Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Quest XI

Mahewcoro

Active Member
Nimi: Dragon Quest XI
Kehittäjä: Square Enix, Armor Project
Julkaisija: Square Enix
Julkaisupäivä: 4.9.2018 (PS4, PC, englanninkielinen versio), 29.7.2017 alkuperäinen julkaisu Japanissa (PS4, 2DS/3DS)

Päivitetty: E3 2018 -traileri:



Japanin isoin roolipelitapaus tänä vuonna on varmastikin Dragon Quest XI, joka on ollut työn alla useita vuosia. Sarjan edellinen osa Dragon Quest X julkaistiin Wiille vuonna 2012, mutta tätä MMORPG:tä ei koskaan julkaistu Japanin ulkopuolella. Nyt Dragon Quest 11 palaa perinteisiin, ja tämän osan julkaisumahdollisuudet länsimaissakin vaikuttavat hyviltä. Nyt Japanin osalta julkaisupäivä on vahvistettu: DQ11 julkaistaan Japanissa PlayStation 4:lle, 2DS:lle ja 3DS:lle heinäkuun 29. päivä tänä vuonna. Hyvällä tuurilla peli saattaisi kääntyä englanniksikin vielä tämän vuoden puolella, mutta ei olisi yllätys, jos käännöstyöt venyisivät vuoden 2018 puolelle. Pelin on ilmoitettu tulevan myös NS:lle, mutta siitä versiosta ei ole tällä hetkellä mitään uutta tietoa.

Japaninkielinen traileri PS4-versiosta.

Japaninkielinen traileri 2DS/3DS-versiosta.

Kuten trailereista näkyy, PS4:n versio eroaa huomattavasti käsikonsoliversiosta, joka taas tarjoaa mahdollisuuden valita PS4-versiota yksinkertaisemman 3D-grafiikan tai Dragon Quest -sarjan juurille palaavan 2D-retrografiikan väliltä. Näistä eroista on myös vertailutraileri.
 
Viimeksi muokattu:
Vastaus: Dragon Quest XI

Näyttää kyllä helvetin hyvälle PS4:llä, toivottavasti tulee tänä vuonna.
 
Vastaus: Dragon Quest XI

Tässä vielä esittelystriimi pelin eri versioista:

Sekä timestampit Gematsusta:

00:00 to 10:27 – PlayStation 4 Village Gameplay
10:35 to 19:08 – PlayStation 4 Dungeon Gameplay
19:26 to 23:08 – PlayStation 4 Boss Battle Gameplay
23:20 to 30:57 – 3DS 3D/2D Combined Gameplay
31:39 to 37:05 – 3DS Fully 2D Gameplay
37:07 to 42:20 – 3DS Fully 3D Gameplay
42:23 to 43:05 – 3DS Fully 2D Gameplay

Gematsulla on myös tietoa uudesta "Spell of Restoration"-ominaisuudesta, joka vaikuttaa mahdollistavan pelaamisen PS4-version ja käsikonsoliversion välillä:

Additionally, the previously teased “Spell of Restoration” will be usable in Dragon Quest XI. You can create a Spell of Restoration that matches up with your progress, but it doesn’t reproduce everything. The general state of your progress is reproduced, but not your character’s name.

http://gematsu.com/2017/04/dragon-quest-xi-ps4-3ds-launches-july-29-japan

Pelin kummassa tahansa versiossa pystyy siis ottamaan jonkinlaisen summittaisen tallennuksen, jolla pelitilanteen voi siirtää toiseen versioon ja jatkaa pelaamista siitä. Tällä tavalla voi siis esimerkiksi pelata kotona PS4:llä ja jatkaa pelaamista matkalla käsikonsoliversion parissa. Tästä ominaisuudesta tulee varmasti vielä lisätietoa julkaisun lähestyessä.
 
Vastaus: Dragon Quest XI

Gematsulla on kuvia tuosta Dragon Quest XI:n julkaisua juhlistavasta New 2DS XL -erikoismallista. Erittäin näyttävä.

Päivitetty: videolinkki Pocket Legionin unboxing-videoon:
 
Viimeksi muokattu:
DfbfgHXXcAIP584.jpg:large

twit

Tämä special edition on nähty myös Square Enixin Euroopan kaupassa. Viimeksi kun oli Dragon Quest Heroesista tälläinen special edition, se tuli cdoniin myyntiin.

Available in limited quantities, this edition contains a variety of treasures to complement your adventure, including:
  • Companion Compendium – Large format, 128 page hardback art book with concept & production art including Akira Toriyama's early designs.
  • Symphonic Suite – 2-disc CD soundtrack set featuring orchestrated versions of in-game music. Includes an English language liner notes booklet, featuring comments of composer Koichi Sugiyama.
  • Map of Erdrea – a 20”x15” cloth map.
  • A collectible Steelbook® case.

  • The “Edition of Light” version of the game for the PlayStation®4 computer entertainment system, which features the below bonus DLC:
    • Supplicant - A clairvoyant's card imbued with the power to restore MP.
    • Healer - A clairvoyant's card imbued with the power to restore HP.
    • 3 x Seeds of Skill - A nifty nut that confers an extra skill point upon anyone who eats it. Consumed upon use.

  • Edition of Lost Time Bonus DLC:
    • Pep Pop - A fantastic fizzy drink that immediately peps up all active allies. Consumed upon use.
    • 15 x Seeds of Skill - A nifty nut that confers an extra skill point upon anyone who eats it. Consumed upon use.
 
Tuota Edition of Lost Timea ei ole näkynyt muualla myynnissä kuin Square Enixin verkkokaupassa.

Pelikuvaa pelin alusta. Kohta se ilmestyy!
 
Oon nukkunut tälläsen pelisarjan ohitse kokonaan, mutta trailereiden perusteella vaikuttaisi juuri sellaiselle sijoituskohteelle, jonka parissa voi vahingossa vierähtää 100h jos ei toinenkin.

On jo ostohousut jalassa ja kengännauhat rusetilla, mutta jos nyt malttaisi mielensä vielä hetken kun perjantaina tulossa kuitenkin se itselle vuoden kovin julkaisu ja ei viitsisi tätä ostaa hyllyyn kuumottelemaan. Switchile tämä olisi täydellinen julkaisu, mutta sen julkaisuajankohdasta ei taida vieläkään olla tietoa? Eli peliä voidaan odotella ensi vuoden puolelle

Arvioita/kommentteja pelistä odotellessa :cool:
 
2 ja puoli tuntia takana joten paljon ei vielä voi sanoa. Mutta PC versio on hyvä käännös, ei paljon grafiikka optioita mutta se toimii ja pyörii sulavasti sekä näyttää upealta. ääninäyttely on jopa yllättävän hyvää ja ei yhtään kaipaamaan japani ääniä, musiikit ovat vanhojen pelien midi versioita ja jotkut äänitehosteetkin suoraan 8 bit peleistä. Eli periaatteessa peli tuntuu kuin pelaisi modernia DQ peliä vanhoilla äänillä varustettuna, tämä on sen takia koska japanilaiset haluaa nostalgiaa ja combinaatio toimii loistavasti.

Peli ei ole iso avoin alue niinkuin esim FF XV vaan putkessa mennään, toki välillä lähtee monta eri reittiä samalta alueelta joten ei se ihan niin putkelta tunnu kuin esim FF X, enemmänkin voisi verrata FF XII. DQ pelejä en ole pelannut kuin VIII sillon joskus ilmestyessään PS2 joten kokemusta ei paljon ole, maistuu silti erinomaiselta alun perusteella ja eteenpäin on kova tahto päästä :)
 
Pelaatteko Draconian mode päällä vai ei. Itsellä Draconian modessa Stronger Monster vaan päällä ja ihan alussa jo tulee vaikeuksia random vihujen kanssa. Ei ole healeriä mulla vielä ja mitä olen lukenut, niin sen jälkeen helpottuisi. Kovasti tekisi mieli pudottaa tuosta draconian mode pois ja pelata ihan vanilla versiota vaan, mutta onko sitten liian helppoa? Mites teillä?
 
Pelaatteko Draconian mode päällä vai ei.

Ei ole Draconian mode päällä.

Olen pelannut 13 tuntia tätä ja olen tykännyt paljon. Hauska tarina, juoni ja hauskat hahmot ja hirviöt.

dragonquestxi_echoeso1pfuc.png

Kysyin toisella foorumilla, että mikä näiden herrasmiesten tarina on. Kuulemma nuo ovat mukana joka Dragon Questissa koska ovat aina ennenkin olleet. Tuo on viimeisintä miesten muotia Dragon Questin maailmassa.
 
Ihan hyväntuntuinen peli, vasta joku 5 tuntia takana. Värimaailma tosi pirteä ja maisemat kauniita. Ainut mikä riepoo näissä peleissä on yleensä se sama vika. Ihan sama mikä jrpg, maisemat aina pirun kauniita mutta luolat ja dunkkikset aina suoraa käytävää, suorakulmaisia huoneita sekä 90asteen kulmia. Luolastot siis tylsiä.

Tarina vaikuttaa alun perusteella aika 'meh'
 
Nyt reilu 20h peliä takana ja kyllä maistuu hyvälle. Eräs pomotaistelu tuli vastaan, jossa kuolema korjasi muutaman kerran, mutta lopulta meni läpi. Draconian Quest ei ole siis enää itsellä päällä ja kyllä sitä haastetta ihan riittää. En ole paljoa jaksanut grindailla normivihujen kanssa, että ehkä sekin antaa haastetta. Tarina ainakin itselle maistuu ja se tarinan omintakeinen huumori myös.
 
Nyt on noin 15-16h takana ja alkaa kohta olee jengi kasassa, peli on maistunut erinomaisesti ja ei oikeen malttais lopettaa pelaamista kun sen aloittaa. Hahmot ovat lähes kaikki kyllä loistavia ja pelin käsikirjoitus ei ota itseään vakavasti ja on todella hauska. Grafiikat on ihan mielettömän upeat ja jokainen alue on todella erillainen edelliseen verrattuna. Ääninäyttely on toiminut edelleen hyvin vaikka vastaan on tullut jokunen hahmo jota ei pysty kuuntelemaan sitten millään (kuten eräs nimeltä mainitsematon prinssi). Peli on myös ollut todella helppo tähän mennessä ja koko party wipejä ei ole ollut yhtään ja ainoastaan yksi hahmo kerran kuollut, tätä pidän toki hyvänä asiana koska mikään ei vituta niin paljon kuin +50h peli jossa jää jumiin kokoajan johonkin. Möyskin vaikka maailma on iso ei siellä väärään suuntaan voi lähteä joten peli rullaa kokoajan eteenpäin eikä tarvi haahuilla etsimässä mihin mennä koska peli ei näytä sinulle mitään merkkiä kartassa mitä seurata.

Tämä on todellinen mestariteos ollut tähän mennessä ja jokainen joka on kaivannut vuoropohjaista old school RPGtä elämäänsä niin ei se tästä juuri paremmaksi muutu. Ymmärrän kyllä että se voi olla vähän turhan oldschool joillekkin.
 
Ylös Bottom