Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Budjetti kotiteatterisetti (Vahvistin + 5.1 kaiuttimet)

Mustang

Member
Vanhasta JVC:n kotiteatterisetistä on tarkoitus päästä eroon ja hankkia tilalle uudempaa tekniikkaa. Pleikkari 3:sen tultua talouteen, ei ole enää tarvetta erilliselle soittimelle, joten vahvistin + kaiuttimet on järkevin vaihtoehto. Kuitenkaan ei ole tarkoitus järjettömiä summia kuluttaa, vaan lähinnä 300-400 euroa.

Hieman olen internetin saloja tutkinut ja löytänyt Onkyolta S3305:n ja S5305:n. Eroina näillä ei taida olla kuin Silver väri vaihtoehto S5305:ssä ja tuo "powered subwoofer", joka ilmeisesti tarkoittaa aktiivisubia? Tuossa olisi se hyöty, että joskus jos subi vaikuttaa potkuttomalta, voi hankkia tehokkaamman tilalle.

Manuskat vielä molemmista:
S3305
S5305

Olen myös Sonylta katsonut HT-DDWG800:sta mutta tuossa ei ole True HD tukea, mutta onkohan tällä merkitystä tämän hintaluokan laitteissa, jos tuo olisi muuten parempi kuin Onkyon laitokset?

Saa toki ehdottaa erikseen vahvistinta ja kaiuttimia, kunhan vain hinta ei pompsahda korkeaksi
 
Vastaus: Budjetti kotiteatterisetti (Vahvistin + 5.1 kaiuttimet)

Vanhasta JVC:n kotiteatterisetistä on tarkoitus päästä eroon ja hankkia tilalle uudempaa tekniikkaa.
...
Olen myös Sonylta katsonut HT-DDWG800:sta mutta tuossa ei ole True HD tukea, mutta onkohan tällä merkitystä tämän hintaluokan laitteissa, jos tuo olisi muuten parempi kuin Onkyon laitokset?

Saa toki ehdottaa erikseen vahvistinta ja kaiuttimia, kunhan vain hinta ei pompsahda korkeaksi
Mikä vanhassa JVC:n kotiteatterisarjassa on vikana? Koska tietämättä tarkemmin sen mallia on paha sanoa tuleeko parannusta äänenlaatuun.

Mutta nämä kaikki linkkaamasi paketit vaikuttavat ihan päteviltä tuohon hintaluokkaan. Mikäli minulta puuttuisi vahvistin ja kaiuttimet, saattaisin näitä tarkemmin itsekin tutkia. Jos lähdet erillislaitteista pakettia kasaamaan, niin hinta vähintäänkin tuplaantuu (tai varmaan vähintään triplaantuu). Tietysti silloin saa varmasti parempaa ääntä, mutta uskoisin peruskäyttöön näiden halvempien settien riittävän.

Monesti myös suositellaan ostettavaksi ensin vahvistin ja kaksi kaiutinta, ja sitten pikkuhiljaa laajentaa sarjaa. Itse en kyllä tälle linjalla lähtisi: leffoja katsellessa ja pelatessa ne takakaiuttimet vaan on "must have". Joten itse tiukalla budjetila hommaisin juuri tällaisen sarjan. Ja sitten jos budjettia on lähemmäs tonni, alkaisin kasailla sarjaa erillisosista.

Tuota True HD-tukea et tarvitse, jos käytät PS3:a soittimena. Pleikkari osaa muuttaa äänen vahvistimen tukemaan muotoon.
 
Vastaus: Budjetti kotiteatterisetti (Vahvistin + 5.1 kaiuttimet)

Mikä vanhassa JVC:n kotiteatterisarjassa on vikana? Koska tietämättä tarkemmin sen mallia on paha sanoa tuleeko parannusta äänenlaatuun.

Mitään vikaa siinä ei varsinaisesti olekaan, JOS kattoo pelkästään leffoja ja käyttää JVC:n omaa soitinta, mutta toslinkin kautta tulee ongelmia kahdellakin tapaa:

1. Omistan PS3:sen ja Xbox 360:n ja molempien äänet pitäisi saada kuulumaan, mikä ei onnistu nykyisellä setillä muutakuin vaihtelemalla toslinkkiä laitteesta toiseen.


2. Toslinkkiä käyttäessä ääni saattaa räsähdellä, kun formaatti onkin jokin muu kuin soittimen tukema, tai mikä siellä on oletuksena. Varsinkin jos on DTS oletuksena ja äänet ovatkin lpmc:ää niin kaiuttimet kohisevat ja rätisevät (varsinaista syytä en tälle tiedä, että miksi, mutta esiintyy vain toslinkkiä käyttäessä)


Mutta nämä kaikki linkkaamasi paketit vaikuttavat ihan päteviltä tuohon hintaluokkaan. Mikäli minulta puuttuisi vahvistin ja kaiuttimet, saattaisin näitä tarkemmin itsekin tutkia. Jos lähdet erillislaitteista pakettia kasaamaan, niin hinta vähintäänkin tuplaantuu (tai varmaan vähintään triplaantuu). Tietysti silloin saa varmasti parempaa ääntä, mutta uskoisin peruskäyttöön näiden halvempien settien riittävän.
Niin arvelinkin, että hinta pompsahtaa melkoisesti jos erikseen alkaa hankkimaan vahvistimen + kaiuttimet.


Monesti myös suositellaan ostettavaksi ensin vahvistin ja kaksi kaiutinta, ja sitten pikkuhiljaa laajentaa sarjaa. Itse en kyllä tälle linjalla lähtisi: leffoja katsellessa ja pelatessa ne takakaiuttimet vaan on "must have". Joten itse tiukalla budjetila hommaisin juuri tällaisen sarjan. Ja sitten jos budjettia on lähemmäs tonni, alkaisin kasailla sarjaa erillisosista.

Tuota True HD-tukea et tarvitse, jos käytät PS3:a soittimena. Pleikkari osaa muuttaa äänen vahvistimen tukemaan muotoon.

Tietysti tuo pikku hiljaa rakentaminen varmasti palkitsisi, kun on koko setti koossa, mutta toisaalta ei ole nyt budjettia varaa lähteä kasvattamaan.

Jos kerran True HD -tuki ei ole välttämätön, niin kumpiko olisi parempi vaihtoehto jos vertaa S5305:aa ja tuota DDWG800:sta? Lähinnä äänenlaadullisesti ja subia katsoessa. Subissa pitää olla potkua, mutta ei se saa myöskään olla yliampuvaa.
 
Vastaus: Budjetti kotiteatterisetti (Vahvistin + 5.1 kaiuttimet)

Jos kerran True HD -tuki ei ole välttämätön, niin kumpiko olisi parempi vaihtoehto jos vertaa S5305:aa ja tuota DDWG800:sta? Lähinnä äänenlaadullisesti ja subia katsoessa. Subissa pitää olla potkua, mutta ei se saa myöskään olla yliampuvaa.
Tähän en osaa sanoa, kun ei ole omakohtaista kokemusta. Mutta Sonysta löysin seuraavat keskustelut, kannattaa tutustua:
DVD Plazan thread
AV Forums thread part 1
AV Forums thread part 2.
 
Vastaus: Budjetti kotiteatterisetti (Vahvistin + 5.1 kaiuttimet)

Varsinkin vahvistimen kanssa ei kannata olla liian nirso tulevaisuuden kannalta. Itsekin olen sen virheen tehnyt, että valitsin välimallin laitteiston, josta piti sitten myöhemmin luopua..

Mieti tarkoin ;)

Viesti ei varsinaisesti auttanut ketään (OT) ja pahoittelen jos se on häiritsevä :p
 
Vastaus: Budjetti kotiteatterisetti (Vahvistin + 5.1 kaiuttimet)

Tuohon halvempaan Onkyoon päädyin :) S3305. Liitäntöjä löytyy oikeastaan liikaakin, mutta eipähän pitäisi sitten joskus hamassa tulevaisuudessa loppua kesken :)

Muutenkin olen ollut melko tyytyväinen, ehdottomasti kyllä hintansa väärti ja pieksee vanhan JVC:n mennen tullen. Ja maksoihan tämä ONKYO puolet vähemmänkin kuin JVC aikoinaan :D
 
Vastaus: Budjetti kotiteatterisetti (Vahvistin + 5.1 kaiuttimet)

Moi !

Oli aivan pakko rekisteröityä jotta pääsisi kyselemään kokemuksia onkyon 5.1 setistä !
Olen tässä kuukauden päivät molempia, kalliimpaa ja halvempaa settiä kuolannut, ja kovin olen koittanut käyttökokemuksia löytää, mutta tuloksetta.
Joten oletko ollut tyytyväinen valintaasi? Riittääkö bassossa puhtia? Ja toistaako matalatkin äänet?

-rippe
 
Vastaus: Budjetti kotiteatterisetti (Vahvistin + 5.1 kaiuttimet)

Moi !

Oli aivan pakko rekisteröityä jotta pääsisi kyselemään kokemuksia onkyon 5.1 setistä !
Olen tässä kuukauden päivät molempia, kalliimpaa ja halvempaa settiä kuolannut, ja kovin olen koittanut käyttökokemuksia löytää, mutta tuloksetta.
Joten oletko ollut tyytyväinen valintaasi? Riittääkö bassossa puhtia? Ja toistaako matalatkin äänet?

-rippe

No jos budjetti vain antaa periksi, niin ota tuo kalliimpi S5305. Preout on kiva olla, jos susta alkaa joskus tuntua, että subissa ei riitä puhti, niin sen voi sitten päivittää.

Mutta tämän kuukauden omistusaikanani olen ollut erittäin tyytyväinen. Vahvistimessa riittää säätöjä ja lähtöjä enemmän kuin tarpeeksi (S3305:ssa ja S5305:ssa on muuten samat liitännät, ainoana erona on tuo sub preout). Subbarin kun kaivoin järkyttävän isosta laatikosta (kokoahan tällä oli vaatimattomat 56,6cm x 68,2cm x 48,0cm/22kg, eli vähän winkwink, että älä pyörällä tai julkisilla lähde hakemaan :D), ensi vaikutelma oli aika ristiriitainen.

Subbari oli isohko, upeasti viimeistelty ja kaikin puolin komea laitos, mutta se oli aivan säälittävän kevyt. Pelkäsin, että onkohan tämä nyt sittenkin ihan pilipalilaatikko, mutta kun olin kytkennät tehnyt, säätänyt asetukset kohdilleen, laitoin subbarintestaus biisin soimaan ja käänsin volumea hieman suuremmalle, täytyi kyllä ottaa kaikki pahat ajatukset takaisin. Yllättätti positiivisesti, että miten matalalle subi ulottui. Kunhan saat sen vain suunnattua niin, että basso potkii hyvin istumapaikalle, olet varmasti tyytyväinen.

Vaikka vakiokaiuttimet eivät kokonsa puolesta loistakkaan, niin nekin olivat positiivinen yllätys. Hyvä äänenlaatu ja pieni koko omassa kämpässäni on ehdottomasti plussaa. Ne olivat helppo sijoittaa pienen kokonsa vuoksi ja riittävät varmasti hyvin alkuun.

Ja tämähän on naurettavan halpa siihen nähden, että pelkkä vahvistin(Velj. Keskisellä myydään näitä, jos jotain kiinnostaa pelkkä vahvistin) maksaa lähes saman kuin tämä koko setti. Ja sitten jos hifistijalka alkaa vipattamaan, niin tästä on hyvä lähteä rakentamaan parempaa settiä kun on jo kunnon vahvistin.

Eli jos uskot, ettei tule olemaan tarvetta tehokkaammalle subbarille, osta tämä halvempi, mutta jos on edes pienikin kutina, että voisi joskus tehokkaampi laitos himottaa, niin pistä 50€ enemmän ja osta tuo kalliimpi versio.

Itselläni on tässä PS3 ja X0 kiinni ja kyllä pelikokemukset ovat parantuneet huimasti. Olihan minulla jo ennen tätäkin kotiteatterisetti, mutta kyllä tämä on aivan toista maata.

Jos jotain huonoa tästä pitää etsiä, niin en ole PS3:lla saanut hdmi thru:ta toimimaan kuin PS3 media serverillä. Voi toki olla, että mulla PS3:n asetuksissa jotain vikaa, sillä X0:ssa toimii kyllä moitteetta.
 
Vastaus: Budjetti kotiteatterisetti (Vahvistin + 5.1 kaiuttimet)

Kiitos vastauksestasi !! Tämä kyllä varmisti kotiteatterrini merkin olevan onkyo !!
Vielä on auki kumpaan päädyn, ht-s5... tai ht-s6...
Jälkimmäisessä paketissa on 7.1 vahvistin, enemmän watteja per kanava, mukana ipod telakka ja vieläkin parempi subwoofer. Hintaa kyllä 140€ enemmän. Eli todennäköisesti 399€ paketti riittää telkkarini kaveriksi. X360 ja 5.1, maagista ! :) sitä odotellessa !!

Kiitos vielä kerran.
Heh, saanko lisätä sut livessä kaveriksi ?
 
Vastaus: Budjetti kotiteatterisetti (Vahvistin + 5.1 kaiuttimet)

Kiitos vastauksestasi !! Tämä kyllä varmisti kotiteatterrini merkin olevan onkyo !!
Vielä on auki kumpaan päädyn, ht-s5... tai ht-s6...
Jälkimmäisessä paketissa on 7.1 vahvistin, enemmän watteja per kanava, mukana ipod telakka ja vieläkin parempi subwoofer. Hintaa kyllä 140€ enemmän. Eli todennäköisesti 399€ paketti riittää telkkarini kaveriksi. X360 ja 5.1, maagista ! :) sitä odotellessa !!

Kiitos vielä kerran.
Heh, saanko lisätä sut livessä kaveriksi ?

Lisää pois vaan. Ei toki tällä hetkellä oo liveaikaa, että mua ei livessä näy pelaamassa :D
 
Vastaus: Budjetti kotiteatterisetti (Vahvistin + 5.1 kaiuttimet)

Itse laitoin just myyntiin tuonne osto-myynti topicciin vuoden vanhan erillissarjan, äänenlaadullisesti varmasti parempi kuin tämä valmispaketti ;)
 
Ylös Bottom