Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elektroninen urheilu | e-sports

Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Kun nyt tässä on nämä Dreamhack-kisat menossa/menneet niin pelataanko ne niin että ollaan paikan päällä? Jos pelataan niin miksi ihmeessä nämä pelikoneet saavat latailla netistä tavaraa jonka mukana näemmä nuo paljon uutisissa olleet hakkeritiedostot? Eikö se järki nyt sano että nämä koneet eivät saa olla netissä tai pelaajilla fyysistä pääsyä näihin koneisiin jotta huijaukset voitaisiin eliminoida. Katsoja-koneet saisivat olla netissä kiinni mutta muuten ei mitään yhteyttä pelikoneisiin. Vai onko porukka niin hölmöä/hyväuskoista että ei kukaan yritä huijata?

EDIT: Jos on asetuksia kuten hiiren herkkyys niin ne pitäisi vain asettaa kohdalleen juuri ennen pelin alkua. Ja skriptit kielletty.
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Kun nyt tässä on nämä Dreamhack-kisat menossa/menneet niin pelataanko ne niin että ollaan paikan päällä? Jos pelataan niin miksi ihmeessä nämä pelikoneet saavat latailla netistä tavaraa jonka mukana näemmä nuo paljon uutisissa olleet hakkeritiedostot? Eikö se järki nyt sano että nämä koneet eivät saa olla netissä tai pelaajilla fyysistä pääsyä näihin koneisiin jotta huijaukset voitaisiin eliminoida. Katsoja-koneet saisivat olla netissä kiinni mutta muuten ei mitään yhteyttä pelikoneisiin. Vai onko porukka niin hölmöä/hyväuskoista että ei kukaan yritä huijata?

EDIT: Jos on asetuksia kuten hiiren herkkyys niin ne pitäisi vain asettaa kohdalleen juuri ennen pelin alkua. Ja skriptit kielletty.

Todella tarkkaahan tuo touhu onkin. Ei ole koneilla nettiin pääsyä, kännykät ja usb-tikut kielletty. Jotain puhetta ollut että hiiren mukana tai Steamin tililtä suoraan saisi hackit ladattua. Aina siihen joku keino löytyy.
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Todella tarkkaahan tuo touhu onkin. Ei ole koneilla nettiin pääsyä, kännykät ja usb-tikut kielletty. Jotain puhetta ollut että hiiren mukana tai Steamin tililtä suoraan saisi hackit ladattua. Aina siihen joku keino löytyy.

Saako muka Steam-tilin tallennettua USB:lle? Ei Steam-tiliin pääse muuten käsiksi. Ja kaikille samat hiiret. Ei sitä jääkiekkoakaan pelata sählymailoilla. Pelaajat tuokoot vain itsensä pelipaikalle. Jos haluaa omankaltaisen hiiren niin sitten turnauksen pitäjät saa luvan ne hankkia.
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Ja kaikille samat hiiret. Ei sitä jääkiekkoakaan pelata sählymailoilla. Pelaajat tuokoot vain itsensä pelipaikalle. Jos haluaa omankaltaisen hiiren niin sitten turnauksen pitäjät saa luvan ne hankkia.

Pelaajille omat välineet ovat hyvin tärkeitä. Onnistuminen ja epäonnistuminen voi olla kiinni siitä pelaako omalla hiirellä vai ei. Ei siinä jääkiekkossakaan kaikki pelaa samoilla mailoilla.
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Mitäpä jos omat rojut toimitettais etukäteen ja järjestä "asentais" ne käyttövalmiiksi? Näin pelaajat eivät itse pääse sörkkimään järjestelmää. Lisäksi tarvittaessa ajurit, yms vois järjestäjä itse ladata virallisesta paikasta.
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Standardi kamat kaikille ni opettelevat pelaamaan niillä. Sit järjestäjillä samanlaiset tietty peleissä.
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Kylläpäs täällä ehdotellaan hassuja juttuja. Ei selkeästi monella ole kokemusta kisailuista ja varsinkaan lanikisailuista. Jo lanit itsessään ovat kova paikka kisata ja jos yhtälöstä vielä vietäisiin oma hiiri ja näppis pois, niin mitäköhän järkeä siinä olisi. Jokaiselle sopii vähän erilainen hiiri käteen ja sillä on todella suuri merkitys pärjäämiselle. Minua ainakin kiinnostaa katsoa peliä, missä oikeasti kisataan taidosta, eikä "kuka on tottunut vieraaseen hiireen paremmin" tyylisestä meiningistä. Jos koijauksista halutaan eroon, niin sitten pitää olla koneessa joku tarkastaja, joka estää ylimääräiset skriptit/ohjelmien ajamiset.
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Ei se viras olisi jos se olisi säännöissä määrätty koko lajiin. Vaikka 4-5 erilaista vaihtoehtoa.

Ja itse vedin käytännössä tosissaan 6v CS:ää aikanan. Eli uskon kuitenkin jotain tietäväni:
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Ja itse vedin käytännössä tosissaan 6v CS:ää aikanan. Eli uskon kuitenkin jotain tietäväni:

Kenellä täällä ei olisi vuosien pelikokemusta kountterista? Itse olin mukana v0.2 betasta sinne v1.5. Hienoja vuosia, mutta en lähtisi kuuna päivänä vertailemaan tältä pohjalta näihin maailman huippuihin. Välineistöstä uskon omilla mieltymyksillä olevan tuolla tasolla entistä suurempi merkitys. Aivan kuten huippu-urheilussa pitääkin olla.

Palautetta YLE:n kisalähetyksistä voi antaa tuolla:
https://docs.google.com/forms/d/1G9jvhgjjeXZw_4n1KEAKlNpqejhkzXQrqATkLFCE39A/viewform?usp=send_form
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Tottakai on mieltymyksiä kun annetaan mahdollisuus. Jos alusta saakka olisi säännöt, että näillä 4-5:llä voi pelata, kaikki opettelis pelaamaan niillä. Sitten järjestäjille ilmoitetaan millä hiirellä mennään ja ne hommaa sulle sellaisen.
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Itse oon kanssa sitä mieltä, että ei ammattipelaajilta voi omia välineitään kieltää. Kyllä se järjestäjän tehtävä on vahtia ettei huijauksia pääse tekemään. Kuvitelkaas nyt, että joutuisit pelaamaan konsoleilla vieraalla ohjaimella? Itse kun pelaan kaverin luona sen ohjaimella niin ei pelaamisesta tule yhtään mitään. Kyllä se on omat kamat mitkä pitää olla.
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Tarpeeksi tiukka valvonta ja kovat rangaistukset voisivat toimia.
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Itse oon kanssa sitä mieltä, että ei ammattipelaajilta voi omia välineitään kieltää. Kyllä se järjestäjän tehtävä on vahtia ettei huijauksia pääse tekemään. Kuvitelkaas nyt, että joutuisit pelaamaan konsoleilla vieraalla ohjaimella? Itse kun pelaan kaverin luona sen ohjaimella niin ei pelaamisesta tule yhtään mitään. Kyllä se on omat kamat mitkä pitää olla.

Ymmärrä nyt ettei kyse olisi siitä, vaan siitä että säännöissä sallittaisiin 4-5 erilaista joista jokainen valitsisi mieleisen ja opettelisi koko pelin sitten sillä. Kisassa pelaisi tismalleen samanlaisella, mutta järjestäjän hankkimalla. Ja kyse siis siitä, et jos nyt hiiren avulla sinne huijauksia jo pistellään. Ei silloin ole mitään vierasta hiirtä.

Esimerkiksi keihäässä aikalailla heitellään esim olympialaisissa järjestäjien valitsemilla keihäillä.
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Aika älytöntä vertailla jotain hiiriä jääkiekko mailoihin, tai keihäisiin:D. En ymmärrä mikä tässä on ongelma, konsolipuolella vain tietyt ohjaimet on sallittu käyttää, esim Scuf ohjain on sallittu lan turnauksissa.
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Aika älytöntä vertailla jotain hiiriä jääkiekko mailoihin, tai keihäisiin:D. En ymmärrä mikä tässä on ongelma, konsolipuolella vain tietyt ohjaimet on sallittu käyttää, esim Scuf ohjain on sallittu lan turnauksissa.

Ongelma on se, että ilmeisesti huijaukset saadaan hiiren muistiin tms, jolloin järjestäjän hiirellä ei olisi ongelmaa. Vähän sama kuin sun keihäässä olisi liitoa parantavia juttuja, joita ei muilla olisi. Siksi kaikki heittävät järjestäjien keihäällä.
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Ymmärrä nyt ettei kyse olisi siitä, vaan siitä että säännöissä sallittaisiin 4-5 erilaista joista jokainen valitsisi mieleisen ja opettelisi koko pelin sitten sillä. Kisassa pelaisi tismalleen samanlaisella, mutta järjestäjän hankkimalla. Ja kyse siis siitä, et jos nyt hiiren avulla sinne huijauksia jo pistellään. Ei silloin ole mitään vierasta hiirtä.

Esimerkiksi keihäässä aikalailla heitellään esim olympialaisissa järjestäjien valitsemilla keihäillä.


Eli käytännössä kaikki ne jotka ovat pelanneet kilpaa monta vuotta joutuisivat opettelemaan uuden hiiren käytön?
 
Vastaus: Elektroninen urheilu | eSports

Selostajat kertoi karsinta lähetyksessä, että pelaajien on täytynyt ennakkoon ilmoittaa millä hiirellä pelaa, ja ajurit on asennettu ennakkoon järjestäjän toimesta. En tiedä onko tuosta mitään apua?
 
Ylös Bottom