Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3 Hype ja kaikenlainen peliin liittymätön hankintahölynpöly]

Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Komppaan tuon vaikeustason kanssa. Tuota PS3:n F1-peliä en ole pelannut kuin pariin otteeseen demona, mutta PS2:llä Formula One 04:sta tuli tahkottua aivan jumalattomat määrät. Pelissä piisasi haastetta vaikeimmalla tasolla (näin kai se oli, siinähän ei voinut vaikeustasoa kuitenkaan valita, mutta eiköhän se vaikeimmalla pyörinyt) kulkeneessa uramoodissa. Ensin olin langennut nappuloilla kaasuttamaan ja jarruttamaan, mutta myöhemmin lukaisin netistä, kuinka hyödyllistä on opetella se kaasutus ja jarrutus oikealla tatilla. Sillä opetuksella noustiin jo sinne palkintopallin tuntumaan.

Myöhemmin sitten vielä opettelin autonsäädön salat ja lopulta tuli jollain autolla (Williamskohan se oli?) voitettua maailmanmestaruuskin. Sen jälkeen siirto Ferrarille ja maailmanmestaruus näytöstyyliin. Toki oli pari rataa, mitä en tahtonut millään saada "valloitettua". Suurimpana peikkona Unkarin Hungaroring, parhaaksi sijoitukseksi jäi Ferrarilla kolmas. Ikinä en päässyt tyylikkäästi niitä kahta viimeistä kaarretta. Välillä näytti, että nyt tullaan tyylikkkäästi ja vauhdilla ulos pääsuoralle, mutta lopulta kuitenkin joutui nostamaan kaasun ylös, että pysyi radan puolella. Samoin tämä yksi Lähi-Idässä sijaitseva rata, olikohan se nyt Bahrain. Siellä tuli kuitenkin jossain välissä voitettuakin kertaalleen, mutta usein se GP oli täyttä tuskaa. Puolestaan Melbourne (eniten ajamani rata vuosien saatossa), Shanghai ja Imola olivat minulle eniten sopivia ratoja.

Toivottavasti pelistä nyt löytyy uramoodi (eiköhän se siellä ole), jossa ei tarvitse tosiaan olla mitään ihmeellistä oheistoimintoja. F1 04:ssa olevat hommat (satunnaisia testejä jne.) olivat minulle jo riittäviä, pääpainohan kuitenkin on aina itse GP-viikonlopuissa. Lisäksi toivoisin vähän, ettei Ferrarille/McClarenille välttämättä pääsisi kahdessa kaudessa, kuten F1 04:ssa (mutta toki kaikilla kasuaalipelaajilla ei välttämättä ole tälläistä pitkäjänteisyyttä). Toki tätä ennen oli jo takana pari-kolme kautta toista uraa, mutta ajattelin aloittaa kaiken alusta. Ja tosiaan lisäksi saisi vähän aikaisempien kokemusteni (F1 04:sta siis) nostaa vaikeustasoa entisestään ja lisäksi mahdollisesti lisätä konekuskien häijyyttä ja virheherkkyyttä. 04 painoksessa kun vain röyhkeästi veti siihen konekuskin eteen, niin konekuski väisti tarvittaessa vaikka nurmikon puolelle. Konekuskien virheitä puolestaan haluaisin lisätä siksi, että se nostaisi tietenkin entisestään realistisuutta. Aikaisemminhan kolarit johtuivat järjestäen siitä, että teit itse virheen. Tottakai se olisi turhauttavaa, jos kisa päättyy ilman omaa syytä, mutta niinhän se homma menee. Pitäisi saada nimenomaan tunne, että radalla on 19 muuta eläväistä kilpailijaa. Eikä että radalla on minun lisäkseni 19 konemaisesti suorittavaa AI-kuskia.

Mutta tosiaan koska viimeisin omistamani versio on PS2:lle F1 04, joka vispaa valikoissa jatkuvasti vasemmalta oikealle, kun se on ollut rasituksen alaisena aikoinaan :) . Eli sen verran kovassa ajopelien puuttessa olen (jos huvittaa ajella, niin plegeen heitetään GTA IV, että että...) ja sen verran kiinnostunut formuloista yleensäkin, että tämä on jo nyt pomminvarma hankinta.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Itellä jäi f1 05:sen pelaaminen siihen paikkaan kun pelasin uramoodilla kaikista vaikeimmalla tasolla ilman ajoapuja (paitsi abs ja luistonesto) Olin täysin ylivoimainen voitin kaikki kisat ylivoimaisesti ja aikaojossa taisin olla parhaillaan jotain 3 sekunttia edellä toisena olevaa kuljettajaa. Kuitenkin voitin kaikki kauden kisat ylivoimaisesti ajaessani McLarenilla. Kun kausi oli ohi ja minusta tuli ylivoimainen maailmanmestari McLaren ei tarjonnut minulle kisakuskin paikkaa vaan tarjosi testikuljettajan pestiä. Kyllä jäi sen pelin pelaaminen sitten siihen paikkaan.

Kuvitelkaa tilanne, kun Hamilton voitti mestaruuden ja jos McLaren olisi sanonut Hamilttonille mestaruuden voitettuaan että "ensi kaudella olet testikuski, me palkkaamme kisakuskiksi 6 sekuntia hitaampia kierrosaikoja tekev'n kuskin"

Eli toivoisin että jos tuohon uuteen tulee uramoodi niin tekisivät sen kunnolla. Ja mitä vaikeustasoon tulee niin itse pidän realistisuudesta. Toivottavasti tulee kattava valikoima eri vaikeustasoja/säätöjä/ajoapuja jokaisen mieleen.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]


Noo, luistonestohan oli noissa autoissa vielä ennen tätä vuotta, joten... Mutta mitäs hauskaa tossa on, kun voittaa aika-ajotkin kolmella sekalla? Varmaan olis kannattanu ajaa jollain hitaammalla autolla niin olis ollu haastetta.

Näissä formuloissa on tosin ollut sekin ongelma yleensä, että kun ne tuppaa olemaan oikeastikkin niin hauraita, että joka osumasta hajoo niin näissä peleissä täysilla damageilla niin joutunu koko ajan olee tuli perseen alla, kun pelkää, että tuleeko se takana oleva seuraavassa jarrutuksessa perseeseen ja päättää sun kisan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Olin eka kiinnostunut näistä pleikkari 3 formuloista, mutta kun demoa koitin ja ratti+polkimet ei toiminu siinä, en halunnut ostaa sitten, en edes yrittää saada toimimaan. Ratti on tuo driving force, muttei se GT edition tjsp.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Noo, luistonestohan oli noissa autoissa vielä ennen tätä vuotta, joten... Mutta mitäs hauskaa tossa on, kun voittaa aika-ajotkin kolmella sekalla? Varmaan olis kannattanu ajaa jollain hitaammalla autolla niin olis ollu haastetta.

Näissä formuloissa on tosin ollut sekin ongelma yleensä, että kun ne tuppaa olemaan oikeastikkin niin hauraita, että joka osumasta hajoo niin näissä peleissä täysilla damageilla niin joutunu koko ajan olee tuli perseen alla, kun pelkää, että tuleeko se takana oleva seuraavassa jarrutuksessa perseeseen ja päättää sun kisan.

Et nyt vissiin oikeen tajunnut mutta nimenomaan mikään tossa tekstissä ei ollut hauskaa. Ei edes se että voittaa joka kisan taikka se että voittaa aika-ajot 3 sekunnilla... Ja tuossa uramoodissa kun alotin minardilla niin samanlailla silläkin niitä kisoja voitettiin. Eli koitettu on myös muka hitaammalla autolla.

..Ja niinkuin sanoin itse pidän realistisuudesta, joka ei tietenkään sovi kaikille. Vaihtoehtonahan näissä peleissä on yleensä jotain "Damage On/Off " tai "Damage Normal/Realistic " Joten jos tekijät semmosen tekevät niin tuskin se ketään haittaa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Et nyt vissiin oikeen tajunnut mutta nimenomaan mikään tossa tekstissä ei ollut hauskaa. Ei edes se että voittaa joka kisan taikka se että voittaa aika-ajot 3 sekunnilla... Ja tuossa uramoodissa kun alotin minardilla niin samanlailla silläkin niitä kisoja voitettiin. Eli koitettu on myös muka hitaammalla autolla.

..Ja niinkuin sanoin itse pidän realistisuudesta, joka ei tietenkään sovi kaikille. Vaihtoehtonahan näissä peleissä on yleensä jotain "Damage On/Off " tai "Damage Normal/Realistic " Joten jos tekijät semmosen tekevät niin tuskin se ketään haittaa.

Niin no siis toi mun pointti tosta damagesta oli se, että AI kuskit on tähän asti mitä oon pelannu ni olllu niin surkeita, että ne tosiaan ajaa sun perseeseen jos teet yhdenki pienen virheen tai ihan muuten vaan, koska ne ajaa omilla "urillaan" ja ei tajua väistää.. Tottakai haluun ajaa täysillä damageilla, mutta eihän se hauskaa oo jos koko ajan joutuu olee varpaillaan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Niin no siis toi mun pointti tosta damagesta oli se, että AI kuskit on tähän asti mitä oon pelannu ni olllu niin surkeita, että ne tosiaan ajaa sun perseeseen jos teet yhdenki pienen virheen tai ihan muuten vaan, koska ne ajaa omilla "urillaan" ja ei tajua väistää.. Tottakai haluun ajaa täysillä damageilla, mutta eihän se hauskaa oo jos koko ajan joutuu olee varpaillaan.

Totta :S
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Eikös nämä aikaisemmatkin Formula 1 -pelit ole julkaistu jonkun verran kauden alkamisen jälkeen? En tiedä kuinka helppoa autojen voimasuhteita on muuttaa pelin 'viimeistelyvaiheessa', mutta eiköhän pelin julkaisu tule tapahtumaan siinä huhti-toukokuussa. Tai muussa tapauksessa toivotaan, että talvitestit antavat oikean suunnan. Mielelläänhän tuota peliä heti kauden alussa pelaisi.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Niin, nykyään tämä päivittely on kuitenkin niin paljon helpompaa kuin silloin kun viimeksi tuli "oikea" formula. (F1CE nyt oli mielestäni enemmän tai vähemmän jonkinlainen siirtymisvaihe.) En pitäisi myöskään mahdottomana systeemiä, joka päivittäisi voimasuhteita kulloisenkin IRL tilanteen mukaan. Esim. NHL:äänhän tällainen on ollut "suunnitteilla"
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Niin, nykyään tämä päivittely on kuitenkin niin paljon helpompaa kuin silloin kun viimeksi tuli "oikea" formula. (F1CE nyt oli mielestäni enemmän tai vähemmän jonkinlainen siirtymisvaihe.) En pitäisi myöskään mahdottomana systeemiä, joka päivittäisi voimasuhteita kulloisenkin IRL tilanteen mukaan. Esim. NHL:äänhän tällainen on ollut "suunnitteilla"
Fifassa oli tämmönen viikottainen päivitys joka päivitti pelin pelaajien sen hetkistä pelikuntoa. Itse olin iloinen tästä asiasta mutta pidemmän päälle rupesi ärsyttämään. Jos joku pelaaja oli ollut koko kauden loistava, mutta tuli jopa 2 maalitonta matsia oli heti arvot alakanttiin. Tai toisinpäin jos joku sai puolisäkällä survottua 2-3 häkkiä niin heti nousi overall ainakin viidellä. Ja esim. aina kun Hyypiä sai oikeassa elämässä peliaikaa hän pelasi usein hienon ottelun ja saattoi overall nousta pelissä, mutta kun istui paljon penkillä se oli paljon pakkasen puolella.

Eli pitäisi sitten olla vähän maltillisempia eikä heti esimerkiksi Toyotaa lasketa sinne Toro Rossojen tasolle jos tulee joku huono monacon gp.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Fifassa oli tämmönen viikottainen päivitys joka päivitti pelin pelaajien sen hetkistä pelikuntoa. Itse olin iloinen tästä asiasta mutta pidemmän päälle rupesi ärsyttämään. Jos joku pelaaja oli ollut koko kauden loistava, mutta tuli jopa 2 maalitonta matsia oli heti arvot alakanttiin. Tai toisinpäin jos joku sai puolisäkällä survottua 2-3 häkkiä niin heti nousi overall ainakin viidellä. Ja esim. aina kun Hyypiä sai oikeassa elämässä peliaikaa hän pelasi usein hienon ottelun ja saattoi overall nousta pelissä, mutta kun istui paljon penkillä se oli paljon pakkasen puolella.

Eli pitäisi sitten olla vähän maltillisempia eikä heti esimerkiksi Toyotaa lasketa sinne Toro Rossojen tasolle jos tulee joku huono monacon gp.

NBA:sta löytyy myös T-Mobile 365 päivitys systeemi, joka virittää pelaajia joka päivä.
Tätäkin peliä on jo pitkään odoteltu, kun F1CE:ssä oli vanhat kuskit, niin en sitä silloin ostanut, eli taukoa on ollut viime formulapelistä. Pienenä poikana ensimmäinen omilla rahoilla ostettu peli oli F1 2000, oi niitä aikoja.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3 Hype]

Nojoo, näyttihän se Formulalta. Heti ekaks asetuksista toi hölmö peili pois tuolta ylhäältä. Ois kyllä helmee kun sais vetää sampanjasuihkutukset ekan persoonan kuvakulmasta. Toivotaan, että tästä peli vielä tulisi :)
 
Ylös Bottom