Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Quest Builders

BaDari

Well-Known Member
Kehittäjä: Square Enix
Julkaisija: Square Enix
Julkaisu: 14.10.2016 (Eurooppa)
Alustat: PS4, PS Vita
Genre: Hiekkalaatikko, toiminta-RPG
Kotisivu: http://dragonquest-game.com/builders/us/

[video=youtube_share;_iSRidjaAWw]https://youtu.be/_iSRidjaAWw[/video]


"Jo 30-vuotias Dragon Quest –sarja jatkuu Dragon Quest Builders pelillä.

Peli ottaa mallia Minecraftilta tarjoamalla pelaajille mahdollisuuden niin kaivella kuin rakennella Dragon Quest pelimaailmassa oman mielensä mukaisesti.

Sukupolvia sitten petollinen Dragonlord on syössyt Alefgardin kuningaskunnan pimeyteen ja samalla vienyt asukkaiden rakentamistaidot.

Ominaisuudet:

Kerää rakennusaineksia ja työkaluja rakentaaksesi kuningaskunnasta jälleen elinvoimainen ja palauttaaksesi asukkaille luomiskyvyn takaisin.

Pelimaailmaa on höystetty myös tutuilla Dragon Quest -elementeillä, kuten sympaattisilla hirviöillä.

Pelistä löytyy myös sarjalle tyypillinen fantasiatarina selvitettäväksi!"

Demo saatavilla PS Storesta.

Tässä monien mielestä Sonyn vastine Minecraftille, jonka Microsoft omi. Demoa pelailtuani sen 3 tuntia putkeen, oli päätös helppo ja peli tilaukseen. Kyseessähän on rakentelua Minecraftin tapaan, mutta mukaan on laitettu myös tarina. Tarinalle luvattu kestoa sen +40 tuntia, jonka lisäksi pelissä on myös vapaa rakentelu. Suosittelen lataamaan demon ja kokeilemaan.
 
Vastaus: Dragon Quest Builders

Olin todella tohkeissani tästä, kun kuvittelin sen ilman muuta sisältävän esikuvansa tavoin moninpelin. Vaan eipä sisältänyt. Eipä peli enää kiinnosta.
 
Vastaus: Dragon Quest Builders

Olin todella tohkeissani tästä, kun kuvittelin sen ilman muuta sisältävän esikuvansa tavoin moninpelin. Vaan eipä sisältänyt. Eipä peli enää kiinnosta.

Moni on pettynyt tuosta moninpelin puutteesta, mutta täytyy muistaa, että tämä on JRPG rakentelulla. Tässä on ihan tarina. Minecraftissa ei ole tarinaa. Se on puhdasta rakentelua.

Posti toi pelin itselleni tänään, aika hyvissä ajoin, koska julkaisu vasta 14.10. Siitä syystä varmaan ei onnistunut vielä Day One Edition-DLC:n lataus. Jos peli tulille ja myöhemmin kertoilemaan tuntemuksista.
 
Tuli tämä ostettua switchille pari viikkoa sitten.
Videoiden perusteella peli ei kiinnostanut, mutta eräs päivä päätin huvikseni kokeilla demoa ja heti seuraavana päivänä lähti peli tilaukseen.
Minecraft ei ole koskaan kiinnostanut, mutta tämä iski heti. Toki se auttaa, että tämä on oikeasti jopa hienon näköinen joten tässä voi jopa rakentaa jotain silmää miellyttävää.

Kunnon yksinpeli tarinakin löytyy ja sen parissa meni 45 tuntia.
Onneksi tiesin etukäteen, että jokainen chapter aloitetaan ns.nollista ja kaikki kestävyys päivityksistä lähtien täytyy kerätä uudestaan.
Jos tuo olisi tullut yllätyksenä niin olisi varmaan ollut aika karvas maku suussa.

Vaikka tarinassakin pelaaminen on sitä samaa rakentamista niin silti siihen on saatu yllättävän paljon vaihtelua ja eri chaptereissa on eri materiaalit käytössä joten samoja tavaroita ja huoneita ei voi rakentaa.
Ainoastaan kakkos chapterista en tykännyt. Ensin piti kantaa porukkaa sairastuvalle ja sen jälkeen metsästää lääkkeitä varten materiaalit.
Sitten ne vielä kehtaa alkaa vaatimaan juuri jotain tiettyä ruokaa joten taas täytyy mennä jotain tiettyä asiaa etsimään.
Chapterin pomokin oli perseestä, koska ilmeisesti ballista tekee siihen vahinkoa vain silloin kun se on paikoillaan ja mulla oli kaikki väärissä paikoissa joten ei muuta kuin uusiksi kaikkien sijoittelut.

Onneksi kolmos ja nelos chapter oli reippaasti parempia.
Tarinan jälkeen jo ajattelin, että mahdanko ollenkaan jaksaa terra incognitaa pelata ja aluksi se olikin sellaista "mitä ihmettä sitä oikein tekis" haahuilua.
Päätin sitten koittaa rakentaa pienen mökin aluksi viereiselle saarelle joka oli sopivasti suoraan banner of hopen vieressä.
Se pieni mökki muuttui kartanoksi ja siitä se homma lähti.
Nyt on terraa pelattu yli 60 tuntia ja siellä on useampi talo, pyramidi, hiekkalinna, rata kaivoskärryille jne.
Tuossa on tänään tehty esittely. Valitettavasti tämä ei tue switchilla videon tallennusta joten tuli kuvattua suoraan telkkarin ruudulta.
Kannattaa siis katsoa vaan tuosta pikku näkymästä niin näyttää paremmalta.



Muutenkin switch versio on hyvä ostos sillä pleikkarilla olevat aikarajalliset haasteet on korvattu tavaroiden keräämisellä.
Ennen siis piti suorittaa joku chapter esim alle 30 päivän aikana jos halusi jonkun kivan tavaran terra incognita moodiin ja nyt switchilla pitää vaan kerätä 200 erilaista tavaraa chapterin aikana.
Lisäksi terra incognitassa on great sabercub jolla voi ratsastaa. Se on nopea, tekee korkeita hyppyjä, poistaa fall damagen ja sen tuottama vahinko määräytyy kädessä olevan aseen mukaan.
Sanomattakin selvää, että tuolla on hemmetin kivaa ja helppoa hankkia kamaa rakentelua varten.
 
Muutenkin switch versio on hyvä ostos sillä pleikkarilla olevat aikarajalliset haasteet on korvattu tavaroiden keräämisellä.
Tämä on hieno kuulla ja valaa uskoa myös tulevaan jatko-osaan! Tuo juonella kuorrutettu yksinpeli sai ensimmäisenkin ostamaan ja olihan se vaan kerrassaan upea elämys, jota laimensivat ainoastaan nuo (vapaaehtoiset joskin anteliaat mutta silti rasittavat) aikarajoitteiset haasteet ja ehkä se, että pomojen ainoa tarkoitus oli pistää palasiksi mahdollisimman paljon kaikkea sitä, mitä oli "suurella vaivalla" tullut väsättyä. Jos noista pääsevät eroon ja saavat naitettua keskenään sekä tarinan että terra incognitan (ei niinkään yksittäisiä maailmoja vaan yhden ison läänin joka yhdistää ne kaikki toisiinsa) niin alkaisi olla aika pirkaleen kova tapaus!
 
Itse en jaksanut pahemmin edes panostaa basen rakenteluun tarinassa, koska se alue oli niin pieni ja sinne piti usein ahtaa julmettu määrä kamaa, että basen tason sai maksimiin tai sitten joku antoi blueprintin joka vei ison palan jo valmiiksi pienestä alueesta.
Tuon jälkeen terra olikin raikas tuulahdus. Tuo pelkkä mun kartano varmaan veisi tarinan salliman alueen kokonaan.
Lisäksi nautin siitä, että kukaan ei hyökkää ja yölläkin voi rakentaa ja suunnitella rauhassa ilman, että ne kummitukset tulee jatkuvasti päälle.
Noiden takia mulla kertyi tarinassa kymmeniä päiviä kun aina illan hämärtyessä tein minimalistisen yösijan ja jatkoin resurssien keräämistä taas aamulla. Päivät kun on muutenkin kohtuu lyhyitä niin mulla meni yleensä joku 50-60 päivää joka chapterissa.

Sitä en tiedä, että tuleeko kakkosta ostettua ollenkaan kun tämän kanssa varmaan tulee aika hyvin poltettua oma mielenkiinto loppuun rakentelun kanssa :D

Tällä tyypillä on muuten loistavia videoita. Se on rakentanut esim ison osan link to the pastin hyrulesta. Löytyy hyrulen linna, kakariko village ja lost woods erittäin esikuvalleen uskollisena.

 
Peli on poltellut jo niin pitkään että ostohousuja ollu vetämässä jalkaan useaan kertaan, odotan kuitenkin vielä josko se PC versio olisi tulossa kun juuri sarjan kehittäjä sanoi että haluasi tuoda enemmän DQ pelejä PC:lle, sisältääkö se tämän pelin sitä en tiedä. Odottavan aika on pitkä.
 
BenXC tehnyt aika hemmetin hienon kartanon dqb 2:ssa.
Tämä on siis sama tyyppi joka ykkösessä rakensi esim. link to the pastin kakariko kylän.

 
Ylös Bottom