Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bugimaalit

Dave

New Member
Voisko joku kertoa hieman vanhemmalle pelaajalle, että miksi nämä bugimaalit (glitch-maalit) eivät ole hyväksyttyjä. En oikein pääse nykynuorten ajatuksen tasolle tässä asiassa. Kyseessähän on maalintekopeli, jossa enemmän maaleja tehnyt voittaa pelin. Kuka edes määrittelee sen, mikä on bugimaali. Mielestäni pelissä ei ole mitään 100% varmaa tapaa tehdä maalia. Kaikki bugimaalit tehdään vastustajan puolustuksen virheen seurauksena.

Pelaan versusta säännöllisesti ja jatkuvasti saan valitusta kun teen maaleja väärällä tavalla. Pahimmillaan kostetaan bugimaalit luistelemalla karkuun. Suurin osa maailman parhaista pelaajista tekee näitä paheksuttuja maaleja. Kukaan ei kuitenkaan tunnu kritisoivan heitä. Hansulinhokin on mestari tekemään sen kaikkein vihatuimman bugimaalin (hyppy maalin takaa maalin eteen ja lyöntilaukaus). Mielestäni se on vain hienoa, jos joku osaa tehdä sen niin hyvin.
 
Vastaus: Bugimaalit

Mun mielestä bugimaalin ei tarvitse olla 100% varma, että se uppoo. Kuitenkin onhan noi bugimaalit rikkonu joskus oman peli nautinnon kokonaan. Kuitenkin ei minua haittaa ne bugimaalit jos niitä tulee 1-2 pelissä vastaan, mutta jos vastustaja yrittää vain tehdä maaleja jotka rikkoo pelin . Onhan se nyt epärealistista kun kaveri laittaa veivin kello 7 tai 5 ja pitää sitä pohjassa. Poke ei toimi ja taklauskaan ei tunnu tekevän mitään, 20sekunnin veivin jälkeen lähtee kuti kuin salama Zeuksin perseestä ja etukulmassa soi. Toinen on myös toi että tulee maalin takaata, nostaa jalan niin mokke jää väärään tolppaan ja vastustaja laittaa tyhjiin.
Noh jokainen tallustaa omalla tavallaan, ite tykkään tehdä sellaisia maaleja jotka ei ole rikki, mutta ei mun mielestä ole väärin tehdä bugilla jos tykkää, kunhan se koko 60 pelistä ei mene siihen, että hakee jatkuvasti vain niitä bugeja.
 
Vastaus: Bugimaalit

Mielestäni pitäis erottaa kaksi asiaa toisistaan. Jos pelailee kaveria vastaan sohvalla niin se on mielestäni ihan ok, että yritetään pelailla jollain tavalla "tyylikkäästi". Mutta sitten jos pelataan menestymisen takia, on voitto kaikki kaikessa. Itse pelaankin juuri tyydyttääkseni kilpailuviettiä. En minä ainakaan lähtisi mitään turnausta pelaamaan mahdollisimman tyylikkäästi, vaan tekisin kaikkeni jokaisen voiton eteen. Mm. Miviens sanonut monesti, että et voi olla huippupelaaja, jos et osaa tehdä bugimaaleja.
 
Vastaus: Bugimaalit

Omia muistoja bugimaaleista:

Jo 1990-luvulla NHL 94=suoraan syötöstä ihan liian tehokas. NHL 97 PC-versioissakin meni joku laidasta sisään leikkaus aivan liian tehokkaasti. :mad:
 
Vastaus: Bugimaalit

Heh, itse ajattelen asian niin, että pelissä on monia eri tapoja tehdä maaleja. Sillä toisella tyylillä täysosuma on vain noin 90% varmempi kuin jollain toisella tyylillä. Se ei silti poista sitä faktaa, että kaiken tässä pelissä pystyy myös puolustamaan pois. Löytyy aina näitä jonneja jotka käy pelin jälkeen vinkumaan, että "pelisi ei näytä jääkiekolta ja yms", mutta mitä v****a sitten? Ei meikäläisen tarkoitus ainakaan tässä pelissä ole miellyttää vastustajaa, vaan itseäni. Itsekästä? Meh. :)

Jos vastustajasi oikeasti tekee pelissä monta samanlaista häkkiä niin eihän siinä auta muu kuin itse katsoa peiliin ja miettiä, että pitäisikö vain opetella puolustamaan. Omakin pelityyli perustuu suurimmaksi osaksi kiekon suojaamiseen, jäähyjen kalasteluun ja varmojen maalipaikkojen hakemiseen. Ehkä vittumaista, mutta jos vastustaja juoksee pelaajieni perässä poke checkiä rämpyttäen niin sitä saa mitä tilaa. Antaisi vain suojailla ja pyöriä siellä kulmissa, ei sieltä niitä maaleja synny. Itse koitan aina puolustaa mahdollisimman rauhallisesti ja pitää koko viisikon hyvässä nipussa, sekä katkoa vapaat syöttölinjat. Toki tämäkin asia vaatii harjoittelua, peliälyä, kokemusta ja hieman tuuria. Terveisin yli 350 Versus-peliä pelattuna tässä painoksessa ja päästettyjen maalien keskiarvo alle yhden. :)

Ja kuten Dave sanoin niin ei tässä pelissä oikeasti voi olla maailman huippua jos koittaa pelata mahdollisimman realistista kiekkoa. Itsekin kuulun siihen porukkaan, että halutaan olla mahdollisimman hyviä ja voittaa joka peli, joten pelityylinikin on sen mukainen. Jos joku sattuu vähän älähtämään, että voitan koska teen vain "bugimaaleja" ja suojaan kiekkoa, niin se on sama kuin sanoisi vaan ihan suoraan, että voitin koska olin paljon parempi. Kokeilkaapa itse kopioida kaikista parhaimpien pelaajien pelityylejä. Näyttää ehkä helpolta, mutta vaatii monia satoja pelejä, sekä tunteja, että siitä tyylistä alkaa hioutua tappavan tehokas.

Eine Leaderboarditkaan turhia molemmilla konsoleilla ole. Kyllä sieltä kärjestä ne oikeasti kovimmat pelaajat myös löytyy. Ja mitä tuohon Hansun(kin) tekemään maalintakaa kääntöläyhään tulee niin se nyt on sekä helevetin helppo sekä tehdä, että myös puolustaa. :rolleyes:
 
Vastaus: Bugimaalit

Eine Leaderboarditkaan turhia molemmilla konsoleilla ole. Kyllä sieltä kärjestä ne oikeasti kovimmat pelaajat myös löytyy.

Kerrotaan aluksi, etten ole pelannut muistaakseni peliäkään NHL15:tta netissä. Jos olen, niin yhden-kaksi pelin ihan julkkarin aikoihin. Tuohon asiaan kuitenkin haluaisin vanhasta kokemusta sen verran kommentoida, etten minä ainakaan pidä itsestäänselvyytenä, että leaderboardin parhaat ovat "kovimpia pelaajia". Joku "noobi96" voi olla NHL15:ssa helvetin hyvä, koska hänen harjoittamansa pelityyli mahdollisti heti alusta asti bugimaalit parhaiten. NHL16 tullessa "noobi96" taas voi olla aivan läpimätä, jos pelattavuus muuttuu riittävästi versioiden välissä. Aika usea näistä leaderboardin kärkiäijistä tuntuu olevan yhden tempun poneja.

Yleisesti NHL:n nettipelistä on pakko sanoa, että se on luultavasti hirveintä online-peluuta ikinä. Itse tykkään pelata realistisesti ja vaikka bugimaalit ovat helppo puolustaa pois, se syö pelattavuutta silti. Häviän mielummin maalilla jollekin tasaisessa, realistisessa pelissä kuin voitan yhden kikan "noobi97":n 8-0. Parhaat hetket NHL itselle tarjoaa viivan kautta pelaamisesta ja vastustajan viisikon läpi menevistä syötöistä ja sitä kautta rakentuvista maaleista. Säbäranteet ja mitkä lie bugimaalit ovat NHL:n syöpä, eikä tästä syövästä tunnuta pääsevän eroon. Siksi minun online-kokemukset jäävät joka version kohdalla hyvin vähäisiksi. Onlinessa koettu kiekko ei ole millään tavalla itselle nautinnollista, olin sitten 60min jälkeen voittaja taikka häviäjä.
Esimerkiksi FIFAssa pace on hieman vastaavanlainen ongelma, mutta siellä puolella tahti ei ole läheskään yhtä pahaa kuin NHL:ssä.
 
Vastaus: Bugimaalit

Tämä NHL Freak on täydellinen esimerkki siitä mikä NHL-peleissä nykypäivänä on paskaa. Trollasi sitten osittain tai ei.

Bugiapinoiden perustelu on AINA ollut että opettele puolustamaan ja tuolla oikeutetaan tuo bugisonta jota käytetään täysin häikäilemättä hyväkseen koska: vitut muista. Itse osaan puolustaa nää bugisonnat pois ja siksi myös voittoprosentti on kohtuullinen sekä Onella, että PS3:lla FUT:ssa, jotka on ainoita pelejä joita onlinessa nyt pelaan kun GMC tapettiin pois. Mutta en mä silti paljoa jaksa pelata NHL:ää nykyään, kun kaksi kolmesta vastuksesta on näitä bugijonneja, jotka tappaa itseltäni peli-ilon aivan totaalisesti. Yksinkertaisesti siis en halua pelata mitään cheatkoodi-lätkää, vaan haluan pelata jääkiekkoa. GMC:ssä toimi loistavasti tuo kun siellä oli herrasmiehet pelaamassa ja tarkat säännöt bugimaaleista/pelin bugien hyödyntämisestä, mutta valitettavasti se mahdollisuus ei enää ole vaihtoehto ja saa nähdä onko koskaan. Tietokonevastus on tylsä ja sieluton, eikä oikein edes "kunnon sliderit" ole auttaneet jaksamaan noita pelejä. Pitää vaan yrittää jaksaa siis jatkossa pelata HUT:a se vähä mitä jaksaa.
 
Vastaus: Bugimaalit

Omia muistoja bugimaaleista:

Jo 1990-luvulla NHL 94=suoraan syötöstä ihan liian tehokas. NHL 97 PC-versioissakin meni joku laidasta sisään leikkaus aivan liian tehokkaasti. :mad:
NHL98-pelissä meni liian usein sellainen maali, että rightin pelaajalla tultiin vasemmalta "liikkuvat takana" ja mentiin moken ohi ja sitten saikin painaa täysin rauhassa kiekon tyhjiin.
NHL99-pelissä taas rightin pelaajalla veto oikealta b-pisteeltä yläkulmaan upposi lähes joka kerta. Ja NHL01-04-peleissä taas lämäri viivasta vähän turhankin helposti joskus. Eipä juuri tullut käytettyä noita, mutta hyvin on muistiin palaneet kiinni nämä.
 
Vastaus: Bugimaalit

NHL98-pelissä meni liian usein sellainen maali, että rightin pelaajalla tultiin vasemmalta "liikkuvat takana" ja mentiin moken ohi ja sitten saikin painaa täysin rauhassa kiekon tyhjiin.
NHL99-pelissä taas rightin pelaajalla veto oikealta b-pisteeltä yläkulmaan upposi lähes joka kerta. Ja NHL01-04-peleissä taas lämäri viivasta vähän turhankin helposti joskus. Eipä juuri tullut käytettyä noita, mutta hyvin on muistiin palaneet kiinni nämä.

98 ja 99 -peleissä muistaakseen kiekko meni myös sitä todennäköisemmin maaliin, mitä pienemmästä kulmasta kiekon ampui. Eli luisteltiin vain rauhassa laitaa pitkin kohti ränniä ja ammuttiin päädyn punaviivalta yläpesään. Jokseenkin bugi tuntui johtuvan siitä, ettei jostain käsittämättömästä syystä oltu osattu laskea miten laukauksien epätarkkuus muodostui ja mitä pienempi kulma oli, sen tarkempi se oli. Sen sijaan siniviivalta paukutetut lämärit menivät usein myös maalin ohi.
 
Vastaus: Bugimaalit

Blades of Steelissä meni aina nollakulmaveto maaliin, kyse siis legendaarisesta Nes pelistä ja tekijänä muistaakseni Konami. 2K sarjassa meni ihan samalla tavalla nuo rannelaukaukset, ainakin online peleissä. Ei sitä sen paremmin ole tehty muuallakaan kuin pelkästään Ea:lla. Minä luulen ettei ikinä tulla tekemään täysin kaikkia miellyttävää jääkiekkopeliä, aina niissä on joku vika. Itse odotan, jos vielä ennen eläkepäiviä tulis virtuaalilasien kanssa jääkiekon pelaaminen:)
 
Vastaus: Bugimaalit

Blades of Steelissä meni aina nollakulmaveto maaliin, kyse siis legendaarisesta Nes pelistä ja tekijänä muistaakseni Konami. 2K sarjassa meni ihan samalla tavalla nuo rannelaukaukset, ainakin online peleissä. Ei sitä sen paremmin ole tehty muuallakaan kuin pelkästään Ea:lla. Minä luulen ettei ikinä tulla tekemään täysin kaikkia miellyttävää jääkiekkopeliä, aina niissä on joku vika. Itse odotan, jos vielä ennen eläkepäiviä tulis virtuaalilasien kanssa jääkiekon pelaaminen:)

2K-lätkäpelit oli hyviä.
 
Vastaus: Bugimaalit

Tämä NHL Freak on täydellinen esimerkki siitä mikä NHL-peleissä nykypäivänä on paskaa. Trollasi sitten osittain tai ei.

Bugiapinoiden perustelu on AINA ollut että opettele puolustamaan ja tuolla oikeutetaan tuo bugisonta jota käytetään täysin häikäilemättä hyväkseen koska: vitut muista. Itse osaan puolustaa nää bugisonnat pois ja siksi myös voittoprosentti on kohtuullinen sekä Onella, että PS3:lla FUT:ssa, jotka on ainoita pelejä joita onlinessa nyt pelaan kun GMC tapettiin pois. Mutta en mä silti paljoa jaksa pelata NHL:ää nykyään, kun kaksi kolmesta vastuksesta on näitä bugijonneja, jotka tappaa itseltäni peli-ilon aivan totaalisesti. Yksinkertaisesti siis en halua pelata mitään cheatkoodi-lätkää, vaan haluan pelata jääkiekkoa. GMC:ssä toimi loistavasti tuo kun siellä oli herrasmiehet pelaamassa ja tarkat säännöt bugimaaleista/pelin bugien hyödyntämisestä, mutta valitettavasti se mahdollisuus ei enää ole vaihtoehto ja saa nähdä onko koskaan. Tietokonevastus on tylsä ja sieluton, eikä oikein edes "kunnon sliderit" ole auttaneet jaksamaan noita pelejä. Pitää vaan yrittää jaksaa siis jatkossa pelata HUT:a se vähä mitä jaksaa.

Peukku tälle! Itse olen lake79:n kanssa samaa mieltä.

On totta, että kaikki nämä "halvat" bugimaalit on melko helppoa puolustaa pois, mutta itselleni pelaaminen on vain mukavaa ajanviettoa eikä mitään totista "pakko olla leaderboardilla TOP100 joukossa". Juuri sen takia ärsyttää pelata näitä bugiapinoita vastaan, jotka yrittävät vain koko matsin ajan hakea joko sitä etukulmarannetta, tai pitävät tattia "sopivassa" asennossa, jolloin kiekkoa on lähes mahdoton ottaa pois, ilman että siitä vihelletään jäähyä jne... Ja kuten NHL Freak viestissään mainitsi, niin itsekin yritän pitää vain viisikon hyvin kasassa, ettei tulisi niitä vapaita aukkoja. Mutta pelaamisesta katoaa täysin nautinto, kun pelaaminen perustuu täysin siihen, että joudut keskittyä pelkästään siihen, ettei nyt kaveri pääse siihen vapaaseen tilaan ja laita 100% varmuudella sisään etukulmasta.

Ja itse pelaan pelkästään HUT:a tässä nykyisessä änärissä, missä 1.divarin peleistä (eli missä "parhaat" pelaajat on) varmaankin 9/10 on pääasiallisesti kuraa. Sillä pelityylillä vain on pelielämyksen kannalta valtava merkitys. Esimerkiksi muutama päivä sitten tuli todella hyvä vastustaja vastaan, molemmat pelattiin ns. realistista kiekkoa ja todella tasainen matsi oli. Hävisin pelin lopulta rangaistuslaukauksilla 2-3, mutta piti oikein laittaa viestiä loistavasta ottelusta, ei harmittanut yhtään vaikka pisteen menetinkin. Mutta sitten pari seuraavaa matsia palautti taas maanpinnalle, kun näitä bugien hyödyntäjiä tuli vastaan... Mutta kyllä siitäkin valtavan nautinnon saa, kun saa näpäytettyä tuollaista bugijonnea omalla, ns. reilulla pelityylillä. Sitä en vain ymmärrä, että mitä iloa saa pelistä, jos isin luottokortilla ostaa itselleen sen tähdistöjoukkueen, ja sitten pelityyli perustuu pelkästään helppojen maalien hakemiseen/tekemiseen.

Ja pienen hymyn aihetti tuo NHL Freakin viestin loppuosan "Eine Leaderboarditkaan turhia molemmilla konsoleilla ole. Kyllä sieltä kärjestä ne oikeasti kovimmat pelaajat myös löytyy." :) Itseltä ei kyllä heru mitään arvostusta näille TOP100-listan pelaajille, koska valitettava totuus on, ettei sinne pääse muuta kuin pelaamalla "halvasti". :rolleyes:
 
Vastaus: Bugimaalit

Ja pienen hymyn aihetti tuo NHL Freakin viestin loppuosan "Eine Leaderboarditkaan turhia molemmilla konsoleilla ole. Kyllä sieltä kärjestä ne oikeasti kovimmat pelaajat myös löytyy." :) Itseltä ei kyllä heru mitään arvostusta näille TOP100-listan pelaajille, koska valitettava totuus on, ettei sinne pääse muuta kuin pelaamalla "halvasti". :rolleyes:
Tässähän se. Niin Santuzzio, kuin tämä toinenkin "suomalainen suuruus" jonka nimimerkkiä nyt en muista ovat myöntäneet ja sanoneet suoraan että bugeilla pärjäävät. Ihan itse keskustellutkin toisen kanssa noista jutuista ja ei vaan ymmärrystä heru vähää alusta tälläiselle toiminnalle. Se oli aikanaan hienoa aikaa kun cheat-koodeilla sai pelistä reilusti helpomman, mutta kyllä siitä silti aina se "rikollinen" olo jäi, kun pelin vaikean kohdan läpäisi käyttämällä huijauksia, eikä oikeasti käyttämällä älynystyröitä ja taitoja.

Mutta meitä on moneen junaan, veneeseen ja vaihtoaitioon tässä maailmassa.
 
Vastaus: Bugimaalit

Top100 on vielä aivan turha saavutus änärin pistekertymäidiotismin takia. Sinne pääsee pelaamalla poskettomasti pelejä, W% voi olla lähes kuraa.
 
Vastaus: Bugimaalit

Tutkikaa nyt hieman noita top100 pelaajien statseja. Ei ne nyt mitään yhden tempun poneja ole. Jarmo Kekäläisen sanoin "Stats don't lie". Jos on joka alueella parhaimmistoa (tehdyt maalit, päästetyt maalit, aloitukset, laukaisu % yms) niin eiköhän ne ihan oikeastikin osaa pelata. Hutissa top100 on ihan naurettava (häviöt ei merkkaa mitään), mutta versuksessa top100 on todellinen. Sinne ei pääse pelkästään paljon pelaamalla. Hutin 1. divisioonassa tällä hetkellä n. 15000 pelaajaa, eli taso on keskimäärin aivan surkea. Hutissa myös bugimaalit korostuu, koska pystyt toteuttamaan ne 99 Gretzkyllä aivan eri tavalla kuin veruksessa jollain overall 80 pelaajalla.

Tänne on helppo kirjoitella vaikka mitä versus top100 pelaajista, mutta monet ei ole koskaan pelannut versus top100 tasoisia pelaajia vastaan, koska ensin pitää nousta todella korkealle rankingissa, jotta pystyy kohtaamaan heitä. Streamia katsomallakaan ei pääse kiinni siihen tasoon, jolla he pelaavat. Vasta kun pääsee pelaamaan heitä vastaa voi ymmärtää millä tasolla he pelaavat. Ilman bugimaalejakin he olisivat silti siellä.

Olen kyllästynyt pelin haukkumiseen. Odottavatko ihmiset jotain täydellistä peliä joka syksy Ea:lta. Lopettakaa pelaaminen ja valittaminen, jos peli ei tyydytä. Itse olen tyytyväinen peliin, jonka ea on luonut - varsinkin uuden konsolin versiosta tykkään.

Pakko sanoa vielä vähän pelaajien käyttäytymisestä online peleissä. Se on keskimäärin aika lapsellista ja törkeää. Jotkut aloittavat provosoinnin ja ärsyttämisen heti. Viivyttelee ja katselee kaikki uusinnat. Jotkut luistelee johtoasemassa karkuun. Osa häviäjistä vittuilee pelin jälkeen viesteillä, pahimmat jopa voiton jälkeen. Tästä johtuen ei tule todellakaan mieleen pelata jollain "herrasmies" säännöillä, vaan yritän ratkaista pelit mahdollisimman nopeasti ettei vastustaja ala temppuilemaan. Monet niistä jotka sanoo bugimaalien tekemistä huijaamiseksi, lopettaa pelin 1min aikana, jos satun tekemään maalin kun peli sen mahdollistaaa ilman tappiota.
 
Vastaus: Bugimaalit

Kerrotaan aluksi, etten ole pelannut muistaakseni peliäkään NHL15:tta netissä. Jos olen, niin yhden-kaksi pelin ihan julkkarin aikoihin. Tuohon asiaan kuitenkin haluaisin vanhasta kokemusta sen verran kommentoida, etten minä ainakaan pidä itsestäänselvyytenä, että leaderboardin parhaat ovat "kovimpia pelaajia". Joku "noobi96" voi olla NHL15:ssa helvetin hyvä, koska hänen harjoittamansa pelityyli mahdollisti heti alusta asti bugimaalit parhaiten. NHL16 tullessa "noobi96" taas voi olla aivan läpimätä, jos pelattavuus muuttuu riittävästi versioiden välissä. Aika usea näistä leaderboardin kärkiäijistä tuntuu olevan yhden tempun poneja.

Tuo on ihan totta! Olen itsekin törmännyt pariin yhden painoksen ihmeeseen, mutta tarkoitinkin lähinnä vain tätä painosta. Ja kyllä ne nimekkäimmät pelaajat pärjää Änäristä toiseen ja heidän nimet myös siellä listojen kärjissä loistaa Änäristä toiseen.

Tämä NHL Freak on täydellinen esimerkki siitä mikä NHL-peleissä nykypäivänä on paskaa. Trollasi sitten osittain tai ei.

Ei, en trollaa. Kerroin vain mielipiteeni näin HC-Pelaajan näkökulmasta peliä kohtaan. Siinä missä tietty joukko pelaajista vihaa meitä "bugiapinoita", niin me taas vihataan niitä "paskakasoja" jotka juuri roiskii kiekkoa paikasta kuin paikasta ja suurin osa maaleista tulee tuurilla. He eivät ymmärrä meitä ja me emme ymmärrä heitä, kaksi eri koria täynnä porukkaa jotka eivät vain ymmärrä toisiaan, joten ihan turha tästä on alkaa loputtomiin vääntämään. Toiset ottavat tämän pelin enemmän tosissaan kuin toiset ja toisia miellyttää erilainen pelityyli kuin toisia. That's it, fine, roger. :)

Ja pienen hymyn aihetti tuo NHL Freakin viestin loppuosan "Eine Leaderboarditkaan turhia molemmilla konsoleilla ole. Kyllä sieltä kärjestä ne oikeasti kovimmat pelaajat myös löytyy."
smile.gif
Itseltä ei kyllä heru mitään arvostusta näille TOP100-listan pelaajille, koska valitettava totuus on, ettei sinne pääse muuta kuin pelaamalla "halvasti".
rolleyes.gif

HUT:ssa ne leaderboardit on aivan turhaa paskaa, kuten Dave sanoi. Versuksessa ne kuitenkin on ihan toimivat. PS4:lla TOP 100 pääsee kyllä helposti, IMO! Mutta ainakin TOP 50 alkaa löytyä jo oikeasti osaavaa porukkaa, ei sinne todellakaan halvalla pääse. Kyllä siellä ihan taidosta on jo homma kiinni. Että ei sinne poskettomalla pelimäärällä pääse, vaan kyllä rekordi pitää olla ihan kovaa luokkaa.

Itselläni rekordi jotain 331-15-7 jos en ihan täyttä paskaa jauha. En mainosta, enkä leiju, kiviä taskut täynnä, mutta en myöskään kiellä ettenkö olisi keskivertoa parempi pelaaja ainakin tässä painoksessa. Eikä tuo hyvä sijoitus leaderboardeilla ole mielestäni halvalla tullut. Kyllä tätä pelaamista on saanut harjoitella aika paljon. Taidosta ja motivaatiosta kiinni, että kuinka hyvä yny jäbä halajaa olla. Pelityylin nyt vain pitää valitettavasti olla se "vittumaisin" muille pelaajille. Don't hate the player, hate the game. :)

Kiitti ja kuitti, hyvässä hengessä tässä ollaan. It's in the game!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Bugimaalit

Käsittääkseni bugimaaleja on ollu paljon EA:n historiassa.

Ennen 2004 itse pelikään ei muistuttanu kunnolla hokia. Nykyset paljon enemmän.
 
Vastaus: Bugimaalit

^^

Joo tosiaan omat kokemukseni NHL15:n verkkopeleistä perustuvat pelkästään HUT:ssa käytyihin matseihin, en ole tainnut pelata kuin muutaman pelin normi online-versus peliä. Varmasti normi onlineotteluissa leaderboardit kertovatkin pelaajan tason huomattavasti paremmin mitä HUT:n puolella, juurikin siksi että pelataan ihan "oikeilla" joukkueilla eikä millään tähdistöporukalla, missä kaikki pelaajat ovat 92-99 kokonaisuudella. (Joka tällöin mahdollistaa entistä tehokkaammin näiden bugien hyödyntämisen) :)
 
Vastaus: Bugimaalit

^^

Joo tosiaan omat kokemukseni NHL15:n verkkopeleistä perustuvat pelkästään HUT:ssa käytyihin matseihin, en ole tainnut pelata kuin muutaman pelin normi online-versus peliä. Varmasti normi onlineotteluissa leaderboardit kertovatkin pelaajan tason huomattavasti paremmin mitä HUT:n puolella, juurikin siksi että pelataan ihan "oikeilla" joukkueilla eikä millään tähdistöporukalla, missä kaikki pelaajat ovat 92-99 kokonaisuudella. (Joka tällöin mahdollistaa entistä tehokkaammin näiden bugien hyödyntämisen) :)

Tähän voin kommentoida, että monenlaista pelaajaa on tullut testattua ja omasta mielestä kovimmat "bugimaalien" tekijät ovat ihan näitä perus 86 kokonaisuuden kavereita. Itse olen aikaisemmin koittanut pelata molemmille mukavaa ja miellyttävää peliä, mutta kyllähän tosiasia on se, että jos realistista virtuaalihokia haluaa pelata, niin kyllä se pitää olla sitten jokin ennalta sovittu foorumin turnaus jonka säännöissä on ennakkoon sovittu "bugimaalittomuus" tai sitten on pelattava kaverin kanssa samalta sohvalta.

HUT:ssa kun tuonne 1. divariin pääsee, niin alkaa jokainen vastustaja olemaan samasta puusta veistetty, eli joko haetaan one-timeriä takatolpalle tai sitten sitä etunurkkarannaria P-pisteen kaarelta. En näe mitään syytä yrittää miellyttää vastustajaa ja pelata "reilusti", jos vastustajan tavoite ei ole sama. Ymmärrän kyllä realistisen hokin kannattajia, mutta random-pelaajia vastaan pelatessa täytyy vain hyväksyä se tosiasia, että siellä langan toisessa päässä voi olla kuka tahansa ja toiset pelaavat tätä peliä ollakseen mahdollisimman korkealla leaderboardsilla, kun toiset taas haluavat hakea mahdollisimman paljon oikeaa jääkiekkoa muistuttavaa kokemusta.
 
Ylös Bottom