Tuli ostettua tämä peli hetken mielijohteesta. En oikein tiedä mitä ajatella, mutta hauskahan tämä on. Vähän ihmetyttää kun hahmot liikkuvat kuin tankit. Onko tässä todellakin kyse tuurista kuin taidosta? Välillä tuntuu, että se kumpi ehtii iskeä ensin, pystyy tehdä tietyn "kombon"? Online oli aivan syvältä. Lagi oli ihan sietämätöntä.
Ei tämä mikään Tekkeni ole, mutta ihan hauskaa ajanvietettä. Vielä kun pääsisi enemmän kiinni kontrolleihin. Aika tankkimaista mätkintää tämä on.
Itse olen vääntänyt Tekkeniä kolmosesta asti ja DOA:a kakkosesta asti. Pidän molemmista ja pelaan molempia aktiivisesti, mutta Tekkenissä liikkuminen ja animointi on selvästi kankeampaa, joten jos DOA on World of Tanks, niin Tekken on World of Warships.
Muita eroja ja yhteneväisyyksiä (näitä on tietysti paljon enemmänkin):
T: Lyö sinä, sitten minä (osalla hahmoista reversal, kaikilla alaparry). Spämmerit kuriin esim. hyvin ajoitetulla jabilla.
D: Kaikki hahmot osaavat holdata (reversalin DOA-termi) ylös, keskelle ja alas, joka on mukavaa etenkin spämmereitä vastaan. Joillain hahmoilla myös parry.
T: "Superit" Rage art ja Rage drive, lisäksi pari erikoistapausta. Toimii kun health tarpeeksi matala.
D: "Superit" Fatal rush ja Break blow, joiden lisäksi break hold, joka pysäyttää iskut. Toimii mittarilla.
T: Maasta noustessa voi tehdä vaikka mitä.
D: Maasta noustessa ei niin paljon vaihtoehtoja.
T: Paljon pelaajia, eniten pleikalla.
D: Vähän pelaajia, eniten pleikalla.
T: Season passilla vastinetta rahalle.
D: Season passilla ei todellakaan vastinetta rahalle.
T & D: Hahmoilla on vanhoista peleistä tutut inputit liikkeille ja myös uusia temppuja, joten aiemman mielihahmon pelaaminen on helppoa.
T & D: Pitkät kombot ovat vaikeita ja iskujen teho heikkenee loppua kohti.
T: Difficult to learn, hard to master.
D: Easy to learn, hard to master.
Vielä loppuun haluaisin oikaista sen harhaluulon, että DOA on pelkästään nappien hakkaukseen keskittyvä tissipeli. Totuus selviää ihan pelkästään movelistiä katsomalla ja mekaniikkoihin tutustumalla.