Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Nyt tuli tämän päivityksen jälkeen ongelma. Telkkarissa värit vaihtuu tietyissä kohdissa kenttää. Välillä kuva "keltaistuu" tai tulee värikkäämmäksi. Tämän huomasin varsinkin twisted steel kentässä. Ja lisäyksenä vielä että en ole aikaisemmin tätä huomannut. Tuliko tämä päivityksen myötä vai veteleekö pleikka viimeisiään.
 
  • Like
Reactions: XYU
En tiedä onko muut huomanneet, mutta myöskään Breakthroughssa ei näy enää tikettien määrä. Täällä myös kivasti aurinko paistelee hetken ja kohta vetää pilveen.
 
Kun tuo tuliseinämä on Firestormissa näkyvissä jo hypätessä niin tulee laskeuduttua ainakin heti pelialueelle, eikä niin kuin usein käy muissa BR-peleissä, että olet kaukana pelialueen ulkopuolella. Tuo tavallaan helpottaa peliä, mutta toisaalta et sitten näe mitään, jos jäät tuliseinämän sisään jossain vaiheessa. Ihan mielenkiintoinen eroavaisuus. On kyllä komean näköinen tämä Firestorm.
 
En tiedä onko muut huomanneet, mutta myöskään Breakthroughssa ei näy enää tikettien määrä. Täällä myös kivasti aurinko paistelee hetken ja kohta vetää pilveen.
Kaikissa pelimuodoissa missä noita tikettejä on, eli frontlinesin pommisektorit jne myös. Päivityksen myötä tullut bugi, vastaavia joka pätsissä. Käsittämätöntä.
Kun tuo tuliseinämä on Firestormissa näkyvissä jo hypätessä niin tulee laskeuduttua ainakin heti pelialueelle, eikä niin kuin usein käy muissa BR-peleissä, että olet kaukana pelialueen ulkopuolella. Tuo tavallaan helpottaa peliä, mutta toisaalta et sitten näe mitään, jos jäät tuliseinämän sisään jossain vaiheessa. Ihan mielenkiintoinen eroavaisuus. On kyllä komean näköinen tämä Firestorm.
Juu tuo kyllä ottaa muissa päähän kun olen toisella puolen mappia ja se rinki on niin kaukana ettei ehdi juoksemalla edes alueelle.

Mut hienoin elementti on tuo näkymättömyys rajalla.
Et näe mitä siellä odottaa, etkä tiedä kuka tulee tulen läpi selkään.
 
Eilen kerkesi muutaman mapin vääntämään. Pientä lagiongelmaa ainakin pelikavereilla ja medic-luokka oli täysin yliedustettu eilen. Ei tarvinnut kauaa odotella reviveä kuoleman korjatessa. Miinat tekivät parhaimmillaan sellaista 65 pinnaa damagea yksittäin pamahtaessa, tupla-aapeella napsui tappoja niin kuin ennenkin. Tuliseinämä kuulostaa erikoiselta :). Taustan muuttumista energiatason mukaan ei tullutkaan huomattua, mutta tuijotan aina liikaa omaa energiamittaria - etenkin kauas ammuttaessa.
 
Vähän kyllä turhan nihkeästi jakavat uusia karttoja... toivottavasti Firestorm onnistuu olemaan hyvä niin saa hieman vaihtelua peliin. Toisaalta bäfä on kyllä maistunut taas pienen tauon jälkeen.
 
Ihan mielenkiintoinen nähdä miten konsolit selviytyy tuosta Firestormista, tuo savu ja tuli voi muodostua melkoiseksi ongelmaksi, en ihmettelis vaikka ois 30fps.
 
Ihan mielenkiintoinen nähdä miten konsolit selviytyy tuosta Firestormista, tuo savu ja tuli voi muodostua melkoiseksi ongelmaksi, en ihmettelis vaikka ois 30fps.

Siinähän voi piirtoetäisyys loppua tuliseinään, mut joo toivottavasti ei kyykkää sen takii ja näyttää kuitenkin bäfä-tasolta.
 
Piirtoetäysyydelle se on ihan yks ja sama, tuo tuli ja savu rasittaa ihan vitusti CPU mikä näissä kusee jo ennestään.
Sen näkee sitten ja on se mahdollista että ovat löytäneet jotain, helvetin epätodennäköistä se kuitenkin on
 
Piirtoetäysyydelle se on ihan yks ja sama, tuo tuli ja savu rasittaa ihan vitusti CPU mikä näissä kusee jo ennestään.
Tuo olikin uutta tietoa minulle. Kerrotko miten tuo tuli ja savu tehdään ja mikä siinä rasittaa CPU:ta? En asiasta tiedä kovin tarkasti, mutta olisin kuvitellut että tuollaset efektit tehdään shadereilla.
 
Täytyy sanoa, että nyt on kyllä itsellä lässähtämässä mielenkiinto tähän peliin. Haluaisin lisää armeijoita, aseita, karttoja, sodan näyttämöitä jne. Joo, muutama ase tässä kevään mittaan ja joskus miljoonan vuoden päästä jotain muutakin. Ja tämä Firestorm ei kiinnosta yhtään. Tähän asti olen purrut hammasta siitä, että mikseivät laittaneet talvisotaa yhdeksi teemaksi, mutta tämäkin vielä, ettei tule edes mitään kiinnostavaa sisältöä muutenkaan ja nyt panostetaan BR:ään... ääh! Mutta toivo on, että innostunkin pelimuodosta, jota itseasiassa en koskaan ole edes kokeillut.

Avauduin joskus Battlefieldin foorumilla aseiden zoomeista, kun minua harmitti, ettei niitä voi itse säätää vaan ovat tähtäin-/optiikkatyypeittäin päätettyjä. Eipä tuo kuin yhtä kiinnostanut, mutta tajusinkin vasta nyt syyn väkisin määriteltyille zoomeille, että tietysti tämä johtuu Firestormista, jossa vaan poimitaan niitä asetyyppejä mitä maastosta löytyy; kaikki on sellaista standardia. Optiikalla varustettu on eeppisempi kuin joku ilman sellaista jne. ja zoomiarvot on ennalta päätetty. Voisihan tietysti olla valikossa kohta, että itse voisi järkevissä rajoissa säätää mikä kerroin millekin tähtäinluokalle pätee (kuten itse haluaisin rautatähtäimille aina 1X, koska esim. en tykkää mistään taikasilmistä joilla zoomataan vaikka oikeastin nostetan vain ase tähtäysasentoon), mutta tämä olisi tietysti liikaa pyydetty kun DICE:llä päättävät, että hei, tehdään näin ja sillä sipuli. Tässä siiis yksi syy minulle vihata Firestormia, mikä minua ei kiinnosta. Meni ja aiheutti pentele zoomien säätämättömyyden, jos se nyt siitä edes oli kiinni.

Huomaan muuten näitä omia viestejä kirjoitellessa ja jälkeenpäin lukiessa, että minulla on muiden mielestä mahdollisesti todella mitättömät valittamisen aiheet. Älkää siis näistä piitatko siinä mielessä, että olisin teidän peli-ilojanne dissaamassa. Olen vain sellainen, että puutun siihen mikä mielestäni mättää sen sijaan, että peukuttaisin joka päivä aamusta iltaan sitä kaikkea mikä on hyvää - on itsestäänselvää, että tässä pelisarjassa on mielestäni paljonkin hyvää kun sen kimpussa kuitenkin roikun. Petyn vain helposti siihen, ettei pelaajalle anneta mahdollisuuksia säätää asioita riittävästi, ja Battlefieldeissä on minun tietämistäni peleistä sentään parhaat säätömahdollisuudet. Esim. Kingdom Come: Deliverance jäi hankkimatta, koska siinä ei ole sensitivitysäätöä, ja Battlefield on sellaisia säätöjä täynnä <3
 
Viime aikoina on useimmissa mapeissa ollut tilanne, että toisella puolella on jatkuvasti muutama pelaaja vähemmän. Taas kävi niin, että aluksi peli oli tasaista, sitten alettiin häviämään reippaasti. Ihmettelin, mitä tapahtui ja huomasin että omalta puolelta puuttuu 6 pelaajaa. Eikä uusia meinannut tulla tilalle millään. Onko muut huomanneet tällaista?
 
Viime aikoina on useimmissa mapeissa ollut tilanne, että toisella puolella on jatkuvasti muutama pelaaja vähemmän. Taas kävi niin, että aluksi peli oli tasaista, sitten alettiin häviämään reippaasti. Ihmettelin, mitä tapahtui ja huomasin että omalta puolelta puuttuu 6 pelaajaa. Eikä uusia meinannut tulla tilalle millään. Onko muut huomanneet tällaista?

Huomattu on sama juttu. Tämä on merkkejä että alkaa tulla"taisteluväsymystä" ja mielenkiinto lopahtaa. Väki vaihtaa servua heti kun joku osa matsissa ei ole mieleen, mikä on aivan luonnollista kun rupeaa into hiipumaan. Taitaa kohta alkaa pelaajamäärät tippua aikalailla.
 
Ylös Bottom