Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

a) Älä vääristele. GT Sportissa EI tarvitse grindata "lukematonta määrää kisoja". 10 minuutin kisasta saa osaava kaveri 345 000 krediittiä. Sillä saa 5,6 Nissan Skyline V-Spec II Nurria.

b) Mitä siinä nyt on kivaa, että haaste on tappaa kaks vihua assaultilla, tai kerätä 1000 pistettä missä tahansa pelimuodossa? Mikä se haaste noissa on? Ei mikään. Noi on ihan spedejä - pitäs olla oikeasti jotakin et hanki headshot yli 150 metrin päästä, tapa 4 vihua viidessä sekunnissa, jne. Nää on ihan lapsille suunnattuja tehtäviä nykysellään.

c) Uudet mapit ovat sisältöä. Älytöntä edes väittää muuta.
A: Pcarsissa autot on auki valmiiksi, joten GT sportsin tapa on grindausta sanot mitä sanot.

B: Tides of War on pakko olla suht helppoja, koska aikaa on viikko ja normi pelaaja pelaa 1-2 iltaa sinä aikana. Pakko olla helpohkoja. Ja olihan siellä nytkin 8 headshottia roundilla joka ei ole ihan helppo keskiverto pelaajalle.
Mutta kyllä siellä ase assigmenteissa on erittäin haastavia ”vedä 10 headshottia elämän aikana” tyyppisiä.

C: Ymmärsit väärin. Toki mappi on sisältöä. Mutta pelkästään mapit ei ole sisältöä. Vaan pelimuodot, tides of war, aseet, skinit, yksinpelikampanjat, ajoneuvot, harjoitusareenat jne. on myös sisältöä mitä on kokoajan tullutkin. Se että sulle ei uppoa vaikkapa yksittäinen pelimuoto ei tarkoita etteikö se olisi sisältöä.
Peliä on kokoajan viety tasaisesti eteenpäin, tuotu lisää sisältöä kokoajan tasaisesti. Ja vieläpä ihan suunnitellun ja ajat sitten julkaistun roadmapin mukaisesti ja samalla systeemillä on tiedossa jo mitä on tulossakin. Joten ihan turha vinkua siitä ettei sisältöä ole tullut tai tulossa, kun on tullut ja on tulossa.
 
Panssarinyrkki on naurettavan tehoton nykyään.
Tämä on nykyään ihan perseestä. Hiivit vaunun taakse, heität kolme dynyä, räjäytät ja tankki porskuttaa. Tämän jälkeen losautat perään kolme panzerfaustia, vieläkin tankki toimintakuntoinen.
Mikä helvetin nerffaus noihin tehtiin, tai no ilmeisesti kiväärikranaattien ja piattien tehokkuutta jalkaväkeen nostettiin.
Ei enää järkeä käyttää dynamiittia kun se ei tankkeja tuhoa. Ainoa mikä puree enää on tuplatellut vaunun kylkeen ja niiden räjäyttäminen.

Aivan hanurista
 
Tämä on nykyään ihan perseestä. Hiivit vaunun taakse, heität kolme dynyä, räjäytät ja tankki porskuttaa. Tämän jälkeen losautat perään kolme panzerfaustia, vieläkin tankki toimintakuntoinen.
Mikä helvetin nerffaus noihin tehtiin, tai no ilmeisesti kiväärikranaattien ja piattien tehokkuutta jalkaväkeen nostettiin.
Ei enää järkeä käyttää dynamiittia kun se ei tankkeja tuhoa. Ainoa mikä puree enää on tuplatellut vaunun kylkeen ja niiden räjäyttäminen.

Aivan hanurista
Olihan se vähän liian tehokas ennen. Ei ehkä realistisuuden osalta, mutta ei kukaan ottanu tankkeja ees käyttöön, eikä ne aiheuttanut mitään pelkoa lipulla. Nyt aiheuttaa ja niin sen kuuluu ollakin.
Nyt vaaditaan se kaks äijää tuhoamaan, joten pakko tehdä vähän yhteistyötä.

Mun mielestä ihan passeli nerffaus ja kun kaverin kanssa pelaa, niin aina saatu tuhottua ja siinä on paljon enemmän fiilistä, kuin siinä et ennen yksi jannu kävi tuhoamassa ilman huolen häivää.

Nyt tukitaan miinoilla kulkureitit ja kaks äijää ampuu loput.
 
Olihan se vähän liian tehokas ennen. Ei ehkä realistisuuden osalta, mutta ei kukaan ottanu tankkeja ees käyttöön, eikä ne aiheuttanut mitään pelkoa lipulla. Nyt aiheuttaa ja niin sen kuuluu ollakin.
Nyt vaaditaan se kaks äijää tuhoamaan, joten pakko tehdä vähän yhteistyötä.

Mun mielestä ihan passeli nerffaus ja kun kaverin kanssa pelaa, niin aina saatu tuhottua ja siinä on paljon enemmän fiilistä, kuin siinä et ennen yksi jannu kävi tuhoamassa ilman huolen häivää.

Nyt tukitaan miinoilla kulkureitit ja kaks äijää ampuu loput.
Aiemmin oli just hyvä balanssi, joutu miettiinki mihin sen tankin tunkee. No jatkossakin pitää vaan spämmätä miinoja kylkeen
 
Aiemmin oli just hyvä balanssi, joutu miettiinki mihin sen tankin tunkee. No jatkossakin pitää vaan spämmätä miinoja kylkeen
No eipä oikeastaan joutunu miettii. Vaikka olisit pysyny basessa ni joka mapissa se oli helppo käydä tuhoamassa. Tankeista ei ollut pelin kulun kannalta mitään vaikutusta, eikä uhkaa.
Mitä sotaa se on jos ei tankki aiheuta mitään tuntemuksia.

Nyt esim kun frontlinesiin pari mappia bugittaa ja kaikki rakentelu on pois käytöstä, niin Rotterdamin keskilippu (B) on sellainen, että sinne kun tunkee tankin keskelle, niin hyvä tankkikuski pitää lähes yksin lipun jos muut suojaa tankkia edes vähän. Siinä joutuu jo yhden miehen sijasta squadi miettimään yhdessä miten tankki tuhotaan, jotta ne ei jyrää.

Näin ihmisenä joka ei pelaa tankilla olin alussa ihan fiiliksissä siitä, että sain tankit tuhottua yksin ihan helposti. Siis ihan mistä vain kohdasta karttaa. Ei siinä ollut mitään väliä minne tankin oli sijoittanut. Saati kun kavereiden kanssa jahdattiin pelkkiä tankkeja. Se oli todella kivaa, koska tiesi ettei itsellä ole mitään hätää tankkia vastaan.
Mutta vasta nerffausten jälkeen on tullut jotain tunnelmaa touhuun ja aina odotan kaveria messiin ja yhdessä suunnitellaan mitä kautta kukakin menee ja miten tankki hoidetaan pois. Näin sen kuuluu ollakin, koska nyt se hieman jo pelottaa ja hidastaa etenemistä kun tankki on edessä.
 
No eipä oikeastaan joutunu miettii. Vaikka olisit pysyny basessa ni joka mapissa se oli helppo käydä tuhoamassa. Tankeista ei ollut pelin kulun kannalta mitään vaikutusta, eikä uhkaa.
Mitä sotaa se on jos ei tankki aiheuta mitään tuntemuksia.

Nyt esim kun frontlinesiin pari mappia bugittaa ja kaikki rakentelu on pois käytöstä, niin Rotterdamin keskilippu (B) on sellainen, että sinne kun tunkee tankin keskelle, niin hyvä tankkikuski pitää lähes yksin lipun jos muut suojaa tankkia edes vähän. Siinä joutuu jo yhden miehen sijasta squadi miettimään yhdessä miten tankki tuhotaan, jotta ne ei jyrää.

Näin ihmisenä joka ei pelaa tankilla olin alussa ihan fiiliksissä siitä, että sain tankit tuhottua yksin ihan helposti. Siis ihan mistä vain kohdasta karttaa. Ei siinä ollut mitään väliä minne tankin oli sijoittanut. Saati kun kavereiden kanssa jahdattiin pelkkiä tankkeja. Se oli todella kivaa, koska tiesi ettei itsellä ole mitään hätää tankkia vastaan.
Mutta vasta nerffausten jälkeen on tullut jotain tunnelmaa touhuun ja aina odotan kaveria messiin ja yhdessä suunnitellaan mitä kautta kukakin menee ja miten tankki hoidetaan pois. Näin sen kuuluu ollakin, koska nyt se hieman jo pelottaa ja hidastaa etenemistä kun tankki on edessä.
If you say so
 
Eilen tuli sattumalta (rasitustesti lämpötahnojen vaihdon jälkeen) testattua taas tätäkin peliä pitkähkön tauon jälkeen. Motivaatio pelata
pidempään kaikkosi lähes välittömästi, kun Squad Conquestia syötetään pelattavaksi tavoitteilla motivoimalla. Itselläni ei käynyt testisession
aikana niin hyvä tuuri, että kyseisestä pelimuodosta olisi saanut nautintoa. Matsit olivat siis mallia randomit vs. järjestäytynyt porukka, ei
saa hyvää pelikokemusta tuosta, heittipä peli kummalle puolelle tahansa. Varmaan pitäisi olla jonkinlainen FPS-Jeesus, että nauttisi tällaisesta.

Pitkäaikaisena Battlefield-tykkääjänä on vähän masentavaa ajatella, että pelisarja tarjoaa nyt vastenmielisiä pelimuotoja toisen perään, ja
battle royalet vasta tuloillaan (hyi helvetti!). :(

Ehkä pitää pysyä yksinpeleissä tai sitten tämän pelin osalta niissä tutuissa ja turvallisissa pelimuodoissa.
 
Hienosti sanottu!

Noi 32v32 pelimuodot kyykkää aika hitosti - usein aivan pelikelvottomia rundeja heikon ruudunpäivityksen, lagailun ja tahmaisten kontrollien vuoksi. Tähdätessä kun ruudunpäivityksen droppaa, se on helvettiä. Packet lossit sun muut suurta bonusta. Mut instakillattiin P38 pistoolilla eilen. Oli kyllä tunnelmaa...

Joo, tuo 8vs8 on open roomeissa ihan typerä pelimuoto. Parin kaverin kanssa ku pelaa, omat KDt on siellä 7-20 välillä. Ei oo ku hopeaa jaossa vihun random-porukalle. Ja ei, tuollainen OP dominointi ei ole hauskaa tai palkitsevaa.

Pelimuotona voisi olla loistava, mutta vaatisi vastaavantasoisen joukkueen toisellekin puolelle. Kaverin kanssa parhaimmillaan / pahimmillaan pärjättiin kahdella viittä vastaan, mikä tuntui hieman oudolta Noita matseja ehtii ottamaan monta siinä ajassa mitä menee yhden operationssin myllyttämiseen, sopivat hyvin pikapeleiksi kun pitemmälle myllytykselle ei ole aikaa. Karttoja voisi olla vähän useampi kuin nuo kolme.
 
  • Like
Reactions: XYU
Pakko heittää välikommentti grindauksesta, sehän on myös pelaajasta kiinni grindaako vai ei. Itseä ei moinen yleensä kiinnosta. GTS 15 000 000 krediitin auton hankinta menee ittellä grindaukseks, mut esim 3 000 000 kärryyn saa krediitit siinä sivussa, online kisoja ajellessa. Tässä bäfässä sama homma noiden pahimpien juttujen hommaamisessa. Kummassakaan pelissä en jaksa moisista kiinnostua, mut hyvä että on jollekkin tavoiteltavaa. Eikä kummassakaan oo pakotettu tohon grindaukseen, erikseen on ne pelit joissa pakko hinkuttaa uudestaan ja uudestaan jotain, että pääsee eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Jos minä saisin päättää, kaikki aseet ja skinit olis heti auki. Niiden tavoittelemisen tilalle voisi kehitellä jotain mielekkäämpää. Vaikka grindaamista ei vaadita paljon, ei sitä vähääkään tarvitsisi olla. Se, että lähes kaikki tehtävät tulee itsestään ajan kanssa ei mielestäni tuo peliin mitään lisää. Mun mielestä nuo tehtävät on nykyisellään höpsöjä, vaikka seurailenkin niiden edistymistä pelaamisen ohessa. Tides of Warit on myös tehtävinä kosmeettisia - yhtä hyvin voisivat vaan suoraan jakaa uudet aseet kaikille.

Vaikka tehtäväsuunnittelua kritisoin, BF V on tarjonnut tähän mennessä paljon mukavia pelihetkiä. Uudet mapit saisivat kuitenkin tulla nopeammalla tahdilla.
 
Jotkuthan noista tehtävistä on aika hassuja, mutta ilman mitään tehtävä->saavutus juttuja kyllästyminen olisi tullut aikaa sitten. Aika vinkeätä oli kyllä pelata muutama päivä sitten, kun kaikki oli squad leadereitä omassa yhdenmiehen ryhmässään. Mutta jos kaikki tehtävät poistettaisiin, niin aika tylsä pelistä tulisi.
 
Jotkuthan noista tehtävistä on aika hassuja, mutta ilman mitään tehtävä->saavutus juttuja kyllästyminen olisi tullut aikaa sitten. Aika vinkeätä oli kyllä pelata muutama päivä sitten, kun kaikki oli squad leadereitä omassa yhdenmiehen ryhmässään. Mutta jos kaikki tehtävät poistettaisiin, niin aika tylsä pelistä tulisi.

Joo, olen samaa mieltä, että tehtäviä pitää olla. Tarkoitin vaan, että minulle suurin osa nykyisistä tehtävistä ovat yhtä tyhjän kanssa, kun ovat niin helppoja ja epämotivoivia. Niin kuin aiemmin kirjoitin, tilalle jotain muuta - en siis tarkoittanut, että tehtävät vaan pois.
 
Mun mielestä nuo skinit on hyvä pitää assigmentien takana. Se luo jotain tavoiteltavaa ja ainakin omasta mielestä noita on pääosin kiva suoritella.

En koe itse niiden suorittamista grindaamiseksi, mutta en pahoita mieltäni, jos joku niin väkisin tahtoo ajatella :D Minulle se oli grindausta kun GTA Onlinessa luotiin rahaa varastamalla/myymällä autoja ja siinä välissä suoritettiin CEO-missioita, jotta saatiin lopulta ostettua joku super auto/lukaali tms.

Tuo assigment systeemi on kuitenkin aivan hanurista, Kun ensimmäinen tehtävä on suoritettu, pitäisi uuden aueta automaattisesti, eikä vaatia sitä aulassa käyntiä.

Myös osa noista tehtävännannoista on määritelty ärsyttävästi, käytännössä nuo (kill 20 enemies in prone/in 1 life, headshot kill 10 enemies in objective areas/ 20 kills while defending/attacking an objective) pakottaa pelaamaan ainakin itselle epäluonnollisella tavalla.

Yksinkertaisemmin noi ois pitänyt toteuttaa. Jos DICE edes muuttaisi tuon systeemin silleen, että uusi haaste aukeaa automaattisesti ja haasteita voi olla päällä loputon määrä, niin se olisi kova.
 
BF4: Kuljeta helikopterilla lipunkantajaa, mistä seuraa lipun kotiutus

Aktivoi tulvaportit mapissa. Hanki 5 tappoa uidessa

Tapa 5 vihua erittäin korkeasta TV-mastosta

BFV: Kerää 1000 pistettä moninpelissä.

Pysy hengissä 90 sekuntia.

Tapa 2 vihua assaultilla


Pointti tosiaan on, että hyvät tehtävät ovat joko hauskoja tai haastavia. Hieno esimerkki on Helldivers-pelin trophyt. Ne kannustavat pelaamaan eri tavoilla ja samalla näyttävät uusia puolia pelistä. Tylsät ja helpot tehtävät eivät motivoi. Huomaa että pelin kehitykseen ei oo käytetty aikaa. Osaisin suunnitella paljon paremmin nuo tehtävät. Dice voi soitella ja kysyä vinkkiä.
Tämä! Omasta mielestä hölmöin perustelu ikinä ”haasteiden” helppoudelle on se, että joku saattaa vain kerran viikossa peliä pelata. Ei kai oikeasti pelejä ja niiden haasteita voi sen mukaan suunnitella, että kerran kuussa pelaava peruspenttikin ne saavuttaa ja ettei vaan kelleen tule paha mieli?
 
  • Like
Reactions: XYU
Sais ne skinit olla edes vähän nätimpiä :)
Mun mielestä tuo ei ole se ongelma. Vaan se, että kaikki on samaa. Joka aseelle, hahmoluokalle ja maalle pitäisi olla omat. Esim medicin pitäisi näyttää aina mediciltä, eikä snipulta tai lentäjältä.
Toisaalta jokaikisen aseen skinit on samat, ei näin.

1: Hahmoluokille omat asusteet.
2: Jokaiselle aseelle omat erikoisskinit.
3: Lisäksi voisi olla esim hahmoluokkakohtaisia perusvärityksiä jotka saisi paljon helpommin.

Mutta ei niin et sama vihreä predator tulee jokaiseen aseeseen pelissä.

Tosin samaan hengenvetoon todettakoon, että pitäisi lisäksi olla kyllä eri aseissa eri tähtäimiä. Assaulteilta sniputähtäimet kokonaan pois, eikä jokaisella aseella voi olla samaa refleksiä.

Tämä! Omasta mielestä hölmöin perustelu ikinä ”haasteiden” helppoudelle on se, että joku saattaa vain kerran viikossa peliä pelata. Ei kai oikeasti pelejä ja niiden haasteita voi sen mukaan suunnitella, että kerran kuussa pelaava peruspenttikin ne saavuttaa ja ettei vaan kelleen tule paha mieli?
Tässä helppoudessa oli puhe Tides of warista jotka on vain viikon voimassa, niin kyllä mun mielestä niiden kuuluu olla koko pelaajakunnan saavutettavissa.
Toisaalta daily orderit tarjoaa pienen palkinnon, joten täytyy olla pieni vaatimuskin.

Etenkin daily ordereissa on ihan parasta juuri niiden helppous, sillä niissä käsketään esim pelaamaan aseilla millä en muuten pelaisi. Se taas on avannut ihan uusia ulottuvuuksia koko pelistä kun joutuu pelaamaan ihan eri paikassa ja eri tavalla kuin yleensä.

Sit taas siellä kyllä niissä ase assigmenteissa on haastetta ja ainakaan mulla ei taidot riitä ikinä saamaan suurinta osaa niistä. En todellakaan kykene esimerkiksi saamaan kymmentä headshottia pelissä, saati yhden elämän aikana..makuulta vieläpä.
 
Tässä helppoudessa oli puhe Tides of warista jotka on vain viikon voimassa, niin kyllä mun mielestä niiden kuuluu olla koko pelaajakunnan saavutettavissa.

Miks pitäis olla koko pelaajakunnan saavutettavissa? Perustele. Palkintoaseet voi kuitenkin ostaa jälkikäteen company coinseilla.
Ihan siksi, että battlefield on lähtökohtaisesti casuaaleille tarkoitettu peli ja sen sisältö ja tavoitteet tietysti halutaan sellaiseksi, että casuaali pelaaja saa ne suoritettua, jotta vuoden kahden jälkeen on myös edelleen muutkin pelaamassa kuin hc fanit.

Eri juttu joku hc simulaatio peli joka on jo valmiiksi tehty suhteellisen pienelle pelaajaryhmälle.
Mutta casuaalille nettiräiskinnälle ei olisi mitään järkeä tehdä koko pelin isoin sisällönjakelutapa niille jotka tahkoaa kymmeniä tunteja viikossa.
Tides of War on se tapa millä Battlefield tuo sisällön pelaajan ulottuville. Eli vähän kuin yksinpelissä vaikkapa uusi tehtävä josta saat avattua peliin lisää.

Mistä se normi casuaali pelaaja edes saisi company coineja ostamaan kaiken jälkikäteen, ei niitä niin paljo saa satunnaisella pelaamisella.

Enkä kyl tiedä..itse pelaan peliä päivittäin 3-8h, enkä todellakaan olisi jaksanut tätä uusinta ToW jos olisi ollut hiukankaan hitaampaa pelattavaa. Tähän astihan niiden tarkoitus on ollut saada pelaajat käyttämään pelin hahmoja ja ominaisuuksia oikein ja se on todella hyvä. Huomaa esim squad revivessä aina selkeää buustia seuraavina viikkoina kun on ensin ollut tehtävänä ToW:ssa. Tuntuu ettei osa pelaajista edes tiedä et sen voi tehdä muutenkin kuin medicinä.
Sama juttu rakentelun kanssa jne.

Ne vaikeammat haasteet voisi tulla ihan muuten vain assigmentteihin kokoajan vaikeutuen ja isommalla palkinnolla. Mutta siten, ettei muut pelaajat jää jostain paitsi sen vuoksi. Tärkeintä on kuitenkin täydet servut jatkossakin, ei siinä enemmän pelaavakaan jaksa jos ei ole porukkaa.
 
Haasteidein tekeminen vaikeaksi luomalla niistä ihan umpimähkäisiä tekee niistä pääosin rasittavia ja niiden suorittaminen muuttuu pelleilyksi. Siinä nyt ole mitään järkeä että hypitään veteen uimaan hankkimaan jotain tappoja. Tai että pitää ampua LMG:llä lentokoneita alas. Jos olisi johonkin tarkoitukseen vaikeita haasteita niin sit voisi olla sellaisia jotka tulee vain yksinkertaisesti pelaamalla hyvin. Kuten vaikka 50 tappoa Conquest pelissä käyttäen jalkaväkiaseita. Tai 15000 pistettä. Palkinnoksi vaikka jokin uniikki skini.

Sinänsä en tykkää että aseet lukitaan ihme haasteiden taakse. Haluasin vaan päästä kokeilemaan uutta asetta ilman että tarvitsisi pelata jotain Squad Conquestia.

Edit:

Tapa 5 vihua erittäin korkeasta TV-mastosta

Heh, tuli tästä mieleen:

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom