Call of Duty: Vanguard

FleeingNevada

Toimitus
Monen muunkin olis hyvä muistaa että avoin beta ei ole yhtä kuin valmis peli...

Nykypäivänä, varsinkin näin isojen yritysten ollessa kyseessä, niin yleensä on. CoD ei tästä tule muuttumaan ennen julkaisua miltein ollenkaan. Nyt testataan miten serverit jaksavat ja ehkä pientä tasapainotusta, mutta teknisellä tasolla pysytään lähestulkoon samassa tuotteessa.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Tulipa tätäkin testattua ja jäi aika kaksijakoiset fiilikset.

Ensimminen kerta kun pääsi COD:ia pelaamaan 120 fps ja onhan se uskomattoman sulavaa herkkua, kontrollit on sulavat ja Dualsense liipaisimet antavat pelaajalle kivaa palautetta. Pelissä on myös tuhoton määrä säätö mahdollisuuksia asetuksissa ja sen saa varmasti jokainen mieleisekseen.

Perus modit TDM, Kill Confirmed maistuivat siinä kartassa missä siellä katoilla ja taloissa mennään, oikeen mukavaa mäiskettä ja ampuminen tuntui yllättävän hyvältä COD peliksi. Pieni FOV häiritsi aluksi mutta kyllä siihenkin tottuu. Sitten tuli kokeiltua sitä uutta modia missä sitä aluetta pitää liikuttaa sen sisällä pysymällä, en tiedä oliko se myrskyinen kartta vain niin paska vai mikä mutta ei tuntunut ollenkaan hyvältä.

Suurin miinus kuitenkin pelissä on sama kuin edellisissä parissa pelissä, eli joka rundille haetaan uusi pelaajaporukka, tämä tarkoittaa sitä että vaikka sinulla on huisin hauskaa yhdelle rundilla voi seuraava kierros olla tuskaista tervassa matelemista. Myös äänipuoli tuntui olevan todella heikko ja tuntui ettei edes kaikkia ääniä kuulunut välillä.

Perusvarma COD joka varmasti niille maistuu jotka tätä vielä jaksavat mutta itse suuntaan katseeni muualle, kampanjan takia voi joskus 30€ ostaa jos saa paljon kehuja.
 

Mossy

Active Member
Olipa surkea kokemus kun tunnin pelailin betaa. Serverit lagailivat ja kerran koko roskakin kaatui. Äänistä on paljon annettu palautetta ja olen täysin samaa mieltä: äänimaailma on umpisurkea. Vastustajia oli myös hyvin hankala nähdä ampuessa, sillä tuntui että savua ja liekkiä tuli jokaisesta aseen reiästä. Tätäkin monet ovat kritisoineet. Muutenkin välillä tuntui, että tulta ja tappuraa oli joka puolella niin paljon, että vihollisia tai mitään muutakaan oli mahdotonta nähdä. CoDeja jo pitkään riivannut spawnien järjetön vaihtuminen vaivaa myös tätä peliä ja ainakin tunnin otannan perusteella tuntui, että tässä pelissä tämä ongelma on vain pahentunut. Kentät sitä hotelli kentää lukuunottamatta vaikuttivat aika mitäänsanomattomilta. Killstreakit olivat tylsiä ja samoja mitä jo vuosia on kierrätetty. Koirat.. really? Myös levelien saaminen niin hahmolle kuin aseisiin tuntui todella hitaalta? Tunnin aikana sain vain 5 leveliä.. Jos ensimmäiset 5 leveliä on näin hitaita niin kauanko ne loppupäässä kestää? Aseet vasta hitaasti kehittyivätkin.. No ehkä se kannustaa pelaajia ostamaan tupla-exp tokeneja. :cool: Mielestäni Cold Wariin verrattuna tämä on selkeästi askel väärään suuntaan. Ei mitään uutta ja jotenkin tämä onnistui tuntumaan jopa ”vanhemmalta” kuin sitä edeltäneet CoDit :D.

Totta puhuen eipä juuri kiinnostanut tämä julkaisu, mutta ajattelin betaa testata jospa mieli muuttuisi. Päinvastoin nyt olen entistä varmempi, että en tule tähän koskemaan pitkällä tikullakaan.
 

Sebbe

Member
Omasta mielestäni tää beta on ihan hyvä jopa, peli ennakkotilattu jo aikoja sitten ihan sen takia että saa warzoneen päivitettyä aseet. :D Onhan tossa betassa toki ongelmia, aurinko häikäisee niin että ei näe mitään, ja jotkut talot välkkyy kun niitten sisällä on mutta muuten ihan ok mun mielestä. En oikein ymmärrä tota että aseisiin tulis hitaasti XP:tä, tai ei ainakaan itsellä tuu. :D
 

Zod

Active Member
Ei kyllä vakuuttanut beta. En tykkää mapeista, en myöskään tykkää hajoavista seinistä enkä pidä siitä, että tässä on avattavia ovia ja ikkunoita. Näin TDM pelaajana jäi myöskin ihmetyttämään 6vs6 only TDM:n puuttuminen. Tuo 6vs6 oli ainoa jotenkin siedettävä pelimuoto tässä, mutta sitten seuraavaan peliin saattaakin heittää 12vs12 ja se ei ole todellakaan hyvä juttu. Kyllä se 6vs6 on ainoa oikea muoto pelata TDM:ää Codissa. Betan jälkeen vaihdoin takaisin Cold Wariin ja kyllä se vaan on miljoona kertaa parempi kuin mitä tämä Sledgen tekele.

Edit: On siellä pelkkä 6vs6 TDM, pitää valita se Tactical niistä vaihtoehdoista.
 
Viimeksi muokattu:

raimo

Member
Kyllähän tästä paistaa läpi, että peli on (bugeineen kaikkineen) lähes sama kuin aiempikin. (MW)

Valikot näyttävät lähes täysin samalta ja samat bugit tosiaan tässä kuin aiemmassakin pelissä oli alussa. Vaikka lähes kaikki CODit olen kolunnut läpi, tämä jää kyllä kauppaan.

Pelintekijöiden tulisi istua alas ja uudistaa koko paketti. Julkaisuväli voisi olla sama kuin Battlefieldillä.
 

lake79

Well-Known Member
Ei jatkoon. Oli pari päivää hauskaa, mutta tänään jo täysin puuroa. Päälle sitten vielä lagiset pelit ja fiilis että pelaan 4v vanhaa peliä.

Kauppaan jää.
 

anaconda

Member
Ei oikein vakuuttanut. Ainoastaan jos tähän tulee huhuttu Warzone Pacific eli uusi Warzone kartta niin menee ostoon.
 

janneus

Well-Known Member
Aika pelikelvottomassa tilassa ainakin boxilla. Äänet rikki: puuttuu kokonaan, tai kuuluu siltä että tapahtuu jossain toisella puolella kenttää, samalla kun vastutaja sohii selkään puukolla. Kaikki tärkeät kuulutukset kuten onko POMMI PLÄNITTY puuttuu kokonaan, tai sitten hudi valehtelee ja lukee isolla "defuse" vaikka pommi ei ole kiinni. Tuli vanhoja tuttuja suomalaisia vastaan ja kysyivät että mitä tykkään, niin vastatessani tekstiruutu jäi jumiin enkä pystynyt sitä poistamaan / kirjoittamaan / liikkumaan loppupelin aikana. Voi persikkapuu. Sledgehammer on vähän petrannut näkymättömien seinien suhteen, mutta kyllä niitä silti löytyy. Jokaisessa pelaamassani pelissä fps droppaili paikoin aika pahastikin ja usein tekstuurit hävisivät tietyistä paikoista kokonaan. Ympäristöjen tuhoutuminen ideana ihan hyvä, mutta oli vähän tyhmää että ampumalla on vaikea rikkoa seinää kunnolla ja sitten siitä voi vaan juosta läpi. Paljon kaikkee krääsää tuntui tulituksen voimasta myös pöllyävän ilmassa aika tiuhaan tahtiin. Visuaalisesti ihan kiva, mutta pelaamisen kannalta hankaloittaa tilanteen hahmottamista. Time to kill omaan makuun vähän turhan nopea, tuntuu melkeen HC:lta.

Tosi vaikeaa ottaa kantaa kuinka hyvä peli oikeasti kyseessä, kun tekninen anti tällä hetkellä niin huonossa jamassa ettei pelaaminen ole hauskaa.
 

Gimble

Well-Known Member
Ympäristöjen tuhoutuminen ideana ihan hyvä, mutta oli vähän tyhmää että ampumalla on vaikea rikkoa seinää kunnolla ja sitten siitä voi vaan juosta läpi.

What? :D Mikä homma? Kuulostaa erittäinkin typerältä. Joo kyllähän tämä kuulostaa aika perhanan huonolta. Ehkä ei pelkästään huono asia, saa muutkin pelit vähän paremnin tilaa markkinoilla ja voi tapahtua jopa kehitystä. Nämä CODit kun nyt periaatteessa ovat olleet samaa tavaraa vähän eri kääreissä jo pitkälle yli 10 vuotta. Tarvittaisiin ehkä vähän uutta pakettiin, mutta en tarkoita tuota seinää enkä sitä että voi ampua sokkona nurkan taakse. Warzone nyt on tietty kova uusi juttu, jota semisti osaan arvostaa ja jota tullut enempi pelailtuakin...mutta se nyt ei suoranaisesti tähän liity. WW2 yritettiin uudistaa WAR pelimuodolla ja se toimi omalle kohdalle todella hyvin...noh, pitihän sekin sitten dropata.
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
WW2 yritettiin uudistaa WAR pelimuodolla ja se toimi omalle kohdalle todella hyvin...noh, pitihän sekin sitten dropata.
Tämä oli parasta Codia pitkään aikaa, mutta tottakai seuraavan vuoden versiossa pelimuotoa ei enää ollut. Omat Codin pelailut ovat sen jälkeen vähentyneet selkeästi.

Tämä Vanguard saa jäädä ainakin julkaisussa kauppaan. Siellä on Hell Let Loose, Battlefield ja Halo Infinite, jotka vaan ajaa ohi niin että heilahtaa. Ne tarjoavat kaikki jotain muuta kuin tätä samaa väsynyttä Codia. Yksinpelin takia voi sitten joskus myöhemmin ostaa.
 

veltsu73

Active Member
10 levelille ravasin tätä eilen..njoo..hulinaa on ja pärskettä lentää..
Voin uskoa että niin lentää oikeassakin sodassa..aurinko häikäisee ..
Rynkyllä ei avotähtäimellä osu 300 metriin..no lauta seinistä ei oikeallakaan aseella lennä lauta ammuttaessa..siihen tulee reikä..ukko menee vauhdilla läpi!
No voi vittu.nii se menee oikeassakin elämässä!
Tökkiihän tämä teknisesti..mut toiveissa olisi et julkasussa olisi jo paranneltu.
Ainaki nuita ääniä..ja toivottavasti ei mitään pinkkejä verkkatakki ukkoja näkisi tässä pelissä..tai darthwader maskeja..
Eli ihan positiivinen alku ainakin minulle..(ei siellä turhaan ole esim rynkkyyn sitä aurinko suoja tähtäintä.)
 

janneus

Well-Known Member
10 levelille ravasin tätä eilen..njoo..hulinaa on ja pärskettä lentää..
Voin uskoa että niin lentää oikeassakin sodassa..aurinko häikäisee ..
Rynkyllä ei avotähtäimellä osu 300 metriin..no lauta seinistä ei oikeallakaan aseella lennä lauta ammuttaessa..siihen tulee reikä..ukko menee vauhdilla läpi!
No voi vittu.nii se menee oikeassakin elämässä!
Tökkiihän tämä teknisesti..mut toiveissa olisi et julkasussa olisi jo paranneltu.
Ainaki nuita ääniä..ja toivottavasti ei mitään pinkkejä verkkatakki ukkoja näkisi tässä pelissä..tai darthwader maskeja..
Eli ihan positiivinen alku ainakin minulle..(ei siellä turhaan ole esim rynkkyyn sitä aurinko suoja tähtäintä.)

Vähän erikoista hehkuttaa jotain x ominaisuuksia hyviksi sen takia että ne ovat niin realistisia, pelissä joka noin niinku muuten on kyllä äärimmäisen kaukana realismista :rolleyes: Onko realismi itsessään siis joku hyve mitä kuuluu tavoitella codissa? Ja oli noiden lautaseinien läpi pinkomisen realistisuudesta mitä mieltä hyvänsä, niin pelimekaniikkana se ei mielestäni ollut kauhean hyvä.
 

veltsu73

Active Member
Vähän erikoista hehkuttaa jotain x ominaisuuksia hyviksi sen takia että ne ovat niin realistisia, pelissä joka noin niinku muuten on kyllä äärimmäisen kaukana realismista :rolleyes: Onko realismi itsessään siis joku hyve mitä kuuluu tavoitella codissa? Ja oli noiden lautaseinien läpi pinkomisen realistisuudesta mitä mieltä hyvänsä, niin pelimekaniikkana se ei mielestäni ollut kauhean hyvä.
Eihä siinä realismissa haittaakaan ole..oman näkemykseni toin esiin josta tykkäsin.
Taitaa vaan olla niin, että mikään ei riitä ..nurinaa riittää aina.siksihän täällä kirjotellaan.
Virtuaali sotia pelannu..taitaa olla viisain pysyä "kypärä päässä"
Mutta. ei tästä enempää.
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Ääriään myötä täynnä olevat SSD levyt kiittävät. Olisiko uusi Call of Duty lähempänä 100gigaa kuin kahta sataa. :)
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Jos tässä on koko peli niin tällehän ei tarvi ostaa omaa SSD asemaa, toki DLC tuo lisää kokoa sitten.

fji6dwiuq8w71.jpg
 

Kusimuna

New Member
Pelaan Battlefield 1 operation pelimuotoa paljon, ja samaten vuoden 2017 codin war pelimuotoa edelleen. Onko niin että tässä Vanguard pelissä ei nähdä war pelimuotoa tai jotain siihen verrattavaa, jos näin on niin tuskin ostan.
 

Tsuikkeli

Well-Known Member
Pelaan Battlefield 1 operation pelimuotoa paljon, ja samaten vuoden 2017 codin war pelimuotoa edelleen. Onko niin että tässä Vanguard pelissä ei nähdä war pelimuotoa tai jotain siihen verrattavaa, jos näin on niin tuskin ostan.
Ei ole ikävä kyllä.
 
Ylös Bottom