Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

E3 2021 12.-15. kesäkuuta digitaalisesti

No eipä Squareltakaan mitään uutta kiinnostavaa tullut. Guardians vaikutti pelillisesti eniten muhun iskevältä, mutta kun oon ihan pihalla koko Guardiansista, eikä hahmot tai taustatarina siihen ole tuttuja niin epäilyttää pääsisinkö tarinaan sisään.

Ylipäätänsä paljon Marvelia ja ihan liikaa mobiilipelejä.
 
Olisin toivonut että Microsoft olisi julkaissut jonkun uuden flight stickin Flight Simin julkaisua varten. Nyt on vaan yksi tikku markkinoilla ja sekin on jo tosi vanha.
 
Vähän jätti kylmäksi myös Squaren setit. Lopun FF Originsistä täytyy demo testata, mutta ei kyllä suoranaisesti tuolla trailerilla vakuuttanut.
 
Parasta omaan makuun lähitulevaisuuden kannalta oli Hades ja Yakuza Like A Dragon Game Passiin. Molemmat kiinnostavat ja nyt pääsee sitten helposti näihin käsiksi. Uusista peleistä The Ascent ja tottakai Psychonauts 2 myös ihan kulman takana. Tuossa nelikossa jo pelkästään kolminumeroinen määrä pelattavaa, eikä kesällä usein tule pelattua niin paljoa, joten tylsää ei tule syksyllä sitten. Missähän The Gunk oli? Pitääkö olla huolissaan, että tämäkin lipsahtaa ensi vuodelle?

Tulevaisuuden peleistä Eiyuden Chroniclet suoraan Day One Game Passiin oli myös oikein hyvä uutinen, vaikka nämä olivatkin vasta 2022 ja 2023 julkaisuja. Starfieldista ei vieläkään osaa sanoa juuri mitään muuta kuin julkaisupäivän (ja ettei tosiaan PS-alustoilla nähdä). Aika näyttää miten iso julkaisu tästä vielä tulee, mutta kyllähän tuon taustalla on sellainen tiimi, että eiköhän sieltä genren ystäville ole laatua luvassa. The Outer Worlds 2:n teaser hyvää huumoria ja hyvin rehellinen. Mennee myös 2023 aikaisintaan osastolle. Stalkerista en ollut varma aikaisemmin, että olenko innostunut, mutta tuo näytetty pätkä sai kyllä kiinnostumaan huomattavasti enemmän.

Yleisesti tulevaisuuden nimikkeistä ei mitään uusia megapaukkuja tullut, joten henkilökohtaisesti jäi sen verran hampaankoloon. Todella perusvarma suoritus tuo kuitenkin oli ja hyvin laajalla skaalalla eri genreistä on kyllä pelejä tulossa. Ja paljon jo tiedossa olevaa kehitysputkessa olevaa materiaalia jäi näyttämättä, joten ehkäpä näistä kuullaan myöhemmin joissain muissa tapahtumissa.

Ja eiköhän nuo Halot, Flight Simulatorit, Forzat ja Sea of Thievesit edelleen miljoonia pelaajia innosta, joten varmasti myös nämä lähitulevaisuuden tuotokset mene kaupaksi ihan hyvin.
 
Ei ollut Squarelta hääppöinen tapahtuma kokonaisuudessaan, mutta tuo GotG vaikutti ihan mielenkiintoiselta dialoginsa ja yleisilmeensä kautta. Combat ei hirveitä hurraa-huutoja aiheuttanut, mutta jos ryhmän välillä on hyvää dynamiikkaa iskujen kautta niin voi toimia siinä missä jotkin South Park-pelit jossa oli mitä övereimpiä specialeita tiimikavereilla. :D
 
No olipas iso pettymys tuo Square. Guardians of Galaxy peli näytti hyvin samanlaiselta kuin Avengers peli eli keskinkertaiselta. Marvel fanipoikana tulee se varmasti ostettua, mutta ei kyllä täyden hinnan peliltä vaikuttanut. Final Fantasy Originsia odotin innolla mutta traileri oli pienoinen pettymys. Hahmot vaikuttivat tylsiltä ja maailma vaikutti halvalta Souls kopiolta. No saa nähdä, demo on ilmeisesti tulossa pian niin täytyy sitä testata.

Kokonaisuudessaan oli kyllä pettymys. Täytyy myös sanoa, että ei myöskään tehnyt peleille oikeutusta kun katsoin showta striimaajan kanavalta niin musiikit oli jätetty pääasiassa pois tekijänoikeuksien takia. Toivottavasti tuohonkin saadaan joku järkevä ratkaisu tulevaisuudessa kun striimaajien ”watch partyt” kasvattavat suosiotaan.
 
Menikin ihan ohi, että Hades sai julkaisupäivän myös PS5:lle. Varmasti julkaisupäivänä tulee ostettua sitten elokuussa.

EDIT: Ja Diablo 2 remaster syyskuussa. Siihen vielä Battlefield päälle niin on kyllä syksyllä päivät täynnä :D .
 
Nyt kun katsoin tuon FH5 videon 4K-version, on aika vaikea uskoa, että tuo olisi oikeasti Xboxin pelikuvaa. Ehkä kovatasoisen PC:n pelikuvaa se voisi olla, mutta en kyllä ihan helpolla usko, että tuollaiseen tasoon päästään tässä sukupolvessa. Ainoat puutteet olivat kasveissa, jotka eivät aina täysin sulautuneet ympäristöön luontevasti vaan oli sitä aiempien FH-sarjan pelien kiiltokuvamaisuutta ja joissakin ympäristön objekteissa, kuten patsaassa, jota on aika vaikea mallintaa luonnollisesti valojen ja varjojen suhteen. Autot ja niiden liike oli sen sijaan mallinnettu ihan eri tasolle kuin aiemmissa peleissä. En nähnyt viitteitä niistä ongelmista, joita aimmin on ollut. Ainoastaan heijastukset olivat ihan vähän sellaisia, että ne kyllä erottaa reaalimaailmasta. Liikkeen luonnollisuus oli aika uskomaton.
 
Game Pass kuvakollaasissa löytyi edelleen merkittynä tälle vuodelle. Mutta eihän näistä ikinä tiedä, koska korona.

Ok, meni ihan ohi tuollainen. Itselleni ihan kohtuullisen odotettu julkaisu nimenomaan tiiminsä puolesta, mutta aika vähän on mitään kunnollista nähty 2021 julkaistavaksi oletetulta peliltä. Siksi kuvittelin, että nyt nähdään enemmän.
 
Halo Infiniten multiplayerista luvassa huomenna ehtaa gameplayta in-engine silmänkääntötemppujen sijasta.


  • 343 Industries Halo Infinite Multiplayer Overview – Monday, 6/14 – More gameplay and insights from the team, debuts at 8AM PT on YouTube.com/Halo.
Nyt kun katsoin tuon FH5 videon 4K-version, on aika vaikea uskoa, että tuo olisi oikeasti Xboxin pelikuvaa. Ehkä kovatasoisen PC:n pelikuvaa se voisi olla, mutta en kyllä ihan helpolla usko, että tuollaiseen tasoon päästään tässä sukupolvessa. Ainoat puutteet olivat kasveissa, jotka eivät aina täysin sulautuneet ympäristöön luontevasti vaan oli sitä aiempien FH-sarjan pelien kiiltokuvamaisuutta ja joissakin ympäristön objekteissa, kuten patsaassa, jota on aika vaikea mallintaa luonnollisesti valojen ja varjojen suhteen. Autot ja niiden liike oli sen sijaan mallinnettu ihan eri tasolle kuin aiemmissa peleissä. En nähnyt viitteitä niistä ongelmista, joita aimmin on ollut. Ainoastaan heijastukset olivat ihan vähän sellaisia, että ne kyllä erottaa reaalimaailmasta. Liikkeen luonnollisuus oli aika uskomaton.

Onhan noita puutteita vaikka millä mitalla jos yhtään tarkemmin alkaa katsoa, esim. tuo pinata minigamen aikainen tie näyttää aivan hirveältä, aivan kun Anisotropic filtering olisi kytketty kokonaan pois.



Grafiikan osalta on kyllä otettu selviä askelia eteenpäin autojen osalta, mutta Forzien akilleen kantapää kaksiulotteisine maisematekstuureineen näkyy elävän edelleen sitkeästi.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan noita puutteita vaikka millä mitalla jos yhtään tarkemmin alkaa katsoa, esim. tuo pinata minigamen aikainen tie näyttää aivan hirveältä, aivan kun Anisotropic filtering olisi kytketty kokonaan pois.



Grafiikan osalta on kyllä otettu selviä askelia eteenpäin autojen osalta, mutta Forzien akilleen kantapää kaksiulotteisine maisematekstuureineen näkyy elävän edelleen sitkeästi.


Puutteita tai ei, omasta mielestäni yksi hienoimmista ellei hienoin videopeli. Kaikkiin videopeleihin mahtuu omat puutteensa. Innolla odotan, että minkälainen Playgroundin Fable tulee olemaan jos Forza Horizon 5 jo näyttää tuolta. o_O
 
Nyt kun katsoin tuon FH5 videon 4K-version, on aika vaikea uskoa, että tuo olisi oikeasti Xboxin pelikuvaa. Ehkä kovatasoisen PC:n pelikuvaa se voisi olla, mutta en kyllä ihan helpolla usko, että tuollaiseen tasoon päästään tässä sukupolvessa. Ainoat puutteet olivat kasveissa, jotka eivät aina täysin sulautuneet ympäristöön luontevasti vaan oli sitä aiempien FH-sarjan pelien kiiltokuvamaisuutta ja joissakin ympäristön objekteissa, kuten patsaassa, jota on aika vaikea mallintaa luonnollisesti valojen ja varjojen suhteen. Autot ja niiden liike oli sen sijaan mallinnettu ihan eri tasolle kuin aiemmissa peleissä. En nähnyt viitteitä niistä ongelmista, joita aimmin on ollut. Ainoastaan heijastukset olivat ihan vähän sellaisia, että ne kyllä erottaa reaalimaailmasta. Liikkeen luonnollisuus oli aika uskomaton.
Itsellä pisti silmään autojen "massattomuus" muutamassa kohtaa. Esimerkiksi tuon hyppivän 911:n alusta ei kyllä tunnu reagoivan mitenkään alastuloissa. Mahtaisi olla kuskilla selkä kipeä jos noin jäykkä olisi :oops: Samoin loppupuolella, oliko Lancer jolla driftataan, näyttää semisti arcadelta ja jotenkin luonnottomalta, että ei painoa siirry ulkokurvin puolelle ollenkaan. Mutta toki kyseessä onkin suht arcade peli, joten ei nyt ihan mahdottomia sovi toisaalta odottaakaan. Toisaalta baja buggyillä oikein korostettiin iskareiden toimintaa videolla..

Grafiikka näytti kyllä yksityiskohtaiselta. Enempää ei oikein siitä osaa sanoa puhelimen ruudulta katsottuna. En itsekään ihan usko, että konsoleilla näyttäisi kuitenkaan noin hyvältä, mutta taisihan se FH4 näyttää todella hyvältä pc:llä jo pari vuotta sitten saatavilla olevalla raudalla(?)

Kyllähän tämä peluuseen ehdottomasti menee, nelosta tuli tahkottua reilusti. Autoja tosin näissä Horizoneissa saa niin helposti, että porkkanaa ei meinaa riittää niin hyvin kuin joissain muissa autopeleissä.
 
Tosiaan Diablo 2 Remasteredi on se pakko hankinta kyllä syyskuussa, mukava nähdä Andariel pitkästä aikaa :D
 
Ylös Bottom