Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dontnod paljasti loppujen Life is Strange 2 - jaksojen julkaisupäivät – edessä on ennätyspitkä odotus, ja se hämmentää pelaajia

  • Viestiketjun aloittaja Isaarou
  • Aloituspäivämäärä
I

Isaarou

Guest
Lis8.jpg


Dontnod julkisti eilen kolmen viimeisen Life is Strange 2 -jakson julkaisupäivät. Aikataulu paljastaa, että pelaajien odotus venyy poikkeuksellisen pitkäksi.

Jaksojen julkaisuaikataulu:

  • Kolmas jakso julkaistaan 9. toukokuuta
  • Neljäs jakso julkaistaan 22. elokuuta
  • Viides jakso julkaistaan 3. joulukuuta

Life is Strange 2:n ensimmäinen jakso ilmestyi syyskuun lopussa. Ensimmäisen ja viimeisen jakson välillä ehtii kulua siis yli vuosi ja kaksi kuukautta.

Julkaisutahti on lähes puoli vuotta hitaampi kuin ensimmäisen Life is Strangen kohdalla. Tuolloin kaikki viisi jaksoa ilmestyivät alle yhdeksän kuukauden aikana.

Jatko-osan verkkaisempi aikataulu ei tule täytenä yllätyksenä, sillä jo toista jaksoa jouduttiin odottamaan lähes neljä kuukautta. Normaalia pidemmästä julkaisuvälistä huolimatta seikkailu kärsi useista audiovisuaalisista bugeista. Lisäksi osa PlaySation 4 -pelaajista menetti tallennuksensa heti jakson läpäistyään.

#LifeisStrange2 Episode 3: Wastelands will release May 9th.

Episode 4 will release August 22nd and Episode 5 December 3rd, 2019. pic.twitter.com/PoZIZivOFM

— Life is Strange (@LifeIsStrange) March 21, 2019

Monet pelaajat ovat ilmaisseet sosiaalisessa mediassa pettymystään ja hämmennystään pitkää odotusta kohtaan. Osan tuohtumusta lisää se, että vain pelin ensimmäisen jakson voi ostaa erikseen. Jos asiakas haluaa päästä käsiksi toiseen jaksoon, joutuu hän samalla maksamaan etukäteen lopuista kolmesta jaksosta – joista viimeinen julkaistaan vasta joulukuussa.

Dontnodin aikataulu on saanut osakseen myös ymmärrystä. Jotkut kommentoijat kertovat olevansa tyytyväisiä siihen, ettei studio kiirehdi kehitystyön kanssa.

Kehittäjien itsensä mukaan pidempi odotus johtuu pelin monimutkaisuudesta. Studio perusteli Game Informerin haastattelussa, että esimerkiksi alati vaihtuvien tapahtumapaikkojen toteuttaminen vie aikaa.

Jaksoihin jaettujen seikkailupelien valmistumista ei ole totuttu odottamaan yli vuotta pidempään. Esimerkiksi lajityypin suosioon nostanut ja sittemmin konkurssiin mennyt Telltale Games vei seikkailunsa loppuun aina alle vuodessa.

Lue sivustolla...
 
Ylös Bottom