J.Sunderland
Well-Known Member
Se että peli on ARPG luolasto mättö ei tee siitä AA peliä.
Näinhän se on ja onhan Diablo-sarjana yksi pelimaailman tunnetuimpia, jonka viimeisin osa ylitti 30 miljoonan myynnit.
Se että peli on ARPG luolasto mättö ei tee siitä AA peliä.
Mihin tämä tieto perustuu, käsittääkseni koodarit ovat lähinnä kk palkalla ja tuotot valuvat sijoittajille. Itse näkisin tämmöisen pelin lähinnä ilmaisena, ja tuotot otetaan sitten mikromaksuina.Pääosa pelinkehittäjän tuloista kun tulee pelin myynnistä. Kaipa tuossa voi kuitenkin jotain kosmeettista juttua ostaa hahmolle.
Mihin tämä tieto perustuu, käsittääkseni koodarit ovat lähinnä kk palkalla ja tuotot valuvat sijoittajille. Itse näkisin tämmöisen pelin lähinnä ilmaisena, ja tuotot otetaan sitten mikromaksuina.
Itse olen pelannut kaikkia Diablo pelejä. Kakkosen ja kolmosen alusta loppuun joten pidän pelisarjasta. Tästä huolimatta en suostu maksamaan 80€ mistään pelistä. Nämä hinnankorotukset ovat puhdasta ahneutta eivätkä perustu siihen, että firmat menisi konkurssiin ilman niitä. Pystyn hyvin odottamaan kuukauden tai pari ja ostaa pelin -50% hintaan, (tai käytettynä Konsolinetistä)Tuli kyllä pienoisena yllätyksenä tuo 80 euron hinta, oli semmoinen käsitys että kyseessä on 40€ AA peli, ei kyllä pysty tuota 80€ PS5 versiosta maksamaan
Itse olen pelannut kaikkia Diablo pelejä. Kakkosen ja kolmosen alusta loppuun joten pidän pelisarjasta. Tästä huolimatta en suostu maksamaan 80€ mistään pelistä. Nämä hinnankorotukset ovat puhdasta ahneutta eivätkä perustu siihen, että firmat menisi konkurssiin ilman niitä. Pystyn hyvin odottamaan kuukauden tai pari ja ostaa pelin -50% hintaan, (tai käytettynä Konsolinetistä)
Inflaatio vaikuttaa nyt varmasti osaltaan. Mutta tämä hinnannousu tapahtui ennen inflaatiota. Se tehtiin kuin nykyinen konsolisukupolvi saapui. Peliyhtiöt tekevät miljardeja pelkistä mikromaksuista joka vuosi.Toki voi päättää että ostaa jatkossa alelaarista, mutta ei se mitä tosiasiaa muuta että markkinataloudessa eletään ja inflaatiota on ollut koko maailmansivu ja jossain vaiheessa hinnat nousee.
Ei kyse ole aina omistajien tai sijoittajien ahneudesta.
Kyllä siitä juuri kuitenkin on kyse. Jos ei olisi, niin eivät jo muutaman kuukauden sisällä tiputtelisi hintoja helposti alle puoleen alkuperäisestä hinnasta. Niin se vaan on, että kun pari-kolme kuukautta odottaa, niin melkein minkä tahansa pelin saa jo ihan hitokseen paljon halvemmalla. Saatikka, jos odottaa seuraavaan juhlapyhään, jolloin alennukset ovat yleensä sitten todella reippaita. Poikkeuksena nihilisti-Nintendo, joka on todella huono alentamaan hintoja varsinkin uusille peleilleen. Toki kivijalkakaupoista Nintendonkin pelejä saa varsin pian ihan ok aleista. Diginä ei juurikaan.Toki voi päättää että ostaa jatkossa alelaarista, mutta ei se mitä tosiasiaa muuta että markkinataloudessa eletään ja inflaatiota on ollut koko maailmansivu ja jossain vaiheessa hinnat nousee.
Ei kyse ole aina omistajien tai sijoittajien ahneudesta.
Hyvin on menneet pr-ukkojen ja -akkojen puheet läpi, jos joku ihan oikeasti ajattelee, että 80 euron hinta pelistä on ihan ok ja reilu hinta.
Etkä ilmeisesti ymmärrä sitä, että tällä ”liidulla” motivoit peliyhtiöitä yhä nostamaan hintoja, koska liitua tuntuu löytyvän. Joten miksei seuraavan sukupolven PS6 peli voisi maksaa sillon 90-100€? Jos taas jokainen lopettaisi ennakkotilaukset nyt, niin hinnat tippuisi nopeasti takaisin sinne 60€ tuntumaan.Kyllä minä sen ymmärrän että joillekin on helpompaa hahmottaa tuotteen arvo hakkaamalla kiveen jokin luku josta ei anneta piiruakaan periksi. Annoin vaan esimerkin että pitkällä aikavälillä jossain vaiheessa käy näin että tuotteiden hinta nousee. Nouseehan töissäkäyvien palkatkin.
Peleistä kuten muistakin tuotteista minulle yleensä painaa vaakakupissa myös muut asiat kuin hinta. Tottakai hinnalla on merkitystä, mutta ei minun talous mene kuralle jos maksan jostain parikymppiä enemmän.
Se piirtää kenellä on liitua.
No jo on laiska konsolipaketti. Xbox on yleensä aina panostanut hienosti noihin spessu väreihin. Inflaatio iskenyt myös värityksiin?Xbox Series X Diablo -bundle tulossa pelin julkaisuun.
Tylsästi itse konsoli ei ole saanut minkäänlaista spesiaaliväritystä, mutta mukana tulee tietenkin itse peli kuin myös jotain pelin sisäisiä esineitä. Huom. hieman yllättäen digitaaliset esineet, jotka tulevat bundlessa mukana, eivät ole vain Diablo 4 -peliin. Siellä on jotain myös Diablo 3:een, World of Warcraftiin ja Diablo Immortaliin.
Xbox Series X – Diablo® IV -konsolipaketti | Xbox
Liity ylhäisten taivaiden ja palavan helvetin loputtomaan taisteluun Xbox Series X – Diablo® IV -konsolipaketilla.www.xbox.com
No jo on laiska konsolipaketti. Xbox on yleensä aina panostanut hienosti noihin spessu väreihin. Inflaatio iskenyt myös värityksiin?
Kyllä. Ihan sama kuin vaikka God of War Ragnarök PS5 bundlen kanssa. Ei näissä ole oikeastaan mitään muuta intoa ostaa kyseistä bundlea kuin että jos bundlen peli kiinnostaa ja konsolin ja pelin yhteishinta asettuu edes hitusen alemmaksi kuin erikseen ostettuna.No jo on laiska konsolipaketti. Xbox on yleensä aina panostanut hienosti noihin spessu väreihin. Inflaatio iskenyt myös värityksiin?