Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Eläinrääkkäys

DemonWithin

New Member
Vaikka sitä miten tahtoisi, tätä tapahtuu koko ajan miltei kaikkialla. Pari vuotta taaksepäin katsoin dokumentin koirien häntien typistämisestä. Siihen ei varmaan paljoa tarvitse sanoa. Aina silloin tällöin tulee TV:stä katsottua TV-ohjelmaa, jossa hoidetaan laiminlyötyjä/loukkaantuneita eläimiä. Joissain koiranpentuja on pantu pahvilaatikkoon ja sen jälkeen roskikseen tai paperinkeräyslaatikkoon, toisia on aliruokittu tai kohdeltu muuten kaltoin. Miten ihmiset, jotka aiheuttavat tämän pystyvät katsomaan itseään peilistä ja elämään oman itsensä kanssa.

Itselläni ainakin panee vihaksi heti pienempikin juttu ja aina tekisi mieli murjoa rääkkäjän naama katukivetykseen.

Millaisia tunteita tämä teissä herättää?
 
Todellakin tuo vituttaa.Ei aina huvita ottaa naapurin penskaa kylään kun koko ajan saa olla kieltämässä ja sitten kun silmä välttää niin heti ollaan pieksämässä kahta koiraa.Kerran sai lapsi kätensä vereen asti kun koira hermostui tarpeeksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juha14
Todellakin tuo vituttaa.Ei aina huvita ottaa naapurin penskaa kylään kun koko ajan saa olla kieltämässä ja sitten kun silmä välttää niin heti ollaan pieksämässä kahta koiraa.Kerran sai lapsi kätensä vereen asti kun koira hermostui tarpeeksi.

sitten ollaan syyttämässä "Mikset sää osaa kasvattaa noita rakkejas ollenkaan!! Jos ne ilman syytä ihmisten kimppuun hyökkää, ne pitää lopettaa!":mad:
 
Itse olen rääkännyt siinä 5-6 vuoden ikäisenä elukoita. Enoni 2 kissaa tuli rääkättyä aina kun kävin siellä kylässä, en tietty enään rääkkää niitä, mutta vihaan vain kissoja. Kissat on niin ikäviä elukoita, koskaan ei tiedä mitä ne keksii ja tuleeko kynsistä. Sit rääkkäsin pappani koiraa. Ironista, sillä kun lopetin rääkkäämisen, koira alkoi pitämään mua ns. emona. Se oli kiva koira :-/

Nyt omaan kolme koiraa (Chihuahua -rotua) ja pidän itseäni koirarakkaana ihimisenä. Noi koirien myrkyttäjät pitäis laittaa DemonWithin -hoitoon (eli tuutin täydeltä). On se vain sairasta jättää koira heitteille, kissat pärjää pihalla mainiosti ja kun omaavat saalistajan taidon, niin murkinaa löytyy aina. Koirat tuskin koiravihaajan kohtaamista pidempään. Maailma on karu paikka.
 
meidän toinen kissa katosi juuri ennen muuttoa karkkilaan eikä ole sen jälkeen näkynyt... toivottavasti on löytäny uuden kodin eikä joutunut jonkun sairaan ihmisen käsiin
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
sitten ollaan syyttämässä "Mikset sää osaa kasvattaa noita rakkejas ollenkaan!! Jos ne ilman syytä ihmisten kimppuun hyökkää, ne pitää lopettaa!":mad:

Niinpä niin. Heti, kun joku saa tilaisuuden, niin sitten alkaa juttu koiran lopettamisesta.

Kun eräs tuttu aikanaan oli kyllästynyt siihen, kun koiramme ei pystynyt kontrolloimaan pissaamisiaan ja kuseskeli milloin minnekin, niin hän sanoi, että "tuo koira on liian vanha, pitää antaa sille varmaan kuula kalloon!" Sanoin, että "Mikä #@%¤ peruste tuo on? Antaisitko minullekin kuulan kalloon samoin perustein?" :D Niinpä koira vietiin eläinlääkärille. Lääkäri totesi, että koiralla on virtsatien tulehdus. Koira sai muutaman viikon lääkekuurin ja tervehtyi. Toista strategiaa käyttäen koira olisi saanut jo kuulan kalloonsa. :rolleyes:
 
Kaikkein parhaimman jutun kuulin juuri viime viikonloppuna kaveriltani. Eräs nainen oli päättäny ryhtyä kasvissyöjäksi, ei siinä mitään, muttako periaate koski myös hänen koiraansa. No kuukauden tai kahden jälkeen koira oli ns. kuula kalloon tilassa, ja eipä siinä kuulemma muuta voinutkaan.

Äly hoi älä jätä ! Kuka oikeesti voi olla noi idiootti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Itse olen rääkännyt siinä 5-6 vuoden ikäisenä elukoita. Enoni 2 kissaa tuli rääkättyä aina kun kävin siellä kylässä, en tietty enään rääkkää niitä, mutta vihaan vain kissoja. Kissat on niin ikäviä elukoita, koskaan ei tiedä mitä ne keksii ja tuleeko kynsistä. Sit rääkkäsin pappani koiraa. Ironista, sillä kun lopetin rääkkäämisen, koira alkoi pitämään mua ns. emona. Se oli kiva koira :-/


Epäilemättä tuollainen mielikuva jää, jos niitä ensin kurittaa, ja sitten ne käy päälle:rolleyes:
 
Minäkään en erityisemmin pidä kissoista. Ei kyllä tulisi mieleen rääkätä niitä. Sihisen vain kaukaa. Arvaamattomia petoja, sanon ma.
 
Nyt yksin eläessä ei ole ollut mielenkiintoa hankkia lemmikkieläintä, vaikka ne ovatkin kovin mukavaa seuraa. Mielestäni yleisesti ei ymmärretä, että myös lemmikit ovat seurankipeitä, tuntevia ja ajattelevia olentoja, joiden kahlitseminen liekaan pihalle tai kotiin neljän seinän sisällä on eläinrääkkäystä ja rikos viattomia luontokappaleita kohtaan.

Vanhemmillani on koira ja oli joskus muinoin kissakin, joten kokemusta lemmikeistä on.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan From Finland
kissat ovat ihania!..arvaattomia petoja voisin sanoa koirista.

Vai sillä viisii. Äidilläni on kissa nimeltä Simo, joka on ollut lievästi sanottuna arvaamaton peto pienestä pitäen. Jos kiipeän yläsänkyyn, ja tämä kissa röhnöttää siellä, se saattaa repiä silmät päästäsi. Kerran tarttui ilman mitään syytä ranteeseen niin että veri roiskui. Jos taas katsot telkkaria, kissa saattaa hyökätä salakavalasti niskaan tai käteen raadellen uhrinsa. Kun kissalla on "se" ilme, se saattaa hyökätä raatelemaan ilman minkäänlaista syytä. Tämä pätee muihinkin näkemiini kissoihin. Että sellasia ihania olentoja...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler
Vai sillä viisii. Äidilläni on kissa nimeltä Simo, joka on ollut lievästi sanottuna arvaamaton peto pienestä pitäen. Jos kiipeän yläsänkyyn, ja tämä kissa röhnöttää siellä, se saattaa repiä silmät päästäsi. Kerran tarttui ilman mitään syytä ranteeseen niin että veri roiskui. Jos taas katsot telkkaria, kissa saattaa hyökätä salakavalasti niskaan tai käteen raadellen uhrinsa. Kun kissalla on "se" ilme, se saattaa hyökätä raatelemaan ilman minkäänlaista syytä. Tämä pätee muihinkin näkemiini kissoihin. Että sellasia ihania olentoja...

Voisit miettiä, mitä olet kissoille tehnyt. Kissoilla on pitkä muisti ja "kostavat" väärän kohtelun pitkänkin ajan päästä. Sekä muistavat kiusaajan.

Toiseksi ne aistivat ns kissojen "vihaajan" kyllä. Samoin kuin koirat aistivat ihmisen joka niitä pelkää.

Tosin löytyy kissoja, joilla on hivenen "päässä" vikaa. Ja ne hyökkää ilman syytäkin, mutta suurin osa on kyllä normaaleja.

Ja kun kissan ottaa pitää ymmärtää se, että niitten mukaan kissan määrää. Ja ihmiset tanssivat heidän pillinsä mukaan. Sen verran itsepäinen elukka on, toisin kuin koira joka haluaa ihmistä miellyttää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Voisit miettiä, mitä olet kissoille tehnyt. Kissoilla on pitkä muisti ja "kostavat" väärän kohtelun pitkänkin ajan päästä. Sekä muistavat kiusaajan.

Toiseksi ne aistivat ns kissojen "vihaajan" kyllä. Samoin kuin koirat aistivat ihmisen joka niitä pelkää.

Tosin löytyy kissoja, joilla on hivenen "päässä" vikaa. Ja ne hyökkää ilman syytäkin, mutta suurin osa on kyllä normaaleja.

Minulla on puhdas omatunto. Etenkin tuo kissa hyökkäilee kenen niskaan tahansa. Yksi kavereistani on melkoinen kissojen ystävä, ja myöntää kissalla olevan hivenen "päässä" vikaa.

Toki kissoja on erilaisia.
 
Kissoista tuli vaa mielee että mun sukulaisilla tädillä tai jollai... Nii on 2 kissaa nii ne kiipeilee iha missä huvittaa ei siinä miää mutta ku se kerra alko ärsyttää ku oli keittiössä pikku kakara ja 2 kissaa muut oli olohuoneessa ja mä olin näkemässä kaiken kissat käppäili ruukun lähellä ja sitten kissa tiputti sen maahan ja sitten ne lähti karkuun ja kakara jäi huoneeseen ja sai syyt niskoilleen...


En tässä syyttele kissoja mutta kerroin nyt vaa tämmösenkin jutun...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ! Halo hullu !
Kissoista tuli vaa mielee että mun sukulaisilla tädillä tai jollai... Nii on 2 kissaa nii ne kiipeilee iha missä huvittaa ei siinä miää mutta ku se kerra alko ärsyttää ku oli keittiössä pikku kakara ja 2 kissaa muut oli olohuoneessa ja mä olin näkemässä kaiken kissat käppäili ruukun lähellä ja sitten kissa tiputti sen maahan ja sitten ne lähti karkuun ja kakara jäi huoneeseen ja sai syyt niskoilleen...


En tässä syyttele kissoja mutta kerroin nyt vaa tämmösenkin jutun...

Ja sä et voinut sanoa mitään? :rolleyes:
 
nämä teidän tuntemat "hullut kissat" taitaa olla niitä sisäkissoja jotka eivät pääse pihalle seikkailemaan :) meidän toinen kissa on niin huomionkipeä että se menee makaamaan aina sinne missä on eniten ihmisiä eikä ole koskaan ketään raapassut... paitsi silloin tietenkin kun sen kanssa painii :)
ei siis mitään oikeeta painia vaan sillain käden kans... juu nou

eikä meidän kissat ole juuri koskaan kiivennyt sohvaa korkeammalle ehkä joskus harvoin pienempänä pöydälle
 
Meillä on semmoinen n. 10v kissa, ja on ollut suht lempeä koko elinikänsä. Pentuna ennen rauhoittamista se taisi kerran tarrata kynsillä käteeni, mutta ei sen pahempaa. Nykyään sitä saa ärsyttää vaikka kuinka kauan, niin se vaan turhautuu ja jos oikein kauan jaksaa kiusata niin se näykkäsee esim. sormesta, mutta ei edes pure! Eikä ole edes tylsä katti, vaan heittelee esim. kuperkeikkaa ja syö sipsejä, ja toki saalistaa pieneläimiä silloin tällöin. Eikä sitä tarvitse kusettaa saati paskattaa ulkona, vain ruokkia muutaman kerran päivässä.
Sanoisin että oikein mukava kattimatti, ja kissoja saa ja pitää vähän kiusata välillä, mutta ei niin tosissaan.. junou! ;)
 
Ylös Bottom