Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Erikoisohjaimet: Mikä ratti / rattiongelmat?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kumma_uni


Onko kukaan testannut Ferrari Challenge Racing Wheel -rattia?

Mua kiinnostais tuo 160 mk:n ratti. Toimiiko GT3:ssa?

Hyviä kysymyksiä, mutta eipä taida alueella pyöriä kohtuuhintoja arvostavia pelailijoita.

Joutunee ostamaan suden säkissä (vai miten se menikään).

Kävin Prismassa ihmettelemässä vermettä, mutta olivat visusti laatikoissaan. Laatikon ulkomitat vaikuttivat epäilyttävän pieniltä. Lieneekö kyseessä sitten erityisen pienikehäinen malli?
 
Moderaattorit, voisitteko perustaa rateille oman pienen sektion / välilehden johon olisi koottu kaikki tällä hetkellä toimivat PS2 - ratit.

Kunkin ratin kohdalle voisi selventää pelit jotka toimivat ja taasen jotka eivät toimi.

Eihän näitä jaksa kukaan lukea ja vaikka jaksaisikin niin ei näistä kirjoituksista välttämättä saa kaikkea selville.

Vähentäisi luultavasti näitä jatkuvia samoja kysymyksiä.

Te kokoaisitte jatkossa näitä tietoja yhteen lukijoiden kirjoituksista.

Tätä ei ole varmaankaan kovin vaikeata toteuttaa ?


Seuraavat ratit & pelit on allekirjoittanut itse testannut:


Thrustmaster Ferrari Force GT - setti

Toimivat pelit: GT3, EA:n F1, Lotus Challenge

Ei toimivat pelit: WRC


Logitech Momo Force - setti

Toimivat pelit: GT3, Lotus Challenge, WRC, 18 Wheeler, Burnout

Ei toimivat pelit: EA:n F1

Jne ...
 
microsoft/ps2

Miten olisi ps2:seen mc:n sidewinder
force feedback ratti jossa usb?
onko mitään tietoa/kokemusta
 
Logitechin driving force

Löysin tästä ketjusta vain kaksi viestiä, jossa kerrottiin Logitechin driving forcesta, toinen aikasen kriittinen ja toinen lievempi. Onko nyt niin, ettei kyseisestä ratista ole muuta kokemusta?
Toimiiko muilla käyttäjillä GT3 kaikki niinkuin pitäisi. Entä WRC? Mitkä on huonot puolet. Toimiiko ratti myös PCssä, kun se kerran on USB. Logitechin sivuilla se oli ainoastaan PS2 kohdalla.

Kertokaa nopeat kommentit, pitäsi ostaa tai olla ostamatta juuri kyseinen ratti tänään/huomenna. Momo on liian hintava ja formula force on minun ostopaikastani loppu.
 
Driving force

WRCssä ei toimi manuaalivaihteet. PCssä pitäisi toimia, muttei suoraan. Vaatii rekisterin editointia, jotta saa forcet päälle, tai jotain. Itsellä tunnistui windowssissa, mutta profilointi ei suostunut käynnistymään. Ei riittänyt kiinnostus rekisterien editoimiseen... Logitech ei takaa tukea PCssä toimimiselle, mutta ei myöskään keinotekoisesti sitä estä.

Keskittyykö kenenkään Momo Force täydellisesti keskelle? Nyt kaikki vastaamaan, joilla on Momo!
 
Re: Driving force

Keskittyykö kenenkään Momo Force täydellisesti keskelle? Nyt kaikki vastaamaan, joilla on Momo! [/B][/QUOTE]


Ei keskity mutta muutamia kikkoja olen käyttänyt?
WRC:ssä.Kun peli on ladannut radan ja olet lähtövalmiina paina
start(pause) ota usb piuha pois konsolista ja laita takaisin.
Tällä toiminnolla ratti keskittyy täydellisesti ja force efegtitkin
toimivat paremmin!

GT3:ssa.Kalibroi kerran ratti sen valikossa ja käy tallentamassa sekä poistu pelistä ja sammuta konsolista virta.Seuraavaksi virrat päälle ja peli hurisemaan huom:alä kalibroi rattia toista kertaa menusta vaan käännä pari kertaa rattia molempiin ääriasentoon ja anna palautua itsestään!
Nimittäin aina jos käyt kalibroimassa ratin pelin aloittaessa
force efegtit ovat tosi valjut!Ratti kyllä keskittää itsensä tälläkin tavalla gt3:ssa mutta ei wrc:ssä!
Ilmeisesti syy näihin ongelmiin on momon laaja kääntösäde mitä ei ole vielä kyseisissä peleissä huomioitu,myös huonot force efegtit ilmeisesti johtuvat kääntösäteen laajuudesta!
Kannattaa kokeilla kaikenlaista kikkaa yleensä joku tepsii!
HUOM:En ole mikään asiantuntija vaan kokeillut käytännössä
kyseisen ratin ongelmat!Kaikesta huolimatta paras ratti minkä olen koskaan omistanut(6)
 
momoon on tullut uusi päivitys.korjasi ainakin mulla sekä pc että PS2:sen keskityksen kuntoon.
 
Niin

Mikähän päivitys tyo nyt mahtaa olla?
Mistä sen saa?
mitä se tekee? onko momossa joku biossin tapainen jonka voi flashata, vai mihin se ne patsaa?
Ei taida paljon auttaa ps2:n keskittämiseen, jos asentaa pc:hen uudet ajurit, joten nyt selvitystä! Ja linkki!
 
Re: Logitech driving force

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Henkka
Omistan kyseisen ratin ja täytyy sanoa, että olen syvästi pettynyt siihen, koska se ei toimi kunolla WRC:sä. Eli vaihteita ei voi vaihtaa manuaalisesti, koska peli ei tunnista niitä kun painat ratin vaihdepainikkeita!!
kokeilin heti GT3:sta ja siinä toimi ihan moitteettomasti. Ajattellaampas näin tätä asiaa, moni vanhempi ostaa pikku kullannupuille joulu lahjaksi kyseisen pelin ja ratin, ja sitten asennetaan ja kokeillaan ja kappas vaan homma ei toimi mites sitten joulu jatkuu arvaa vaan :(

Kyllä harmittaa tämä, mutta minä pääsen viellä vaihtamaan kyseisen ratti hässäkän, onko kellään samallaista yhdistelmää ja peliä??? Tai olisko joku kenties kokeillut???

Ongelma manuaalivaihteiden kanssa johtuu itse WRC-pelistä. Sonylla on ongelma tiedossa ja joulun jälkeen Egmont tuo maahan päivitettyä versiota pelistä, jossa manuaalivaihteiden pitäisi toimia.

Reilu veto sinänsä Egmontilta tuoda joulumyyntiin kyseistä peli/ratti-pakettia, tietäen kyseisen yhdistelmän toimimattomuuden manuaalivaihteiden suhteen. Suosittelenkin jokaisen, joka kyseisen toimimattoman yhdistelmän on ostanut, ottamaan tammikuussa yhteyttä pelin myyjään ja pyytää vaihtamaan peli uudempaan versioon. Jos myyjä ei moiseen suostu, niin seuraavaksi yhteys kuluttaja-asiamieheen. Luulisi moisen kusetuksen kiinnostavan myös kuluttaja-asiamiestä, varsinkin kun Egmont tietäen ongelmasta markkinoi edelleen kyseistä pakettia. Fiksuin veto Egmontilta olisi ollut kyseisen pelin markkinoilta vetäminen ja päivitetyn version odottaminen. Mutta eihän moinen tule kysymykseen, ihan jo pelkkää joulumyyntiä ajatellen!
 
MOMO Force

Juu, hyvä rattihan tuo on.
WRC:ssä ja gt3:ssa ainakin toimii...
Tolla päivityksellä keskityskin on kunnossa, vaikkakaan en tiedä että oliko siinä sitten jotain suurta häikkää aiemminkaan.
Vix-ajotuolissa tolla momolla ajelen...
 
Jep jep, eli pukki toi tuommoisen Driving force -ratin, josta täällä on ollut melkein vain negatiivista palautetta. Mielestäni tuo on todella hyvä ratti, verrattuna siis ainakin Logitechin GP:seen. Ainut miinus on tuo että ei toimi manuaalivaihteet WRC:ssä, mutta tuo ongelmahan on itsessään WRC:ssä. Egmonthan on tuosta tiedottanut ja tiedottanut myös että niitä uusia versioita tulee, olikos se tammikuussa.. Taidampa mennä tästä pelailemaan WRC:tä ;).

EDIT: Ou, Der Altehan on tuon Egmont homman tuossa jo selvittänyt.
 
Ongelmia Ferrari FF -ratin ja GT3:n kanssa

Pukki toi Ferrarin FF GT-ratin, ja olen testaillu sitä GT3:lla. Ratti on muuten tukeva ja asiallinen, mutta seuraavat ongelmat(?) häiritsee:

1. Kun auto seisoo startissa paikallaan, renkaat ja ratti vispaa edestakaisin.

2. Ratin saa kalibroitua Ok, mutta nappeja ei voi konffata.

3. Noin pari kertaa tunnissa ratti tilttaa, jonka jälkeen siitä pitää käyttää virta pois ja se pitää kalibroida uudestaan.

Onko nämä featuret Ferrarin omia, vai esiintyykö niitä muilla rateilla?

-Marko
 
Re: Re: Logitech driving force

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Der Alte
Ongelma manuaalivaihteiden kanssa johtuu itse WRC-pelistä. Sonylla on ongelma tiedossa ja joulun jälkeen Egmont tuo maahan päivitettyä versiota pelistä, jossa manuaalivaihteiden pitäisi toimia.

Tämä pitää paikkaansa, manuaalivaihteet eivät toimi tuon Logitechin ratin kanssa. Vika WRC:n koodissa. Toimiva korjattu on tulossa vai oliko jo myynnissä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Der Alte
Reilu veto sinänsä Egmontilta tuoda joulumyyntiin kyseistä peli/ratti-pakettia, tietäen kyseisen yhdistelmän toimimattomuuden manuaalivaihteiden suhteen.

Tämä nyt ei pidä ihan paikkaansa, tai siis ollenkaan. Ensinnäkin WRC/Ratti-pakettia ei ole olemassakaan. Mikäli tälläistä myydään on se kauppiaiden virittely. GT3/ratti-paketti löytyy ja toimii myös.

Egmont ei tiennyt tästä toimimattomuudesta vasta kuin oli liian myöhäistä. Tiedon tultua WRC:t eivät lähteneet eteenpäin, mutta ennen tiedon tuloa Sonyltä, kerkesi pelejä lähtemään valitettavasti myyntiin.


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Der Alte
Suosittelenkin jokaisen, joka kyseisen toimimattoman yhdistelmän on ostanut, ottamaan tammikuussa yhteyttä pelin myyjään ja pyytää vaihtamaan peli uudempaan versioon. Jos myyjä ei moiseen suostu, niin seuraavaksi yhteys kuluttaja-asiamieheen. [/B]

Eiköhän myyjä ota asiaan kantaa ja pyytäkää sitten vaikka soittamaan asiasta Egmontille. Ne joilla ongelmia on pelin ja ratin kanssa saavat kyllä toimivan version.


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Der Alte
Luulisi moisen kusetuksen kiinnostavan myös kuluttaja-asiamiestä, varsinkin kun Egmont tietäen ongelmasta markkinoi edelleen kyseistä pakettia. Fiksuin veto Egmontilta olisi ollut kyseisen pelin markkinoilta vetäminen ja päivitetyn version odottaminen. Mutta eihän moinen tule kysymykseen, ihan jo pelkkää joulumyyntiä ajatellen!
Tokkopa markkinointia pystyy noin vain pysäyttämään ja varsinkin kun ongelma on tuollainen. Toimitukset kuitenkin pysäytettiin heti tiedon tultua. Mutta WRC:tä oli toimitettu kauppoihin ja suurin osa ennakkovarattu ja myyty eteenpäin ennen tiedon tuloa.
 
WRC & Ferrari FF ratti

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Momo


Thrustmaster Ferrari Force GT - setti

Toimivat pelit: GT3, EA:n F1, Lotus Challenge

Ei toimivat pelit: WRC


Miten tuo WRC:n toimimattomuus Ferrarin ratilla ilmenee? Voisko kyseessä olla sama vika kun Logitechin rateilla? Niiden kanssahan WRC:ssä on ohjelmointivirhe, joka korjaantuu vaihtamalla WRC uudempaan versioon.

-Marko
 
driving force

Olen ollut kilttinä joten ostin itselleni Logitech Driving Force ratin.
Hämmästykseni oli suuri, kun kaikki ei toiminutkaan plug-and pray tyyliin. Nyt kun olen löytänyt ps2fin-saitin , olen oppinut lisää, mutta siltikin ihmetyttää:
Ratin laatikossa mainitaan sen toimivan GT3 pelissä, ja joissain muissa vieraammissa peleissä. Tästä kuitenkin ajattelin että tottakai se nyt jotenkin toimii myös muissa peleissä, eihän mikään tehdas tekisi rattia vain muutamalle pelille.
No, piuhat kiinni ja kokeilemaan, vajaa vuosi sitten ostin ps2:n ja EAN formula 1 2000 pelin ja ssx snoukkapelin. Formulaa ei ole tullut ajeltua kun ei ole ollut rattia, mutta nyt on.
Hämmästyksen sormi meni kummastuksen suuhun kun mitään elonmerkkiä ratin olemassaolosta ei ilmene. Virtaa tulee mutta virtavalo ei pala, mikään peli ei tunnista rattia eikä kone kerro että täältä on löytynyt tällainen Logitechin tekemä kyhäelmä usb-väylän päästä . Lapsilleni joululahjaksi ostamani Empires 2 peli sai virtavalon palamaan muttei mitään muuta.

Luonnollinen päätelmäni oli, että härvelihän on rikki, soittorumba myyjälle ja logitech supporttin ei tuonut akuuttia apua. Tämän BBS:n faq:t selaamalla opin että ratissa ei ole vikaa vaan kyseessä on ominaisuus.
Eli:
Missä vaiheessa kuluttajaparan (setäikäinen ) olisi pitänyt oivaltaa että täysin mykkä ratti ei vain toimi minkään meillä olevan pelin kanssa, ei edes tavallisen ohjaimen tapaisena ?

Pitäisikö minun ostaa useampia ratteja jotta voisin pelata viimevuotista formulapeliä ja ensivuoden WRC:tä ?

Valmistaako Sony ratteja - saattaisi olla yhteensopivuus edes samaa luokkaa kuin tavallisella ohjaimella ja konsolilla ?

Olen luottanut valmistajiin, jotka ajattelevat asiat käyttäjien puolesta hieman pidemmälle, vaikka se hiukan maksaisikin - Sony ja Macintosh ovat olleet tällaisia. Tämän threadin luettuani vaikuttaa että billgates-ajattelu on päässyt Sonyn lähipiiriin, valitettavasti.

Noh tulipahan vuodatusta, kuluihan tämäkin välipäivä täysin turhaa ongelmaa pähkiessä. Kiitos tekijöille hyödyllisestä ps2fin-palvelusta.
 
Tilasin Hobby Hallilta Logitechin Driving Force-ratin kokeiltavaksi. Ratti on muutoin tosi hyvä, mutta manuaalivaihteet ei kyllä toimi kunnolla. Siis kun GT3-pelissä kääntää rattia jyrkemmästi niin ainakaan tässä ratissa ei alaspäin vaihdetta saanut aina vaihdettua. Lieneekö tämäkin softavika ?
Samoin, ratissa olevat nuolinäppäimet ja muut nappulat oli huonoja. Jumittivat pohjaan ja joskus tuli pari painallusta kun yritti yhtä. Palautukseen siis ja odottamaan vielä parempaa rattia. Momoa ei raski näillä hinnoilla vielä ostaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mä kävin eilenostaan ton logitechin formula force Gp:n. Vaikuttaa ihan ok ratilta, mutta mua hämää kun se surisee käännettäessä. Kaippa tohon totuu, mutta tekeekö kaikki ff-ratit tota?

Niin ja sitten vielä kyseisen ratin omistajille: tossa paketissa lukee että tulis peli mukana, mutta ite en sitä kyllä löytänyt. Onko se siinä cd:llä missä on ne ajurit ym. En löytänyt sitä siltä cd:ltäkään eli olenko vain harvinaisen tumpelo yksilö vai onko mua höynäytetty?:confused:
 
Ylös Bottom