Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Tuskin tuolla videolla edes mitään raskaimpia kohtauksia on hakemalla haettu. Pointtini oli vain tuoda ilmi ettei tämä kyllä pyöri normi konsoleilla moitteettomasti tai oikein hyvin. Se miten sit ihmiset kokee fps droppailut ja soutamiset on yksilöllistä. Sinä ja naapurin matti ei välttämättä näe mitään ongelmaa, mutta jollekin muulle se voi olla JOPA peli-ilon pilaavaa. Ja tosiaan en puhu nyt itsestäni lopetin pelin aikanaan aivan muista syistä.
 
  • Like
Reactions: XYU
Tuliko tuossa selailtua pelien tilastoja ja oma historia fps peleistä sijoittuu sinne 98-2006 vuosien väliin Pc:llä. Näppis/hiiri yhdistelmällä pelasin siis koko nuoruuteeni ja silloin CS oli kovin juttu, mutta eka Bäfä on hyvin lähellä sydäntä edelleen, samoin Medal of honor sarja, operation flashpoint, Delta Force jne.

Konsoleille siirryin jo 2009, mutta vasta vuosi sitten suostuin yrittämään pädillä fps peliä ja se oli BF1, en osannut pätkääkään pädillä ampua, enkä vieläkään kunnolla osaa. Mutta on kiva huomata tuo edistys tilastoissa. Nyt oli hyvä tehdä vertailua, kun BF1 peliaika oli 268h ja BFV:llä on nyt 265h.

Olen saanut BFV:ssä samassa ajassa kaksinkertaisen määrän tappoja (5000 tappoa enemmän), avustanut tapoissa yli 2000 kertaa enemmän, vetänyt 2000 headshottia enemmän ja pelastanut kaverinkin kuolemalta lähes tuhat kertaa enemmän. Eli pädityöskentely on mitä ilmeisemmin oikeasti aika paljon parempaa mikä lämmittää mieltä, vanha äijä oppii uutta.

Moni vertailu toki on turhaa, kun BF1:ssä pelasin 6 roundia frontlinesia ja pysyin konkan parissa ja nyt tilanne on päinvastoin. Tämän vuoksi esim voittoprosentti ei ole verrannollinen, kun pelien kestot on niin eri, että roundeja on moninkertainen määrä ykkösen nähden... mutta kyllä noista silti voi päätellä selvän edistymisen:

Tapot/kuolemat:
BF1: 5387 / 5969
BFV: 10699 / 7123

KD:
BF1: 0.9
BFV: 1.5

Tapot/min:
BF1: 0.53
BFV: 0.67

Voittoprosentti (voitot/tappiot):
BF1: 43.2 (236 / 310)
BFV: 54.1 (487 / 414)

Avustetut tapot:
BF1: 276
BFV: 2723

Perättäiset tapot elämällä:
BF1: 20
BFV: 38

Headshotit:
BF1: 507
BFV: 2426

Savior kills:
BF1: 696
BFV: 1549

Edit: vaikka sillä Kd:lla ei ole pelillisesti väliä, niin tässä yhteydessä pelaamisen parantuminen näkyy kaikkein selvimmin. Siinä missä ykkösen 0.9kd oli sen ansiota, että loppuajasta opin medicillä pelaamaan, niin nyt menee tasaisemmin. Ykkösestä ei noita näe, mutta veikkaan menneen suunnilleen 0,5 tuntumassa muilla luokilla ja snipulla selvästi huonommin. Snipua varsinkaan en ole osannut.
Nyt menee Assaultilla 1.5, medic 1.4, support 1.2 ja snipu 1.71, eli ase kuin ase ja pärjään omaan makuun riittävän hyvin, jotta musta on hyötyä tiimille.

Edit2: väitän kyllä edelleen etten ole järin hyvä pelaaja. En ampumisen, enkä yleisen tavoitteen osalta. Silti olen joka pelissä 1-3 joukossa oli alla sit mikä luokka tahansa tai tankki. Eli en oikein ymmärrä miten tässä on yleinen taso niin huonoa? Vastassa on jatkuvasti todella kovan oloisia pelaajia, joten mitä teen niin eritavalla et olen pisteissä kärjessä. Ykkösessä olin koko peliaikana max kolmesti kärjessä ja yleensä siellä kympin huonommalla puolen.
 
Viimeksi muokattu:
Tää asian vääntäminen tosiaan on aika turhaa. Voihan sitä omenanraato vaikka siirtyä peruspleikka-pelaajaksi, jos kerran eroa ei ole?
Niinkuin sanoin, niin mulla on Slim ja pro vierekkäisissä tv:ssä kokoajan, joten ei tarvitse siirtyä kun olen sitä jo osittain. Olen useamman kerran kesken pelin lähtenyt servulta, vaihtanut slimiin ja joinannut takaisin kaverin squadiin samaan mappiin. Eli lennosta vaihtanut pro -> slim, jotta muksut saa pelata pro:lla olevia pelejä.
Ja tuo video vain osoitti sen, että ”pelikelvoton” on todella yliampuvaa puhetta ja ei pidä paikkaansa, eikä pohjautunut vain omaan fiilikseeni.

Ollaan aika ihmeellisissä mittasuhteissa tässä elämässä jos ps4:n ruudunpäivitys saa hankkimaan jumalattoman kalliin pelipc:n. Varsinkin kun otetaan huomioon miten järkyttävän iso ero BF1:ssä oli kahden version välillä ja heilahtelut ihan jotain muuta kuin nyt, eikä tätä keskustelua käyty tälläisenään silloinkaan. Nyt tilanne on moninverroin parempi normi pleikalla.
 

Tuossa kirjottelin, että "paras sotapeli vuosikausiin". Kaikki se paska mitä päivitykset ovat tuoneet mukanaan, niin siitä huolimatta joutuu allekirjoittamaan tuon. Itselleni tämä on paras sotapeli, sillä suoranaiset reaktiohipat eivät kiinnosta pätkääkään. Tides of Warit on melko turhanpäivästä sisältöä itselle. Jotain tussareita ja pipoja?

Jee.

Se, että tuleeko tämä säilymään kiintolevyllä riippuu pitkälti siitä, että miten kaverit jaksavat. Kyllähän se Royale kiinnostaa, mutta en minä hengitystä jaksa pidätellä. Aika turskaa ollut post launch -meininki tämän kanssa. Täytyy kaivaa se tilasto kun kotio pääsee, mutta eiköhän siellä 1:n paikkeilla ole K/D. En jaksa ottaa totissani niin kauan kun epäkohtia on niinkin helvetisti kuin on.

Silti, paras sotapeli. Ittelle.
 
Ite pelaan ihan normipleikalla ja iänvanhalla hd-ready sonyllä, niin ei mua ainakaan haittaa jos vähän pätkii isommissa rähinöissä peli, silti tää oon paras bäfä tuon Bad companyn 2 jälkeen.
 
Tapot/kuolemat:
BF1: 5387 / 5969
BFV: 10699 / 7123

KD:
BF1: 0.9
BFV: 1.5

Tapot/min:
BF1: 0.53
BFV: 0.67

Voittoprosentti (voitot/tappiot):
BF1: 43.2 (236 / 310)
BFV: 54.1 (487 / 414)

Avustetut tapot:
BF1: 276
BFV: 2723

Perättäiset tapot elämällä:
BF1: 20
BFV: 38

Headshotit:
BF1: 507
BFV: 2426

Savior kills:
BF1: 696
BFV: 1549
Komeasti on äijällä tilastot kehittynyt pelien välillä! Tuo on ainakin itselle sitä parasta motivaatiota pelaamiseen, kun näkee, että menee pelaajana eteenpäin.

Itsellä kans parantunut tilastot BF4->BF1->BFV. BF Ykkösessä K/D oli kovempi, mut siinä käytin selkeästi enemmän tankkeja ja lentokoneita, kuin tässä Vitosessa tähän mennessä. Nyt on menty hyvin jalkaväkipainotteisesti ja varmasti on jokaisella luokalla paremmat tilastot, mitä oli Ykkösessä.

Score per minute ei jostain syystä ole lähimaillakaan samoissa lukemissa, missä se oli aiemmissa osissa. Onkohan Dicellä tässä erilainen Scoren laskentasysteemi, koska pelityyli ei ole muuttunut mitenkään vaan aina mennään täysillä, mutta järjen kanssa paikasta toiseen.
 
Komeasti on äijällä tilastot kehittynyt pelien välillä! Tuo on ainakin itselle sitä parasta motivaatiota pelaamiseen, kun näkee, että menee pelaajana eteenpäin.

Itsellä kans parantunut tilastot BF4->BF1->BFV. BF Ykkösessä K/D oli kovempi, mut siinä käytin selkeästi enemmän tankkeja ja lentokoneita, kuin tässä Vitosessa tähän mennessä. Nyt on menty hyvin jalkaväkipainotteisesti ja varmasti on jokaisella luokalla paremmat tilastot, mitä oli Ykkösessä.

Score per minute ei jostain syystä ole lähimaillakaan samoissa lukemissa, missä se oli aiemmissa osissa. Onkohan Dicellä tässä erilainen Scoren laskentasysteemi, koska pelityyli ei ole muuttunut mitenkään vaan aina mennään täysillä, mutta järjen kanssa paikasta toiseen.
Tässä tuntuu tulevan pisteet jotenkin erilailla, sillä BF1 score /min oli itsellä 1350+ ja BFV:ssä vähän yli 500.
 
Vähän vielä odottaa sitä mappia, josta peli muistetaan. Onhan muissa peleissä ikonisia karttoja, joita tähän peliin toivotaan.
 
Komeasti on äijällä tilastot kehittynyt pelien välillä! Tuo on ainakin itselle sitä parasta motivaatiota pelaamiseen, kun näkee, että menee pelaajana eteenpäin.
Juu kyllä on tullut todellinen palo bäfään juuri sen vuoksi, kun on alkanut huomaamaan et alkaa pärjäämään huononakin päivänä. Eikä enää pädillä pelaaminen tunnu ”väärältä” ja mieti kokoajan hiirtä.

Ja se kun itse sooloilee välillä vaikkapa jonkun daily orderin parissa missä sattuu ja huomaa et lippu menetetään. Ennen olisin jäänyt kauemmas odottelemaan, kun muuten olisin kuollut heti. Nyt uskallan mennä alueelle ja kun saa sen pari tappoa siellä ja punainen lippu muuttaakin sen seurauksena kiihtyvällä vauhdilla väriään...se fiilis tuo välillä sen tason itseluottamus buustia, että saattaa koko roundi mennä jumal moodissa. :D Toki yleensä seuraava roundi palauttaa maan pinnalle.

Nyt kun katseli muitakin tilastoja mitä tuossa listailin, niin hienoa huomata miten paljon enemmän musta on ollut apua joukkueelle kaikilta osa-alueilta. Se kd ja tapot ei sinällään merkkaa mulle mitään, mutta kun ne on alkaneet sujumaan, se mahdollistaa objektin pelaamisen ihan toisella tavalla.
 
Vähän vielä odottaa sitä mappia, josta peli muistetaan. Onhan muissa peleissä ikonisia karttoja, joita tähän peliin toivotaan.
Pelaan lähes pelkästään conquestia, joten seuraavat ajatukset on koottu sen näkökulmasta.

Ite oon tykännyt Arrasista. Mukavan vaihteleva ja monipuolinen kenttä. Eihän se mikään Strike at Karkland ole, mutta näistä tämän hetkisistä kaikkein toimivin.

Panzerstorm on kanssa kavereiden kanssa ollut hauskaa ja siinä on mun mielestä aika hyvin alkuperäistä battlefield meininkiä. Siinä kentässä on vaan se ongelma, että hylätyt autot eivät enää vanhaan tapaan räjähdä itsekseen ja spawnaa. Nyt jos erehtyy kerran painamaan itsensä baseen, niin sieltä saakin ravata aika pitkään ennen kuin on lähelläkään toimintaa. Itse vähän ihmettelen miten paljon väki sanoo vihaavansa Panzerstormia, toisaalta itsekään en kaikista kentistä oikein perusta.

Molemmat Afrikkaan sijoittuvat kentät kuuluvat edelleen omiin inhokkeihin ja Aerodrome niistä vielä todelliseen mappiööhön. En vaan saa siitä kentästä minkäänlaista nautintoa, kun se on joko snipuhippaa muualla, tai sitten helvetillinen clusterfuck C-lipulla. Reunat keskikohtaa korkeammalla, eikä käytännössä mitään näköestettä jalkaväellä, mutta kentässä on ajoneuvojakin hyvin rajattu määrä.

Sitten on Narvik, Fjell, Rotterdam, Devastation ja jotka menevät luokkaan ihan ok, ei nyt mitään hirveitä värähtelyitä aiheuta kumpaankaan suuntaan.

Tähän asti listasta puuttuu Twisted steel, joka on kenttä mikä jakaa mun ajatukset sitä mukaa, millasta porukkaa servulla on. Osa eristä ollut aivan hirveää kuraa, osa taas tosi hauskaa lipulta lipulle ravaamista ja alueiden puolustamista.

Aika pitkään oon jaksanut olla valittamatta karttojen vähyydestä, mutta kyllä tähän vähitellen alkaa väkisinkin kaipaamaan jotain vaihtelua näiden lisäksi.
 
Huomenna pätsiä.

Nettikoodi saa isot muutokset.
Tankkeja muutellaan aika monilta osin, medicin uusi ase saa kovemman rekyylin, samoin kuin Ke7, haulikko vähän muutosta jne.
Itselle tärkein muutos on tuo, että frontlinesin mapit saa rakentelun takaisin, etenkin rotterdam kaipaa sitä.
Toinen iso juttu on se, että jos squad leader haluaa lähteä servun jonosta pois, squadi seuraa perässä eikä enää jää jonoon.
 
Huomenna pätsiä.

Tankkeja muutellaan aika monilta osin, medicin uusi ase saa kovemman rekyylin, samoin kuin Ke7, haulikko vähän muutosta jne.
Itselle tärkein muutos on tuo, että frontlinesin mapit saa rakentelun takaisin, etenkin rotterdam kaipaa sitä.
Toinen iso juttu on se, että jos squad leader haluaa lähteä servun jonosta pois, squadi seuraa perässä eikä enää jää jonoon.
Tulipas muuten eilen pelailtua tuota frontlinesiä, kun taisit sitä täällä kehua ja siitä tulikin heti uusi suosikki pelimuoto. Oli perkuleen kovaa vääntöä eilen ja voitto onnistuttiin saamaan. Vähän olin pihalla, kun päädyin squad leaderiksi, että mitä mun on tarkoitus tehdä, mutta ehkäpä senkin oppii jossakin vaiheessa :)
 
Zk-383 rekyyliä nostetaan. Mitä helvettiä. Nerffiä perustellaan sillä että se oli Thompsoniin verrattuna liian tarkka sen lisäksi että siinä on bipod. Unohtaako DICE että Thompsoniin saa 50 patruunan lippaan? ZK:ssa on vain 30, se bipod on niin tilanteellinen että balanssin suhteen sen merkitys on melko mitätön. En ole itse muutenkaan pitänyt ZK:sta sillä tulinopeus perkillä ni en todellakaan ymmärrä tätä nerffiä.
 
Matchmaking hajosi viime päivityksessä!
Miten? Itellä löytänyt pätsin jälkeen melkein kokoajan muutamissa sekunneissa peli vanhan odottelun sijasta.
Vai tarkoitatko sitä satunnaista vikaa, jossa sen arvioidun ajan jälkeen ei enää voi peliin päästä? Itelle osunu se tasan kerran, mut tuon ku tietää ni sen voi samantien pistää canceliin ja uus haku ja about samantien peliin.
 
Huomenna pätsiä.

Nettikoodi saa isot muutokset.
Tankkeja muutellaan aika monilta osin, medicin uusi ase saa kovemman rekyylin, samoin kuin Ke7, haulikko vähän muutosta jne.
Itselle tärkein muutos on tuo, että frontlinesin mapit saa rakentelun takaisin, etenkin rotterdam kaipaa sitä.
Toinen iso juttu on se, että jos squad leader haluaa lähteä servun jonosta pois, squadi seuraa perässä eikä enää jää jonoon.
Hyviä muutoksia taas, eteenpäin mennään. Eniten odotan, huomaanko mitään muutosta noissa nettikoodi hommissa.

Tuo ZK:n nerffaus vähän jännä, kuten cam0 mainitsikin. Lyökääs DICE siihen sit 50 kudin lipas ja ja ottakaa bipod pois, jos pitää rekyyliä lisätä. Mut sithän se menettäisi uniikkiutensa, hmm.

Itelle kuitenkin ois ihan ehdottomasti tärkein muutos, että sais nuo assingmentit kaikki tulille ja uuden tilalle automaattisesti, kun edellinen suoritettu. Oon ihan innoissani niitä nyt suoritellut. Saa samalla reilusti kokemusta eri aseista ja tietää, kannattaako niitä pitkässä juoksussa käyttää.
 
Hyvä että sulla toimii.

Ongelma ilmenee useamman pelaajan joinatessa. Joku jää loputtomaan latausluuppiin.
Mut kuten sanottua, niin tuo oli tiedossa pätsin julkaisupäivänä aika laajasti, et ei ikinä kannata odottaa yli tuon ajan, jolloin vaan cancelia ja homma rokkaa. Turha bugi juu joka nyt korjataan, mutta ei mitenkään iso bugi ja helppo kiertää.
 
Zk-383 rekyyliä nostetaan. Mitä helvettiä. Nerffiä perustellaan sillä että se oli Thompsoniin verrattuna liian tarkka sen lisäksi että siinä on bipod. Unohtaako DICE että Thompsoniin saa 50 patruunan lippaan? ZK:ssa on vain 30, se bipod on niin tilanteellinen että balanssin suhteen sen merkitys on melko mitätön. En ole itse muutenkaan pitänyt ZK:sta sillä tulinopeus perkillä ni en todellakaan ymmärrä tätä nerffiä.

Mikäli verrataan 50 kudin Thompsonia ja tulinopeus päivitettyä ZK:ta.

ZK:ssa 10% parempi sivuttaisrekyyli.
ZK:ssa 40% parempi ylöspäin suuntautuva aloitusrekyyli, saa Thompsonin kiinni 4-6 kudin jälkeen. (riippuu asennosta)
ZK saa hajontaa pienentävän upin, noin 66% vähemmän. (BFV:ssä hajonta muutetaan rekyyliksi)
ZK:ssa noin 1,5 kertaa parempi luodinnopeus, ei tarvi ottaa ennakkoa 15 metriin. Fast bulletilla jopa 2 kertainen.
Latausajoissa pieni voitto Thompsonille jos kuteja jäljellä, 0,1 sekuntia. ZK:ssa 15% latausta parantava uppi. Tämä tai Fast bullets.
Thompsonissa 15% vähemmän hajonnan lisäystä lonkalta ammuttaessa mikäli sen valittee Ylärekyyli buffin sijaan.
Thompsonissa 50 kutia vs 30.
ZK on se bipod.

Kaiken kaikkiaan Thompsonissa on vain isompi lipas, ja ampuu lonkalta paremmin mikäli niin valitset. Muuten ZK tekee kaiken paremmin ja vielä paljon monipuolisemmin. Enemmänkin mitä helvettiä on se että DICE on päästänyt alkujaan tällaisen aseen mikä astuu näin pahasti olemassa olevan aseen alueelle. ZK on sitten myös toisen ääripään paras vrt MP34. Se on sitten toinen juttu.

Mutta mikäli Bipod on niin tilannekohtainen, niin kyllä on isompi lipaskin. Siitä hyötyy vasta parin tapon jälkeen. ZK kun onnistuu siinä paremmin.

Nerffin jälkeen ZK:ssa on huimat 2% enemmän sivuttaisrekyyliä.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, hienosti fiksattu!

Ei kaivonkannen puuttuminen haittaa, olihan siitä puhetta laajasti. Vika ei ole pelissä, vaan tyhmissä pelaajissa!
Öö ei..niinkuin sanoin niin turha bugi joka tällä viikolla korjataan. Mutta ei ole jälleen kerran mikään maata kaatava bugi, jollaisia kuitenkin 99% peleissä tänäpäivänä valitettavasti on.
 

Se ZK ei ole tuntunut mun käsissä niin tarkalta kuin statsit sanoo. Itse olen pystynyt ampumaan paljon tarkemmin Suomi KP:lla ja Thompsonilla kuin ZK:lla jonka rekyyli on mun käsissä tuntunut rajummalta. Tykkään käyttää Suomi KP:ssa ja Thompsonissa sitä Nydar/reflex tähtäintä joka ei zoomaa ollenkaan. Jotenkin se zoomin puute saa rekyylin tuntumaan pienemmältä. ZK:ssa (ja MP28:ssa) jostain syystä on jonkin verran sitä zoomia Nydar tähtäimessä (varmaan DICEn sähellystä) joka saa sen rekyylin tuntumaan hirveältä.

Sano ne peliin koodatut statsit mitä tahansa, ZK ei ole mun käsissä tuntunut ollenkaan ylivoimaiselta. Suurimmaksi osaksi mikä itseäni siinä aseessa viehättää on se perkki joka nostaa liikkumisnopeutta tähdätessä. Se on omasta mielestä yksi pelin parhaimpia perkkejä mitä aseeseen voi saada.
 
On juu bugeja ja ei todellakaan ole hyvä etteikö pelit ole valmiita julkaisussa. Mutta ei se ole EA ongelma, vaan pelialan ongelma. Early Access ja Beta kulttuuri on ajanut tän tähän pisteeseen. Viime vuonna käytännössä jokainen peli sisälsi jossain välissä bugin mikä saattoi estää pelaamisen täysin, tai ainakin muutti pelin kulkua kokonaiskuvassa isosti tms.
En ole koskaan noin bugisia tuotoksia pelannut kautta linjan kuin viime vuonna.
Sit tuli BFV ja mulla ei edelleenkään ole oikeasti peliä estävää bugeja tullu vastaan. Joo laatikot menee maan läpi, beacon ei jää minne haluais, on näkymättömiä esteitä, välillä ei hyppää jostain yli jne jne. Mutta sen mihin karaistuin viime vuonna monen pelin kohdalla, niin suoraansanottuna en ole jaksanut välittää edes noista. Niitä tulee silloin tällöin ja 99/100 ne ei lopulta muuta pelin kulkua mulla mitenkään. Olen samaa mieltä ettei niitä saisi olla, mutta koska jos lähtisin näistä äänestämään kukkarolla, en pelaisi enää mitään pelejä. Tällä hetkellä bäfän gameplay on siltikin niin koukuttavaa, että menee pienten vikojen yli ja tottakai olen tyytyväinen kun niitä korjataan. Mielummin mä pelaan tätä tälläisenään, kuin en pelaisi ollenkaan.

TTK muutoksen yhteydessä lopetin pelaamisen ja pistin pariin paikkaan palautetta. Se oli mulla asia mikä rikkoi pelin.
Tai esim Train Sim Worldissä joka pelikerralla peli kaatui tietyllä rataosuudella. Siinä meni raja. Mut jos nyt ammusboxi menee läpi maan niin pistän sen sinne missä ei mene, tai käytän pusseja. En mä bugia silti hyväksy, mutta elän sen kanssa enkö jaksa niistä murehtia kun ne on tekijöillä tiedossa olevia ongelmia jotka korjataan kuitenkin seuraavassa pätsissä.

Kaippa sitä on vaan vanhemmiten alkanut nauttimaan niistä hyvistä asioista ja murehtimaan huonoista silloin vasta kun ne oikeasti vaikuttaa omaan pelaamiseen.

Bäfä on edelleen yksi viimevuoden parhaista peleistä ja tän vuoden ainut peli mitä haluaa pelata joka päivä. Ongelmistaan huolimatta ja vähäisestä karttamäärästä huolimatta, joten kyllä ne mun kohdalla on monet asiat tehneet oikein. Varsinkin kun Bf1 oli todella raivostuttava peli kokoajan kunnossa ollessaankin.
 
Ylös Bottom