Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

En saa millään tekstiviestikenttää näkyviin. Vaikka valitsisi 'näytä aina'. Missään ei näy mitään, vaikka valitsee viestejä. Konsolilla ei pysty typerästi kirjoittamaan vapaasti viestejä kuten tietokoneella. Aivan uskomattomasti tässä pelissä on vain 4 mahdollista viestiä, 'kyllä', 'ei', 'eteenpäin' ja 'kiitos'. Ainoastaan sotilaat sanovat ne itse, muuta vaikutusta ei ole. Niitä ei välttämättä kuule tai ymmärrä. BF1:ssä on paljon monipuolisempi ja parempi viestinvalintaominaisuus.
Tuo toimi kyllä alkuun, mutta toisen tai kolmannen pätsin jälkeen se lakkasi toimimasta.
Komentopyynnöy squad leaderille näkyy kyllä pelkkänä tekstinä ilman laatikkoa.
 
Hain aamulla Xbox Onella Panzerstorm-pelejä. Kaikista maanosista, kaikki pelimuodot, ei mitään muita suodattimia kuin pelikenttänä tuo uusi Panzerstorm. Ei löytynyt yhtään palvelinta. Jos julkaisun jälkeen lisätyt kentät eivät ole mukana pelimuotojen normaalipalvelimissa, premium passin poistolla ei hyödytä mitään. Uusia kenttiä ei pääse pelaamaan. Mitä hittoa? Ei löytynyt mitään omia palvelimiakaan lisäkentille, kuten BF1:ssä. Tukeeko tuo Panzerstorm vain osaa pelimuodoista? Ei läpimurtoa ehkä, mutta ainakin aluehallintaa? Palvelinselain ei löydä tyhjiä palvelimia ollenkaan, vaikka valitsee pelaajamääräksi 'kaikki'.
Kyllä tuo mappi on ainakin conquestia pelatessa kaikilla servuilla kierrossa. Alustana myös Xbox. Jos laitat filtteriin jonkun tietyn mapin, niin peli hakee kaikki servut jolla pelataa sillä hetkellä haluamaasi mappia. Menet vain normaalisti pelaamaan niin Panzerstorm tulee kyllä vastaan.
 
Kyllä tuo mappi on ainakin conquestia pelatessa kaikilla servuilla kierrossa. Alustana myös Xbox. Jos laitat filtteriin jonkun tietyn mapin, niin peli hakee kaikki servut jolla pelataa sillä hetkellä haluamaasi mappia. Menet vain normaalisti pelaamaan niin Panzerstorm tulee kyllä vastaan.
Ja tähän vinkiksi se, että mene mappiin joka pelataan ennen tuota. Ennen se ainakin oli Rotterdam.
Haet konkkaa Rotterdamissa ja seuraava mappi on panzerstorm.
 
Kyllä tuo mappi on ainakin conquestia pelatessa kaikilla servuilla kierrossa. Alustana myös Xbox. Jos laitat filtteriin jonkun tietyn mapin, niin peli hakee kaikki servut jolla pelataa sillä hetkellä haluamaasi mappia. Menet vain normaalisti pelaamaan niin Panzerstorm tulee kyllä vastaan.

Oli todella hiljainen aika, kun etsin pelejä. Euroopasta ei löytynyt yhtään ainoaa conquest-palvelinta. Ainoa hakuehto oli Eurooppa, löytyi vain 4 palvelinta, kaikki breakthorough-palvelimia, yksi täysi, yksi puolillaan ja kahdessa yksi pelaaja. Ei yhtään conquest-palvelinta, jossa olisi ollut yhtään pelaajaa, löytynyt. Mahdollisesti palvelinselain on rikki, koska hiljaisimpanakin aikana BF1:ssä ja BF4:ssä löytyy ainakin pari conquest-palvelinta Euroopasta, joissa on täyttä. Onko tämän pelin pelaajamäärä jo romahtanut, vai oliko selain rikki?

No hyvä, että uudet kentät ovat normaalisti kierrossa. Ei muuten järkeä olisikaan. En tykkää conquestista ollenkaan, breakthroughissa ei ole tullut tuota kenttää vastaan. Löysin nyt netistä tiedon, että Panzerstorm on VAIN conquestissa, ei missään muussa pelimuodossa! Toivottavasti ei ole samoin tulevan sisällön kanssa. En ole tainnut pelata yhtään ainoaa täyttä conquest-erää muuten kuin Grand Operations -palvelimilla. Joukkueet vain vuorotellen käyvät nappaamassa ilman vastarintaa tukikohtia. Ei ole viestintää, kokonaisuuden hallintaa. Jos joku tai pari kaveria jää puolustamaan tukikohtaa, niin vastustajien suuri joukko kuitenkin jyrää heidät. Pisteitä saa enemmän valtaamalla uusia tukikohtia, joten kaikki juoksevat heti seuraavalle.

Tarvitaan:

- enemmän viestintää ja koordinaatiota

Miten:

-pitäisi olla palvelimia, joihin pääsee vain mikrofonilla varustautuneet. Pelihän tunnistaa ne nytkin
-pitäisi olla mahdollista puhua koko joukkueelle (palvelinasetuksissa voisi olla nykyinen käytäntö, lähialueen pelaajat, koko oma joukkue)
-kielialueille omat palvelimet, jotta homma toimisi

Nykyään on ongelmana, että pelinsisäistä ääniviestintää ei käytetä enää kuten ennen, vaan moni käyttää järjestelmän tasoista ratkaisua. Sellaiset voisi estää liittymästä tietyille palvelimille.

En tykkää yhtään siitä, että synnytään toisen pelaajan viereen. Tarkoittaa, että yksi tai kaksi puolustajaa häviävät, kun yksikin vastustaja pääsee hiipimään lähelle ja kohta heitä on 4 tai 5 eli koko ryhmä. Syntyminen pitäisi olla mahdollista vain tukikohtaan, hankittuun tai aloitustukikohtaan. Kaikissa pelimuodoissa. Silloin niiden hallussapito olisi arvokkaampaa.
 
Viimeksi muokattu:
Avasin Xboxin ja taas, ei yhtään conquest-palvelinta koko Euroopassa tai edes maailmassa! Selain löytää vain breakthrough-pelejä, ei mitään muita pelimuotoja! Pakko olla aivan rikki. Juuri käynnistin konsolin ja pelin. Aikaisemmin tuolla on kyllä löytänyt muitakin pelimuotoja.
 
Avasin Xboxin ja taas, ei yhtään conquest-palvelinta koko Euroopassa tai edes maailmassa! Selain löytää vain breakthrough-pelejä, ei mitään muita pelimuotoja! Pakko olla aivan rikki. Juuri käynnistin konsolin ja pelin. Aikaisemmin tuolla on kyllä löytänyt muitakin pelimuotoja.
Pari tuntia sitten löytyi Xboxilla EU-servuja vaikka muille jakaa. Mikähän siellä häikkää?
 
Avasin Xboxin ja taas, ei yhtään conquest-palvelinta koko Euroopassa tai edes maailmassa! Selain löytää vain breakthrough-pelejä, ei mitään muita pelimuotoja! Pakko olla aivan rikki. Juuri käynnistin konsolin ja pelin. Aikaisemmin tuolla on kyllä löytänyt muitakin pelimuotoja.

Onhan täydet servut näytillä? Oletuksena ei näytä kuin muutaman vajaat, joten jää suurinosa servuista kokonaan piiloon.
 
Kaikki mahdolliset palvelimet ovat "näytillä". Kyllä minä osaan tuota selainta käyttää, kun aina liityn peleihin vain sen kautta. BF4:ssä ja BF1:ssä toimii. BF5:ssä selain ei löydä tyhjiä palvelimia ollenkaan. Täysiä löytää ja liityn yleensä jonon kautta valmiiksi täyteen peliin. Eilen päivällä kokeilin liittyä valikon kautta suoraan conquest-pelimuotoon, ja kyllähän se täyden saksalaisen palvelimen löysikin, vaikka sellaista ei palvelinselaimella löytynyt. Eli pelaajamäärä ei ole vähäinen, vaan selain on ainakin minulla rikki.
 
Kaikki mahdolliset palvelimet ovat "näytillä". Kyllä minä osaan tuota selainta käyttää, kun aina liityn peleihin vain sen kautta. BF4:ssä ja BF1:ssä toimii. BF5:ssä selain ei löydä tyhjiä palvelimia ollenkaan. Täysiä löytää ja liityn yleensä jonon kautta valmiiksi täyteen peliin. Eilen päivällä kokeilin liittyä valikon kautta suoraan conquest-pelimuotoon, ja kyllähän se täyden saksalaisen palvelimen löysikin, vaikka sellaista ei palvelinselaimella löytynyt. Eli pelaajamäärä ei ole vähäinen, vaan selain on ainakin minulla rikki.

Ok, plesellä onneks toimii :D #sori
 
Server browser ei ole toiminut koko 1,5kk aikana mitä olen pelannut. Ainoastaan niiden pelimuotojen eri serverien etsiminen toimii, jotka näkyy niissä kolmessa isossa laatikossa. Niissä on erikseen nappi (olikohan neliö), josta voi etsiä servereitä kyseistä pelimuotoa koskien. Muuten joutuu turvautumaan automaattihakuun. Tämä siis pleikkarilla.

Tällä viikolla tulee iso patchi joka korjaa toivottavasti monia asioita. Myös tilittämättä jääneet CC:t maksetaan pelaajien tileille kellotettujen pelituntien mukaan.

Mitä peliin tulee yleisesti, niin tämä on mielestäni selvästi parasta battlefieldiä sitten bf3:n. Pienine vikoineenkin.
 
Server browser ei ole toiminut koko 1,5kk aikana mitä olen pelannut. Ainoastaan niiden pelimuotojen eri serverien etsiminen toimii, jotka näkyy niissä kolmessa isossa laatikossa. Niissä on erikseen nappi (olikohan neliö), josta voi etsiä servereitä kyseistä pelimuotoa koskien. Muuten joutuu turvautumaan automaattihakuun. Tämä siis pleikkarilla.

Tällä viikolla tulee iso patchi joka korjaa toivottavasti monia asioita. Myös tilittämättä jääneet CC:t maksetaan pelaajien tileille kellotettujen pelituntien mukaan.

Mitä peliin tulee yleisesti, niin tämä on mielestäni selvästi parasta battlefieldiä sitten bf3:n. Pienine vikoineenkin.
Mikähän tuon aiheuttaa, kun aina on advanced search toiminu pleikkarilla ongelmitta.
 
Server browser ei ole toiminut koko 1,5kk aikana mitä olen pelannut. Ainoastaan niiden pelimuotojen eri serverien etsiminen toimii, jotka näkyy niissä kolmessa isossa laatikossa. Niissä on erikseen nappi (olikohan neliö), josta voi etsiä servereitä kyseistä pelimuotoa koskien. Muuten joutuu turvautumaan automaattihakuun. Tämä siis pleikkarilla.

Tällä viikolla tulee iso patchi joka korjaa toivottavasti monia asioita. Myös tilittämättä jääneet CC:t maksetaan pelaajien tileille kellotettujen pelituntien mukaan.

Mitä peliin tulee yleisesti, niin tämä on mielestäni selvästi parasta battlefieldiä sitten bf3:n. Pienine vikoineenkin.
Eli nuo saamatta jääneet CC:t tulee kaikilla tuon päivityksen yhteydessä?
 
Eli nuo saamatta jääneet CC:t tulee kaikilla tuon päivityksen yhteydessä?
Joo näin olen ymmärtänyt. Ja kuinka paljon kukin saa, lasketaan sen mukaan paljonko pelitunteja kertynyt. Varsinainen CC fixi ajettiin viime viikolla ja ainakin meikäläinen alkoi tienaamaan myös pelkästään pelaamalla kolikoita.

Kaava on seuraavanlainen:
"When a player at Career Rank 50 finishes a round they are awarded a predetermined amount of Company Coin for the Score they ended the round with. For example, currently ending a round with a Player Score of 500-999 will net you 25 Company Coin, ending with a Player Score of 1,000-1,999 with result in 50 Company Coin, and so forth. The higher the Score you end with the more Company Coin you will receive. "
Lähde
 
Pelaan nykyisin pelkkää frontlinea, koska mapit sopii siihen niin hyvin ja ei ole pelkkää kaaosta. Tykkään pelistä ja etenkin gunplaystä edelleen todella paljon, mutta muuttaisin pelistä monen monta asiaa jotka tois peliin enemmän tiimipelaamista ja vähentäisi tappojen perässä juoksua.

1: Scoreboardilta K/D pois. Tilalle pelkät pisteet, että hahmoluokan pisteet. Päävalikossa voisi näkyä koko pelihistorian KD ja vaikka roundin lopussa molempien puolien parhaat tappajat tai vähiten kuolleet tms. Tai jopa eniten pelastustappoja tehneet.

2: Pisteytys täysin uusiksi. Rakentelusta moninkertaiset pisteet. Medicillä revauksesta samoin. Snipulla spottauksesta, supportin tulituesta jne. Eli siten, että jokaisen hahmoluokan rooli korostuisi kun scoreboard näyttä pisteet ja omalla roolilla täytyy tehdä kunnolla töitä jotta pisteitä saa. Ja esim medicille savujen käytöstä jotain bonusta jollain kaavalla.

3: Pisteytys isolla mittakaavalla myös. Lippujen valtauksesta ja etenkin pommin asetuksesta/räjähdyksestä ihan jotain muuta kuin 300 pistettä. Ja jos joku purkaa/asettaa pommia ja tapat sen, niin myös isosti pisteitä. Myös lippua vallatessa/puolustaessa lippualueen tapoista selvästi enempi pisteitä, samoin kuin esim just savuista, revauksesta, ammoista jne.

4: Rakennelmien täytyy kestää enemmän. Kukaan ei rakenna mitään kun lentokone tuhoaa koko lipun kerralla. Samoin nyt niihin menee yks kranu ja ei hidasta ketään.

5: Rakennelmia selvästi enemmän ja uusiin paikkoihin. Enemmän juoksuhautoja jne snipujen välttelyreittejä, joilla oikeasti käännetään peli. Kukaan ei myöskään raahaa niitä tykkejä autojen perässä, joten niiden rakentelumahdollisuus muuallekin luin Twisted steeliin typerään paikkaan.

6: Kun kuolet, niin ruudulle ihmiskeho, joka näyttää osumakohdat. Montako kutia tuli, moneltako pelaajalta ja paljonko mikäkin aiheutti damagea. Suurinosa insta killistä on niitä kun useampi ampuu ja/tai sulla ei oo helat täysillä. Tuo auttais ymmärtämään paremmin.

Suurinosa noista olisi pelkkää numeroiden muuttelua koodiin, joka ei toisi edes bugeja tms.
Näiden lisäksi pari asiaa skineistä ja tähtäimistä:

1: Ensinnäkin ei joka aseelle samoja tähtäimiä. Eri aseisiin eri tähtäimet ja esim assaultilla kokonaan pois 3x tähtäimet. Esim selbstlader on ihan op. Luodit menee luotisuoraan satojen metrien päähän sillä tarkkuudella, että se on parempi kuin yksikään snipu jossa luodit tippuu selvästi. Toisaalta sillä pärjää lähelläkin. Medicin aseille enemmän tehoa edelleen ja balansointia muutenkin. Mut erityisesti tähtäimet eri aseille ja varsinkin eri luokille uusiksi.

2: Tässä pelissä voisi olla oikeasti potentiaalia mikromaksuilla. Mutta ei niin et kaikille aseille on täysin samat skinit. Voisi toki olla yleisskinit, mutta lisäksi ase ja luokkakohtaisia skinejä joita voi ostaa CC:llä, että rahalla.
 
Eli käytännössä kaikesta saisi lisää pisteitä - lukuun ottamatta lippujen välillä tappamista. Lippujen välillä tappaminen on erittäin tärkeää, koska vastaantuleva squadi olis mennyt valtaamaan lippua.

Miten tämä lisää pisteitä kaikille muuttaisi peliä?

K/Dn kyttääminen lähinnä kertoo, että kyttääjä ei oikein ymmärrä bäfää.
Se tuosta unohtui, että käytännössä siis medic/support/snipu ei saisi tapoista samaa pistemäärää kuin assault ja esim lippujen alueella olemisesta snipu ei saisi samaa pistemäärää, vaan sen kompensoi sit spottaus jne.

Eli assault ja medic saisi ne kovimmat pisteet siellä actionin keskellä ja support tulituesta ja sniput spottauksesta jne.

Assault saa sit ne tappojen, tankkien tuhoamiset jne pisteet.
Ja kun scoreboardilla olisi nimenomaan ne hahmopisteet ja sua verrataan muihin mediceihin tai supporttina supporteihin jne ja niille olisi omat statsit siellä roundin lopussa.

Ja juu, lippujen välillä tappaminen on tärkeää, mutta kun tällä hetkellä esim frontlinesissa on kahdenlaisia pelaajia.
Sniput jotka on lipun takana ja kaikki muut jotka on lipun edessä. Lipulla ei ole kukaan. Tärkeämpää olisi saada porukka pelaamaan objektia ja omaa rooliaan, kuin se että jokainen kuvittelee nyt tekevänsä tärkeää työtä yksin, kun samoin ajattelee kaikki muutkin.

Ja lisäyksenä vielä se, että joka luokalle kiintiöt joka mappiin, samoin aseille. Selbstlader, ag m42 jne samaan kiintiöön snipujen kanssa jne.
Parhaimmillaan hamadan frontlinesissa on ollut 16 pelaajan tiimissä 10 snipua, 4 assault ”snipua” ja kaks Mg 42 supporttia.
Jokainen ollut siellä takalinjalla, eikä kukaan lähelläkään lippua.

Juu, jokainen tekee omasta mielestään tärkeää työtä ja estää porukkaa hyökkäämästä lipulle. Mutta kd scoreboardilta pois ja roolipisteet tärkeimmäksi pisteytykseksi ja pisteitä objektista, niin porukka olis edes kämppimässä lipulla tappamassa sinne lippujen väliin porukkaa.

Esim just frontlinesissa ”lippujen välillä tappaminen” on aina suoritettavissa objektia tekemällä joka mapissa. Mutta ei. Kukaan ei sinne tule. Kukaan ei rakenna suojia missä puolustaa.
Huomaa heti kun vedetään omalla squadilla 3-4 pelaajan voimin. Voitetaan pelit 90% todennäköisemmin, ollaan aina kaikki neljä top 6:ssa ja paras squadi. Tapoissa ja kd:ssa ollaan lähempänä kärkeä kuin häntäpäätä, vaikka tehdään objektia toisin kuin ne 12 muuta tiimiläistä siellä jossain kaukaisuudessa.
Sit ku esim eilen päätin et nostan snipun leveliä ja päätin jo heti alkuun etten minäkään sillä nyt lähde rynnimään kun en osaa snipuja käyttää ja kaverit opetteli myös uusia juttuja. Lipuille ei menny kukaan ja 1-3 vastapuolen pelaajaa riitti saamaan aina liput. Sit vaihdettiin aseet tutumpiin ja mentiin lipuille ni pelkkä yksi squadi aiheutti sen et taas edettiin pommeille.
Pommeilla sama juttu. 2-3 kertaa hakattiin päätä seinään ja kaikki oli rivissä kaukana. Lopulta mä vaihdoin medicin ja savuilla lipuille thompsonilla suojaamaan kun squadi kaveri asetti pommit. Voitettiin peli puhtaasti, vaikka alussa oltiin ihan meidän päässä vain siksi että 12 muuta pelaajaa halusi tehdä tärkeää työtä lippujen välillä.

Paperilla tärkeää työtä, bäfän kaltaisessa pelissä se ei vain toimi. Ja se ei toimi koska scoreboardin tärkein arvo on kaikille KD.
 
Juu, ei ainakaan mulle tuolla KD:llä ole väliä. Se saa kaksinumeroiseksi, jos pelaa aina ja vain tankilla ja varovasti.

Mut joo, nuo hahmoluokat kyllä eroaa jo nykyisin aika paljon toisistaan. Jos on tankkeja, assault. Jos on omaa inffiä paljon ympärillä, medic. Jos vihua lappaa ovista ja ikkunoista, support. Scoutti tukemaan ja spottaamaan lipulle menoa. Roolijako on omassa squadissa aika selvä ja luokkaa vaihdetaan jos on tarvetta. Usein on.

Tuo pisteiden laskeminen johtaa aika usein ei-toivottuhin lopputuloksiin. Ei siis pelata voitosta vaan pisteistä. Tärkeintä on yrittää voittaa mappi. Muulla ei ole väliä. Voittavat jutut ja ratkaisut - ei niitä voi edes oikein pisteyttää järkevästi. Joskus se on yksi savunaatti lipulle, joka kääntää taistelun kulun. Toisinaan koukkaus F-lipulle.
Toki näin, mutta nykyinen systeemi kannustaa vain kämppimään jossain huolimatta mistään pelin tapahtumista.
 
.
Se tuosta unohtui, että käytännössä siis medic/support/snipu ei saisi tapoista samaa pistemäärää kuin assault ja esim lippujen alueella olemisesta snipu ei saisi samaa pistemäärää, vaan sen kompensoi sit spottaus jne.

Eli assault ja medic saisi ne kovimmat pisteet siellä actionin keskellä ja support tulituesta ja sniput spottauksesta jne.

Assault saa sit ne tappojen, tankkien tuhoamiset jne pisteet.
Ja kun scoreboardilla olisi nimenomaan ne hahmopisteet ja sua verrataan muihin mediceihin tai supporttina supporteihin jne ja niille olisi omat statsit siellä roundin lopussa.

Ja juu, lippujen välillä tappaminen on tärkeää, mutta kun tällä hetkellä esim frontlinesissa on kahdenlaisia pelaajia.
Sniput jotka on lipun takana ja kaikki muut jotka on lipun edessä. Lipulla ei ole kukaan. Tärkeämpää olisi saada porukka pelaamaan objektia ja omaa rooliaan, kuin se että jokainen kuvittelee nyt tekevänsä tärkeää työtä yksin, kun samoin ajattelee kaikki muutkin.

Ja lisäyksenä vielä se, että joka luokalle kiintiöt joka mappiin, samoin aseille. Selbstlader, ag m42 jne samaan kiintiöön snipujen kanssa jne.
Parhaimmillaan hamadan frontlinesissa on ollut 16 pelaajan tiimissä 10 snipua, 4 assault ”snipua” ja kaks Mg 42 supporttia.
Jokainen ollut siellä takalinjalla, eikä kukaan lähelläkään lippua.

Juu, jokainen tekee omasta mielestään tärkeää työtä ja estää porukkaa hyökkäämästä lipulle. Mutta kd scoreboardilta pois ja roolipisteet tärkeimmäksi pisteytykseksi ja pisteitä objektista, niin porukka olis edes kämppimässä lipulla tappamassa sinne lippujen väliin porukkaa.

Esim just frontlinesissa ”lippujen välillä tappaminen” on aina suoritettavissa objektia tekemällä joka mapissa. Mutta ei. Kukaan ei sinne tule. Kukaan ei rakenna suojia missä puolustaa.
Huomaa heti kun vedetään omalla squadilla 3-4 pelaajan voimin. Voitetaan pelit 90% todennäköisemmin, ollaan aina kaikki neljä top 6:ssa ja paras squadi. Tapoissa ja kd:ssa ollaan lähempänä kärkeä kuin häntäpäätä, vaikka tehdään objektia toisin kuin ne 12 muuta tiimiläistä siellä jossain kaukaisuudessa.
Sit ku esim eilen päätin et nostan snipun leveliä ja päätin jo heti alkuun etten minäkään sillä nyt lähde rynnimään kun en osaa snipuja käyttää ja kaverit opetteli myös uusia juttuja. Lipuille ei menny kukaan ja 1-3 vastapuolen pelaajaa riitti saamaan aina liput. Sit vaihdettiin aseet tutumpiin ja mentiin lipuille ni pelkkä yksi squadi aiheutti sen et taas edettiin pommeille.
Pommeilla sama juttu. 2-3 kertaa hakattiin päätä seinään ja kaikki oli rivissä kaukana. Lopulta mä vaihdoin medicin ja savuilla lipuille thompsonilla suojaamaan kun squadi kaveri asetti pommit. Voitettiin peli puhtaasti, vaikka alussa oltiin ihan meidän päässä vain siksi että 12 muuta pelaajaa halusi tehdä tärkeää työtä lippujen välillä.

Paperilla tärkeää työtä, bäfän kaltaisessa pelissä se ei vain toimi. Ja se ei toimi koska scoreboardin tärkein arvo on kaikille KD.

Ihan hyviä parannusehdotuksia. Tosin en usko että ihmisten pelittyyliä saadaan silti hirveesti muutettua, tai joutuu vetää pisteytyksen todella radikaaliksi ja sitten siinä onkin jo porsaanreikiä joita varmasti käytetään.

Esim. Hamada juuri hauska mappi konkassa, yhdet kerää tappoja, toiset pisteitä ja jotkut sit voittoja joukkueelle.
 
Viimeksi muokattu:
Karu fakta vaan on se, että aina fps peleissä suurin osa pelaajista kyttää sitä K/D:ta ja tulevat niin myös tekemään, paitsi ne kaikkein kasuaaleimmat pelaajat, jotka ovat loppupeleissä aika harvassa.

Mun mielestä bäfässä on aina ollut helppo olla positiivisen K/D:n omaava pelaaja, vaikka pelaisi koko ajan objektiivia, kunhan vain hieman peliälyä ja havainnointikykyä löytyy.

Fiksut reitinvalinnat, flänkit vihun selkään, lataaminen oikeaan aikaan, perääntyminen, savut ym. isoja elementtejä, kun puhutaan hyvän tapposaaliin saavuttamisesta ja samalla myös merkittävä tekijä ottelun voittamiselle, kuten XYU ilmaisikin.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että liikaa porukka peleissä keskittyy vaan tuohon "etäältä objektiivin pelaamiseen" ja siihen olisi hienoa saada jonkinlaista kannustinta, että porukka enemmän yrittäisi vallata/puolustaa objektiivia.

Ehkäpä tuplapistemäärät objetiivialueella suoritetuista toimista tai jotain. Ehkä sitten kaikki pelais objetiviilla niin oisko sekään hyvä?

Mene ja tiedä.
 
.


Ihan hyviä parannusehdotuksia. Tosin en usko että ihmisten pelittyyliä saadaan silti hirveesti muutettua, tai joutuu vetää pisteytyksen todella radikaaliksi ja sitten siinä onkin jo porsaanreikiä joita varmasti käytetään.

Esim. Hamada juuri hauska mappi konkassa, yhdet kerää tappoja, toiset pisteitä ja jotkut sit voittoja joukkueelle.
Karu fakta vaan on se, että aina fps peleissä suurin osa pelaajista kyttää sitä K/D:ta ja tulevat niin myös tekemään, paitsi ne kaikkein kasuaaleimmat pelaajat, jotka ovat loppupeleissä aika harvassa.

Mun mielestä bäfässä on aina ollut helppo olla positiivisen K/D:n omaava pelaaja, vaikka pelaisi koko ajan objektiivia, kunhan vain hieman peliälyä ja havainnointikykyä löytyy.

Fiksut reitinvalinnat, flänkit vihun selkään, lataaminen oikeaan aikaan, perääntyminen, savut ym. isoja elementtejä, kun puhutaan hyvän tapposaaliin saavuttamisesta ja samalla myös merkittävä tekijä ottelun voittamiselle, kuten XYU ilmaisikin.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että liikaa porukka peleissä keskittyy vaan tuohon "etäältä objektiivin pelaamiseen" ja siihen olisi hienoa saada jonkinlaista kannustinta, että porukka enemmän yrittäisi vallata/puolustaa objektiivia.

Ehkäpä tuplapistemäärät objetiivialueella suoritetuista toimista tai jotain. Ehkä sitten kaikki pelais objetiviilla niin oisko sekään hyvä?

Mene ja tiedä.

Juu kyllä ihmiset sitä aina tuijottaa ja tulee tuijottamaan. Pelissä myös tosiaan pystyy joka roolilla ajattelemaan omaa KD:ta, tehdä objektia ja ajatella voittoa jne.
Mutta 64 pelaajan joukossa niitä on yleensä yksi squadillinen. Pienemmissä pelimuodoissa kuten frontlines, niin yleensä max 2 pelaajaa.

Sen vuoksi pitäisi jotain porkkanaa löytää ja tuossa oli omaa ehdotelmaa.
Etenkin savujen käyttöön. Iso osa tappioon kääntyvistä hyökkäyksistä olisi ollut voitettavissa savuilla ja usein joutuu omalla squadilla vaihtamaan mediciksi jotta se onnistuu.

Ei sekään toki optimi tilanne ole, että kukaan ei ole muualla kuin lipulla, mut jos jompikumpi ääripää täytyisi ottaa niin ennemmin se.
 
Ja tavallaan tuohon joukkuepeliin kietoutuu se hienoin asia bäfässä: koskaan ei ole kahta samanlaista taistelua. Perhosvaikutuksen tavoin, se pelin huonoin pelaaja voi ratkaista mapin voiton mitättömän tuntuisella revivauksella. Yksi asia johtaa toiseen ja kolmanteen. Lukematon määrä valintoja, tekoja ja seurauksia. Siinä tämän pelin hienous.


Juu, ittellä toimii yleensä konkassa, Hamadassa, Briteillä parhaiten koukkaukset ja sissi-iskut linjan taakse, vielä jos oman squadin kaverit hereillä ja spawnii perässä mukaan lipunvaltauksiin, niin voi olla voiton kannalta merkittävässä roolissa ja on hauskaa, vaikka oliskin pisteissä ja K/D osalta keskikastia. Sitten jos maximoi pisteitä ja K/D:tä niin joutuu ramppaa 2-3 lipun välillä munaravia. Kuitenkin omaa pelityyliä joutuu muuttaa oman squadin ja joukkueen mukaan.

Lipun puolustamaan jääminen tuntuu tällähetkellä turhalle konkassa. Puolustamaan ehtii kuitenkin yleensä valtauksen ollessa jo käynnissä tai sattumalta on sopivasti paikalla.
 
  • Like
Reactions: XYU
Ylös Bottom