Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

En pidä Sonerasta...

Vastaus: En pidä Sonerasta...

Vihdoinkin! Pienen väännön jälkeen Sonera lupasi toimittaa minulle tarvikkeet kampanjahintaan:)
Ja antennin asennuksesta he korvaavat 70% :)
Ainoa miinuspuoli on että toimitusaika tavaroille n.2kk :eek:

Vähän joutui uhkailemaan Kuluttajasuojalla...

Kiitos kaikille osanotosta!
Taitaa tuo pelaaminen jatkua!

Soneran 2kk = 6kk meidän muiden elämässä.

Mut onneks homma selvisi ja toivottavasti ajallaan homman hoitavat!

Itellä on tarkotus kesäkuun alusta purkaa kännykkäliittymä. Se on ollu 24kk sopparil ja se umpeutuu 1.6. Ajattelin jo pääseväni vähällä ja voivani purkaa homman paikallisessa sonerapisteessä mut ei se sieltä käsin näköjää enää onnistu. Nyt sitte pitää jonotella puhelimessa se 30 min :F
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

Minulla oli kanssa muutaman kuukauden kerran netti poikki kun vaihdoin Elisalta Soneralle. Sonera ei ollut aluksi saanut kirjattua tilausta, sitten kun ihmeteltiin, kun ei kuulu mitään, eivät saaneet kytkettyä nettiä päälle. Muutaman soittelun jälkeen kutsuivat asentajat paikalle, ja selvisi, että kerrostalon kytkentäkaaviot ovat päin persettä ja netti oli kytketty ihan toiseen huoneistoon. Sama ongelma tulee vastaan joka kerta kun joku hankkii liittymän. No, eipä haittaa kun pois on jo muutettu sieltä.
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

Minulla oli kanssa muutaman kuukauden kerran netti poikki kun vaihdoin Elisalta Soneralle. Sonera ei ollut aluksi saanut kirjattua tilausta, sitten kun ihmeteltiin, kun ei kuulu mitään, eivät saaneet kytkettyä nettiä päälle. Muutaman soittelun jälkeen kutsuivat asentajat paikalle, ja selvisi, että kerrostalon kytkentäkaaviot ovat päin persettä ja netti oli kytketty ihan toiseen huoneistoon. Sama ongelma tulee vastaan joka kerta kun joku hankkii liittymän. No, eipä haittaa kun pois on jo muutettu sieltä.

Tosta toimituksesta vielä sen verran, että se on nykyään molemmilla näillä suurilla operaattoreilla ulkoistettu. Homma toimii joten kuten niin kauan kun kaikki menee ok, jos tulee ongelmia niin sit kestää ja kestää... tää on nykypäivää. Vuokratyöntekijät painaa puolilmasiks ja motivaatio/osaaminen on kans sitä luokkaa.

Sun ongelmastas sen verran että noi taloyhtiöiden kytkentäkaaviot on tosiaan joskus persiillään ja varsinkin esim. helsingin keskustan vanhemmissa taloissa. Tää ei tosin ole mikään ongelma jos päästät asentajan asennusvaiheessa sisään niin se voi laittaa sellasen piipperin sun kämppään joka lähettää tietyn taajuista signaalia jolloin talojakamossa sellasella vastaanotinlaitteella sit löytää oikeat piuhat mihin liittymä kytketään. Sit jos ei oo pääsyä kämppään niin saatta noin käydä ku sulle kävi.

Noi liittymänsiirrot menee todella usein vituralleen sillon kun osoite ei muutu mut vaihdat operaattoria. Syy on loppujen lopuks yksinkertainen. Uuden operaattorin asentaja käy kytkemässä sun huoneistos uuteen verkkoon pari viikkoa ennen kuin operaattori konfiguroi sen liittymän verkkoon (asennus tehdään alihankintana ja nämä asentajat tekee näitä aika liukuhihnalta kun aikaa on). No tietty se ei sit toimi ja teet vanhalle operaattorille vikailmoituksen mut ei niitä kiinnosta vikaa enää omalle asentajalleen laittaa koska se a) maksaa toista sataa euroa b) oot joka tapauksessa irtisanomassa liittymäs c) se on loppujen lopuks sen uuden operaattorin vika koska ei heidän asentaja sais purkaa ja kytkeä sitä liittymää uuteen verkkoon ennen aikojaan. Tästähän immeiset yleensä tietty aina syyttää sitä vanhaa operaattoria koska mieltävät asian niin että sen vanhan pitäisi vielä toimia loppuun asti.
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

itsellä ei mitään valittamista. 24/2 liittymä 36 euroa kuussa. ollu pari kuukautta eikä oo edes laskua vielä tullu:D
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

Sonera sanoi, että neljä viikkoa kestää liittymän vaihto. Neljän viikon jälkeen sanottiin, että menee vielä pari viikkoa. Kuuden viikon jälkeen sanottiin, että menee vielä pari viikkoa. Kahdeksan viikon jälkeen sanottiin, että menee vielä "vähän aikaa". Kaksi kuukautta, eikä liittymä toiminut vieläkään! (enkä siis muuttanut edes mihinkään syrjään, vaan kaupunkiin)

Laskuja lähettivät koko ajan. En tietenkään suostunut niitä enää kuuden viikon jälkeen maksamaan.

Soneralla tuntuu olevan tietty käyttäytymismalli. Kun tilasimme soneralta uutta konetta vanhan tilalle, niin se kesti aina sen pari viikkoa lisää siitä edellisestä luvatusta toimitusajasta. Kunnes soitto selvitti ettei tlausta oltu edes käsitelty kuudessa viikossa. Tuloksena vaimon hiiltyminen, soneran kaikkien liittymien irtisanominen ja soitto KPO:lle. KPO toimitti koneen 3:ssa päivässä.

Ja Jussi. Yhteyttä kuluttaja-asiamieheen vain. Vaikka se ei mitään auttaisikaan, niin tippa on silti aina lisää meressä ja eiköhän me joskus saada selkeät pelisäännöt näille telealan yrityksillekin.

EDIT: Ilmeisesti homma selvisi parhain päin. Kannattaa olla sinnikäs ja hiukan rähjätäkin, kunhan nyt ei mauttomuuksiin mene rähinänsä kanssa. :)

P.S: Älkää nyt DNA:lle vaihtako, jos asiakaspalvelua kaipaatte. :D
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

Kertokaa viisaampina... Kuluttaako verkkopelaaminen tämän 5Gt rajoituksen loppuun.
Pelaan n.2-3h illassa PS3:lla.
Ymmärrän et se menee loppuun jos lataan jotain netistä. Tai en ymmärrä koska se on helvetin typerää...
:confused:
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

Kertokaa viisaampina... Kuluttaako verkkopelaaminen tämän 5Gt rajoituksen loppuun.
Missä liittymässä ylipäätään on tuollainen 5 gigan rajoitus? Sinällään verkkopelit aiheuttavat suhteellisen vähän verkkoliikennettä, mutta kyllä 5 gigaa voi silti pamahtaa melko nopeastikin täyteen. 500 megaa tunnissa (eli ~n. 100 kt/s sisään+ 40 ulos kt/s jatkuvalla syötöllä) tarkoittaisi vain 10 tuntia pelaamista. Tosin en tiedä, lasketaan noissa quotissa vain sisääntulevan datan määrä. Jos lasketaan, silloin tuntimäärä nousisi n. 15:een.

PS. Nuo tiedonsiirtomäärät ovat ihan silkkoja hiha-arvauksia, ja voivat joissain peleissä olla selkeästi pienemmätkin.
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

Kyseessä on soneran "Laajakaista langaton" joka on siis tämä Digitan ns. @450 liittymä.

Tiedonsiirtomäärä
Liittymän sisältämä tiedonsiirtomäärä on 5 gigatavua kuukaudessa (5 Gt/kk).

Liittymällä siirretyn datan määrää seurataan päivittäin 30 päivän seurantajaksoissa. Verkossa 30 päivän seurantajaksolla yli 5 Gt dataa siirtävän asiakkaan liittymän prioriteettia voidaan laskea. Liittymän tiedonsiirtomäärän ylityttyä alkaa tästä hetkestä uusi 30 päivän seurantajakso. Mikäli tiedonsiirtomäärää ei ylitetä tällä alkaneella seurantajaksolla, liittymän prioriteetti palautuu normaaliksi seurantajakson päätyttyä.

Liittymän prioriteetin laskusta seuraa, että muilla tukiaseman alueella olevilla asiakkailla, joiden prioriteettia ei ole vastaavalla tavalla laskettu, on etuoikeus tukiaseman kapasiteettiin. Liittymän prioriteetin laskeminen näkyy asiakkaalle huonontuneena verkon palvelutasona suhteessa muihin vastaaviin liittymiin.

Yli 5 Gt kuukaudessa ylittävä tiedonsiirto voi tapauskohtaisesti olla verkon kohtuutonta käyttöä, joka voi estää liikenteen välittymisen paikallisesti kokonaan tai olennaisin osin. Soneralla on oikeus sulkea tällainen liittymä yleisten toimitusehtojen mukaisesti.


Toi tekee äkkiä laskettuna 166Mt per päivä eli reilu 1Gbit . Veikkaisin että soneralta et saa kyselytä väliaikatietoja että onko vielä paljon matkaa 5Gt vaan tieto on digitalla joka ilmoittaa soneralle ainoastaan jos tuo maksimi ylittyy. Tästä en tosin ole varma. Voit kysellä.

Mut jos lasketaan että sun liittymässä liikkuu tavaraa puol megabittiä sekunnissa niin minuutissa se tekis 30Mbit ja tunnissa mentäs jo 1800Mbit eli 1,8Gbit eli rajat paukkus. Mullakaan ei ole hajua paljon nettipelaaminen kaistaa vaatii. En usko että menis 512kbit/s.
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

P.S: Älkää nyt DNA:lle vaihtako, jos asiakaspalvelua kaipaatte. :D

No kohtuullisen tylyjä asiakaspalvelijat ovat, mutta aina olen saanut asian hoidettua ilman odotteluja DNA:lla. Mikä niissä mättää?

Wixxer sanoi:
Mut jos lasketaan että sun liittymässä liikkuu tavaraa puol megabittiä sekunnissa niin minuutissa se tekis 30Mbit ja tunnissa mentäs jo 1800Mbit eli 1,8Gbit eli rajat paukkus. Mullakaan ei ole hajua paljon nettipelaaminen kaistaa vaatii. En usko että menis 512kbit/s.

Eihän noita 5 Mbit/s -liittymiä langattomana tarjotakaan. Sonera ei näyttäisi tarjoavan langattoman kuin 1 Mbit/s -liittymää, jolla siirtyy se 100 tavua sekunnissa. Kaistan viennin TT-2k jo laskikin. 166 Mt päivälle riittää joillekin käyttäjille, mutta eipä tuolla juuri videoitakaan paljon katsella, puhumattakaan päivittäisestä pelaamisesta verkossa.
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

Eihän noita 5 Mbit/s -liittymiä langattomana tarjotakaan. Sonera ei näyttäisi tarjoavan langattoman kuin 1 Mbit/s -liittymää, jolla siirtyy se 100 tavua sekunnissa. Kaistan viennin TT-2k jo laskikin. 166 Mt päivälle riittää joillekin käyttäjille, mutta eipä tuolla juuri videoitakaan paljon katsella, puhumattakaan päivittäisestä pelaamisesta verkossa.

Mikä 5Mbit/s? En mä sellasesta missään kohdassa puhunutkaan vaan puolesta megasta eli 0,5M? Ja 1Mbit/s ei ole 100 tavua sekunnissa koska 1 tavu ei ole megabitin sadasosa. Sieltä tulee siis n. 100kt/s.

Ei varmasti joo videoita katsella. Perussurffailut onnistuu ja pelaaminenkin jossain määrin.

Alkuperäiseen kysymykseen:

Hommaa esim. netlimiter jolla näkee paljonko nettiliikennettä on. Sillä näkee myös yhteys ja softakohtaisesti paljonko kaistaa tarvitsevat. Siitä voit sit arvioida paljonko pelaamiseen ja muuhun kuluu ja paukkuuko rajat.
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

Mikä 5Mbit/s? En mä sellasesta missään kohdassa puhunutkaan vaan puolesta megasta eli 0,5M? Ja 1Mbit/s ei ole 100 tavua sekunnissa koska 1 tavu ei ole megabitin sadasosa. Sieltä tulee siis n. 100kt/s.

Kilotavuja tietenki tarkotin, mutta tuli ajatusvirhe. Sinun laskemallasi kaistalla liittymän pitäisi olla tuo 5 Mbit/s, eihän 0, 5 Mbit/s -liittymällä tuollaisia nopeuksia saa aikaan. Eli ei tuolla tarjotulla langattomalla liittymällä kahdessa tunnissa pysty omaa kuukausittaistansa kaistaa käyttämään - se oli pääpointti.
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

Kilotavuja tietenki tarkotin, mutta tuli ajatusvirhe. Sinun laskemallasi kaistalla liittymän pitäisi olla tuo 5 Mbit/s, eihän 0, 5 Mbit/s -liittymällä tuollaisia nopeuksia saa aikaan. Eli ei tuolla tarjotulla langattomalla liittymällä kahdessa tunnissa pysty omaa kuukausittaistansa kaistaa käyttämään - se oli pääpointti.

Siis täh? Mähän tossa jaoin sen 5Gt kuukauden päivillä ja laskeskelin kuinka kauan kestäis että päivän kaistakiintiö tulis täyteen 0.5Mbit/s kuormituksella.

Sit sä laskit että paljonko pitäis olla kuorma, että samassa ajassa kuin mun päivän kiintiö ylittyiskin jo koko kuukauden kiintiö? Siinäkään ei oikein vastaus voi olla että kymmenkertaisella kuormalla, koska kuukauden päiviä on enemmän kuin kymmenen.
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

Siis täh? Mähän tossa jaoin sen 5Gt kuukauden päivillä ja laskeskelin kuinka kauan kestäis että päivän kaistakiintiö tulis täyteen 0.5Mbit/s kuormituksella.

Jep, mulla meni äkkiä vilkaistaessa bitit ja tavut sekaisin. Eli ei mitään.
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

No kohtuullisen tylyjä asiakaspalvelijat ovat, mutta aina olen saanut asian hoidettua ilman odotteluja DNA:lla. Mikä niissä mättää?

Eivät myöntäneet virhettään vaikka osoitin aukottomasti että vika oli heidän puolellaan. Nurisivat vastaan ihan koko ajan. Vaihdoin palveluntarjoajaa ja kolme viikkoa tästä tuli @postitse pahoitteluviesti jossa myönsivät olleensa väärässä.

En siis pystynyt viikkoon soittamaan vaimoni liittymään. Kuten en muihinkaan saunalahden, tai elisan liittymiin. Ja Elisan puolella oli kaikki kunnossa.

Ja tietysti mainitsemasi erittäin kylmä ja paperista luettu asiakaspalvelu.
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

Eivät myöntäneet virhettään vaikka osoitin aukottomasti että vika oli heidän puolellaan. Nurisivat vastaan ihan koko ajan. Vaihdoin palveluntarjoajaa ja kolme viikkoa tästä tuli @postitse pahoitteluviesti jossa myönsivät olleensa väärässä.

En siis pystynyt viikkoon soittamaan vaimoni liittymään. Kuten en muihinkaan saunalahden, tai elisan liittymiin. Ja Elisan puolella oli kaikki kunnossa.

Ja tietysti mainitsemasi erittäin kylmä ja paperista luettu asiakaspalvelu.



Vaikka en ole itse koskaan asiakaspalvelussa ollu töissä niin tiedän operaattorilla työskennelleenä, että ongelmia on ja ne oikeat ongelmat ei johdu asiakaspalvelusta ja siitä kauan asiakkaan puheluun vastaaminen kestää. Ne reppanat ei siellä saa asioita vietäväks eteen päin. Ja kaikki ***** urpot valittaa HYVITYKSIEN TOIVOSSA. Antakaa niille reppanoille armoa, jotka oikeast yrittää auttaa.
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

NetLimiter ohjelmaa olen tässä reilu kaks viikkoo seurannut ja ei pelaamalla rajat tule täyteen. Ei millään. Ei vaan millään. Ei.
 
Vastaus: En pidä Sonerasta...

Pakko nostaa tämä vanha aihe tapetille koska sain yllättäviä uutisia Soneralta.
He eivät katkaise meiltäpäin osalta lainkaan puhelinkaapeleita vaan istuttavat ne maahan. :)
Eli sain vaihdettua tämän @450 laajakaistan normaaliin 8 megaseen liittymään. Ja hinta putosi 39,90€ -->27.90€ :D

Nyt minulla on vaan ens viikosta lähtien turhaan kaikki tarvittavat vermeet @450-verkon pystyttämiseen....
Desktop-modeemi ja lisäantenni katolle löytyy.
 
Ylös Bottom