälläinen ominaisuus on, niin saisi tulla hiukan useammin, koska se kuulostaa paperilla siltä et siinä jos jossain ois sitä operaatio fiilistä.


Muutoinkin pelimuodot tökkii..tai no ei, mapit tökkii pelimuotoihin. Ne tosiaan toimii konkassa, mutta siellä ei kukaan puolusta/rakenna mitään ja se ominaisuus on ihan turha. Tykkään mapeista todella paljon kautta linjan, mutta vain konkassa..

Breaktrough: Lähes joka mapissa liian avonaista ja rajattu todella kapealle alueelle kulkureitit. Esim just Hamada. Siellä on paljon suojaisia reittejä, jotka on täysin blokattu rajaamalla mapin rajat tähän pelimuotoon. Lopulta tässä jopa hyökkääjät kämppii snipuilla hyökkäämättä. Konkassa pääsee etenemään ilman huolta snipuista. Eikä vaatisi kuin selvästi enemmän rakennettavaa juoksuhautaa jne suojia. Lisäksi tässä on se ongelma, että vaikka BF1:ssä oli 64 pelaajaa samassa pelimuodossa, ei se siinä haitannut. Tässä on kokoajan olo et tuo on ihan liikaa. Onko välimatkat/avonaisuus sit vaan niin eri et 20snipua per puoli on vain liikaa. Eli auttaisiko pelaajamäärän laskun sijasta rajoitettu snipumäärä ja rajoitettu määrä tietyjen aseiden määrä assault/support luokassa?

Airbone: Vai mikä tän muodon nimi olikaan. Paljon samoja ongelmia kuin yläpuolellakin. Tässä pahinta on se, että olet räjäyttänyt 3/4, niin 64 pelaajaa sotii yhdellä pisteellä, yleensä sillä avonaisimmalla. Se on ihan pään hakkausta seinään isossa kuvassa, vaikka itse yrittäis tehdä jotenkin toisin. Tästä pelimuodosta kyllä muutoin tykkään, pitäis vaan pystyä paremmin linnottautumaan ja ne pitäis kestää enempi. Ei kukaan jaksa rakentaa ku kuitenkin yksi kranu tuhoaa 30m seinää.

Frontlines Small: Onko tulossa 64 pelaajan? Alkuun olin sitä mieltä et pitäisi tulla, nyt en tiiä. Grand Operaatiossa on esim Arras ja Devastation täydellä miehityksellä ja mun mielestä se on kyllä aivan aivan liikaa. Toisaalta tän pelimuodon 32 pelaajaa on liian vähän. Joko siitä välistä jotain, tai täydellä miehityksellä ja luokkarajoituksilla. Se ehkä se paras olisi.
Toinen iso ongelma on mun mielestä se miten on toteutettu. Tarkoitan tällä sitä, että esim Devastationin ensimmäinen keskuslippu (kirkossa) on sellainen, että toinen osapuoli on siellä selvästi nopeammin ja usein se lippu ratkeaa jo siinä. No ei siinä vielä, mutta tän jälkeen pitäisi olla yksi puolustettava sektori ennen pommeja. Mutta esim Arras/Devastationin on tehty niin, että pommit on heti seuraavaksi ja 99% kerroista 1-2 pommia räjäytetään jo ekalla yrityksellä.
Sit välimatkat sille keskuslipulle on niin valtavat, ettei käytännössä sitä voi uusiksi saada harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Sit onkin jo 100% varmuudella vastustaja tuhoamassa viimeiset kohteet ja peli päättyy siihen.
Olikos se Hamada missä sit taas on se yksi sektori välissä jollainen pitäisi kaikissa mapeissa olla? Noh oli tai ei, niin siinä välimatka on vielä rajumpi ja se väli on pelkkää aukeaa, eli sinne keskelle en ole nähnyt kenenkään pääsevän takaisin kun sniput majailee siellä. Savuilla kerran koitettiin ja ei edes ehditty juoksemaan lipulle kun toiset sen jo valtasi. Siinä pitäisi 90% tiimin olla ennakoinut ja olla jo matkalla keskustaan kun se sinne palautuu.
Tämä olisi ylivoimaisesti paras pelimuoto idealtaan ja mun mielestä tälläisen pitäisi olla se pääpelimuoto konkan sijasta. Ongelmia on pelaajamäärässä, hahmoluokkien määrässä per tiimi, mappien soveltuvuudesta tälläisenään tähän pelimuotoon (lippujen/pommien sijainnit ja rakentelumahfollisuudet).

Muut pelimuodot ei kiinnostakaan edes paperilla yhtään.
Konkkaa pelatessa 5/5 peli, mikä on mun suusta uskomatonta, kun en tuosta pelimuodosta tykkää. Grand Operation potentiaali 5/5, nykymuodossa 1/5, frontlines idealtaan 6/5, tässä toimivuus 3/5.
 
Itellä peliä vasta takana noin 30h niin paha lähteä arvioimaan tuota pelimuotojen sopimattomuus tiettyihin karttoihin kommenttia.

Ite näin alussa koittanut pelata vähän kaikkea ja olen tykännyt Conquestista, Team deathmatchista, Dominationista sekä breakthrough:lle alkanut pikku hiljaa lämmetä.

Se on joo helppo todeta jo nyt ettei esim breakthrough:ssa kaikki alueet ole ihan balanssissa ja välillä tulee toiselle puolelle selkeä etu. Myös jossain aerodromessa aika kauheaa, kun on niin saakelin avonaista.

Frontlinesia olen ehkä kaksi erää pelannut ja eka matsissa saatiin totaalinen persrai*kaus ja peli oli ohi noin kolmessa minuutissa. Se muoto vielä vähän pimennossa.

Grand Operationsia pelasin ekan kerran eilen, kun piti suorittaa tuo Tides of War. Suoritus ei myöskään bugittanut joten se positiivista. Oli ihan ok peli, mutta liian pitkä ja merkityksetön etenkin tuo alkuvaihe pelimuodossa. BF1 Operations oli todellakin aivan loistava pelimuoto ja mielelläni ottaisin sen takaisin.

Lisää karttoja kyllä saisi tulla, sillä se on varmaa, että porukka vielä kyllästyy ennen pitkää samoihin karttoihin ja samoihin kämppispotteihin. Bäfä4:ssa tais olla joku 30 karttaa ainakin ja tässä tällä hetkellä 9(?). Varmasti vaikuttaa tuo premium passin pois jäänti karttojen tuloon, mutta silti toivoisi, että niitä saataisiin ainakin saman verran kuin Orkkis karttoja on pelissä.
 
Mua tympii vähän kun toi Tides Of War merkkaa noi tehtävät tehdyiksi sillon kun ite haluaa. Oliko se nyt toi Ratburner kypäräkin,niin siihen ei tullut suoritus merkintää aluksi ollenkaan ja sit randomilla sain tehtyä kaikki.
Mitä nyt foorumeita oon lukenut, niin on muillakin ollut samoja ongelmia.
 
Toinen iso ongelma on mun mielestä se miten on toteutettu. Tarkoitan tällä sitä, että esim Devastationin ensimmäinen keskuslippu (kirkossa) on sellainen, että toinen osapuoli on siellä selvästi nopeammin ja usein se lippu ratkeaa jo siinä. No ei siinä vielä, mutta tän jälkeen pitäisi olla yksi puolustettava sektori ennen pommeja. Mutta esim Arras/Devastationin on tehty niin, että pommit on heti seuraavaksi ja 99% kerroista 1-2 pommia räjäytetään jo ekalla yrityksellä.

Kyllähän tuossa Frontlines small -pelimuodossa on kaksi puolustettavaa sektoria ennen pommien laittamista nuissa kyseisissä kentissä. Eli ensimmäinen vallattava lippu (kirkko) on C, ja sitten vielä B ja A vallataan ennen kuin päästään pommeja laittamaan.

En tiedä sekoititko sitten tuohon Grand operations pelimuodossa tulevaan frontlinesiin nuissa kentissä, niissähän se menee kyllä juuri nuin kun kuvailit.
 
Kyllähän tuossa Frontlines small -pelimuodossa on kaksi puolustettavaa sektoria ennen pommien laittamista nuissa kyseisissä kentissä. Eli ensimmäinen vallattava lippu (kirkko) on C, ja sitten vielä B ja A vallataan ennen kuin päästään pommeja laittamaan.

En tiedä sekoititko sitten tuohon Grand operations pelimuodossa tulevaan frontlinesiin nuissa kentissä, niissähän se menee kyllä juuri nuin kun kuvailit.
No tämä selittää sit sen miksi muistin tälläisiä sektoreita olleen niissä mapeissa missä eilen niitä operaatiossa ei ollut.
 
Tähän ja moneen muuhun peliin olen kaivannut ominaisuutta jossa pisteiden paikat vaihtelisi. Menee about 10 rundia per kartta niin taktiikka alkaa vakioitua. Paikkojen vaihtelu toisi mukavasti variaatioita eikä uusia karttoja tarvittaisi niin paljoa.
 
Onhan tuo "Tides of War" koko syvältä. "Pakotetaan" väki pelaamaan pelimuotoja jotka ei juuri ketään kiinnosta. Ja jotka on pilalla jo alkuun kun kaikki juoksee jonkun "lyö hepillä päähän 10:tä vihollista poulustaessa lippua:oops:". Pelimuodot itsessään ihan hyviä, mutta kentät ja pelimuodot ei kohtaa, siksi ei kai porukkaa kiinnosta. Tehtävät voisi ainakin olla ihan peruspelaamisella saavutettavia.
 
Joo minunkin mielestä tuo tides of war on aivan täyttä paskaa, eka piti pelata paskaa pelimuotoa hampaat irvessä ja eikä kyseinen tapahtuma laskenut sitä edes. Viimeinen kerta kun osaa ja arpaa tohon persesilmään kosken.
 
Kieltämättä se hivenen syö, että tuo Tides of Wari bugittaa aika reilusti. Nyt on kieltämättä ollut pahinta tuo, kun ensimmäinen rasti on operaation pelaaminen ja alla alkaa olla 4 vai 5 kokonaista operaatiota, eikä ole vielä auennut. Sitten ei toki ole mikään muukaan auennut, vaikka tosiassa olisi jo varmaan kaikki kohdat suoritettu...
 
Kyllähän tuossa Frontlines small -pelimuodossa on kaksi puolustettavaa sektoria ennen pommien laittamista nuissa kyseisissä kentissä. Eli ensimmäinen vallattava lippu (kirkko) on C, ja sitten vielä B ja A vallataan ennen kuin päästään pommeja laittamaan.

En tiedä sekoititko sitten tuohon Grand operations pelimuodossa tulevaan frontlinesiin nuissa kentissä, niissähän se menee kyllä juuri nuin kun kuvailit.
No tämä selittää sit sen miksi muistin tälläisiä sektoreita olleen niissä mapeissa missä eilen niitä operaatiossa ei ollut.

Noniin, tämän @Hernerokka :n viestin osalta innostuin taas uusiksi koittamaan Frontlinesia ja perun kyllä sanani. Sekoitti tuo Grand Operationin typerä toteutustapa tähän oikeaan pelimuotoon.
Okei, edelleen 16 tyyppiä per puoli on liian vähän. 20-25 olisi sopiva.

Mutta noin muutoin, ylivoimaisesti paras pelimuoto mitä tästä löytyy. Tullut pelattua pelkkää sitä nyt viimeiset pelikerrat ja kun aikaisemmin olin sitä mieltä, että mapit ei sovi kuin konkkaan, poikkeuksia lukuunottamatta.
No nyt käännän kelkan ja jokainen mappi sopii frontlinesiin todella hienosti.

- Narvik on jo konkassa ihan selkeää frontlinesia/breaktrough muotoa valmiiksi, kun on niin selkeät sektorit missä mennä. Mutta on kyllä todella hyvä tähän muotoon.
- Fjell, no tää on ainut poikkeus. Mappi itsessään tuntuu tässä pelimuodossa paljon paremmalta kuin konkassa, mutta tämä kaipaisi ne sektorit. Joka kerta päättynyt alle 5 minuutissa meidän voittoon. Todella harmi, kun tämä oikeasti tuntuisi selkeämmältä tässä pelimuodossa.
- Arras toimii jo Grand operaatiossa hienosti ja konkassakin, mutta erityisesti tässä pelimuodossa tää on parhaimmillaan.
- Twisted Steel perustuu konkassa siltaan, reuna-alueet jää paitsioon. Tässä pelimuodossa edetään siellä reunalla ja sieltähän paljastui aivan älyttömän hienot taistelupisteet.
- Rotterdamissa 99% taisteluista konkassa käydään akselilla e, d, b..tässä pelimuodossa taistellaan vain mapin parhailla alueilla, aivan huikea.
- Devastation on konkassa älytöntä sumppua kirkossa, tai yksinäistä seikkailua ulkopuolella. Tässä pelimuodossa tämä mappi pääsee todenteolla oikeuksiinsa ja sopii selvästi parhaiten tähän muotoon.

Mut entäs sit ne kaksi mappia? Hamada ja Aerodrome. Olen näistä aina tykännyt konkassa. Ei mulla ole ongelmaa ollu snipujen kanssa näissä ja hyviä mappeja. Breaktrough pelimuodossa nää onkin sit kamalinta kuraa ikinä. Lähes jokainen tuttu ja kaveri ja nettikeskustelu kuitenkin haukkuu nää lyttyyn. Mutta, on todella upeita mappeja tässä pelimuodossa.
- Hamada. Ai että miten upea tää on. Tässä on niin älyttömän monta sektoria, että tulee oikeasti fiilis siitä miten yritetään hyökätä, epäonnistutaan, peräännytään ja yritetään uusiksi.
Ehkäpä mun bäfä historian upein kokemus tullut tässä mapissa/pelimuodossa toissapäivänä. Vallattiin helposti pommeille asti, saatiin yhtä lukuunottamatta helposti räjäytettyä. Sit alettiin hakkaamaan päätä seinään. Päästiin taas helposti pommipaikalle, mutta ei räjäytettyä. Sit otettiin pari askelta taakse ja taas onnistuttiin hyökkäyksissä, mutta ei räjäyttämään.
Sen jälkeen todella rajuja ja pitkiä taisteluita..kaksi sektoria taakse, yksi eteen. Lopulta oltiin meidän päässä ja aika oli loppumassa, oltiin saamassa voitto yhden räjäytyksen turvin, kunnes viime hetkillä tapahtui sulaminen ja ne räjäytti kaiken.
Se fiilis kun olet jo voittamassa, ne purkaa pommin ja sen jälkeen tasaisen varmasti ne jyrää teidät ja häviät lopulta matsin. Otti päähän, oli fiilis et oli taistellut, oli epäuskoisen fiilis, oli erittäin hyvä tunne et peli voi tarjota jotain näin hienoa. Ja ennenkaikkea tajusin miten hieno mappi toi on.

- Aerodrome toimii myös aivan mielettömän hyvin tähän pelimuotoon. Toki siellä snipuja on pilvinpimein, mutta on todella helppo juosta sektorille valtaamaan piiloon. Sieltä napsia sinne yrittävät vähäiset joukot, tai ottaa piiloista helppoja tappoja kun sniput on rivissä tyhmänä, eikä pidä lippua. Sniput ei vain toimi tässä, kun pitää nopeasti vallata.


Kaiken kaikkiaan tää pelimuoto on sellainen jossa jokainen mappi toimii paremmin kuin missään muussa pelimuodossa. Jokainen mappi on todella hieno ja hyvä. Peli on silkkaa nautintoa kokoajan, vaikka ottaisi turpaan.
 
Ylös Bottom