Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Toi spawnaus on varmaan ongelma mutta osasyy että just tapettu hemmo tulee välittömästi poraamaan lippaallisen sun takaraivoon voi olla Revenge Death streakki, missä pelaaja näkee kartalla tämän juuri tappaneen vihun.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Pelaako teistä kukaan noita barebones-pelimuotoja? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia ja tietoa niistä. Eli mitä pelimuotoja niiden alta löytyy,millaisia barebones-muotoja löytyy (esim. 3-5-7 killstreakit)? Ovatko aseet nyt sillä tavalla tasapainossa, ettei umpilla (ilman kickia jne) kannata lähteä edes yrittämään samantasoista rynkkyä omaavaa pelaaja vastaan pidemmän matkan tulitaisteluissa jne.

Yllätvän moni täällä valittaa esimerkiksi ilman täyttävistä härpäkkeistä ja muusta roinasta, joten miksi kukaan ei puhu noista helvetin barebones-muodoista:confused:.

Toisinsanoen, jos verkkokoodi on kunnossa, peli pyörii 60fps, aseet tasapainossa, pelimekaniikka on loistava vielä pienemmällä autoaimilla sekä lisäksi kartat ovat hyviä, niin tässähän pitäisi kaiken järjen mukaan olla mahtava peli kyseessä ja hyvää jatkoa pelisarjalle...
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Taitaapi tulla ensimmäinen(!) COD mikä jää allekirjoittaneelta kaupan hyllylle. Peliä tuntuvat kehuvan ainostaan ne, kellä on kokemusta Blopsista ja MW2. Juutuubi videoita katellut ja foorumeita selaillut. Näyttääpi pahasti siltä, että pelkästään huonompaan suuntaan menty. Kartat pienempiä ( miten voi olla edes mahdollista? :D), ja grafiikat huonompia mitä edeltäjässä. Rekyyliä ole nimeksikään aseissa, ja äänet samaa huttua mitä ennenkin. Autoaimi ei enää näköjään ihan niin pahasti liimaa mitä MW2. Pitänee äänestää lompakolla, jospa ne joskus saisivat uusittua tuota kohta 10v vanhaa pelimoottoria. Kauas on kyllä tultu COD:UO ja MW1 gloorian päivistä :(

Ja asiasta kukkaruukkuun.. Mitä ihmettä porukka mehustelee jollain Quick scope " taidoilla"? Eihän siinä tartte kun painaa vihun suuntaan tähtäysnappia ja heti perään ampumisnappia ja commondere hoitaa muun.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Taitaapi tulla ensimmäinen(!) COD mikä jää allekirjoittaneelta kaupan hyllylle. Peliä tuntuvat kehuvan ainostaan ne, kellä on kokemusta Blopsista ja MW2. Juutuubi videoita katellut ja foorumeita selaillut. Näyttääpi pahasti siltä, että pelkästään huonompaan suuntaan menty. Kartat pienempiä ( miten voi olla edes mahdollista? :D), ja grafiikat huonompia mitä edeltäjässä. Rekyyliä ole nimeksikään aseissa, ja äänet samaa huttua mitä ennenkin. Autoaimi ei enää näköjään ihan niin pahasti liimaa mitä MW2.

Vautsi, ja tämä kaikki vain pelivideoita katsomalla ja muiden nillitystä kuuntelemalla. Pitäskö käydä vaikka jollain kaverilla testaamassa ennen giljotiinia?
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

peli on loistava tätä tulee varmasti hakattua jonnkkuuun aikaan toka prestige alkaa tänään änvee onks ehtoosi SD:TÄ?
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mä oon pelannu BF:t, Codit sun muut aiemmin ja mun mielipide tästä pelistä on että en kadu hetkeäkään niin kampanjan kuin monipelinkään puolesta. Tässä on tehty juuri niitä korjauksia kuin on tarvittukin. No hieman harmitti joidenkin aseiden soundit, mutta sekin on pieni juttu kokonaisuudessa. Mielenkiintoinen ilmiö muuten, että jyrkimmin tätä dissaavat ovat olleet suurimmissa tärinöissä bäfästä, tiedä sitten voisko sillä perusteella kyseenalaistaa kommentteja mutta jännä ilmiö kuitenkin.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Vautsi, ja tämä kaikki vain pelivideoita katsomalla ja muiden nillitystä kuuntelemalla. Pitäskö käydä vaikka jollain kaverilla testaamassa ennen giljotiinia?

Kyllä juurikin näin. Jos peli näyttää ja kuulostaa samalta kuin edeltäjä, se luultavasti myös tuntuukin siltä ( En siis pitänyt MW2/Blops). Kartoista tulee tunne "eikö tämä oo jo jossain CODissa kertaalleen ollut". Pitänee kyllä jossain käydä testaamassa ennen lopullista päätöstä.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Uus Codi tulilla ja meikä innoissaan. Vaikka innostus on laantunu vuosien varrella, löysin itseni taas 10 ltä Gigantissa tätä ostamassa.

Peli on kokonaisuudessaan maistunu hyvältä. Killstrekki hässäkät toimii ja muutamia hauskoja uusia juttujaki on keksitty. Mapeista sen verran että vauhtia tuntuu tosiaan taas oleman ripaus lisää, muutama rauhallisempi kenttä olisi tarvittu. Ite cod4 sta ja mw2 sta pelattuani silti nostan 2 sen mapit ykköseksi, mukavasti mielikuvitusta.

Aseissa aika paljon tuttuja romppeita, voi olla ettei enää löydy enempää arsenaalia mitä pistää mutta olisi kiva joka codeissa eri aseilla näppäillä. Sniputuksesta itse näissä peleissä eniten tykkään ja hyvä että sitä on viety takaspäin BO sta. Quickscopetuksesta en sen kummemmin sano, havainnut sen loppupeleissä aika hyödyttömäksi.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kyllä mää fintecci olen pelannu ohan kaikkia codeja paitsi shit opsia.Hyvin osaat kyllä argumenttisi keksiä.

Mode puoli voisi pikku hiljaa puuttua aivan turhaan spämmäykseen...Ja jos ei kerkeä, niin ei kannata niitä harvojakaan viestejä alkaa deletoimaan.

E:On muuten jäänä kun uudistuksista vingutaan niin johan bf bc2ssa oli dynaaminen pelimaailma joka tuhoitui.Eli eikös sitten bf3ssa ole uutta hävittäjät ja mapit...öhhehihah
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Huh huh... Olipa ensimmäistä kertaa uusi CODi pettymys :( Kaikkia aikaisempia CODeja hakattu innolla ja paljon, mutta nyt alkaa se sama puuro todella tökkiä vastaan.
Suoraan sanottunahan tämä on pelkkä iso DLC, ISOlla hinnalla :rolleyes:
Jos siellä nyt on pari uutta perkkiä ja killstriikkiä ja uudet mapit niin ei se silti tee pelistä enää tuoretta.
Ei vaan voi mitään, tällä moottorilla ja pelimekaniikalla tämä COD sarja on vain nyt nähty ja koettu jo.
Uudet mapit on liian pieniä ja ahtaita. Kaukana on MW1:en oikeasti hyvät ja mielenkiintoiset mapit. Vauhtia alkaa olla pelissä "hieman" liikaa. On tosiaan väännetty se AD-HD nappi kaakkoon asti, ja siitäkin vielä vähän pidemmälle, lähes sinne kaaoksen puolelle. Tämä siis noissa respamuodoissa tietenkin.
Kuten joku Infinity Wardin kavereista totesikin: "Meidän pelissä sun ei tarvi juosta ensin viittä minuuttia, että pääset toimintaan mukaan, kuten siinä toisessa sotapelissä". No joo tuo pitää kyllä paikkansa, kun synnyt, niin parempi painaa heti se liipaisin pohjaan, koska voit olla aivan varma, että siinä edessä on jo valmiiksi vihu sua spreijaamassa.
Enkä edes mene nyt niihin killstriikkeihin mitkä siellä kentällä koko ajan pyörii, niin maassa kuin taivaalla.
Tämäkin meni melkein juuri niin kuin Bowling sanoikin, että: "Tämä uusi peli on enemmänkin sellainen Gun-vs-Gun -tyylinen". Juu onpa tosiaan juuri sellainen...

Nämä on todellakin vain MINUN mielipiteeni, enkä ole BF-tissiposki-fanboi, täällä haastamassa riitaa kenenkään kanssa, tai mollaamassa CODia :)

Terv: Entinen COD fani ;)
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Omat kokemukset ensimmäisen lyhyen yksinpelirupeaman jäljiltä.

Plussa:
- ohjaus (tikut ja napit) kutakuinkin samat kuin MAG:ssä, ei tarvitse opetella niitä uusiksi
- äänimaailma suht ok
- tähtääminen helpompaa kuin MAG:ssä. Lienee aim-assistin ansiota, jota MAG:ssä ei ole ollenkaan.

Miinusta:
- yksinpelin tarina alkaa kummallisesti "keskeltä" ilman mitään pohjustusta ja taustoitusta. Mene ja tuhoa tuo linkkitorni! Ok, pomo. Mutta mikäs sota tämä olikaan ja miksi Neukut on Isossa Omenassa?

Moderaattorin tiedonanto: Pelin kehumiset ja haukkumiset on syytä perustua omiin kokemuksiin. Tämä(kään) ketju ei ole tarkoitettu BF3/MW3 sodalle, vaan tästä pelistä keskustelemiseksi. Sotapelin paremmuudesta väittelyllä on oma ketjunsa Konsolisota-osiossa.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Miinusta:
- yksinpelin tarina alkaa kummallisesti "keskeltä" ilman mitään pohjustusta ja taustoitusta. Mene ja tuhoa tuo linkkitorni! Ok, pomo. Mutta mikäs sota tämä olikaan ja miksi Neukut on Isossa Omenassa?

Jos satuit huomaamaan, niin kun valitse kampanja moodin, niin siinä lukee karkeasti käännettynä "jatka tarinaa siitä mihin MW2 jäi". Toki jos ei ole MW2:sta pelannut ja ei tiedä sen tarinaa, niin voi olla vähän hakusessa tuo alku.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jos satuit huomaamaan, niin kun valitse kampanja moodin, niin siinä lukee karkeasti käännettynä "jatka tarinaa siitä mihin MW2 jäi".

Huomasin kyllä, mutta MW2:sta en ole pelannut, joten moinen tieto ei auta. Joku johdanto olisi ollut järkevää laittaa mukaan, sillä ihan jokainen ei ole jokaista CoD-inkarnaatiota kahlannut läpi.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Hyvä peli vaikka ihan perus mw2 osa 2. mutta kyllä oon nii pettyny tohon eliteen.. miten siellä on voitu valmistautuu noin huonosti...taitaa olla vieläki kaatunu tai tjn ?
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ite tykkään kyllä sekä moninpelistä että kampanjasta, mutta pari ongelmaa tullu mihin toivosin löytäväni ratkasun:

1. Ei meinaa millään päästä tuonne moninpeliin sisälle, tulee teksi "Connecting to server.." ja on siinä pari minuuttia ja sitten tulee Erroria. Eilen teki muutaman kerran tuota ja sitten pääsin kumminkin läpi jossain vaiheessa. Voikko olla että serverit on vaan nyt ylikuormitettu ja johtuu siitä vai onko mun päässä vika?

2. Yksinpelissä peli tökkäilee välillä, aivan kun pitäisi jotain lataustaukoja. Meinaa alkaa ärsyttämään. Onko tämä nyt ominaisuus vai vika?

Jos joku näihin osais vastailla niin olis hienoa, ei google tahtonut auttaa...:cool:
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tuossa aikaisemmin sanottiin sitä että pro perkit ovat vielä aika helppoja, onko näin? Ja sitten samaan viestiin kysyn tuosts grenade launcherista, että onko se yhtä tehokas kuin mw2:ssa
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tuossa aikaisemmin sanottiin sitä että pro perkit ovat vielä aika helppoja, onko näin? Ja sitten samaan viestiin kysyn tuosts grenade launcherista, että onko se yhtä tehokas kuin mw2:ssa

Tuubi on onneksi vain iso vitsi mw3 ssa :) Sillä tappaa vain jos osut täydellisesti vihun jalkojen juureen, hitmarkkia muualta =)
Huomasin itse että matsejen alussa ei ole mitään tuubi ajoitusta, eli voi heti spämmiä tuubeja taivaalle.

Itse tykkään tuosta että, saa yhden "tappopisteen" kun capturee lipun, aikaisemmissa cod eissa kaikki meni vain tappojen perässä, joka domination pelissä on juostu kesken matsinkin lipuille joka on aika hienoa.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jeps, eli kyllähän tämä jää ensimmäisenä uuden sukupolven CoDina hyllyyn. Oli se Black ops semmosta shaibaa että huhhuh.

Mitä nyt olen kavereiden kommentteja, pelivideoita ja muita turhuuksia katellu/kuunnellu, niin tämä tuntuu ennemminkin patchilta MW2 peliin hirveän kokosella hintalapulla. Mitään hienoa ja uutta ei näemmä vieläkään ole keksitty, sillä esim killstreakin ovat entuudestaan tuttuja, tai niitä on muokattu ( Hyper uutuus, helikopteri, joka puottaa paketin, myös ampuu! Pakko-ostos! ) Samoin aseissa, suurin osa on MW2 nähty ja koettu ja näyttävät lähes identtisiltä, UMP-konepistoolilla räiskitään ilman rekyyliä ja sniput ampuvat luotisuoraan.

Uudet pelimuodot ei näyttäneet yhtään lupaavilta, Spec opsia ehkä hakkaisi jonkun verran, muttei kuitenkaan koko rahan edestä.

Ja mikähän peuran jalkojen takaliitoksesta kaivettu pelimoottori tässä on? Se sama. Kyllä. Jopa Deer Hunter sarja uudistuu enemmän.

Ja ne kuuluisat äänet on varmaan Star Trekistä pöllitty. Minun aivastuskin kuulostaa enemmän rynnäkkökivääriltä kuin se kauhea äänikirjo...

Mutta eiköhän noista vioista ( lisää bugit glitchit ja vinkuvat pikkulapset ) voi syyttää lyhyttä valmistusaikaa. Kovat pojathan pistävät pelin kasaan vuodessa parissa.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Itellä harmittaa se että aletaan haastaan riitaa siitä että kumpi on parempi BF3 vai MW3 heti kun edes samassa ketjussa nuo mainitaan yhtä aikaa. Ite tykkään molemmista pelisarjoista. Ja vaikka pelit taisteleekin samasta ostokarjasta niin ovat silti hyvin erillaisia, kummassakin on oma painotuksensa, BFt painottaa hiukan "realistisempaan" sodankäyntiin, kun taas CODit on enemmänki Michael Bay/Tom Clancy toiminta täbötykitystä ja erikoisjoukkomeininkiä (toki ei millään tavalla taktista enemmänkin hektistä). Kumpikaan ei ihan hirveitä edistymisen askelia oo ottanu, mutta mie oon myös sitä mieltä että CODit vähemmän.

Jo aiemmassa viestissä kirjottelin siitä kuinka tuntuu että fiilis puuttuu MW3sta, nyt jonku verran koitin sitä miettiä että mikä sen tekis. Voi olla että te kaikki pietättä näitä juttuja vaan pinnallisena höpinänä, mutta tältä minusta tuntuu. Eli yhtä asiaa mietin tuossa, pelin valikot sun muut on todella harmaita ja tunnelmattomia ja kliinisiä. Näin on myös kentät, jotenki tuntuu että vaikka ollaankin useasti ulkona ja aurinko paistaa niin on harmaata ja tylsää. Ite en yleensä ole ole peleissä ikinä ollu grafiikkojen perään (puhutaanko niistä enään tuolla nimellä) mutta jotenki nämä ulkoset seikat nyt syö pelistä fiilistä. Enkä tosin nyt puhu pikselimääristä tai tekstuurien tasosta vaan pelin tunnelmasta, eipä tuolla minun 37" töllöllä oo väliä onko kuvassa +-3 pikseliä johonki muuhun verraten. Täytyy vielä grafiikka asiasta sen verran sanoa että nykyään AAA pelit on niin hyvännäkösiä että ite harvemmin eroja näkee, ainakaan silleen että joku ois toista huonompi (ainakaan sen takia).

Ite oon CODeja pelannu vasta MW1stä asti ja siitä asti oon kyllä kaikistä tykänny ja vähän fanittanukki. Battlefieldiä olen pelannu oikeastaan vasta Bad companystä asti ja minusta Battlefield on ollu aina alta vastaajana, eikä oo onnistunu niin vahvasti tänä aikana kun CODi. Jotenki oon monesti aina altavastaajan puolella ja Bad Company 2n kohdalla toivoin kovasti että se ois parempi kun MW2 ja ei se sitten kuitenkaan ollut ainakaan minun mielestä. Ja vaikka jonku verran BC2sta tulikin pelattua kyllä MW2 ja myöhemmin Black ops vei voiton reilusti varsinkin peliajallisesti. Nyt kun BF3 ja MW3 oli tulossa sanoinki kavereille että "toivon että se BF3 nyt onnistuis ja nousis CODien yläpuolelle, mutta tiiän jo valmiiksi että niinhän siinä käy että MW3 se sielä levyasemassa tulee pyöriin". Mutta vaikkakin seuraavan kerran ku dual shockin otan käteen koneessa pyöriikin MW3, niin minusta tuntuu että olin väärässä sanomisissani tuolloin. Taistelu paikasta pleikkarissani on kyllä huomattavasti kovempi ku olin ajatellukkaan.

Haluaisin vähän vertailla pelejä tässä mutta en siihen ala koska vaikka Konsolifinin foorumilla on yleisesti ottaen viksua väkeä niin omat trollinsa täältäkin löytyy ja kaikki ei välttämättä ymmärtäis että nämä on vain minun mielipiteitä. Enkä halua ottaa osaa semmoseen sotaan.

Kuitenkin tähän mennessä kokemuksia MW3sta:

Pros
+Teknisesti toimiva (julkasuaikaan varsinkin kova juttu)
+Tuttua CODia
+Spec ops
+Split screen
+Kokoajan koukuttavia unlockeja
+Toimiva HC
+Yksityiskohtaiset kentät
+Paljon kenttiä
...ja varmaan jotain muutaki mikä ei nyt mieleen tule

Cons
-Fiiliksen puute ja yleinen kliinisyys
-Tuttua CODia
(enkä tarkota että tarvisi muuttaa koko konseptia mutta ei voi olla saamatta tunnetta että on menty sieltä missä aita on matalin tai ainakin turvallisin ylittää)
-Aseet tuntuu todella geneerisiltä (toki en oo läheskään kaikkia saanu auki tai kokeillu mutta aseissa joita oon kokeillu ei tunnu voima eikä erot)
-Liian pienet kentät
-Kentät toisiaan muistuttavia
-24/7 killstreak pommitus
-Liikaa trolleja pelissä (jos vähänkään onnistuu pelissä niin tulee FUta tai muuta kaakelssonia, eikän tää tieten pelin vika oo mutta tuntuu nuita pelaajia houkuttelevan aika paljon)
-mikit ei toimi kunnolla, rätinää ja outoja ääniä ja katkoo
-s&d:ssä vain 50 pojoa per tappo, kun Black opsissa sai 500 (kuitenkin näin aluksi haluaisi saada kamaa auki niin vähän nuita s&d haluja vähentää vaikka muuten aivan paras muoto)Ilmeisesti saakin edelleen 500p ja väärin näkyi mulla pelatessa, täytyypäs jatkaa empiirisiä tutkimuksia
...varmaan myös täällä asioita joita ei tule mieleen

Heitin tuolla ostohypetyksen puolella vitsin tuosta yksin pelistä kun muistaakseni rattipaa kyseli yksinpelistä eilen tietoja lähinnä pituutta, sanoin että pitäishän jonku jo tähän aikaan tietää viitaten että tuskin hirveän pitkä on hymiöillä ja kaikilla niin heti olin bäfäpetteri. Että luultavasti tämän sepustuksen jälkeen vastako. =D

Muistakaa hyvät naiset ja herrat että tässä viestissä esitetyt mielipideet ovat kirjoittajan omia, eivätkä virallisia tietoja pelistä. On jopa toivottavaa että mielipiteeseen vastataan omilla mielipiteilla. Ite koitin olla tekstissä niin rakentava ja perusteleva ku pystyin niin minusta samaa linjaa vois jatkaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom