Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga - Spekulointi

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.

JayAr

New Member
Keskustelu syksyllä alkavasta liigasta jatkuu tässä threadissa.

Keskustelu säännöistä yms. on edelleen auki ja suotavaa.

Lisään tietoja tähän jahka juhannuksen juhlinnalta ehdin. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

monta joukkuetta tähän otetataan mukaan? nimittäin yritän saaha vanhoista CFF jäsenistä uuden klaanin, ja mukaan uusia naamoja myös. ja pelataanko tämä silleen group & knockout vai ihan LIIGANA, kuten futiksessa?:p
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

monta joukkuetta tähän otetataan mukaan? nimittäin yritän saaha vanhoista CFF jäsenistä uuden klaanin, ja mukaan uusia naamoja myös. ja pelataanko tämä silleen group & knockout vai ihan LIIGANA, kuten futiksessa?:p

Eiköhän kaikki halukkaat pääse mukaan ja liiga:han tuossa otsikossakin lukee
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

sääntöjulkaisua odotellessa... promod tai edes lähelle sitä niin joutuu alkaa miettii saako dRunin kasattua jne ;] ...muilla säännöillä saattaapi omalta osalta jäädä pelaamatta, mutta onhan tuohon vielä aikaakin, niin ei voi vielä sanoo varmaks mitään

edit: woot :O vähän tekstiä kadonnu ? tai sit mie näin enneunta enkä edes tajunno olevani unessa ;] voi olla kummin vua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

Voi jumalauta. Yli tunnin mietin ja kirjoitin niitä ekan postauksen sääntöjä. Eikä mitään varmuuskopiota itellä.

Epic fail :mad:
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

^ heh, junnuubhan tais ainaki jollekkin jo varottaa tässä ketjussa että viestit katoaa. mahtaa v*tutta :p
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

Omakin viesti katosi vaikka oli maanantai-iltana kirjoitettu. No idean moni muistaakin, eli jos 3 peliä per 2 viikkoa niin hoituu pelaaminen vaikka jokin viikko olisikin heikolla hapella.

Toivon että Ahma huomioit tämän idean.
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

Omakin viesti katosi vaikka oli maanantai-iltana kirjoitettu. No idean moni muistaakin, eli jos 3 peliä per 2 viikkoa niin hoituu pelaaminen vaikka jokin viikko olisikin heikolla hapella.

Toivon että Ahma huomioit tämän idean.

Hyvä idea mielestäni.
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

Sain siis kopsattua ylös viestit (kiitos junnu), mutta aivan viimeisin jäi pois, koska kfin kaatui juuri lähetyksen jälkeen. Siinä oli kuitenkin vastaus muistaakseni peikkikselle hc vs normi asiassa. No laitan erittäin lyhyesti, että voitko perustella, miksi HC tai half healtit olisi se kilpailullisempi vaihtoehto liigalle (kilpailullisuutta kun kuitenkin pyrimme saamaan), hyvät perustelut kiitos.

Muistutan, että myös half healteilla suurin osa aseista on "one-hit-tappajia". Tässä nyt ei ollut kuin murto-osa mun viestistä, mutta toivottavasti keksitte perusteluja HC miehet, jos perustelut on hyvät ja saatte enemmistön taaksenne niin varmasti healtit vaihtuvat, ei se ole mun tai Ahman mielipiteestä kiinni täysin, yhteisö päättää ja varmasti suurin osa on tällä hetkellä normin kannalla. Muistakaa myös HC miehet, että kleikat on otettu jo mukaan (teitä miellyttääksemme+mahdollisesti vielä kartta pois).

Tässä nämä aiemmat viestit (siis ennen peikkiksen viestiä):

Tämän hetken ajatuksia:
Eli pistetääs nytten omia, tän hetken ajatuksia ylös...

Eli on tullut monia ehdotuksia ja ehkäpä on melko mahdoton jokaista pelaajaa tyydyttää, mutta pyritään kuitenkin antamaan jokaiselle jotakin. Pelimuotona tulee toimimaan S&D, tämä on varma asia. Olisi hienoa, jos tässä vaiheessa porukat olisi taas heräillyt tosissaan venaileen MW2:sta ja ehkäpä takaisin tämän pelin pariin. Mielestäni voitaisiin pitää jälleen 4v4-6v6 sääntö, mutta tällä kertaa kuitenkin pyrittäisiin tuohon 5v5. Joukkueiden rosterikoolla ei rajaa, mutta olisi suositeltavaa, että ison rosterin omaavat pyrkisivät tekemään 2 joukkuetta. Jokerikortit sun muut myös käytössä, kute Ahma jo sepitti aiemmin.

Perkit:
Bomb Squad ja Claymore
Stopping Power
Oma valinta (Dead Silence bannittu)

Lähetään ekasta perkistä. Moni HC jamppa haluaisi varmasti kleikkoja mukaan ja mielestäni se voi olla oivakin taktinen lisä, jos mukana on sitten toisena vaihtoehtona Bomb Squad. Heti kättelyssä syntyy taktinen valinta, Claymore vai Bomb Squad. Jos haluaa pelata varman päälle, valitsee sitten Bomb Squadin koko pelin ajaksi ja näin kleikat on helppo kiertää. Näin varmasti saataisiin moni tyytyväiseksi ja luultavasti kleikkojen käyttö on tässä tapauksessa melko vähäistä, joten ei pitäisi paljoa haitata esim. ProMod miehiä.

Toista perkkiä en kommentoi muuten kuin, että olisi kaikin puolin järkevää ja tasapuolista, että kaikilla olisi lähtökohdallisesti sama kestokyky niin ei tulisi mitään epäselvyyksiä. Kolmanteen perkkiin moni halusi valinnan varaa, kun viimeksi oli se ProMod-liiga, jossa oli vain Deep Impact. Tätä valinnan varaa voidaan mielestäni jakaa, mutta täällä tuntuu olevan myös monia varmasti moni ProMod miehiä, mukaanlukien minä), jotka vihaavat erästä perkkiä, Dead Silenceä. Eli mielestäni olisi myös sopivaa tyydyttää ProMod miehiä jollain tavoin, joten Dead Silence banniin ja faktahan on, että tuo perkki ei paljoa monipuolisuutta peliin tuo.

Servuasetukset suoraan ProModista, koska ne ovat toimineet erinomaisesti ja esimerkiksi plantti ja defuce ajan erolla on mielenkiintoinen merkitys peliin ja näin saadaan niitä monien kaipaamia, taktisia plänttiyrityksiä enemmän ja nopeammin. Servuasetukset on näkyvillä ilmeisesti ekassa viestissä.

Huom. Healttien määrästä ei tule missään nimessä tinkiä ja voin melkein taata, että ne tulevat olemaan normaalit. Kuitenkin mahdollisia lisätyydytyksiä HC-miehille voisi olla esim. Hardcore mode päällä, jolla poistaisimme HUDin ja kartan, mutta silti healtit normina. Toisaalta tätä kuvioo on nähty jo kaksi liigaa peräkkäin, joten tässäkin tapauksessa voisi olla vaihtelun aika.

Aseista:
Eli olisiko sitten kompromissi ratkaisu, että joko no attachment tai silu käytössä, ei muita. Näin karttaa vihaavat tyypit voivat eliminoida itsensä kartalta pois, ja pyrkiä liikkumaan näkymättömämmin.

Asebannit:
LMG, Semi-auto scopet, P90 ja sitten ne ylimääräiset attachmentit pois (sallitut silu tai rautatähtäin).

Lisäbannit:
Stunit bannittu (tästä voidaan tietty tinkiä, mutta onhan nuo taktisesti melko perseestä ja ovat joskus jopa liian suuressa roolissa.

Scopejen määrä rajoitus vaikkapa 2, on todella hirveää jos kaikilla on scope esimerkiksi bogissa.

Loput muodollisuudet kuten Ahma on jo aiemmin sanonut.

Muutamia kyseenalaisia ja mietinnän alla olevia asioita on, kuten Frag FX ja muiden hiiriadapterien banniminen yms. Nämä asiat ovat vain melko vaikeesti seurattavia, koska hiiriä alkaa suomi skenessä olemaan jo melko paljon, toki uskon, että jos tällainen sääntö tehdään, lähes kaikki sitä noudattavat ja kyllä ainakin itse pystyn erottamaan hiiren liikkeen padista, koska on myös omaa kokemusta. Toisaalta tiedän myös sen, että näistä laitteista ei ole hyötyä ainakaan tässä pelissä ja niillä ei ole vaikutusta lopputulokseen (en ole kuitenkaan testannut Frag FX v.2, joka taitaa löytyä monilta "uudemmilta" hiiripelaajilta).

Mutta tämä asia voi kuitenkin merkitä joillekkin paljon ja joitain saattaakin ärsyttää jos palkintoja menee hiirisinteille. Itse voin henkilökohtaisesti vakuuttaa, että Frag FX v.1 ja XFPS adapterista ei ole sen suurenpaa hyötyä missään mielessä, joillain aseilla voi olla hieman helpompi pelata, toisilla taas paljon vaikeampi. XFPS adapteri antaa tietenkin mahdollisuuden näppikselle, jolla on helpompi tehdä joitain liikkeitä, mutta toisaalta se, että nuo laitteet ovat "käännetty" padilta eliminoivat senkin asian ja esimerkiksi prone on mahdollista tehdä aivan yhtä nopeasti padilla, jos vaikkapa vaihtaa näppäin asetuksia ja muutenkin (jos on nopsakka kaveri kuten Junnuub :p)

Vaikeita kysymyksiä...
Vastaus Dead Silence kysymykseen:
Voin nyt yhtenä "ProMod miehenä" selventää vielä, että tämä ei ensinnäkään tule tuomaan sitä vaihtelua siihen pelaamiseen vaan lähes kaikilla on tämä perkki. Toiseksi mielestäni se ei ole pelaaja eikä mikään, jos ei osaa välillä myös liikkua kyykyssä ja sitä rataa, dead silencellä voi juosta jopa päättömästi ilman ääntä (ajattelen tässä yleisesti muita, itse kuulen dead silencen, mutta silti se on perseestä IMO).

Ei se mitenkään erityisesti tule kämppiä vähentämään ja voin myös kertoa, että jos kämpit paljon ProMod servuasetuksilla, tulet häviämään rundin joukkueesi kanssa. Dead silencellä voi juosta nopeasti eri nurkkien taakse ilman ääntä, joten tämä antaa mahdollisuuden parempaan kämppiin ilman, että kukaan tietää missä olet, jos äänet taas on käytössä, monet voivat tietää missä olet vaikka et olisikaan näkyvillä, johtuen antamistasi äänistä tovi sitten.

Edit: Selvennyksenä, ei näitä pelejä kämppimällä voiteta, varsinkin kun normi healtit päällä ja mahdollisesti kartta.

Edit2: Siis käytännössä ProMod säännöillä sun on liikuttava heti alustalähtien jonnekkin, koska muuten muut ehtii asettumaan paikoilleen ja näin on sitten vaikeampi edetä eli kuten sanoin, kämpillä ei todellakaan voiteta mitään, koska jossain veiheessa on kuitenkin esiin tultava.
Vastaus quassimolle:
Sanottu jo aiemmin, tuleetulee. Voishan tuota sunkin ehdotusta kokeilla, itse veikkaan että ei ole hirveän toimiva, mutta kannattaa silti varmaankin yrittää, ehdotus tuokin.

Edit: Oden idea otettu tarkasti huomioon...

Edit2: Oden ideoista tuli mieleen, että tässä liigassa sarjataulukkosysteemi aika samanlainen kuin BA liigassa, mutta suorasta 2-0 voitosta saa 3 pistettä, kun taas 2-1 voitosta saa 2 pistettä. Näin palkitsemme "murskavoiton" yhdellä lisäpisteellä ja tätä kautta saamme ehkäpä jännittävämmän liigan. Muistakaa myös, että häviäjä saa yhden pisteen, jos kykenee ottamaan matsissa sen yhden mappivoiton 0:llan sijasta. Yksi mahdollisuus on toki palta aivan perus taulukkoon, mutta tämä tuntui toimivan viime liigassa melko hyvin ja näin myös hyvät, tiukat yritykset saavat palkinnon.
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

Tulee mieleen että jos DS laitetaan lukkoihin aika moni alkaa Steady aimilla hosumaan. Minä ainakin... luulisin :p ja SE ei ole kivaa.
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

Tulee mieleen että jos DS laitetaan lukkoihin aika moni alkaa Steady aimilla hosumaan. Minä ainakin... luulisin :p ja SE ei ole kivaa.

Omasta mielestä asia menee niin, että jos DS lukkoon, niin sen jälkeen perkkien käyttö on PALJON monipuolisempaa. Tuskimpa kaikki sitä juoksuperkkiä ottaa, eihän siinä olisi edes mitään järkeä, ehkäpä 1-3 pelaajan kannattaa ottaa. Omasta mielestä taas Steady Aim on melkein hyödytön itselle eli sitä en käyttäisi itsekkään. Luultavasti itsellä olisi joko Deep Impact tai juoksu (harvoin). Kyllä se paljon monipuolisempaa on ilman DS:ää kuin sen kanssa, siitä olen 100% varma. :)
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

Muistakaa myös HC miehet, että kleikat on otettu jo mukaan (teitä miellyttääksemme+mahdollisesti vielä kartta pois).

HC miehenä ihmettelen vaan et miten noi kleikat miellyttää HC miehiä sen enempää kun normin pelaajia? No toki HC:ssa niihin kuolee helpommin mut muuta eroo en oikeen nää. Kartan ainakin mä haluan pois ja varmaan moni muukin HC jamppa.
Muuten säännöt alkaa näyttää aika hyvältä, healteilla mulla ei oo mitään väliä.
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

Omasta mielestä asia menee niin, että jos DS lukkoon, niin sen jälkeen perkkien käyttö on PALJON monipuolisempaa. Tuskimpa kaikki sitä juoksuperkkiä ottaa, eihän siinä olisi edes mitään järkeä, ehkäpä 1-3 pelaajan kannattaa ottaa. Omasta mielestä taas Steady Aim on melkein hyödytön itselle eli sitä en käyttäisi itsekkään. Luultavasti itsellä olisi joko Deep Impact tai juoksu (harvoin). Kyllä se paljon monipuolisempaa on ilman DS:ää kuin sen kanssa, siitä olen 100% varma. :)

No eiköhän se olisi monipuolisempaa jos siellä olisi yksi perkki enemmän valittavana? Itse käytän tasapuolisesti molempia, vireniä ja dead silencea. Joskus viren on tärkein perkki jos heti rundin alussa on tarve päästä nopeasti tiettyyn pisteeseen. Mun mielestä tota dead silencea ei pitäisi bannia, jotkut pelaajat kuulee nykyään jo liikkeet toiselta puolelta mappia, joten yllätyksellisyyttä katoaa todella paljon. On todella vaikea kiertää enään kenenkään selustaan kun se kuuluu niin kauas. Ja se että jos vihulla on mahis kiertää selkään tekee taas sen, että pelaajien pitää olla tarkempana selustan suhteen, ei voi vain sokeasti luottaa siihen että kuuleeko vai ei. Tiimitkin joutuu miettimään tosissaan että pitäisikö jättää joku pelaajista suojamaan selustaa vai ei --> taktikointia.

Niin ja entäs noi mapit, meneekö se taas niin että joukkueet valitsee ne mapit? Sillä viime promod turnauksessa tuntu siltä että koko ajan pelasi vaan samoja mappeja, sama homma nyt pulttilukossa. Porukka kävi treenaa taksut vaan yhteen mappiin ja sit koitti voittaa siinä. Aika ankeeta. Mun mielestä noi mapit pitäisi arpoa, niin pysyy niissäkin sitten se yllätyksellisyys ja jokaisen tiimin pitää olla paremmin valmis kaikkiin mappeihin, ei voi vaan laskea yhden mapin varaan kaikkea.
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

Omasta mielestä asia menee niin, että jos DS lukkoon, niin sen jälkeen perkkien käyttö on PALJON monipuolisempaa. Tuskimpa kaikki sitä juoksuperkkiä ottaa, eihän siinä olisi edes mitään järkeä, ehkäpä 1-3 pelaajan kannattaa ottaa. Omasta mielestä taas Steady Aim on melkein hyödytön itselle eli sitä en käyttäisi itsekkään. Luultavasti itsellä olisi joko Deep Impact tai juoksu (harvoin). Kyllä se paljon monipuolisempaa on ilman DS:ää kuin sen kanssa, siitä olen 100% varma. :)

No juu voi olla..
Last stand :D
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

Meikäläisen heitot kuuluivat suunnilleen näin:

1. dead silence/extremeconditioning molemmat joko sallittu/bannittu

2. mite olis half-healt ja jugga? :D

3. m16rd todellakin bannittu!
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

Oma(t) idea(t):

- half health
* tuo tehotykkejä ja nuhapumppuja "lähemmäksi toisiaan", välimuoto HC/normi-miehille
- silut
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

Mikä on tämän turnauksen päämäärä?

a) saada niin monta osallistujaa kuin mahdollista?
b) vääntää säännöt niin tarkaksi että se "competetive gaming" on avainsana?
C) joku muu mitä en ymmärrä tässä vaiheessa vielä

Jos haluatte "kilpailullisuutta " niin se tarkoittaa myös sitä että kukaan ei pelaa muulla kuin padilla.

Sanotaan vaikka näin, on hauskempi pelata jos on half health koska on helpompi tappaa vihu, onko se tarpeeksi hyvä vastaus, tuskin? Jotkut on pelannut nelosta pari vuotta nyt ja pelipäiviä kertynyt varmaan yli 100d, monilla ei varmaan oo paljoo mitä pistää vastaan, tiedän hyvin että jotkut teistä on tosi taitavia tässä eikä sekään mua kiinnosta vaan se hauskuus on edelleen se mitä haen. Ja se että on edes 1% mahdollisuus tappaa vihu on minun mielestä hauskempaa kuin se että se on mahdotonta, niin kuin joku valmentaja kerran sanoi "näin yleisellä tasolla niin voittaminen on hauskempa kuin häviäminen"

Jos teidän mielestä on hauskaa pelata normi healthillä niin pelatkaa, tai pitäiskö pistää pollia kaikista säännöistä? Silloin olemme kaikki tyytyväisiä koska demokratia voittaa aina.
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

Mikä on tämän turnauksen päämäärä?

a) saada niin monta osallistujaa kuin mahdollista?
b) vääntää säännöt niin tarkaksi että se "competetive gaming" on avainsana?
C) joku muu mitä en ymmärrä tässä vaiheessa vielä

Varmaankin tuo vaihtoehto C, eli pelata viimeinen kfin liiga koko pelissä ennen MW2:sta. Tällaisen kuvan itse sain. Tästä ajateltuna siis olisi hyvä jos suurin osa perkeistä olisi käytössä (miinus ne joita suurin osa vihaa) + jotain muuta välimuotoa kaikista eri asioista? SD ois jees, mut niin olisi myös kaikkien(?) vihaama HQ mukava vääntää. Siinä sentään pääsee yrittää aina uudestaan ja on hektistä menoa :D
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

No laitan erittäin lyhyesti, että voitko perustella, miksi HC tai half healtit olisi se kilpailullisempi vaihtoehto liigalle (kilpailullisuutta kun kuitenkin pyrimme saamaan), hyvät perustelut kiitos.

Muistutan, että myös half healteilla suurin osa aseista on "one-hit-tappajia". Tässä nyt ei ollut kuin murto-osa mun viestistä, mutta toivottavasti keksitte perusteluja HC miehet, jos perustelut on hyvät ja saatte enemmistön taaksenne niin varmasti healtit vaihtuvat, ei se ole mun tai Ahman mielipiteestä kiinni täysin, yhteisö päättää ja varmasti suurin osa on tällä hetkellä normin kannalla.

No ei kai tässä nyt mitään maksimaalista kilpailullisuutta tarvitse hakea ku suomiporukalla pelataan friendly hengessä?!? Eikö se nyt ole tärkeämpää, että mahdollisimman moni pelaaja/tiimi lähtisi tähän mukaan ja että kaikki olisivat suhteellisen tyytyväisiä tasapuolisiin sääntöihin vai haluaako ne n. 70% (?) pelaajista pelata sitten keskenään jotka oletettavasti ovat normin kannalla?

IMO yks normi pelaaja, yks hoocee ja yks promod jappa saisi järjestää liigan ja pohtia säännöt niin vois tulla aika tasaiset kaikille. Siis oikeasti se VÄLIMUOTO! Eikä niin, että kaksi normi/promod kannattajaa "viimekädessä" päättää säännöt jotka joka tapauksessa menevät mahdollisimman lähelle heidän omaa mieltymystään.

Half health (regeneraatio on kuitenki vielä normissa!!) ja kartta pois on minun mielestä aivan kohtuullinen ehdotus ja tasapuolisempi kaikille!!

Muistakaa myös HC miehet, että kleikat on otettu jo mukaan (teitä miellyttääksemme+mahdollisesti vielä kartta pois).

Tämä nyt on niin naurettavaa, että en tiedä itkisinkö vai nauraisinko?! Vähän sama ku olisi HC liiga tulossa ja sanottaisiin, että "Muistakaa myös normi-miehet, että killcam on otettu jo mukaan (teitä miellyttääksemme)! :eek:

JepJep
 
Vastaus: CoD4: Pelimies.fi S&D-liiga

No ei kai tässä nyt mitään maksimaalista kilpailullisuutta tarvitse hakea ku suomiporukalla pelataan friendly hengessä?!? Eikö se nyt ole tärkeämpää, että mahdollisimman moni pelaaja/tiimi lähtisi tähän mukaan ja että kaikki olisivat suhteellisen tyytyväisiä tasapuolisiin sääntöihin vai haluaako ne n. 70% (?) pelaajista pelata sitten keskenään jotka oletettavasti ovat normin kannalla?

IMO yks normi pelaaja, yks hoocee ja yks promod jappa saisi järjestää liigan ja pohtia säännöt niin vois tulla aika tasaiset kaikille. Siis oikeasti se VÄLIMUOTO! Eikä niin, että kaksi normi/promod kannattajaa "viimekädessä" päättää säännöt jotka joka tapauksessa menevät mahdollisimman lähelle heidän omaa mieltymystään.

Half health (regeneraatio on kuitenki vielä normissa!!) ja kartta pois on minun mielestä aivan kohtuullinen ehdotus ja tasapuolisempi kaikille!!



Tämä nyt on niin naurettavaa, että en tiedä itkisinkö vai nauraisinko?! Vähän sama ku olisi HC liiga tulossa ja sanottaisiin, että "Muistakaa myös normi-miehet, että killcam on otettu jo mukaan (teitä miellyttääksemme)! :eek:

JepJep

Joo, tuo jälkimmäinen oli huonosti esitetty, mutta joo ei siitä sen enenpää...

Sanoin jo kerran, että minä ja Ahma toki teemme asiat kuten yhteisö haluaa, ei niin kuin me haluamme. Yksi ajatus on ollut koota joukkueiden johtajistoa koolle joku päivä ja keskustella näistä säännöistä, mikä olisi paras vaihtoehto jne. Toki liigasta pyritään tekemään hauska ja mukava, mutta ei ihan kaikesta voi tinkiä, omasta mielestä noi healtit on yksi suurimpia asioita, niin kuin pienessä kilpailu mielessä, toki sitäkin nyt hiukan täytyy olla IMO.

No perkki asia on tullut itselle nyt melko selväksi, eli mahdollisimman paljon miinus "vihatut". Tiimien liidut tai joku muu henkilö voisi pistää oman ehdotuksensa, joka olisi tavallaan oman tiimin "keskimääräinen" näkemys asiasta. Näin voitais saada hiukan selkoa tästä oikeasta mielipiteestä.

Esitän vielä omaa mielipidettä tosta half/HC healtti jutusta. Ensinnäkin, jos on half healtit ja kartta pois, se on jo TODELLA lähellä Hardcorea, mitä yhteisö ei mielestäni ole kauheammin janonnut. Eli voisinpa heittää pikku kysymyksen, kartta pois vai puoli healtit. Jo ilman karttaa tulemme näkemään aika suurta porauksen määrää, jos healtit ovat puolessa, voit porata seinän läpi tappaen 1-2 kudilla, ei omasta mielestä hirveän hektistä. Ja kun nykyään pelaajilla on se 100d päivää enemmän verrattuna hauskanpitäjiin, voi luoteja tulla melko oudoista paikoista. Half-healteilla asia on vielä niin, että pelaaja joka näkee ensimmäisenä toisen, voittaa taistelun 95% varmuudella puoli healteilla. Asiaan lisätään Dead Silence, selkätappojen määrä nousee huimasti. Nyt moni on halunnut pitää Dead Silencen, sitten vielä kartta pois ja half healtit, jotain niistä ei vaan voi toteuttaa. Mielestäni on vain melko tyhmää antaa "tuuritapoille" suuri mahdollisuus (viitaten half/HC healtteihin).

Viimeinen kappale oli jälleen omaa mietiskelyä, saa ja pitää olla erimieltä. Tämä viimeisen liigan ominaisuuskin tuo mielipiteitä. Toiset haluaisivat sen olevan viimeinen hauska turnaus, jossa lähes kaikki on käytössä (verrattavissa publaan), toiset haluavat mitata tässä viimeisen kerran todelliset taitonsa joukkueena ennen MW2 ilmestymistä, mutta pitää hauskaa pienessä kilpailumielessä. Mutta kuten sanoin, minä ja Ahma teemme kuten muut haluavat.

Muistutan vielä että half healtit eivät ole suinkaan välimuoto normin ja HC:n välillä, vai väitättekö että HC:ssa on 0 healtit. Half healtit ovat HC healtit 2x ja normi healtit ovat half healtit 2x, toivottavasti joku ymmärsi. Kuitenkaan se ei ole missään nimessä välimuoto vaan selkeästi lähempänä HC:ta, otamme kartan pois, peli on lähes HC:ta. Jos kuitenkin 70% suomalaisista, vai mikä se arvio oli, on normin pelaajia, pitääkö pelin olla silloin lähes HC:ta. Siinä lisää pohdittavaa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom