Dead Space Remake

Eliminaattori

Kielinatsimoderaattori
Ylläpitäjä
Yksi ajatus kävi mielessä – mahtaisivatko lisätä Isaacille nopean väistöliikkeen johonkin namiskaan? Toki stasis on usein se viimeinen keino pysäyttää vihollisten hyöky, mutta hieman lisää vauhtia örrimörreihin ja mahdollisuus loikata syrjään toisi lisää vaaran tunnetta. Idea pälkähti päähän yllä olevan videon avoimesta tilasta.

Pienikin tietopala kasvattaa odotusta kohti malttamattomuuden rajoja.
 

shamaniac

Well-Known Member
Enpä tiedä väistäliikkeistä. Pelistä saattaa lähteä jotain pois kun annetaan lisää mahdollisuuksia selviytyä. Stasis on yksinään muutenkin hyvä väline hommaan, joten en kyllä kauheasti toivoisi lisämekaniikkoja. Väistö muutenkin tuntuu siltä että se olisi varmasti paljon käytössä jos sellainen olisi, joten muuttaisi varmasti paljon pelityyliä.

EDIT: Toisaalta en täysin olisi vastaan jos peliä jotenkin muuten myös tasapainotettaisiin vastaamaan uutta liikettä mutta jos pitäisi nyt päättää niin ei remakeihin kauheasti pelimekaniikkaan uudistuksia. Sujuvoittaa voi toki.
 
Viimeksi muokattu:

gherbaru

Well-Known Member
Yksi ajatus kävi mielessä – mahtaisivatko lisätä Isaacille nopean väistöliikkeen johonkin namiskaan? Toki stasis on usein se viimeinen keino pysäyttää vihollisten hyöky, mutta hieman lisää vauhtia örrimörreihin ja mahdollisuus loikata syrjään toisi lisää vaaran tunnetta. Idea pälkähti päähän yllä olevan videon avoimesta tilasta.

Pienikin tietopala kasvattaa odotusta kohti malttamattomuuden rajoja.

Mielestäni Dead Spacen viehätys ja kauhu tulee juuri siitä, että avaruusmekaanikko taistelee möllejä vastaan kömpelössä työhaalarissa. Väistöliike romuttaisi ainakin omassa mielessäni illuusion raskaasta panssarista.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Mielestäni Dead Spacen viehätys ja kauhu tulee juuri siitä, että avaruusmekaanikko taistelee möllejä vastaan kömpelössä työhaalarissa. Väistöliike romuttaisi ainakin omassa mielessäni illuusion raskaasta panssarista.
Joo kyllä kontrollit voi olla ihan sellasenaan, en näe mitään tarvetta väistöliikelle tai nopeamille vihuille. Menee liikaa action pelin puolelle.
 

Eliminaattori

Kielinatsimoderaattori
Ylläpitäjä
Mielestäni Dead Spacen viehätys ja kauhu tulee juuri siitä, että avaruusmekaanikko taistelee möllejä vastaan kömpelössä työhaalarissa. Väistöliike romuttaisi ainakin omassa mielessäni illuusion raskaasta panssarista.
Mainio pointti. Miksi mennä muuttamaan toimivaa konseptia. Ja kun satun pitämään speedrun-videoiden katsomisesta, niin olen kurkkuani myöten täynnä sellaisia runeja, joissa esim. hyppäämällä saavuttaa muutaman pikselin nopeamman etenemisen. Esimerkkinä vaikka Baldur's Gate, jossa "hiiop!"-hyppyääntä saa kuulla kyllästymiseen asti yhden läpäisyn aikana.

Saisipa kuulla kaikki innovatiiviset ideat Dead Spacen kehittäjien pääkopasta, koska taatusti joitakin uusia juttuja nähdään. Etenkin niitä säikytyksiä odotan.
 
Ylös Bottom