Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead or Alive 6

zexel

Member
Kehittäjä: Team Ninja
Julkaisija:
Koei Tecmo
Genre:
Tappelu
Alustat: Arcade, PS4, Windows ja Xbox One
Julkaisu: 1.3.2019



Dead or Alive tekee paluun pienimuotoisen lykkääntymisen jälkeen tänä perjantaina. Mukana muuten myös yksi taistelija Suomesta, nimittäin sähköä hyödyntävä NiCO!
 
Peli kiinnostaa, mutta riippuu paljonko siinä on yksinpeli sisältöä lähteekö millon ostoon, joten arvosteluja odotellessa.
 
Recommended:

  • OS: Windows 10 (64bit)
  • Processor: Intel Core i7 8700 or over
  • Memory: 16GB RAM
  • Graphics: Nvidia GeForce GTX 1060
  • DirectX: Version 11
  • Network: Broadband Internet connection
  • Storage: 50GB available space
  • Sound Card: DirectX 11 or over

Kovat on laitevaatimukset prosessorin osalta, toivottavasti on hyvä käännös eikä niinkuin 5 oli...
 
Pelin tekninen puoli on testattu Digital Foundryn toimesta. Xbox X ja Pro 1080P/60 FPS, PS4 900p/60 FPS, Xbox one S heikko suoritus. Pelissä on myös joka konsolilla grafiikka mode mutta se on aivan turha tällä hetkellä, X versio on kuitenkin natiivi 4K joten seuraavan sukupolven konsoli pystyy sitä pyörittämään 4k/60 FPS. Paras versio löytyy PCllä jolla tarpeeksi tehokkaalla raudalla peli näyttää upealta.

 
Ainakin Steamissä nyt saatavilla ilmainen Core Fighters versio, Sisällöstä ei ole tietoa mutta ainakin tarina mode täytyy ostaa erikseen ja hahmot voi avata erikseen tai paketeissa.Hahmot on 4€ kappale ja tässä muuten eri hintoja.

Hahmot on 4€ kappale ja muut hinnat ovat alla.

 
Tuli ostettua tämä peli hetken mielijohteesta. En oikein tiedä mitä ajatella, mutta hauskahan tämä on. Vähän ihmetyttää kun hahmot liikkuvat kuin tankit. Onko tässä todellakin kyse tuurista kuin taidosta? Välillä tuntuu, että se kumpi ehtii iskeä ensin, pystyy tehdä tietyn "kombon"? Online oli aivan syvältä. Lagi oli ihan sietämätöntä.

Ei tämä mikään Tekkeni ole, mutta ihan hauskaa ajanvietettä. Vielä kun pääsisi enemmän kiinni kontrolleihin. Aika tankkimaista mätkintää tämä on.
 
Tuli ostettua tämä peli hetken mielijohteesta. En oikein tiedä mitä ajatella, mutta hauskahan tämä on. Vähän ihmetyttää kun hahmot liikkuvat kuin tankit. Onko tässä todellakin kyse tuurista kuin taidosta? Välillä tuntuu, että se kumpi ehtii iskeä ensin, pystyy tehdä tietyn "kombon"? Online oli aivan syvältä. Lagi oli ihan sietämätöntä.

Ei tämä mikään Tekkeni ole, mutta ihan hauskaa ajanvietettä. Vielä kun pääsisi enemmän kiinni kontrolleihin. Aika tankkimaista mätkintää tämä on.

Itse olen vääntänyt Tekkeniä kolmosesta asti ja DOA:a kakkosesta asti. Pidän molemmista ja pelaan molempia aktiivisesti, mutta Tekkenissä liikkuminen ja animointi on selvästi kankeampaa, joten jos DOA on World of Tanks, niin Tekken on World of Warships. ;)

Muita eroja ja yhteneväisyyksiä (näitä on tietysti paljon enemmänkin):

T: Lyö sinä, sitten minä (osalla hahmoista reversal, kaikilla alaparry). Spämmerit kuriin esim. hyvin ajoitetulla jabilla.
D: Kaikki hahmot osaavat holdata (reversalin DOA-termi) ylös, keskelle ja alas, joka on mukavaa etenkin spämmereitä vastaan. Joillain hahmoilla myös parry.

T: "Superit" Rage art ja Rage drive, lisäksi pari erikoistapausta. Toimii kun health tarpeeksi matala.
D: "Superit" Fatal rush ja Break blow, joiden lisäksi break hold, joka pysäyttää iskut. Toimii mittarilla.

T: Maasta noustessa voi tehdä vaikka mitä.
D: Maasta noustessa ei niin paljon vaihtoehtoja.

T: Paljon pelaajia, eniten pleikalla.
D: Vähän pelaajia, eniten pleikalla.

T: Season passilla vastinetta rahalle.
D: Season passilla ei todellakaan vastinetta rahalle.

T & D: Hahmoilla on vanhoista peleistä tutut inputit liikkeille ja myös uusia temppuja, joten aiemman mielihahmon pelaaminen on helppoa.
T & D: Pitkät kombot ovat vaikeita ja iskujen teho heikkenee loppua kohti.

T: Difficult to learn, hard to master.
D: Easy to learn, hard to master.

Vielä loppuun haluaisin oikaista sen harhaluulon, että DOA on pelkästään nappien hakkaukseen keskittyvä tissipeli. Totuus selviää ihan pelkästään movelistiä katsomalla ja mekaniikkoihin tutustumalla.

 
Aletaan taas saavuttamaan uusia rajapyykkejä micromaksuissa, sen lisäksi että peli maksaa 70€ siinä on 2000€ mikromaksuja jo ennestään, niin nyt aletaan nyhtää rahaa hiusvärien vuokrauksella. Joka kerta kun haluat vaihtaa pelihahmon hiusväriä se maksaa 1€....kuvottavaa Koei Tecmo, kuvottavaa.

 
Tuli ostettua tää Storesta kun oli hyvässä alennuksessa. Ei oo näistä peleistä mulla kokemusta aikaisemmin muuta kuin jonkun demon verran PS1:llä. Tykkäsin siitä demosta aikanaan, mutta jostain syystä ei oo näihin tullu aikaisemmin enemmän tutustuttua. Tekkenit on mulle tutumpia.
 
Aletaan taas saavuttamaan uusia rajapyykkejä micromaksuissa, sen lisäksi että peli maksaa 70€ siinä on 2000€ mikromaksuja jo ennestään, niin nyt aletaan nyhtää rahaa hiusvärien vuokrauksella. Joka kerta kun haluat vaihtaa pelihahmon hiusväriä se maksaa 1€....kuvottavaa Koei Tecmo, kuvottavaa.


Sattui muutaman viikon takainen juttu silmään, ja kun aika eri lailla tästä ajattelen, niin haluan kommentoida. Eikös se juuri pidä olla niin, että itse pelaamisen kannalta täysin turhilla kosmeettisilla seikoilla rahastaminen on sinänsä ok? Kunhan ei mennä sinne pay-to-win-kuvioihin, niin kaikki ok.

Onko ihan oikeasti todellakin niin tärkeää saada vaihtaa hahmon hiusten väriä, tai jotain muuta kosmeettista asiaa? Ihan kivaahan se voi sinänsä olla joskus hahmonsa ulkonäköäkin muokata, mutta ainakin itse jätän sen mielelläni tekemättäkin, jos siitä pitää jatkuvasti jotain maksaa, kunhan itse peruspelaamiseen liittyen ei tarvitse maksaa jatkuvasti jotain typeriä mikromaksuja.

Itse ole aina ajatellut niin, että jos peli on sinänsä hyvä, niin voin toki mielelläni sitä tukea ainakin muutamalla eurolla, jopa kosmeettisiin seikkoihin panostaen. Mutta jos ihmisen on pakko hahmoaan kovasti muokkailla ja ulkonäköseikkoihin laittaa paljonkin rahaa peleissä, niin se varsinainen ongelma on kyllä ennemminkin ihmisen omassa toiminnassa, kuin pelivalmistajan rahastuksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Kontrollit on tässä paljon vaikeammat kuin Tekkenissä. Torjuminen on vaikeaa kun on useampi torjunta. Tuota combo throw toimintoa en oo saanu tehtyä vaikka oon kuinka yrittänyt tehdä ohjeen mukaan. Tuo pelimuoto on kiva missä on noita haasteita mistä saa pelin valuuttaa, siinä riittää jonkun aikaa pelattavaa ja mukavasti haastetta niissä. Se huono puoli tuossa pelimuodossa on kun siinä ei saa valita pelattavan hahmon asua. Hiusten värin muuttamiseen en oo kokenu tarvetta tässä pelissä. Yhden hahmon hiukset muutin pidemmäksi, mutta sen sai pelin omalla valuutalla tehtyä. Miehenä silmäruokaa tässä on enemmän kuin Tekkenissä. Season passit ja asu pakkaukset tuntuu olevan kalliita tässä pelissä.
 
Peli on nyt tarjouksessa Xboxin kauppapaikalla ja vaikka se ei alunperin vakuuttanut, Series X:llä se näyttää ja tuntuu todella hyvältä. Tuossahan on sellainen grafiikkamoodi, joka ei pyörinyt hyvin One X:llä, eli Series X:n tehot pääsevät esiin paremmin kuin monessa muussa pelissä. Pelaaminen tuntuu ehkä vielä sulavammalta kuin Mortal Kombat 11:ssa, joka sai virallisen X/S-päivityksen.
 
Juu Digital Foundrykin esitteli sitä kuinka tämä peli pääsee oikeuksiinsa Series Xllä kun tuo 4K 60 FPS modi on lukittu. Vähän kiinnostais mutta en tiedä kiinnostaako tarpeeksi jotta viitsisi ostaa.
 
Ostin aikoinaan originaalin Xboxin, kun kokeilin DoA 3:n demoa Anttilassa. Nostalgiasyistä on hauska palata sarjan pariin ja taistelumekaniikka on aika hyvin säilynyt sellaisena, että aloittelija pääsee mukaan, mutta haastetta riittää kaikkien kikkojen opettelussa luultavasti aika paljonkin. Rahastuselementit koskevat erilaisia asuja ja jos haluaa tehdä pelistä paperinukkesimulaattorin, siitä joutuu maksamaan kovan hinnan. Minusta tuo perusversio tai viisi euroa kalliimpi versio ovat ihan riittävä rahallinen panostus peliin jolla saa olennaisen sisällön hankittua.
 
Ylös Bottom