Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Loottiminen on vähän kankeeta. Monesti kamoja menee päällekkäin ja sit on hankalaa saada se haluamansa tavara sieltä alta.
 
Loottiminen on vähän kankeeta. Monesti kamoja menee päällekkäin ja sit on hankalaa saada se haluamansa tavara sieltä alta.
Seuraavassa pätsissä ne leviää laajemmalle ja käsitin et kehittäjälle on joku pysyvämpi ratkaisu siihen myös tiedossa, mutta ei ehtiny vielä mukaan.
 
Loottiminen on vähän kankeeta. Monesti kamoja menee päällekkäin ja sit on hankalaa saada se haluamansa tavara sieltä alta.
Itellä ei oo ollu ongelmia loottimisessa paitsi heti, kun luin tän sun kommentin niin rupes ilmenemään.Jäi epic ase saamatta ja yrittäessäni sitä saada kuolema sitten korjas
 
Jaa pari peliä takana. Onkos tämä nyt tullut täysin keskeneräisenä ulos?
Spot / ping systeemi hanurista
Ei mitään huutoja sotilailta
Ei squad jumppia koneesta
Mikä ihme tuo preround on?
Nyt kyllä ei Apexin jälkeen vakuuta
 
Toistaiseksi kuitenkin tämä on näistä kahdesta se joka tarjoaa soolomuodon. Niin paljon kuin tiimimuodosta pidänkin, loistaa Firestorm tässä.
Joo nyt on 2 soloa ja 4 squadia takana. Molemmista yksi voitto. Muutamia ryhmädynamiikkaan liittyviä kohtia kun fiksaavat ja parantavat loottausta ja inventoria niin ihan viihdyttävä peli sieltä saattaa vielä tulla
 
Eka peli Firestormia takana, tuloksena 8 tappoa ja voitto. Peli pyörii mielestäni hyvin.
Kartta on komea ja tulimuuri on näyttävä sekä uhkaava. Mahtavasti kolisee, kun talot sortuu liekkimeren käsittelyssä.
Loottisysteemi ihan ok, ehkä voisivat sen Apexin tyyliseen death boxiin muuttaa, niin hahmottaisi nuo itemit selkeämmin.
Soolona on kyllä hauska peli ainakin, voi itse niin paljon vaikuttaa kaikkeen.
Varmaan tätä tovin jaksaa pelailla, mutta kyllä BR skene on hyvin pitkälti nähty juttu meikäläisen osalta.
Moninpelikarttoja odotellessa..
 
Tuli sieltä eka voitto suomiporukalla.

Kyllä mulla ainakin isoin osa hyvyydestä tulee fps:stä. 3rd Person ei nappaa tollases pelis.
Äänet, tulirinki, ilmatorjunta myös iso plussa. Bäfä vitosen gameplay itsessään on todella rautaa, joten se toimii tässäkin.
Bugeja ei vastaan käytännössä tullut. Loottiminen on ihan toimivaa mun mielestä muutoin, paitsi äijien lootit.

Kaiken kaikkiaan mielipide Br:stä pysyy samana ja bäfä bäfänä, mutta porukalla tämä menee vaihteluna ja kevyempänä viihteenä välillä.

 
Viimeksi muokattu:
Tuli sieltä eka voitto suomiporukalla.

Kyllä mulla ainakin isoin osa hyvyydestä tulee fps:stä. 3rd Person ei nappaa tollases pelis.
Äänet, tulirinki, ilmatorjunta myös iso plussa. Bäfä vitosen gameplay itsessään on todella rautaa, joten se toimii tässäkin.
Bugeja ei vastaan käytännössä tullut. Loottiminen on ihan toimivaa mun mielestä muutoin, paitsi äijien lootit.

Kaiken kaikkiaan mielipide Br:stä pysyy samana ja bäfä bäfänä, mutta porukalla tämä menee vaihteluna ja kevyempänä viihteenä välillä.
Mitkä äänet? Soltut ei huutele mitään ja muutenki hommasta puuttuu se sodan meininki mitä tältä olisin odottanut. Toivottavasti ryhmädynamiikkaa saadaan parannettua, se että esimerkiksi aseita ei saa pingattua on iso puute. Soolo tuntuu olevan aika hiiviskelyä, duo olisi itselle ehkä kaivatumpi modi kuin solo, mutta eiköhän se tule ajallaan.
 
Mitkä äänet? Soltut ei huutele mitään ja muutenki hommasta puuttuu se sodan meininki mitä tältä olisin odottanut. Toivottavasti ryhmädynamiikkaa saadaan parannettua, se että esimerkiksi aseita ei saa pingattua on iso puute. Soolo tuntuu olevan aika hiiviskelyä, duo olisi itselle ehkä kaivatumpi modi kuin solo, mutta eiköhän se tule ajallaan.
Jalanäänet. Pystyy kuulemaan todella tarkasti mistä vihut tulee, toisin kuin normi pelissä. Siinä ne niitä vahvisti ja taas heikensi, mutta ne on edelleen todella kaukana siitä mitä ne tässä on.
Aseiden äänet on myös todella hyvät, kuten myös kaikki muutkin äänet.

Tässä on jalanäänet jne niin tärkeässä osassa, ettei kyllä todellakaan mitään huutoja tähän enää olisi kaivannut.

Ja duo tulee keväällä rajatuksi ajaksi, kuten kaikki muutkin pelimuodot bäfään jatkossa.
 
Onhan toi Firestorm parasta mitä tähän keskinkertaiseen bäfään on saatu tässä melkein puolen vuoden aikana tuotua, tämä voi jopa saada ihmiset hankkimaan tämän kyseisen pelin. Toivottavasti vaivautuvat kaikenlaisen selittelyn ja katteettomien lupausten sijaan tekemään tuosta mapista vaikka muutaman mapin normipelin puolellekin.

Inventory oli hiukan hankalaa, mutta niin se tuppaa olemaan muissakin BR-genren peleissä. Loottiminen nyt oli mun mielestä aika hyvin toteutettu jo nyt.
 
Jalanäänet. Pystyy kuulemaan todella tarkasti mistä vihut tulee, toisin kuin normi pelissä. Siinä ne niitä vahvisti ja taas heikensi, mutta ne on edelleen todella kaukana siitä mitä ne tässä on.
Aseiden äänet on myös todella hyvät, kuten myös kaikki muutkin äänet.

Tässä on jalanäänet jne niin tärkeässä osassa, ettei kyllä todellakaan mitään huutoja tähän enää olisi kaivannut.

Ja duo tulee keväällä rajatuksi ajaksi, kuten kaikki muutkin pelimuodot bäfään jatkossa.
Jalan äänet kuuluvat mielestäni liikaakin nyt. Kuulet viereisen talon sisältä askeleet, kun olet itse toisessa talossa.
 
Itseä ei kyllä vakuuttanut pätkääkään. Tavaroiden kanssa pelaaminen on jäätävän kankeaa, vaikka ei kyl siihen yksikään peli päättynyt. Mutta potentiaalisesti moni peli tulee vielä siihen päättymään ja voin uskoa, että tulee olemaan aika hemmetin turhauttavia hetkiä. Ihan järkyttävä määrä odottelua, tavaran haalimista ja juoksemista ja sit joku äkkikuolema ja sama alusta. Hyvinkin se 10-15 minuuttia oli käytännössä muuta kuin pelaamista ja sit vajaan minuutin verran taistelua. Tasapainon pitäisi omasta mielestä olla just toisinpäin. En oikein ymmärrä mikä tässä ihmisiä oikein kiinnostaa. Onko se niin ihanan merkityksettömän kevyttä, kun sit vaan voi aloittaa taas puhtaalta pöydältä, että se hivelee nykynuoren helposti rasittuvaa psyykeä, kun toisaalta kuolee vain kerran 15 minuutissa (ei sillä niin väliä, ettei nyt varsinaisesti pelattukaan)? Solona tuo tuntui tylsimmältä verkkopeliltä mitä olen kokeillut miesmuistiin.
 
Näytti suorastaan paskalta verkkopeliltä nisun videossa. En jaksanut edes loppuun asti katsoa kun 10 minuuttia kesti ja ekan viiden minuutin aikana oli jo oikeaa aikaa varmaan vartti mennyt ja ei mitään tapahtumia. Tai oli kaisiinä yksi tappo.
 
Tuollaista se perus Battle Royale on, ei toimi kaikille pelaajille. Itse taas tykkään näistä hieman rauhallisemman lähestymistavan vaativista BR-peleistä, kuten nyt tämä Firestorm ja esim PUBG.

Soolona menin eilisen illan ja kyllähän tuo tosiaan maistuu. Toimii sulavasti 60fps ilman nykimisiä, ja servutkin kestivät hienosti. Pieniä viilauksia loottaamiseen yms. niin hyvä tulee.
 
Näytti suorastaan paskalta verkkopeliltä nisun videossa. En jaksanut edes loppuun asti katsoa kun 10 minuuttia kesti ja ekan viiden minuutin aikana oli jo oikeaa aikaa varmaan vartti mennyt ja ei mitään tapahtumia. Tai oli kaisiinä yksi tappo.
Kuvailit juuri BR pelit:
  • Odotetaan preroundin minuutti
  • Odotetaan et pääset koneesta ulos
  • Odotat et laskeudut maahan.
  • Katsotaan kenellä on paras tuuri ja saa parhaat aseet ja kamat
  • Juostaan 20min rinkiä karkuun ja pelkäät kokoajan enemmän rinkiä ku vihua.
  • viimeisen 2-3min aikana 10-20 äijää on korttelin alueella ja sit räiskitään ja katotaan kenel oli paras tuuri sijoittumisen ja kamojen kanssa.
  • Jos pelaat squadina ja kuolet alussa, katota 20-30min kavereiden peliä.

Mulla ei BR aiheuta mitään jännitystä tms. Odottelua, tuuria, odottelua ja sit ku kuolee ni ”mitä sit, uusiks”, tai jos voittaa ”aha, uus erä”.

Kun taas normi frontlinesissa esim mulla on olo et mun ja squadin tekemisellä vaikutetaan siihen mihin rintama liikkuu ja mitä tapahtuu ja syke nousee taistelun tiimoilta.

Ja ei siinä, kyllä mulla silti kivaa oli eilen squadilla vetää Firestormia. Mut se oli sellasta kevyttä viihdettä. Vähän ku salkkareita kattois, ihan sama mitä tapahtuu, kunhan nyt vietetään aikaa. Ja varmasti sitä pelailen kevyenä viihteenä jatkossakin, mutta ei se mun mietteitä perus BR ongelmista odottelun ja tylsyyden osalta muuta
 
Ensikokemukset solosta ja squadista otettu ja kivalta tuntuu. Vähän taas erilainen battle royal - kokemus muihin verrattaen. Tykkään kartasta tosi paljon, sillä taloja ja isoja kaupunkeja ei ole valtavasti, ja nekin vähäiset talot ja suojat voi pommittaa rikki. Pelit ei takkuillu yhtään eilen, mitä nyt välillä matsin löytyminen kesti 2 min, mutta ei sen pidempään.

Inventaario on aika kankea ja ei ihan hektisessä paikassa oikein kätevästi saa lootattua ja pudotettua kuteja. Myöskin yhdessä pinossa olevat tavarat on aika vaikea seuloa läpi. Toivottavasti tähän tulisi muutos. Muutoin loot on järkevää ja löytyy hyvin tasaisesti.

Äänistä joku kirjoitteli. Mun mielestä ne on tosi hyvä tässä. Kuulokkeiden kanssa tätä tulisi toki pelata, jotta täysi hyöty tulee. Askeleet kuulee hyvin ja ne pystyy kohdistamaan tarkasti, toisin kuin vaikkapa Call of Dutyn vastaavassa. Myöskin muut kentän äänet (liekkimeren ääni, aseet, lintujen lentoon lähtö mm) on tosi hyvää kamaa. Hahmot ei pidä ääntä, mutta en minä sitä tähän kaipaa. Tai kyllähän ukot karjuu kun ottaa osumaa tai menee downed tilaan. Se on riittävä näihin peleihin. Ja iso kiitos ettei ole mitään kommentaattoria kertomassa "FIRESTORM IS COMING" tai muuta. Pysyy focus pelissä. Ainoa miinus ääniin liittyen tulee oman ukon askeleihin, jotka varsinkin soolopelissä toi säikäytyksiä kun välillä tuntui että joku juoksisi perässä.

Matsit on sopivan mittaisia ja äksöniä kyllä löytyy. Ja kuten muissakin BR-peleissä, niin kyllä se on sitten ihan pelaajasta ja squadista kiinni miten matsin haluaa hoitaa. Voi väijyä pensaissa tai lähteä tankilla kohti isoja pytinkejä, valinta on sinun. Selvityminen tässä on pääasiassa, ja kaikki keinot sen eteen on käytettävissä.

Siitä oon samaa mieltä muiden kanssa, että peli ei kyllä hirveästi palkitse. Pari squad-voittoa on tullut, ja ei siitä hirveästi jäänyt mitään käteen. Uutta matsia vaan. Tilastot on aika epäselvää kauraa ja mitään konkreettista palkintoa ei oikein ole. Toki pelaaminen itsessään on kivaa, että sillä lähdetään ja mennään pitkälle.

LISÄYS:
Joo ja piti vielä tuoda esille miinuksena toi ping-systeemi. Ehkä sitä on Apexin jäljiltä jäänyt odottamaan parempaa muihinkin. Plussaa että ping-systeemi jollain muotoa edes pelimuodossa on, mutta se on hyvin hankala muiden huomata tai reagoida. Tähän ehkä kaipaisi vähän jotain parannusta. Esim varusteita voi pingata, mutta ne pysyy about 5s pingattuna ja sit häviää. Ei kovin kätevää. Eikä kaukana oleva tiimikaveri näe mitä on pingattu, vaikka pingaajalle se lukee sen muutaman sekunnin.
 
Ylös Bottom