Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Eikö PS3 tue xvid-videoita?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aksutus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

aksutus

New Member
PS3 konsolini ei suostu käynnistämään oikeastaa mitään videon pätkää joita olen yrittänyt sillä katsoa. Olen kokeillut useita eri xvid videoita ja vain yksi on lähtenyt pyörimään, siinäkään tosin ei kuulunut ääntä. Onko jotain ohjelmaa jolla voisi muuttaa tiedostojen muotoja johonkin varmasti toimivaan ? Ja toinen kysymys:

miksi esim. alla olevat kodekit eivät toimi:

audio: (Dolby AC3) AC3
video: XviD 1.1.2 Final ?
 
Vastaus: Ei tue xvid-videoita?

Tuo ns. divx-tuki on täysi sukka, mulla ainakaan toimi juuri mikään tuolla vehkeellä että se siitä sitten. Odotellaan päivityksiä jos vaikka tilanne paranis... Konvertteriksi vaikkapa tämä TÄÄLTÄ on mun mielestä ihan hyvä ja helppo käyttää.
 
Vastaus: Ei tue xvid-videoita?

Tuo ns. divx-tuki on täysi sukka, mulla ainakaan toimi juuri mikään tuolla vehkeellä että se siitä sitten. Odotellaan päivityksiä jos vaikka tilanne paranis... Konvertteriksi vaikkapa tämä TÄÄLTÄ on mun mielestä ihan hyvä ja helppo käyttää.

En kyllä ihan sukaksi sitä kutsuisi. Itsellä ainakin toimii melkein kaikki videot jotka olen sille syöttänyt (amerikkalaiset tv-sarjat yms). Mutta jos koodauksessa on käytetty jotain hiukan erikoisempaa tai uudempaa codecia niin ei se pleikkari niitä silloin toista.
 
Vastaus: Ei tue xvid-videoita?

Tuo ns. divx-tuki on täysi sukka, mulla ainakaan toimi juuri mikään tuolla vehkeellä että se siitä sitten. Odotellaan päivityksiä jos vaikka tilanne paranis... Konvertteriksi vaikkapa tämä TÄÄLTÄ on mun mielestä ihan hyvä ja helppo käyttää.

Itse olen paria leffaa ja sarjaa kokeillut siis yhteensä vain muutamaa filua ja kaikki ovat toimineet. Yksi leffa oli vielä aika vanha xvid käännös ja sekin toimi.
 
Vastaus: Eikö PS3 tue xvid-videoita?

PS3 ei ole DivX-sertifioitu laite, eli se ei täytä kaikkia DivX-spesifikaation vaatimuksia. Näin ollen ei ole ihmekään, etteivät kaikki tiedostut toistu oikein (pikemminkin olisi ihme, jos kaikki toistuisivat).
 
Vastaus: Eikö PS3 tue xvid-videoita?

PS3 ei ole DivX-sertifioitu laite, eli se ei täytä kaikkia DivX-spesifikaation vaatimuksia. Näin ollen ei ole ihmekään, etteivät kaikki tiedostut toistu oikein (pikemminkin olisi ihme, jos kaikki toistuisivat).
Olet aivan oikeassa. Mutta muistutetaan varmuuden vuoksi, että PS3:sta _tulee_ DivX-sertifioitu aikanaan, mahdollisesti jo seuraavan firmware-päivityksen yhteydessä.
 
Vastaus: Ei tue xvid-videoita?

En kyllä ihan sukaksi sitä kutsuisi. Itsellä ainakin toimii melkein kaikki videot jotka olen sille syöttänyt (amerikkalaiset tv-sarjat yms). Mutta jos koodauksessa on käytetty jotain hiukan erikoisempaa tai uudempaa codecia niin ei se pleikkari niitä silloin toista.

mulla toimii kans kaikki mitä oon koittanu ja ison kasan lapsille siirsin leffoja pleikkarin kovolle.
 
Vastaus: Eikö PS3 tue xvid-videoita?

Olet aivan oikeassa. Mutta muistutetaan varmuuden vuoksi, että PS3:sta _tulee_ DivX-sertifioitu aikanaan, mahdollisesti jo seuraavan firmware-päivityksen yhteydessä.

:eek: Tuohan kuulostaa hyvältä. Sittenhän laite on täydellinen. Itselläkin melko huonolla prosentilla toistanut noita videoita.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Eikö PS3 tue xvid-videoita?

:eek: Tuohan kuulostaa hyvältä. Sittenhän laite on täydellinen. Itselläkin melko huonolla prosentilla toistanut noita videoita.
Kyllä PS3:n codec-tuki kaipaisi isoja lisäyksiä tuon jälkeenkin. Tuki mkv- ja mov-containereille olisi erittäin mukava saada, samoin kuin tuki vanhemmille WMA/WMV-versioille. Eikä sovi unohtaa WMA9 Pro -codecia, jolla esim. IGN:n vähänkään uudempien videoiden ääniraita on enkoodattu. Ei ole kiva katsoa trailereita sun muita ilman ääniä.
 
Vastaus: Eikö PS3 tue xvid-videoita?

kiitos vastauksista vaikka kysymys oli ehkä "hieman" epäselvä :) eiköhän se siittä ajan kanssa sitten parane.
 
Vastaus: Eikö PS3 tue xvid-videoita?

Mullakin on lähteny kaikki kokeilemani xvidit ja divx:ät pyörimään. Myös jotkut ikivanhan divx animet mitä kaivoin hyllyn takaa. Ainoa vaan et mediaserverin kautta ei toimi. Pitää olla muistikortilla, DVD/CD:llä tai Ps3 kovolla.
 
Vastaus: Eikö PS3 tue xvid-videoita?

Juu, mulla toimii kyllä kanssa kaikki divx/xvid-videot ihan kiltisti, samoin kuin muutkin MPEG4-AVC-muotoiset videot.

Ja toimii myös mediaserverin kautta kunhan laittoi asetuksista ensin laittoi sen muuttamaan noille mime-tyypiksi "video/divx". Jostain syystä Sony on takertunut tuohon virheelliseen divx-tyyppiin kun oikea mime-tyyppihän noille kaikille olisi "video/x-msvideo" (avi-containerin kanssa)..

Juu, mkv-tuki olisi herkkua, ja kai siitä mov-tuestakin jotain iloa olisi.
 
Ylös Bottom