Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

ESPN NHL Hockeyn bugit ja mahdollinen "kuminauha"-tekoäly

Veeksi

Well-Known Member
Ajattelin tälle nyt omistaa aivan oman otsikon, mutta ei kai se haittaa...

Alkaa pikkusen hermoja kiristää muutamat ominaisuudet tuossa nhl2k4:ssä. Pahin lienee toi autopeleistä tuttu kuminauha-efekti vaikeustasossa. Pelaan all-star-vaikeustasolla franchisee, niin tuntuu että kone haluaa päättää minkä matsin voi voittaa ja minkä ei...itsellä tuohon ei ole paljon sanomista. Homma ilmenee niin, että aina kun teen maalin, niin vihollinen tekee kohta perään aivan räkäsen maalin. Sitten jos en ole johdossa, niin ei tietokonekaan saa helpolla maaleja. Tietysti optionsien gameplay osiosta voi säätää vihollisen ja oman moken taitoa erikseen. Ihan kiva, mutta tuolla asetuksella ei tunnu olevan käytännössä muuta merkitystä kuin se että päättykö peli 2-1 vai 9-8 vihollisen hyväksi (olen siis pelannut kauden samaa ottelua jo useampaan kertaan eri vaikeustasoilla). Ainakin kahdesti peräkkäin vihollinen on tehnyt tuon voitto maalinsa ~57 peliminuutin jälkeen. Tämä ominaisuus on aivan mielettömän ärsyttävä ja vie kyllä peli-ilon täysin pelaamisesta. Onko muut huomanneet samaa vai onko tämä vain sattumien ja vainoharhaisuuden summa???

Mitäs bugeja olette tossa huomanneet? Minulla toi tuomari ainakin bugittaa aika mukavasti. Varsinkin se ottaa pannuun kun se tuomari joskus tajuaa hypätä siihen laidalle pois edestä (yleensä tällöin itse kiekko tai oma pelaaja ei todellakaan ole siinä lähellä), niin se imasee kiekon mukanaan 10 metrin säteeltä. Noh...tuosta varmaan selviäisi jos ottaisi tuomarikontaktit pois. Toinen aivan merkityksetön, mutta silti typerä bugi on se, että joskus aloituksessa tulee "tosi hieno" animaatiota missä laidanpuoleiset hyökkääjät vähän nahistelevat...nämä "laiturit" ovat kuitenkin minun huomioiden mukaan aina centteripelaajat (pelinumeron ja naaman perusteella).

Onko joku löytänyt jotain muita ärsykkeitä/bugeja?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veeksi
Alkaa pikkusen hermoja kiristää muutamat ominaisuudet tuossa nhl2k4:ssä. Pahin lienee toi autopeleistä tuttu kuminauha-efekti vaikeustasossa. Pelaan all-star-vaikeustasolla franchisee, niin tuntuu että kone haluaa päättää minkä matsin voi voittaa ja minkä ei...itsellä tuohon ei ole paljon sanomista. Homma ilmenee niin, että aina kun teen maalin, niin vihollinen tekee kohta perään aivan räkäsen maalin. Sitten jos en ole johdossa, niin ei tietokonekaan saa helpolla maaleja. Tietysti optionsien gameplay osiosta voi säätää vihollisen ja oman moken taitoa erikseen. Ihan kiva, mutta tuolla asetuksella ei tunnu olevan käytännössä muuta merkitystä kuin se että päättykö peli 2-1 vai 9-8 vihollisen hyväksi (olen siis pelannut kauden samaa ottelua jo useampaan kertaan eri vaikeustasoilla). Ainakin kahdesti peräkkäin vihollinen on tehnyt tuon voitto maalinsa ~57 peliminuutin jälkeen. Tämä ominaisuus on aivan mielettömän ärsyttävä ja vie kyllä peli-ilon täysin pelaamisesta. Onko muut huomanneet samaa vai onko tämä vain sattumien ja vainoharhaisuuden summa???

En tiedä mitä uskoa, mutta olen havainnut samanlaista. Viimeisen kolmen minuutin aikana tietokone tekee ilkeän usein jonkin raivostuttavan lörömaalin. Kun teet itse maalin, tietokone tekee lähes välittömästi onnistuneen vastaiskun. Hyvänä esimerkkinä tietokoneen raivokkuudesta sanottakoon jatkuvat yhden maalin voitetut/hävityt pelit, maalien määrästä riippumatta, esim. 8-6, 5-4, 3-2...

Aniharvoin tulee nollapelejä. Jos ei muuta, tietokoneen on aina tehtävä viimeisillä minuuteilla hirveä maaliryöpytys juuri, kun alkoi näyttää varmalta että nyt tulee nollapeli.

Nytkin olen konferenssini viimeisenä vaikka gameplay-asetukset ovat hyvin pitkälti asetettu kotiinpäin.

Eräs päivä sain ensimmäistä kertaa elämässäni hirmuisen raivokohtauksen pelistä ja siinä lensivät tuolit ja ohjaimet seinille. Vain yksi peli on siis onnistunut saamaan liekit liehumaan päästäni moiseen malliin, ja se on nimenomaan ESPN NHL Hockey. Tuon episodin jälkeen ei ole juurikaan tullut pelattua mitään moneen kuukauteen... Se kertokoon jotain pelin v-mäisyydestä.
 
Re: Re: ESPN NHL Hockeyn bugit ja mahdollinen "kuminauha"-tekoäly

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler

Eräs päivä sain ensimmäistä kertaa elämässäni hirmuisen raivokohtauksen pelistä ja siinä lensivät tuolit ja ohjaimet seinille. Vain yksi peli on siis onnistunut saamaan liekit liehumaan päästäni moiseen malliin, ja se on nimenomaan ESPN NHL Hockey. Tuon episodin jälkeen ei ole juurikaan tullut pelattua mitään moneen kuukauteen... Se kertokoon jotain pelin v-mäisyydestä.

hehe. ihan samanlaisia reaktioita toi saa tosissaa mussakin aikaseks. onneks on iän myötä tullut hieman itsehillintää. joskus vilkkaina teinivuosina kun pelas cs:ää ja tuntu että nyt siel o psiit-ab-wh jannu vetämässä niin potkasin seinästä läpi :D. nyt ton espn:n kanssa o tullu pintaan aika samanlaisia fiiliksiä (turhautumista kun tuntuu ettei pelaa rehellistä peliä) ja tekis mieli viskata se ohjain telkkarin ruudusta sisään (ei menis...), mutta saa hillittyä sen verta itteesä että puristaa vaan ohjaimesta parin ärräpään säestämänä. :)
 
tää o vähä outo: olin alotuksessa, sit tuomari pudottaa kiekon,se jää leijumaa alotuksest n.2m vasemmalle ilmaa, kukaa ei saa sitä se o joku päänkorkeus, sit sain jäähyn ja vastustaja ottaa moken pois, sit mun äijä ottaa kädellä kiekon ilmasta.-outoo-
ja joskus tilttaa, mut harvoin.hockey
 
Itse olen huomannut sellaisen homman, että noita yksinläpitilanteita ei tule saatua sitten millään! Joko kone on heti perseessä kiinni tai sitten tulee rauhassa perässä kunnes painan laukaisu- nappia. Silloin se saa ihan ihme burstin ja blokkaa laukaukseni.

En tiedä onko tuo bugi, vai olenko muuten vaan huono pelaaja, mutta tuo pännii aika lailla.
 
Et ole, mutta en itse ole samaa mieltä. Ainakin CHAOS on sanonut samaa kuin teikäläinen. Liioittelua, sanon minä...
 
En ole itse moista viimehetken rypistystä havainnut tekoälyjoukkueella, voi tosin johtua siitä että vaikka sain pelin jo jouluna, peli unohtui viikon pelaamisen jälkeen kaappiin ja vasta eilen muistin että edes omistan koko pelin.

Eilen kuitenkin sattui todella ärsyttävä juttu, joka ei voi olla muu kun bugi. Hain kehutut slider-säädöt ja pelasin pari peliä, jotka olivatkin todella tasaisia ja melko nautittavia. Mutta kolmannessa pelissä tapahtui jotain käsittämätöntä: pelinä oli Suomi - Saksa, ja ladoin yhden erän aikana kolme maalia saksalaisten reppuun. Toisessa erässä saksalaiset alkoivatkin yllättäen rynnistää, tekivät kymmenestä peräkkäisestä tilanteestaan KAHDEKSAN maalia! Välissä ehdin jopa vaihtaa maalivahtia, mutta se ei onnistunut torjumaan kuin kaksi, loput menivät maaliin tavalla tai toisella. Ehkä loppurynnistyksen starttaava koodinpätkä aktivoitui syystä tai toisesta liian aikaisin?
 
Tilitystä 2k5

- miksi viimeiseen erän n 15 minuuttia jäljellä tulee yhtäkkiä täydet energiat? Ja luo näin tasoituksia. Ottaako vastustaja aikalisän vai wtf. Ja miten minä saan otettua aikalisän? Palkki ei ole ikinä aktiivina?

- miten v*tussa tässä pelissä tapellaan(olen voittanut 2 tappelua noin 50), turha edes yrittää ellei ole kova jannu kehiss', ja silti Gratton ottaa takkiin lyydmannilta ja O´donnell joltain muulta kääpiöltä. voi v*ttu! Muutenkin tappelut on keskimäärin tyyppiä. Mun ykkös hyökkääjä vastaan vastustajan jämä mies. s**tana!

- vaihdot. mikä vi**u mättää. lähes aina tulee vaarallinen tilanne/painostus tilanne omaan päähän jos otan vaihdon(puran kiekon), välillä samanlainen tilanne tulee myös vastustajan päätyyn - molemmissa tapauksissa on hankala päästä omalta alueelta pois . Tämä selkeästi liittyy jotenkin cpun vaihtoihin ym. mutta vie realistisuutta.

- taktiikat pitäisi olla automaattisia, mutta käytän manuaali vaihtoja, niin jossain tilanteissa taktiikka vaihtuu vahingossa>bugi?

- itse asiassa kehitystä peliälyssä ei mielestäni ole hirveästi 2k3:sesta, maalit on ehkä komeempia ja laajemmat peli mahdollisuudet etc.

- ja todellakin välillä palaa käämi tähän ja em. asiohin!
 
Ylös Bottom