Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ensimmäinen pelikoneesi?

nintendo 8 bittisellä peli elämäni aloitin ..(vuosi oli muistaakseni 1988..ja alkupuolisko)..sitä ennen kaverini oli jo hankkinut nesin..niin pitihän se minunkin saada tuo ihme kone itselleni=)

mutta ihan ensimmäiset pelikokemukset ovat kaverin c64:nen..jolla näin mahtavia pelejä niinkuin last ninja sarja,bombjack,ik+=)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
C64

Ensimmäinen peli oli joku ihmeen taitolentopeli jota mä inhosin :D
(faija osti vaan jonkun pelin kaupasta)

Sitten rupesin saamaan pelejä kavereilta. Loistavia pelejä oli: Aku ankka, Commandos, Operation Wolf ja IK+. Ja olihan niitä muitakin loistavia pelejä, joita en nyt muista...
 
NES oli ensimmäinen pelikone, sekä Super Mario Bros ja Mega Man II ensimmäiset pelini. Vieläkin tulee joskus kaivettua ne esille ja pelailen nostalgisissa tunnelmissa ;)
 
Master System oli mun eka. Ihan kiva mutta kun kaikilla muilla oli NES.
Sen jälkeen olikin sitten PlayStation ja niin edelleen. Ihan kiva kone toi Master System, siihen kun kävi niitä isoja juttuja ja pieniä pankkikortin kokoisia kortteja jotka kulkivat kätevästi vaikka lompakossa ja takataskussa.
Suosittelen kaikille jotka eivät uskalla jättää pelejä kotiinsa tai muuten vain ottavat ne aina mukaansa.
Olihan siinä Sonickin joka ei ollut ihan yhtä kehittynyt kuin 16-bittisellä mutta pelashan sitäkin. Ainii olihan mulla hyvä Spider-Manikin jonka pääsin juuri ja juuri kerran läpi. Muuten kuolin aina viimeiseen äijään joka oli aika kova pahis.
IK+:aa pelasin vielä tänä vuonna viimeks mutta amigalla enkä suinkaan C64llä niinkuin joskus aikoinaan.

Ainii siinä Master Systemissä oli sisäänrakennettuna Hang On moottoripyöräpeli ja tietyllä näppäinyhdistelmällä sai kivan etanalabyrinttipelin. Ja oli mulla kai se Alex Kidd in Miracle World joskus. Tai ainakin joku Alex Kidd.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Itellä eka konsoli tais olla psone. Ihmeellistä kyllä sen jälkeen vasta tuli hankittua vahnemmat konsolit. esim. sega, nintendo 8bit, gameboy ym ym. Tosin parhaimmat pelihetket tuli koettua nintendolla ja mario 3:sen parissa. Se oli peli jota pelasi tuntikausia ihan sen takia kun se oli niin pirun hauskaa, ilman mitään suurempia tavoitteita. :p
 
Phillips Videopac

Mahtava kone! Vuosi tais olla 84 tai jotain...
Ohjaimessa oli tikku ja yksi tulitusnappi, huimaa!
P.S. "konsoli" on edelleen iskussa, vaikkakin aika harvoin tulee retroiltua...
 
nes varmaan oli ekakone kun en ole elossakaan ollut kun se oli miellä:Oja eka pali varmaan SMB
niin ja eka oma kone oli N64 ja muistan sen päivän kuin eilisen kun sain sen...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
NES, vuonna 1991. Minullakin oli sitä ennen G&W Donkey Kong, ihan huippu peli vielä nykyäänkin.
 
Ylös Bottom