Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Taas huomaa kun on nyypät asialla. Pro-porukka meinasi menettää voiton kun nopot rakenteli hiekkalinnoja kokeneen KK-ryhmän tulilinjoille. Ei näin! Jyvät ja akanat kyllä erottuu!

On kyllä hienoa tuo company coinsien tarkka jako. Näkee kuka on valmis tekemään duunia menestyksen eteen!

Entä jos ne olikin todella kokeneita hiekkalinnan rakentajia :D
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tämä aivan loistava peli. En ole lukenut tästä(kään) ketjusta, mitä kaikkea tässä on vialla, mutta itse nautin täysin siemauksin. Ajoneuvot eivät dominoi, vaan jalkaväen rehellistä, mies miestä -vastaan kamppailua tämä on parhaimmillaan. Tides of war on ollut todella kovassa käytössä jo monena päivänä, siinä on hieno pelimuoto.

Laitanpa muutaman ranskalaisen:

- Maastoa on helppo hyödyntää. Näin se menee oikeassakin elämässä, eli etene, suojaudu, etsi aseelle hyvä tuki (kookoolla operoitaessa) ammu, ryynää, varmista turvallinen poistumisreitti tarvittaessa, tunnista tilanne, toista. Missään ampumapelissä en ole koskaan nähnyt yhtä isoa roolia nimenomaan ryynäämisen osalta. Naama nurmessa mennään usein.

- Varmasti löytyy niitäkin, joiden mielestä sotilaan pitäisi kellistyä 1-2 ammutulla laukauksella tai vähintään hidastua vahingoittuneena, mutta peliin sopii paljon paremmin hieman suurempi osumankesto, luoteja sinkoaa sen verran tiheään tahtiin. Tämä on toki myös mielipidekysymys, koska oma, rämäpäinen ja suureen riskinottoon perustuva, vastustajaa haastava tyylini on ottaa osumaa suurin piirtein joka tilanteessa ja hyvin harvoin tulee tehtyä väijytyksiä odottamalla vihollisen ilmestymistä.

- Rakentaminen. Ihan kiva lisä, mutta yhtään ainoaa hiekkasäkkiä en ole vielä riviin laittanut. Joskus olen nähnyt pelin tarjoavan esim. support stationin rakentamista, en osannut tehdä moista, vaikka otinkin vasaran käteen :). Bunkkerit vain rajoittavat näkyvyyttä ja hiekkasäkkien muodostamista "ikkunoista" kurkistaminen on kuin törkkäisi päänsä ampumaradan maalitauluksi.

- Spottausta varmasti kaivataan useampienkin osalta, vaan ei sen puuttuminen käytännössä haittaa. Kämppijöitä on aina ollut ja tulee olemaan, pitää vain osata varoa.

- Rynkky kouraan ja menoksi! Snipuja oli aivan liikaa BF1:ssä, tässä se vaatii pääosuman tapon saamiseksi jos vihu on tarpeeksi terve. Tämäkin tosin mielipidekysymys, koska olen aina pitänyt sniputtelua liian passiivisena pelityylinä. Toki siellä on se mahdollisuus spotata ja spawn beacon on oikein käytettynä iso voimavara.
 
Taas huomaa kun on nyypät asialla. Pro-porukka meinasi menettää voiton kun nopot rakenteli hiekkalinnoja kokeneen KK-ryhmän tulilinjoille. Ei näin! Jyvät ja akanat kyllä erottuu!

On kyllä hienoa tuo company coinsien tarkka jako. Näkee kuka on valmis tekemään duunia menestyksen eteen!
Ei sulla oo heittää linkkii kenestä amattilais porukoista puhut meinaan ois ihan kiva lisää vaikka Twitchissä ja katsella kun ammattikseen tienaa/pelaa bäfää/llä ku itellä ei oo siellä vielä bäfäläisiä
 
Nyt on alkanut ekaa kertaa mun konsoli fps ”uralla” kulkemaan. Bf1:ssä olin pisteissä aina keskikastissa vaikka yritin mitä ja KD oli 0,5-1.

Nyt olen siirtynyt pelkkään frontlines pelimuotoon ja alkoi ensinnäkin peli maistumaan, mutta myös sujumaan.
Rotterdam/Devastation menee medicillä suomi kp, tai nyt tänään sain thompsonin auki ni niillä. Objektilta toisella ja savujen kanssa etenee tiimin kera ja jeesaa loukkaantuneita/kuolleita miten ehtii.

Kaikissa muissa mapeissa sit assault ja Selbstlader 1916 3x tähtäimellä. En ole läheskään niin paljon objektilla, vaikka sitäkin paikoitellen yritän, mutta sen kanssa pääsee ampumaan sivusta vastustajan snipuja jne. Eli vaikka en saa pisteitä alueella olosta, niin mahdollistan muiden olemisen siellä kun vihun sniput tuhotaan.
Erityisesti Twisted steel on lähellä sydäntä ja vihdoin mun taidoillakin saatu 35-50 tapon roundeja aikaan.

Tässä tältä päivältä sieltä yksi erä. 32/5 statseilla ja oman puolen paras pelaaja pisteissä. Tuntuu todella hyvältä nähdä itsensä listan kärjessä, kun tietää miten huono pelaaja oikeasti on. Tulee motivaatiota pelata lisää, vaikka en ehkä paras squadipelaaja olekaan. Ohi menee yhtä tappoa kohden puoli lippaallista. :D
 
Mistä tuon auto-aimin saa pois ku en löydä ??
Oisko gameplay ja oisko vielä sieltäkin advanced.
Siellä on auto rotation ja auto slow down. Mulla rotation pois päältä ja silti se on oikeasti päällä ja todella ärsyttävä kun tähtäin seuraa kulman taakse.
 
Oisko gameplay ja oisko vielä sieltäkin advanced.
Siellä on auto rotation ja auto slow down. Mulla rotation pois päältä ja silti se on oikeasti päällä ja todella ärsyttävä kun tähtäin seuraa kulman taakse.
Aim assist slowdown löytyy mutta ei kai tämä ole sama asia ? Pitäisi just se seuraaminen saada pois.
 
Aim assist slowdown löytyy mutta ei kai tämä ole sama asia ? Pitäisi just se seuraaminen saada pois.
Ne on siinä päällekkäin. Slow down hidastaa tähtäintä vihun kohdalla ja se toinen on auto rotation, joka juurikin seuraa.
Mutta kuten todettua ni mulla rotation on pois päältä ja silti seuraa.
 
Ne on siinä päällekkäin. Slow down hidastaa tähtäintä vihun kohdalla ja se toinen on auto rotation, joka juurikin seuraa.
Mutta kuten todettua ni mulla rotation on pois päältä ja silti seuraa.

Korjataanpa hieman. Auto Rotation on sitä kun painetaan ADS päälle niin auto rotaatio vetäiseen tähtäimen samantien kohti lähintä vihollisen ruumiinosaa. Spoilerissa hyvä esimerkki.


Auto Rotaatiota EI OLE Battlefield V:ssä. Betassa vielä taisi olla mutta julkaisuversiossa ei. Autorotaatio säätö on jäänyt kummittelemaan käyttöliittymään (tyypillistä DICEä). Päävalikon asetuksista se vielä löytyy mutta ei In-game säädöistä. Siksi Timonen ei sitä luultavasti löytänyt.

Slowdownissä on sitten kaksi asiaa yhdessä paketissa. Juurikin se että tähtäin hidastuu kun saat sen vihun kohdalle. Mutta lisäksi on se magnetismi mikä aiheuttaa sen vetämis/seuraamis efektin. Sen huomaa hyvin kun tähtää paikallaan olevaa vihua ja taustalla juoksee toisia vihuja poikittain. Tietenkin se liima/magnetismi tarttuu niihin liikkuviin. Koska siihen se on tarkoitettu.

Edit: Vaihdettu vielä havoinnollistavampi video.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos pelin servuissa jotakin vikaa pleikalla, kun aina välillä matsin jälkeen tulee ilmoitus "Server Disconnected" ja sitten siinä lukee jotain, että mun netin kaista ei muka riitä pelin pelaamiseen, vaikka se riittää kyllä ihan hyvin :)

Ainut mikä tuon vian korjaa on pelin uudelleenkäynnistys..
 
Melko hauskaa on tähän mennessä ollut, mutta nyttemmin turhauttavat muutamat ongelmat. Esim. Company Coineja kun en nyt saa yhtään mistään:

...kun ainakin meikäläisellä bugaavat kaikki Assignmentit mikä milläkin tavalla. Jotkin Daily Assignmenteista eivät rekisteröi edistymistä ollenkaan ja Specialeissa eräässä tapauksessa kahdesta kokonaan suoritetuksi jo rekisteröidystä osioista toinen nollautui kun viimein sain sen kolmannen suoritettua. 2/3 oli siis ollut kokonaan suoritettuna päivätolkulla, mutta nyt ei sitten muka olekaan. Kenties nämä korjaantuvat myöhemmin, mutta juuri nyt tuottaa pettymyksen, turhauttaa ja kyllästyttää kun ei ansaitustikaan pääse spesialisoimaan uusia leluja, ja katse alkaakin pikkuhiljaa vaellella tämän hiekkalaatikon ulkopuolelle.

Pelissähän on toki kaikenlaisia muitakin ärsyttäviä bugeja:

...joista mainittakoon esim. näkymättömät luodinkestävät esteet kuten vaikkapa risupuska, jonka lomasta voit räiskiä konsulla vyötolkulla ja ihmetellä kun ei osu, kunnes huomaat, että eivätpä ne sinut huomanneet vihutkaan osu sinuun. Samaa tapahtuu makuulla kun joku maastonnyppylä muka on pyssynpiippusi edessä, vaikkei siltä näytä. Samoin ärsyttää nähdäkseni BF-peleissä pitkään ollut typerä bugi, että vaikka olet jo heittänyt kranaatin, ja animaatio on tapahtunut, niin sinut ammutaan juuri sopivalla hetkellä ja kranunheitto mitätöityy; siis jos se kappale jo irtoaa kädestäsi niin mihin se muka katoaa kun satut kuolemaan heti perään? Ja kyse ei ole siitä, etten olisi vaikkapa huomannut pamausta taistelun melskeissä kun kyse oli esim. polttopullon nakkaamisesta pimeän huoneen nurkkaan.

Panzerfaustista on myös motkotettava sen verran, että:

...mitä järkeä on siinä, että otettaessa käyttöön uutta paukkua huomattavastikin edellisen ampumisen jälkeen, niin jos edellisen tyhjän putken poisheittoanimaatio on jäänyt aseen- tai gadgetinvaihdon takia kesken, ottaa taistelija seuraavankin kerran sen tyhjän putken, vain heittääkseen sen pois, ennen kuin voi ampua uuden? Ymmärrän, että kyseisen ampumatarvikkeen kertakäyttöluonteisuutta animoidaan, mutta poisheitto voisi olla huomattavasti nopeampi. Kysehän on latausanimaation kesken jäämisestä, mikä tiettyjen aseiden kohdalla on täysin ymmärrettävää, mutta tässä mielestäni aivan älytöntä. Tuntuu typerältä kuolla vain siksi, että "ai niin, unohtui silloin viime taistelussa heittää tämä tyhjä putki pois, joten hoidetaanpa se pois alta ennen kuin ruvetaan uutta ampumaan!"

Edit 1: Huomasinpa juuri miten tubettaja Crafter neuvoo Company Coinsien saannissa seuraavasti:



Tuolta listalta itselleni uusia tapoja olivat ajoneuvojen ja aseiden leveloiminen. Kaipa on koetettava, josko niitä grindaamalla saisi vähän coinseja. Toivottavasti nimittäin niidenkin kanssa ei käy nyt samalla tavalla kuin mitä kommenttini alussa valitin koskien Assignmenttien suorittamista.

Edit 2: Mnjäääh... eivät toimineet Crafterin neuvot. Roundin lopussa luvattiin omituisen suuria summia CC:tä, mutta p*skanmarjat sieltä mitään tullut. Jonkin verran edistystä oli Assigmenttien rekisteröitymisessä tapahtunut, mutta silti siellä on muka vielä kesken jotain, minkä olen varmasti suorittanut kokonaan. Oli myös muuttunut normaaliksi tilanne mistä valitin, että oli jo kertaalleen suoritettu asia peruuntunut - nyt tuli palkkiot siitä. Omituisella viiveellä ja sekoilulla tuo toimii sikäli kun jotenkin edes toimii. Kai sitä voisi kärsivällisesti vain leveloida kaikki pelit ja vehkeet tappiin asti ja katsoa, josko sieltä joskus ropisee CC:tä, mikäli Crafteriin siis ylipäätään on uskominen.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom