Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Mä en ainakaan välitä tipan vertaa mistään pisteistä, voitto on se ainoa tavoite. Kuten tosielämän NHL-kaukaloissakin Jonathan Toews joskus totesi haastattelussa, tehtyään maalin ottelussa: "My goal? There is only one goal". Toki tulee aina katsottua kierroksen päätteeksi, miten tuli sijoituttua joukkueen sisällä ja tappojen/kuolemien suhde. Kierroksen loputtua eniten kuitenkin merkitsee, asteleeko oma squad ruutuun kierroksen parhaana. Silloin tietää onnistuneensa ja henkilökohtaiset statsit jäävät täysin tämän varjoon. Joukkueen voitto on vielä sitäkin tärkeämpi.

Savuja on tullut käytettyä nyt paljon enemmän, etenkin avoimissa kartoissa. Taktinen pelaaminen maistuu paremmalta kuin jatkuva päätön rynniminen etulinjaan ja snaipperit saavat olla siellä missä ovat, kun eivät näe kohteita savulta. Jalkaväkimiinojen tehoa haluaisin nostettavan, koska nyt niitä tarvitaan kaksi varman tapon saamiseksi, ellei vastustaja ole jo valmiiksi loukkaantunut ja voi silloin kaatua jo yhden voimasta.

Se on tullut huomattua, että puolustustehtävissä joukkue on usein aivan hujan hajan ja heräävät vasta sitten puolustamaan, kun viimeinen kohde on jäljellä. Syykin on selvä - hyökkääjä ei hyödy mitään, vaikka esim. 3/4 kohteista tuhottaisiin ja "no bonus" on tuttu teksti ruudussa. Viimeisen puolustettavan kohteen ollessa jäljellä meno on ehdottomasti parhaimmillaan. Porukkaa on enemmän puolustettavan kohteen lähellä ja vihollista pääsee haastamaan jatkuvasti.

Grand operations on ollut se eniten pelattu pelimuoto ja conquestille on jäänyt vain muutama jämäprosentti. Pitäisi ehkä tutustua myös muihin pelimuotoihin. 32vs32 tuntuu silti parhaalta, koska siinä on eniten lahdattavaa :).

Edit: Oli näköjään jäänyt lainausmerkkien siteerauksesta one-sana pois.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä oliko mistä kyse, mutta eilen frontlinessa oli saman tyyppistä ongelmaa, vaikea voittaa, kun yks squadillinen jätkiä jättää koko hemmetin erän aikana syntymättä kertaakaan. Hieman sieppaa tollasessa pelimuodossa, missä väkeä on vähemmän ja yksittäisen pelaajan merkitys kasvaa. Aikaisemmissa osissa toi idlausaika tais olla jotain 5-10 minuuttia tai olikohan sitäkään?


Ohessa muutama klippi viikonlopulta. Videon lopussa on kuva scoreboardista, jossa omalla puolella neljäntenä oleva pelaaja on leaderboardsien kärki voitoissa yli 16 kd:lla. Vastapuolen kahdella viimeisellä pelaajalla on peliaika pelissä battlefieldtrackerin mukaan 145h (30 tappoa) ja 54h (1 tappoa). Satuin pari päivää myöhemmin samalla servulle vastapuolelle näiden veijareiden kanssa ja ihmettelin muutaman pelin jälkeen, kun samat pelaajat ei liiku spawnista mihinkään :) Noh jatkossa voi vaihtaa serveriä suoraan.
 


Ohessa muutama klippi viikonlopulta. Videon lopussa on kuva scoreboardista, jossa omalla puolella neljäntenä oleva pelaaja on leaderboardsien kärki voitoissa yli 16 kd:lla. Vastapuolen kahdella viimeisellä pelaajalla on peliaika pelissä battlefieldtrackerin mukaan 145h (30 tappoa) ja 54h (1 tappoa). Satuin pari päivää myöhemmin samalla servulle vastapuolelle näiden veijareiden kanssa ja ihmettelin muutaman pelin jälkeen, kun samat pelaajat ei liiku spawnista mihinkään :) Noh jatkossa voi vaihtaa serveriä suoraan.

Ymmärsinkö oikein eli boostaako porukka omia tilastojaan tuommoisella menetelmällä?

Eihän tossa jumalauta ole mitään järkeä, jos on näin :D
 


Ohessa muutama klippi viikonlopulta. Videon lopussa on kuva scoreboardista, jossa omalla puolella neljäntenä oleva pelaaja on leaderboardsien kärki voitoissa yli 16 kd:lla. Vastapuolen kahdella viimeisellä pelaajalla on peliaika pelissä battlefieldtrackerin mukaan 145h (30 tappoa) ja 54h (1 tappoa). Satuin pari päivää myöhemmin samalla servulle vastapuolelle näiden veijareiden kanssa ja ihmettelin muutaman pelin jälkeen, kun samat pelaajat ei liiku spawnista mihinkään :) Noh jatkossa voi vaihtaa serveriä suoraan.

Valehteleeko mulla silmät, mutta tuleeko tuossa videolla äänet ja ammukset eri aikaan? Vai onko tuo Bäfä tuollaista nykyään?
 
Sain selaimen näyttämään muutakin nollaamalla suotimet. Nyt löytyy muutakin kuin breakthroughta. Eli vaikka olisi pitänyt näkyä palvelimia suodatinasetusten puolesta, niin ei näkynyt mitään. Vaikka olisi laittanut näyttämään aivan kaiken. Eli tämän voi korjata helposti nollaamalla hakuehdot ja laittamalla ne uusiksi.

Jos päiväkäskyt eivät näy oikeassa yläkulmassa, älä mene valikon kohtaan Social. Muuten tulee tyhjä ruutu, pelinäkymä taustalla, valikkoa ei näy. Pelin logiikka ja äänikeskustelu ym. pyörivät taustalla, muttei pääse takaisin päävalikkoon tai jatkamaan peliä. Ei auta kuin sulkea peli.
 
Miksi mulla ei ole mitään assignmentteja valittavissa päävalikossa (tai missään)?

Vain nuo 4 Basic Training -assignmenttia + 10 Deluxe editionin takia. Päävalikon kohdassa ei ole mitään muita!

https://battlefield.fandom.com/wiki/Battlefield_V_Assignments

Mistä nuo Special Assignmentit löytää? Aseilla ja luokilla pitäisi olla. Tuolla paikassa, missä niiden pitäisi olla, ei ole koskaan mitään muita ollutkaan kuin nuo neljä aloitus-assignmenttia ja nuo 10 Deluxe-version lisäkohtaa.
 
Miksi mulla ei ole mitään assignmentteja valittavissa päävalikossa (tai missään)?

Vain nuo 4 Basic Training -assignmenttia + 10 Deluxe editionin takia. Päävalikon kohdassa ei ole mitään muita!

https://battlefield.fandom.com/wiki/Battlefield_V_Assignments

Mistä nuo Special Assignmentit löytää? Aseilla ja luokilla pitäisi olla. Tuolla paikassa, missä niiden pitäisi olla, ei ole koskaan mitään muita ollutkaan kuin nuo neljä aloitus-assignmenttia ja nuo 10 Deluxe-version lisäkohtaa.

Proficiency assigmentit aukeaa, kun saat aseen levelille 5. Mastery assigmentit aukeaa aseen levelillä 10.

Luokkakohtaiset proficiency assigmentit aukeaa, kun saat classin levelille 10 ja masteryt levelillä 20.
 
Viimeksi muokattu:
Sain selaimen näyttämään muutakin nollaamalla suotimet. Nyt löytyy muutakin kuin breakthroughta. Eli vaikka olisi pitänyt näkyä palvelimia suodatinasetusten puolesta, niin ei näkynyt mitään. Vaikka olisi laittanut näyttämään aivan kaiken. Eli tämän voi korjata helposti nollaamalla hakuehdot ja laittamalla ne uusiksi.

Jos päiväkäskyt eivät näy oikeassa yläkulmassa, älä mene valikon kohtaan Social. Muuten tulee tyhjä ruutu, pelinäkymä taustalla, valikkoa ei näy. Pelin logiikka ja äänikeskustelu ym. pyörivät taustalla, muttei pääse takaisin päävalikkoon tai jatkamaan peliä. Ei auta kuin sulkea peli.
Etkä ikinä ole millään nimihaulla etsinyt? Se kun jää sinne myös kummittelemaan, eikä näy jos et erikseen klikkaa sitä hakukenttää.
 
Valehteleeko mulla silmät, mutta tuleeko tuossa videolla äänet ja ammukset eri aikaan? Vai onko tuo Bäfä tuollaista nykyään?
Joo näyttää olevan noin erityisesti ekassa klipissä. Nuo videot on otettu ps4:n omalla tallennuksella, eli joko on kiinni siitä tai youtubesta
 
Huhujen mukaan jotkut sankarit tuovat omia kakkoskäyttäjiään vastapuolelle ja pitävät kahta näyttöä. Kakkosnäytössä voi sitten pitää koko ajan karttaa auki ja katsoa, missä viholliset kulkevat. Raporttia vain matkaan näistä, ei muuten päästä eroon. Muutaman olen raportoinut Pleikan Grief Reporting -toiminnon kautta.
 
Ymmärsinkö oikein eli boostaako porukka omia tilastojaan tuommoisella menetelmällä?

Eihän tossa jumalauta ole mitään järkeä, jos on näin :D
Jeps, juuri näin. En kyllä näe itse mitään järkeä tuossa, mutta ilmeisesti joidenkin mielestä on kiva pelata 10h vuorokaudesta julkaisusta lähtien noin.

Tämän pelin ongelma tällä hetkellä on se, ettei se oikein tiedä mitä se haluaa olla. Samaan pakettiin on haluttu änkeä HC ja casual. Esimerkkinä attrition systeemi esiteltiin sen takia, että pelaajat joutuisivat pelaamaan enemmän objektiivia. Betan jälkeen tuli kauhea itku, että on liian vähän ammuksia. Ratkaisuna pelaajille annetaan yksi lipas enemmän ja nyt taas itketään sitä, että pelaajat ei pelaa objektiivia. Kehittäjien pitäisi ymmärtää että pelaajat jotka tietävät jokaisen aseen luodin nopeuden, luodin putoamisradan ja pelaajat jotka pelaavat näitä FPS pelejä satunnaisesti on täysin kaksi eri pelaajaryhmää. Sitä snipua joka makaa kiven vieressä hamadassa kartan rajalla et sieltä saa pois, vaikka kuinka haluaisit. Hyvinkin todennäköistä on ettei tämä pelaaja edes ymmärrä että pelissä pitäisi yrittää hyökätä lipulle xD

Jotta kaikkia voi oikeasti miellyttää olisi pelisarjan oikeasti mielestäni uudistuttava seuraavasti:

Intro, jossa opetetaan pelaajaa tekemään perustoiminnot moninpelistä. Antamaan ammuksia, health packkia, käyttämään muita varusteita ja kaappaamaan lippuja.

"Casual" pelimuodot joissa voit pelata kavereiden kanssa samalla puolella. Näihin lisää erilaisia ajoneuvoja ja keinoja tappaa vihollisia, jotta youtubeen saadaan lisää näitä "only in battlefield moments" videoita. Nämä on todella tärkeitä pelin markkinoinnille.
Conquest
Breaktrough (mieluummin BF1 tyylinen operations pelimuoto)

"Ranked mode" Pelaajat jaetaan eri tiimeihin pelaajien taidon mukaan, vaikka olisit kavereiden kanssa samassa partyssa. Näissä pelimuodoissa voisivat pelata peliä ne jotka ovat kiinnostuneet pelaamaan objektiivia voiton takia ja loppuisi se ainainen itku tiimien balanssista.
Domination (ainoastaan jalkaväki)
Squad conquest (small conquest)

Custom serverit "ranked" mode turnauksien järjestämiseen ja harjoitteluun kaverien kesken.

Tuleva firestorm.
 
Mikäs hitto on ideana et frontlines on 8vs8? Aivan typerä touhua nyt, eikä siellä ole muuta tullu tilalle.
 
Kiva uudistus tuo kill cam, josta nyt näkee hyvin mistä vihu sut laittoi kylmäksi. Vaan samalla piteni myös tuo loukkaantuneena olo aika useammalla sekunnilla, kun eka näkyy se vihun sijainti hetken aikaa ja sen jälkeen vasta aukeaa se näkymä, jossa voi jäädä odottamaan lääkintämiestä tai skipata reviven :D

Tästä myös Westie twiittasi jokin aika sitten. Liekköhän tarkoituksen mukainen juttu vai bugi. Nuo kun saisi vielä DICE jotenkin yhdistettyä että tuo vihun sijainti näkyisi saman aikaisesti kuin revive näkymä.

Pikku juttujahan nämä, mutta tässäkin pientä hiomisen varaa jäi imo.
 
Te siis pelaatte jo päivityksen kanssa. Minä en ole päivittänyt ja edelleen olen ollut peleissä sisällä. Aamusta asti peli ollut käynnistettynä sulkematta välillä. Juuri nyt palvelin lopulta heitti ulos: session is no longer abailable. Alkoi/alkaa olla jo palvelimet tyhjillään. Eli samaan aikaan ihmiset pelaavat kahdella eri versiolla, mutta niillä on omat palvelimensa. Kuinka iso päivitys on?
 
Ylös Bottom