Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Castlevania: Dawn of Sorrow

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Orin

KonsoliFIN Alumni
Pian on se hetki, mitä pohjolan linnavaanijat ovat hartaasti odottaneet vuoden päivät. GBA-Castlevania -linjaa jatkava Castlevania: Dawn Of Sorrow julkaistaan Euroopassa ensi kuun puolessa välissä. Näillä näkymin pelistä on tulossa SoTNin seuraaja ja ehdoton 2D-seikkailun merkkipaalu. Igarashin mukaan peli kestää hieman pidempään kuin GBA:n Castlevaniat, ja erilaisia bonuksia on kuulemma paljon. Listaan tähän asti tietämäni herkut:

- kaksinpeli, jossa kilpaillaan ystävän kanssa tietty alue mahdollisimman nopeasti läpi.
- moodi, jossa pelaaja saa itse asettaa viholliset tahtomilleen paikoille ja pelata nämä alueet sitten läpi.

- Castlevania: Aria of Sorrowista tuttu Soul Trade -toiminto, joka mahdollistaa sielujen vaihdon toisten pelaajien kanssa.

- muutama tai useampi pelattava hahmo ( luultavasti ainakin Julius Soman lisäksi ). HUOM. on mahdollista, että Alucard on tyylikkään cameonsa lisäksi myös pelattava hahmo. Jo tämän pitäisi olla tarpeeksi hyvä syy kaikille ostaa tämä peli ( oh the fanboyism~! <3 ).

- mukana myös luultavasti tuttu Boss Rush -moodi ja avautuvat vaikeammat vaikeusasteet.
- kahden ruudun mahdollistama jatkuva näkymä status-ruutuun, kuten myös mahdollisuus lennosta katsoa vihollisten heikkoudet.

- anime-aloitusvideo ja loistava soundtrack ( Michiru Yamane on parin biisin säveltämisen lisäksi toiminut soundtrackin tarkkailijana, joten laadukasta musiikkia odotettavissa! ).

No joo, ei mitään uutta tietoa, mutta hartaana fanina koin velvollisuudekseni aloittaa tämä ketju ja listata muutama seikka. Tätä peliä jos mitä on tullut odotettua kuin täysikuuta, joten näin julkaisun alla kärsivällisyys laitetaan toden teolla testin alle.

Keskustelkaa~

Edit.

Famitsu on kerennyt jo kyseisen pelin arvioida ja pisteet kertovat enemmän kuin tuhat sanaa: 9, 8, 8, 8 = 8.25. Ei todellakaan huonot pisteet, varsinkaan kun kyseessä on virallisesti pelaajien raamatuksi tituleerattu lehti. Over and out.
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

Itseäni DoS ei kauheasti jaksa innostaa, sillä kyseessä on pelimekaniikaltaan jo neljäs "SotNin seuraaja". Joka tapauksessa hienoja uusia innovaatioita tuntuu tässäkin pelissä olevan, ja jonkinlainen juonikin löytyy, kun peli jatkuu suoraan siitä mihin eeppinen Aria of Sorrow jäi.

Olen kuunnellut pelin musiikkikappaleita, ja aika keskinkertainen maku niistä on jäänyt. Heti ensimmäisen pelialueen kentän teema kuulostaa jotenkin väkinäiseltä, eikä mahtipontisuus pelasta tätä eikä eräitä myöhemmistäkään melodioista. Fiilis on kuitenkin tutun castlevaniamainen näitä kuunnellessa.

Enempää on peliä testaamattomana paha kommentoida. Yksi syksyn laadukkaimmista NDS-nimikkeistä on kuitenkin varmasti kyseessä.
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

Tuo on kyllä pakko ostaa. Harmi, että GBA-Castlevaniat ovat jääneet väliin (eikä niitä saa enää ostettuakaan mistään), mutta SoTN:ia olen pelannut ja on kyllä erinomainen peli.

Monesko päivä tuo ilmestyy Euroopassa?
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

Orin sanoi:
Famitsu on kerennyt jo kyseisen pelin arvioida ja pisteet kertovat enemmän kuin tuhat sanaa: 9, 8, 8, 8 = 8.25. Ei todellakaan huonot pisteet, varsinkaan kun kyseessä on virallisesti pelaajien raamatuksi tituleerattu lehti. Over and out.

Kesti hetki ennen ku tajusin nuo pisteet, ei famitsun pisteitä saa tuohon muotoon laittaa ;)
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

Ehkä tunnetuin ja laadukkain CV-saitti Castlevania Dungeon on julkaissut arvion Dawn of Sorrowista. Kaikin puolin kuulostaa hyvältä, joskin pelin musiikin kritisointi lähes joka foorumilla on hieman huolestuttavaa. Toivottavasti sävellykset eivät petä, sillä musiikit ovat aina olleet eräs CV:n voimakkaimmista anneista. 29.9, doh~oh... :( /MULLEHETIKAIKKINYT
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

Pitkästä aikaa peli jonka taidan hommata heti julkaisussa, Fire Emblem oli edellinen niin sanottu pakkohankinta.

GBA:n pelit on kahlattu ja paljon odotuksia on myös tätä kohtaan.
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

Prkl, ilmestynyt Ruotsissa viime perjantaina, me joudumme odottamaan vielä tämän viikon :-( Tulisi jo, Another Code on pelattu puhki!
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

soralapio sanoi:
Prkl, ilmestynyt Ruotsissa viime perjantaina, me joudumme odottamaan vielä tämän viikon :-( Tulisi jo, Another Code on pelattu puhki!
Kyllä pelin pitäisi täältä löytyä jo hyvin varustetuista pelikaupoista. Allekirjoittanut sai ko. pelin tänään. Ei voi muuta kuin kehua tätä. Grafiikat, musiikit, pelattavuus jne. täyttä rautaa! :cool:
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

Huxley sanoi:
Kyllä pelin pitäisi täältä löytyä jo hyvin varustetuista pelikaupoista. Allekirjoittanut sai ko. pelin tänään. Ei voi muuta kuin kehua tätä. Grafiikat, musiikit, pelattavuus jne. täyttä rautaa! :cool:
Sait siis sen jo suomen pelikaupasta? menen varmaan ostamaan tänään kaupasta jos se on siellä:P mutta en ole varma ostosta kun advance wars ds ää olen odottanut enemmän ja ilmestyy perjantaina.
Onko ostamisn arvoinen?
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

Kylläpä menee kummasti nuo julkaisut. Täällä päin ei ole peliä vielä kaupoissa näkynyt, vaan pitäähän se ostaa heti kun se saapuu. Vaikuttaa sen verran hyvältä.
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

Itse onnekkaana sain pelin jo viikko sitten, lievä yllätys, kun peliliikkeessä huomasin tuon pelin. Muistettava päivä, ah. Arvio tulossa lähipäivinä soman Soman seikkailuista!
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

Paljos olette maksaneet kyseisestä pelistä? Myyrmannissa sijaitsevassa Savepointissa maksaa 49,50.. Saako mistään päin Vantaata tai Helsinkiä halvemmalla?
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

Hieman vituttaa kun ei täältä Oulusta löytynyt oikein mistään tätä uusinta Castlevaniaa. Pelimiehessä kyllä "oli", mutta se oli loppuunmyyty. Sitten olin Limingantullin Prismassa ja huomasin Advance Wars Dual Striken hintaan 39,90, joten haistatin paskat koko Castlevanialle (olin jo torstaina kierrellyt kaupat, eikä silloinkaan löytynyt, joten oletin että päivä virallisen julkaisupäivän jälkeen olisi ihan normaalimmissakin kaupoissa, eipä ollut, joten alkoi hieman vituttamaan), ja nyt olen päässyt nauttimaan ensimmäisestä Advance Warsistani. Loistava peli btw. Laitoin kyllä hieman rauhoituttani Castlevaniankin tilaukseen ensin Play.comista, koska ajattelin ettei pelin saamisella ollut enää AW:n takia kiirettä, siellä ilmoitettiin että peli on "out of stock", mutta aluksi se ei haitannut. Nyt vähän aikaa sitten kävin katsomassa CD-WOW:ssa ja sieltä peli löytyi ~27£:lla, ja peliä oli jopa varastossa, joten peruutin Play.comin 30£:n tilauksen.
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

Azu sanoi:
Hieman vituttaa kun ei täältä Oulusta löytynyt oikein mistään tätä uusinta Castlevaniaa. Pelimiehessä kyllä "oli", mutta se oli loppuunmyyty. Sitten olin Limingantullin Prismassa ja huomasin Advance Wars Dual Striken hintaan 39,90, joten haistatin paskat koko Castlevanialle (olin jo torstaina kierrellyt kaupat, eikä silloinkaan löytynyt, joten oletin että päivä virallisen julkaisupäivän jälkeen olisi ihan normaalimmissakin kaupoissa, eipä ollut, joten alkoi hieman vituttamaan), ja nyt olen päässyt nauttimaan ensimmäisestä Advance Warsistani. Loistava peli btw. Laitoin kyllä hieman rauhoituttani Castlevaniankin tilaukseen ensin Play.comista, koska ajattelin ettei pelin saamisella ollut enää AW:n takia kiirettä, siellä ilmoitettiin että peli on "out of stock", mutta aluksi se ei haitannut. Nyt vähän aikaa sitten kävin katsomassa CD-WOW:ssa ja sieltä peli löytyi ~27£:lla, ja peliä oli jopa varastossa, joten peruutin Play.comin 30£:n tilauksen.
Minullekin joskus käynyt juuri tuolla tavalla, ettei peli ole kaupoissa kun pitäisi :mad:
No sait kumminkin toisen todella hyvän pelin ja tuon Castlevanian aion itse ostaa vähän myöhemmin, kun tuli itsekin ostettua aw:ds
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

Sain pelin torstaina ja tänään meni läpi. Aikaa kului vajaa 8h, mutta täydelliseen suoritukseen on vielä matkaa (jäi puolet sieluista keräämättä :mad: ). Täytyy sanoa, että oli varsin mainio, kaikin puolin onnistunut peli. Haastetta oli sopivasti, vaikka olen kuullut palautetta pelin liiallisesta vaikeudesta. Pitää vain potion varastot täynnä niin hyvin pärjää. :) Kyllä tätä voi suositella kaikille action- ja tasoloikkapelien ystäville.
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

En ole nähnyt peliä missään kaupassa, okei Stockmann omine hintoineen ei lasketa. Jos joku näkee jossain keskustan kaupoista tätä niin vasikoikoon asiasta tänne :).
 
Vastaus: Castlevania: Dawn of Sorrow

Tämä on jopa lähetetty tulemaan CD-WOW.comista parisen päivää sitten :eek: loistavaa! Ehkä pääsen jo ensiviikon puolella tätäkin pelailemaan. Kommentoin peliä kunhan olen pelannut sen läpi.
 
Ylös Bottom