Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Darksiders II

Hinin

Active Member
Tekijä: Vigil Games
Julkaisija: THQ
Alustat: PlayStation 3, Xbox 360, Wii U, Microsoft Windows
Julkaisu: Kesä 2012
Genre: Hack and slash, toimintaseikkailu
__________________________________________________

Darksiders-2-Death-Teaser-at-Spike-VGAs-2011.jpg


__________________________________________________
[video=youtube;sJaYq3vnEjw]http://www.youtube.com/watch?v=sJaYq3vnEjw&feature=share[/video]

Mitäs odotuksia tulevasta pelistä? Ekahan oli ihan nautittavaa mättöä pikkuvirheillä ja luulenpa että tulossa on paljon tasapainoisempi seikkailu itse kuoleman saappaissa! Modet voisi tietysti laittaa tämän tuonne yhteiselle alueelle, en ole ihan varman onko pleikkaristit omaa hypeänsä vielä tehneet, mutta boksipuolelta tätä ketjua hakusanoilla ei löytynyt. Joka tapauksessa, mielenkiintoiselta tämä vaikuttaa!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Darksiders II [Hype]

Erittäin mielenkiintoinen paketti tulossa. Omalla listallani kenties odotetuimpia pelejä, sillä ensimmäinen osa oli niin hyvää seikkailua sujuvalla toiminnalla höystettynä. Seuraavassa osassa keskitytään ilmeisesti enemmän seikkailupuoleen ja mukaan tulee enemmän roolipelielementtejä ja hahmon kehittäminen viedään uudelle tasolle.

Tällä kertaa siis seikkaillaan itse Kuoleman jalanjäljissä! Jostain muistelisin lukeneeni, että kakkososa sijoittuu aikaan ennen ensimmäistä osaa. Darksiders II valottaa ensimmäisen osan taustoja ja syitä maailmanlopun alulle panemiseen. Vai oliko näin?
 
Vastaus: Darksiders II [Hype]

Ka voisipa tuota harkitakin. Ensimmäisestä jäi positiivisina puolina mieleen pelattavuus, ihan asiallinen kesto, zeldamainen haahuilu isoilla tonteilla ja mukavan selkeät pomomatsit. Se oli kuitenkin ihan yltiötosikkomainen seikkailu, jossa Kuolema hampaat irvessä "raivoa" tihkuvia vuorosanoja vääntäessään alkoi lähinnä hymyilyttää. Teaserin perusteella luvassa taitaa olla lisää sitä samaa, joten ihan julkaisupäivänä kauppaan tuskin tulee tepasteltua.
 
Vastaus: Darksiders II [Hype]

Se oli kuitenkin ihan yltiötosikkomainen seikkailu, jossa Kuolema hampaat irvessä "raivoa" tihkuvia vuorosanoja vääntäessään alkoi lähinnä hymyilyttää.

Olihan tuossa eka osassa huumoriakin, tai ainakin muutamissa kohdissa. Se seppä kun kutsui näitä enkelisotureita puluiksi ja sanoi saavansa heistä tyynyynsä täytettä. :D Ja tarkoitit kai Sotaa, koska eka osassa pelattiin sodalla? Tuo ääninäyttely paikoin oli kyllä noloa, mutta itse päähenkilön tuskaisesta vihasta en löytänyt moitetta. :)
 
Vastaus: Darksiders II [Hype]

Olihan tuossa eka osassa huumoriakin, tai ainakin muutamissa kohdissa. Se seppä kun kutsui näitä enkelisotureita puluiksi ja sanoi saavansa heistä tyynyynsä täytettä. :D Ja tarkoitit kai Sotaa, koska eka osassa pelattiin sodalla? Tuo ääninäyttely paikoin oli kyllä noloa, mutta itse päähenkilön tuskaisesta vihasta en löytänyt moitetta. :)
Hups, kiitos, Sotaa tosiaan tarkoitin. Ja juu, huumoria (vaikka mustaa sellaista) jos tuuppaavat edes vähän enemmän mukaan niin voisi toimia paljonkin paremmin. Sota jäi vähän sellaiseksi geneeriseksi, perusvihaiseksi supersankariksi josta näin jälkikäteen on itse asiassa aika hankala muistaa mitään muuta kuin että koko pelin ajan miekkosta tuntui v**uttavan jatkuvasti vähän kaikki :D
 
Vastaus: Darksiders II [Hype]

Ääninäyttelystä, aika dramaattisissa paikoissa rimanalituksia. Tulee mieleen nämä bossit lähinnä. Jotenkin pelistä huokui sellanen löysän kepeä, humoristinen, joskin myös myötähäpeän fiilis. Pelattavuuteen monella tapaa vaaditaan paljon parannusta, sekä ääninäyttelyyn, graffoihin (tai no se tyyli, joka tuskin muuttuu)...

Ensimmäinenkin jäi kesken, kun pelattavuudessa omalla kohdalla oli useampi epäkohta joka alkoi ketuttaa urakalla loppua kohden. Liikkuminen on niin ankeaa, "iso pelimaailma", jossa eteneminen on karmeaa. Tietysti parantui sekin, kun heppan sai alle mutta tuohonkin odottaisi heti alusta alkaen jotain parempaa toteutusta kuin pelkkä hidas vyöryminen tuntitolkulla kohti seuraavaa päämäärää.
 
Vastaus: Darksiders II [Hype]

Jälkikäteen mietittynä edellinen peli kyllä kärsi tuosta juoksuttamisesta, mutta mielestäni se sopi hyvin tuohon maailmaan ja pelissä nuo suvantovaiheet tasapainotti peliä. Ehkä pitkitystä oli paikoin liikaa, mutta rauhallisemmat hetket on aina tarpeen tämän tyylilajin pelissä. Läpi tahkosin tosiaan ihan mielelläni edellisosan ja harmituksen aiheena ei ollut vaikeus, vaan lähinnä muutamat ratkaisut esim. hyppyjen ajoittaminen oli hankalaa. Pomotaisteluitakaan ei tarvinnut tuolla keskitasolla edes hirveästi raapia, mutta välillä tuntui että rivimöksät aiheutti enemmän harmaita hiuksia. Jotenkin tuntui puuttuvan se "terä" paikoin Sodan lyönneistä ja jotain rivimölliäkin piti kurittaa luvattoman kauan. Yllättäen puzzletkaan ei olleet kaltaiselleni aivokuolleelle ihan mahdottomia, vaan pienellä ajattelulla ja tuurilla(kin) sai ratkaistua ongelmakohdat.

Jos vain saavat edellämainittuja asioita viilattua, niin varmasti tulee olemaan kokemisen arvoinen tuotos.
 
Vastaus: Darksiders II [PS3/X360 Hype]

Edellinen osa oli hieman ristiriitainen kokemus. Pelattavuus ei ollut ihan parhaasta päästä, taistelusta puuttui asennetta, sivuhahmoissa oli enemmän persoonaa kuin päähenkilössä ja aikaa kului turhaan ravaamiseen. Toisaalta luolastojen tutkiminen oli hauskaa ja puzzlet olivat toimivia, eikä sisällön määrässäkään ollut valittamista. Läpi tuo tuli pelattua, vaikka pari pidempää taukoa pelistä tulikin pidettyä. Eipä näistä Zeldalta lainailevista toimintaseikkailuista mitenkään ylitarjontaa ole, joten jatko-osa on ihan tervetullut.

Toiseen osaan toivon parempaa pelattavuutta, kiinnostavampaa juonta ja enemmän (kieroutunutta ja väkivaltaista) huumoria.
 
Vastaus: Darksiders II [PS3/X360 Hype]

Komppaan edellisiä. Ykkösosassa oli potentiaalia, mutta ryppyotsainen tarina ("The seventh seal wasn't broken!!" -- who gives a damn?!?!?), nykystandardeilla uskomaton ääninäyttely (erityisesti muistan sen hämähäkkipomon joka jauhoi koko monen minuutin taistelun ajan), taistelun kankeus ja tekninen vaatimattomuus söivät mukavan luolastomeiningin tunnelmaa. Kaikesta tästä huolimatta pelasin pelin kokonaista kaksi kertaa läpi, mikä kertoo siitä, ettei peli mitenkään hirmuisen epäkelpo ollut. Kakkososaan tarvitaan paljon enemmän persoonaa ja tunnetta sekä karkeiden kulmien hiomista. Odotan kuitenkin mielenkiinnolla, vaikka tuskin hankin day-one.
 
Vastaus: Darksiders II [PS3/X360 Hype]

Ensimmäinen osa kärsi selkeästä ylipituudesta ja turhasta haahuilusta minunkin mielestäni, tuntui että se peli vaan jatkuu ja jatkuu. Osa puzzleista oli lisäksi aika hemmetin ärsyttäviä, ja niitä oli aivan liikaa. Vaikka esim. sillä portaalipyssyllä leikkiminen olikin alkuun ihan hauskaa, niin se idea lähti kehittäjiltä hieman lapasesta määrän suhteen.

Täydet gamerscoret väänsin siitä kuitenkin, kun aika helppoja acheja oli saatavilla, vaikka joitakin niistä saikin grindata aika samperisti. Vaikein vaikeustasokin oli tällaiselle hack 'n slash veteraanille aika naurettavan iisi, mutta itse taistelu oli sentään hauskaa.

Toivottavasti tosiaan kaikin puolin tasapainotetumpi kokonaisuus on luvassa tästä jatko-osasta. Odotan kyllä mielenkiinnolla.

Olihan tuossa eka osassa huumoriakin, tai ainakin muutamissa kohdissa.
Brittiaksentilla solkkaava, Wicked K-niminen luuranko oli ehkä pelin parasta antia tässä mielessä, harmi että kyseessä oli vain piilotettu easter egg -minibossi. Tuli vastaan tietyissä paikoissa kun nuohosi niitä toiseen kertaan.

Darksiders: Wicked K - Top Hat Zombie

"Oh, bloody hell!" :D
 
Vastaus: Darksiders II [PS3/X360 Hype]

Mites täällä näin hiljaista on :confused:

Peli julkaistiin tiistaina jenkeissä ja ekat arvostelut ovat jo ehtineet julki. Mainosbannerikin keikkuu täällä foorumilla, mutta porukkaa ei kiinnosta, mitä!?

Itselle tämä on ollut jo pitkään odotetuimpia pelejä. Ensimmäinen oli kelpo viihdettä, vaikka löikin hudin etenkin roolipeliominaisuuksissa ja hukkasi lähes täysin ilmiselvän lootfest-potentiaalin. Pelissä oli kuitenkin paljon hyvääkin. Tarina oli poikkeuksellisen mukaansatempaava, vaikka välillä unohtuikin, minkä takia missä taas rymyttiinkään. Bossit ovat parhautta A&A-rintamalla, vaikka mikään "pääkkäreiden" ystävä en olekaan koskaan ollut. Toimintaa myös tasapainotettiin hyvin kevyillä puzzleilla ja tasoloikinnalla.

Nuo mainitsemani puutteet ja missit olivat budjettikysymyksiä, se myönnettiin tekijätiimin taholta suoraan. Molemmat luvattiin korjata kakkoseen ja muutamien näkemieni pelinkehitysvideoiden ja nyt viimeistään arvostelujen perusteella uskon tähän täysin. Pelissä on oikeasti roolipelielementtejä ja loottia pahimpaankin keräilyvimmaan. Vielä kun parhaat osa-alueet on tuotu mukana ykkösestä sekä tuunattu toiseen potenssiin, niin itse uskallan odottaa tästä jopa parasta Action Adventurea, mihin olen pleikkarilla törmännyt. Rima on toki korkealla mm. Batmanin ja AC:n ansiosta, mutta en usko pettyväni.

Laitetaan tähän nyt vielä tämänhetkinen Metacritic pistemäärä:
Kriitikot 84 / Pelaajat 9.3
Ihan hyvin näyttää pelaajille maistuvan. :cool:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Darksiders II [PS3/X360 Hype]

Eka osa tuli puolivahingossa hommattua paikallisen pelikaupan hyvän ennakkovaraus kamppiksen ansiosta vaikka pelistä ei pahemmin itsellä vielä ollutkaan mitään tietoa.

läpihän tuo tuli mentyä ja varsin viihdyttävä aivot narikkaan pljäyshän se loppujen lopuksi olikin. Jatko-osasta tulikin sitten suosiolla varattua tuo collectori painos, saa perheen esikoinen kivan naamarin ja isi syksyn sadepäiville pelattavaa :D

Muutama gameplay ja aivan ensimmäinen teaser tullut katsastettua, muuten tullut pidettyä tietoisesti itsensä pimennossa niin saa jännittää millaisissa maisemissa sitä sitten pääsee rymyämään, varmasti kelpo viihdettä syksyn muita julkaisuja odotellessa :)
 
Vastaus: Darksiders II [PS3/X360 Hype]

Ah, nyt on tullut katsastettua muutamia videoita ja arvosteluja lisää. Jotenkin jäänyt paitsioon tämä peli, mikä sinänsä on harmi koska selvästi hienoja uudistuksia on tehty ja arvostelut viittaa hyvää pelikokemukseen. Kyllä varmasti jossakin vaiheessa tämäkin tulee laitettua. Erityisesti tuo mikronaksuilu ja paranneltu rojukikkailu lämmittää sydäntä. :)
 
Vastaus: Darksiders II [PS3/X360 Hype]

Tätä nyt pari tuntia takana ja vähän ensitunnelmia paperille...

Tarina vaikuttaa heti alusta melko kiinnostavalta ja kohtuullisen hyvä ääninäyttely auttaa tunnelman luomisessa. Death on mielenkiintoinen hahmo, jonka sarkastinen tyyli oltaisiin voitu viedä vielä pidemmällekin. Dialogi ei varsinaisesti saa nauramaan, mutta ei mitenkään tylsistyttävää ole eikä sitä myöskään ole liikaa. Hahmojen animointi ei ole mitenkään erityisen hienoa ja grafiikka on muutenkin melko vanhahtavan oloista, etenkin ympäristöt ovat paikoin lattean näköisiä. Taisteluissa efekteihin on panostettu enemmän, mutta mihinkään GoW3:n loistokkuuteen ei päästä. Graafiset puutteet ovat kuitenkin melko mitätön seikka ja unohtuu pelatessa nopeasti.

Kontrollit ovat ensimmäisen osan tapaan aavistuksen kankeat. Perusmekaniikka toimii, mutta taisteluissa käytettävien näppäinkombojen määrä on melkoinen ja etenkin väistö tuntui koko session ajan epäluontevalta. Lukitus ei myöskään toimi parhaalla mahdollisella tavalla, mutta sitä ei myöskään tarvitse oikeastaan kuin bosseissa. Taisteluissa kaipaisi ajoittain yläviistoon lukittuvaa kameraa á la Batman, mutta manuaalikamerallakin pärjää. Taistelu on kaikesta huolimatta varsin viihdyttävää, Death on selvästi Waria ketterämpi ja kamppailussa on selkeästi enemmän vauhtia.

Hahmonkehitystä ehdin nähdä vasta pintaraapaisulta, mutta kykypuu vaikuttaa selkeältä kehitykseltä ensimmäisen pelin melko mitäänsanomattomiin roolipeliominaisuuksiin verrattuna. Myös erilaisia varusteita ja aseita on aivan eri mittakavaassa ja niitä tarjoillaan taajaan alusta asti, lootfest on mukavan koukuttavaa puuhaa.

Ykkösestä tutusti menoa rytmitetään runsaasti tasoloikalla ja kevyillä pulmilla, tämä sopii itselle mainiosti. Kuolema loikkii ketterästi ja kevyt aivojumppa on mukavaa vaihtelua kiivaille taisteluille. Pelin musiikki on alun perusteella varsin laadukasta soitantaa ja kiihtyy oikeissa paikoissa.

Kaiken kaikkiaan jäi varsin hyvä ensimaku. Ensimmäisen osan pahimpia puutteita on paikattu hyvin, eikä pelissä ole tullut ainakaan toistaiseksi vastaan mitään merkittäviä ärsyttävyyksiä. Mitään kovin uutta peli ei tarjoa, mutta yhdistelee mielenkiintoisesti laadukkaita elementtejä maukkaaksi toimintaseikkailuksi. Nälkä kasvoi syödessä.
 
Vastaus: Darksiders II [PS3/X360 Hype]

Onko tässä mahdollisuus torjua vihujen hyökkäyksiä? Ainakin alussa tuntui, että tuo väistö/kierähdys edestä oli ainut tapa olla saamatta iskuja.
 
Darksiders II [PS3/X360 Hype]

Olen tahkonnut peliä nyt viitisen tuntia, ja tässä hieman mietteitä. Eli pelissä ei periaatteessa ole mitään vikaa, ja paperilla kaikki tuntuu olevan ihan kunnossa. Odotinkin tätä peliä melko lailla kun luin ennakoista että hyvää seikkailu/Zelda-puzzle/RPG/hack'n'slash - kombinaatiota luvassa.

No mikä tässä sitten mättää? Oikeastaan muiden pelien vaikutus. Olen pelannut lähes kaikki Zeldat, ja pidän sarjaa yhtenä kaikkien aikojen parhaista. Pelkästään vuoden sisään olen tahkonnut Skyward Swordin läpi kertaalleen ja Ocarina of Timen 3D-Remaken kahdesti, ja molemmat kun sattuvat olemaan mielestäni peli- ja kenttäsuunntelun ehdotonta eliittiä, vaikuttaa tämä osio Darksidersissa vähän valjulta. No Darksidersin hack 'n' slash taas toimii ihan ok, mutta jälleen kerran: siinä se ei pärjää godofwareille tai bayonetoille.

Näin ollen Darksidersia pelatessa tulee koko ajan verrattua peliä muunmuassa em. mestariteoksiin, joka on typerää, koska Darksiders yhdistelee näitä eikä ole vain yhden jipon varassa. No asian kanssa pystyisi elämään, mikäli kaikista tärkein olisi kunnossa, nimittäin pelin tunnelma/sielu/fiilis/se jokin. Pelin maailma on yhdentekevä, hahmot tylsiä ja etenkin päähahmo Death täysin mitäänsanomaton. Death vaikuttaa siltä, että se on yritetty saada miellyttämään mahdollisimman tarkasti 15-vuotiaista koottua kohdeyleisöä. Ehkä tämä yksiulotteinen hahmo muuttuu tarinan kuluessa?

Eli peli on korkeilla tuotantoarvoilla, hienolla grafiikoilla, hyvällä soundtrackillä, (riittävän) monipuolisella hahmonkehityksellä, laajalla maailmalla, vaihtelevalla rytmityksellä varustettu peli, josta pitäisi kaiken järjen mukaan diggailla kuin hullu puurosta, mutta jolta puuttuu sydän. Vaikka kaikki on siis periaatteessa kunnossa, on pelin kannalta huolestuttavaa että sen pelaaminen käy työstä: jo puolen tunnin pelisessio saa minut laittamaan pelin pauselle ja tekemään jotain muuta tai lopettamaan siltä kerralta koko pelin.

Annan toki pelille vielä mahdollisuuden, josko se jokin alkaisi sieltä löytymään.
 
Vastaus: Darksiders II [PS3/X360 Hype]

Olen tahkonnut peliä nyt viitisen tuntia, ja tässä hieman mietteitä. Eli pelissä ei periaatteessa ole mitään vikaa, ja paperilla kaikki tuntuu olevan ihan kunnossa. Odotinkin tätä peliä melko lailla kun luin ennakoista että hyvää seikkailu/Zelda-puzzle/RPG/hack'n'slash - kombinaatiota luvassa.

No mikä tässä sitten mättää? Oikeastaan muiden pelien vaikutus. Olen pelannut lähes kaikki Zeldat, ja pidän sarjaa yhtenä kaikkien aikojen parhaista. Pelkästään vuoden sisään olen tahkonnut Skyward Swordin läpi kertaalleen ja Ocarina of Timen 3D-Remaken kahdesti, ja molemmat kun sattuvat olemaan mielestäni peli- ja kenttäsuunntelun ehdotonta eliittiä, vaikuttaa tämä osio Darksidersissa vähän valjulta. No Darksidersin hack 'n' slash taas toimii ihan ok, mutta jälleen kerran: siinä se ei pärjää godofwareille tai bayonetoille.

Näin ollen Darksidersia pelatessa tulee koko ajan verrattua peliä muunmuassa em. mestariteoksiin, joka on typerää, koska Darksiders yhdistelee näitä eikä ole vain yhden jipon varassa. No asian kanssa pystyisi elämään, mikäli kaikista tärkein olisi kunnossa, nimittäin pelin tunnelma/sielu/fiilis/se jokin. Pelin maailma on yhdentekevä, hahmot tylsiä ja etenkin päähahmo Death täysin mitäänsanomaton. Death vaikuttaa siltä, että se on yritetty saada miellyttämään mahdollisimman tarkasti 15-vuotiaista koottua kohdeyleisöä. Ehkä tämä yksiulotteinen hahmo muuttuu tarinan kuluessa?

Eli peli on korkeilla tuotantoarvoilla, hienolla grafiikoilla, hyvällä soundtrackillä, (riittävän) monipuolisella hahmonkehityksellä, laajalla maailmalla, vaihtelevalla rytmityksellä varustettu peli, josta pitäisi kaiken järjen mukaan diggailla kuin hullu puurosta, mutta jolta puuttuu sydän. Vaikka kaikki on siis periaatteessa kunnossa, on pelin kannalta huolestuttavaa että sen pelaaminen käy työstä: jo puolen tunnin pelisessio saa minut laittamaan pelin pauselle ja tekemään jotain muuta tai lopettamaan siltä kerralta koko pelin.

Annan toki pelille vielä mahdollisuuden, josko se jokin alkaisi sieltä löytymään.

Nuo pelin ongelmat kuulostavat niin tutuilta jo ykkösosasta. Peli yritti toistaa ja yhdistellä vaikka kuinka monen pelaamisen virstanpylvään, kuten Zeldojen ja God of Warin hyviä puolia, mutta lopulta peli itse oli vähemmän kuin osiensa summa. Ja tarina vasta mitäänsanomaton olikin. Peruselementit olivat silti kohdallaan ja kenttäsuunnittelu oli monissa kohdin sekä mukavan monimutkaista että riittävän suoraviivaista. Kakkososaan en ole tosiaan vielä ehtinyt tarttua, mutta toivon sen oppineen jotain edellisosan virheistä. Jaksoin kuitenkin alkuperäisen Darksidersin pelata läpi kahteen kertaan, mikä osoittaa, että jotain peli ainakin teki oikein.

EDIT: Nyt pelaajalehden arvostelun luettuani himottaisi niin hankkia tämä saman tien. Ei voi mitään, pelejä on kesken sen verran monta ja rahatilannekin kehno, joten Darksiders saa odottaa hetken.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Darksiders II [PS3/X360 Hype]

Tässä olis Argul’s Tomb koodi Xbox 360:selle.

Se joka käyttää koodin, niin toivoisin että ilmoitat siitä tähän ketjuun :)

Argul’s Tomb is now available to download for Xbox 360, PlayStation 3 and PC.

Explore two new dungeons and battle new epic bosses as you help Ostegoth explore these frozen ruins in search of legendary treasure.

Your Code Is:

W6K4V-M9DCT-YDD9P-MR6GM-RGY4Z

Thank You for playing Darksiders II

To redeem the above token on your chosen platform:


1. Download the DLC weapon or armor via the marketplace for the
platform you have chosen.
2. Load your copy of Darksiders II and find any of the five
Dragon Tome locations.
3. Select the Offline Inbox within the Dragon Tome.
4. Select Take All to move the DLC items from your inbox to your
inventory.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Darksiders II [PS3/X360]

Tässä olis Argul’s Tomb koodi Xbox 360:selle.

Se joka käyttää koodin, niin toivoisin että ilmoitat siitä tähän ketjuun :)

Argul’s Tomb is now available to download for Xbox 360, PlayStation 3 and PC.

Explore two new dungeons and battle new epic bosses as you help Ostegoth explore these frozen ruins in search of legendary treasure.

Your Code Is:

W6K4V-M9DCT-YDD9P-MR6GM-RGY4Z

Thank You for playing Darksiders II

To redeem the above token on your chosen platform:


1. Download the DLC weapon or armor via the marketplace for the
platform you have chosen.
2. Load your copy of Darksiders II and find any of the five
Dragon Tome locations.
3. Select the Offline Inbox within the Dragon Tome.
4. Select Take All to move the DLC items from your inbox to your
inventory.

Koodi käytetty, suurkiitokset!
 
Ylös Bottom