Siinä pelissä taisteluliikkeet toimivat kuin häkä. Paljon on nyt sen varassa miten intuitiiviseksi homma saadaan. PSonen ohjaimilla Soul Steal ei ollut maailman helpoin juttu: b,f,b,db,d,df,f+O.
Olen armoton Castlevania-fani. Konami ei saa ryssiä tätä. Miksi muuten käyttää noita Arx Fatalis-tyylisiä piirtelytaikoja ja pomoissa? Miksei pistetä niitä itse peliin käytettäväksi milloin huvittaa? Saisi jo ennestään huikea Aria Of Sorrow-tyyppinen peliohjaus kummasti lisää verta kehiin!
Ei näin. SOTn ei ole "hyvä". Castlevania on käytännössä PSonen paras peli vieläkin, samanlaista kulttia ja addiktiovääntöä en ole nähnyt minkään pelin suhteen, mukaan lukien ne otaku-finalfantasyt sun muut muka-trendikkäät kolmedee-suttugrafiikkapelit. SOTN:issa kaikki oli esteettistä, funktionaalista ja tyylikästä. Peli ei ole vanhentunut PELINÄ päivääkään ja siis näyttää myös loistavalta. Jenkkiversio on yhä suosikkipelilistani kirkkaimmassa kärjessä, kaikilla koneilla, shakki, murtomaajuoksu ja Han Moo Do mukaanlukien.
Neljän napin etupaneeli vaikuttaa hyvältä, mutta sitä sinfonista hi-res-blissiä, mitä SOTN toi telkkariruudulle, ei voida kuin emuloida kannettavalla laitteella. Puhumattakaan musiikeista, jotka kuulostavat siltä kuin sinfoniaorkesteri olisi tungettu telkkarin sisään.
Edelliset kannettavat Castlevaniat (ehkä Harmony poislukien) olivat todella mainioita pelejä kaikin puolin, mutta kyllä SOTN oli ja on aivan eri luokan teos. Ainut tasoloikkaseikkailu joka voidaan kyselemättä laskea taiteeksi, jos minulta kysytään.
Korkein Totuus on lausuttu. Kritisoijat ovat Väärässä.