Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jaahas careerissa Singaporen GP'ssä (kyllä olen niin pitkällä) kisan aikana toinen mutka bugaa, jolloin ruutuun ilmestyy sellanen harmaa säröilevä alue, joka peittää melko taitavasti koko mutkan, joten sen mutkan saa ottaa melko varovaisesti.

Oma reputation lvl careerissa on muistaakseni 17 ja nyt pitäis ajaa Suzukan kisa lähtöruudusta 6. Force Indialta ja BMW Sauberilta oon jo alkanut saada myönteisiä vastauksia, että tiimit olisi ollut tyytyväisiä vastauksista medialle. Lotukselta jo tullut 6,5 miljoonan euron arvoinen sopimus ykköskuskina, mutta ootan kyl kauden loppuun jos paremmat tallit tarjoo sopimusta. :D

Mulle tuli kaikilta kolmelta huonoimmalta tarjous. Sitte toro rosso oli kiinnostunu ja BMW sauber ehti jättää tarjouksen. sen hyväksyin heti ja nyt sitten ajelen uutta kautta Sauberin väreis :) pari kertaa hylkäsin lotuksen tarjouksen ja hetken päästä sitä oli korotettu. toki tuolla rahalla ei oo mitään merkitystä eli ihan sama vaikka tarjoisivat 20 dollaria kaudesta
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mulle tuli kaikilta kolmelta huonoimmalta tarjous. Sitte toro rosso oli kiinnostunu ja BMW sauber ehti jättää tarjouksen. sen hyväksyin heti ja nyt sitten ajelen uutta kautta Sauberin väreis
Kuinka pitkää uraa ajat ja millä vaikeusasteella?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mulla on ekan kauden Monacon kisan jälkeen reputation melkein 7. Kovasti jo odottelen mahdollisuutta päästä ajaan vähä parempaan talliin kun tympäsee tuo Lotus jo tässä vaiheessa :D

Vaikeustasona siis professional ja tähä mennessä kaks pistesijaa tullu. Kiinassa olin muistaakseni 8. ja Monacossa 10. Muuten sijat on ollu siellä 15-21 kieppeillä, plus Barcelonan hylkäys. Tuntui kyllä Monaco pitkältä kisalta kun 50 % matkalla kierroksia 39 ja koko ajan sai olla tarkkana kaiteiden välissä. Mut vauhtia löyty oikein hyvin ja takana olleet ei päässy mitenkään ohi kun oli suht helppo olla tien tukkeena : )

Tuosta yhestä varikkobugista joka täälläki keskustelussa on parilla esiintyny, eli kun meet stoppiin nii auto pysähtyy siihe varikko boxin eteen eikä tee pysähystä. Ja siinä ei auta ku alottaa kisa alusta. Niin se kävi tänään Monacon kisassa, mutta ei mulle vaan AI kuskille. Kubica hölömötti viimiset 11 kierrosta siinä pilttuun eessä eikä tehny stoppia : ) Kiva..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jooo nyt 2 kisaa takana lotuksella ajelen 7 vuoden uraa vaikeustaso toiseksi helpoin renkaiden ja bensan kulumiset päällä 20 % kisat. Bahrainissa oli heti mahikset pisteille mutta pyörähdys ja rangaistukset estämisestä tiputti sijalle 23. Melbournessa aika-ajoissa ruutuun 10 ja hienosti pidin paikkani pari kiekkaa mutta sitten loppukisa meni ihan pipariksi kaks kertaa rengas puhki ja viimisenä maaliin mutta kyllä se tästä lähtee rullamaan :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ekan uran kisan ajaneena täytyy sanoa että niin huono olen että toisiksi helpois taso on vielä varmasti se oikea. Bahrainissa olin vika kylläkin, mutta parit pyörähdykset ja renkaan puhkeaminen esti paremman sijan. Ilman renkaan puhkeamista olisin tod. näk ollut 20 tai 19.

Eräs asia rupesi vaan ihmetyttämään kun Alonso ohitti kierroksella ja heti kun se oli päässyt ohi pienen ajovirheeni takia, niin sitten se jäi jalkoihin matelemaan. Joten pääsin lopulta ohi siitä ja senkään jälkeen ei ollut tiukkaakaan pitää sitä lotuksella takanani, kun samalla tavalla ajoin alkuun niin taistelin 16 sijan huonommalla puolella eikä toivoakaan nousta ylemmäs siitä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Itse hylkäilin kaikki tarjoukset ennenkuin tuli mahdollisuus mennä Mersulle Schumin tallikaveriksi kakkoskuskin statuksella.
Laitetaan ylimielinen Saksmanni äkkiä kakkoskuskin asemaan.
9 miljoonan palkankorotus siinä samalla.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Oma ura on edennyt Kiinaan asti ja tuloksena on aika-ajoista sijat 24, 24, 13 ja 15. Nuo kaksi ensimmäistä aika-ajoa sössin jo edellisissä harjoituksissa kun tuli jotain collision penaltya ja lähtöruutu rangaistusta. No kisat meni niin että Bahrainissa loppui bensa ja viimeiseksi jäin. Australiassa olin 18. ja Malesiasta tuli sitten ensimmäinen piste ja 9. sija. Kiinassa vielä kisa ajamatta.

Ajelen Lotuksella 20% kisoja, kaikki ajoavut pois päältä, renkaiden ja bendan kulutus päällä ja AI vaikeimmalla. Sen verran pistin helpotusta että 2 flashbackia on päällä että voi nuo bugit välttää kun pystyy vähän kelailemaan taakse päin, muuten menisi varmaan hermot aika usein.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko peli vain 720P ? Skaalaako PS3 sen 1080P , ihan vain mielenkiinnosta kyselen.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mun kaikkia sijoituksia en jaksa alkaa listamaan tähän, mutta parhaimmat voisin:

- Bahrain : 2
- Kanada : Voitto
- Unkari : 3
- Belgia : Voitto (15 sekunnin erolla toisena olleeseen. Satun vaan pitämään tästä radasta niin kovasti ja oon harjotellut tätä rataa jo jonkin aikaa, että taidan sen hyvin.)
- Singapore : 2

Eilen ajoin Korean GP'tä. Rata sopii mulle tosi hyvin, joten vein paalupaikan sekunnin erolla Vetteliin. Kisa meni hyvin sit varikkokäynteihin asti, kun jouduin Virginien taakse stoppien jälkeen. Siinä kun yritin ohittaa Glockia, niin renkaat hipaisi toisiaan, niin mulle lätkäistään varikon läpiajorangaistus. Siinä sitten taistelin lopussa sijoista 7-9 kunnes pyörähdin. Viimesessä mutkassa sitten Hülkenbergistä ohi ja sijoitus 11.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Eka kisa takana 7 vuoden virginillä. Kaikki avut pois päältä, 40% kisat ja AI pro:lla

Aika-ajossa eka osiossa 13 ja toisessa osiossa ei kunnon aikaa pyörähtämisten takia.

Kisassa taktiikkana oli ajaa ensin kovilla renkailla 13 kierrosta ja sitten pehmeillä loput 7.
Kierroksella 10 ahnehin liikaa sijalla 16 ja ajoin mutkan pitkäksi ja rengas puhkesi. Varikolta pehmeät kumit alle ja takas radalle 23:na. Tavoitin koko ajan edellä ajavia 3 autoa ( Senna, Di Grassi ja Trulli) viimiselllä kierroksella olin jo ohittanut kaikki kolme ja ajelin sijalla 20, mutta liian pitkän pehmeillä renkailla ajon seurauksen kaikki renkaat punaisella ja pyörähdys vaikka yritin varovasti ajella. Sijoitus oli lopulta 23:eek:

Mitään pugeja ei ollu ( vielä) ja kisa oli tosi mukava ja tiukka. Muiden mukana pysyy hyvin, mutta virheitä tulee vielä liikaa.

Tänään illalla on australian kisa viimisestä ruudusta rangastuksen takia.

Ajaminen ainakin ratilla ( DFGT ) on mukavaa ja sopivan haastavaa.

Näillä mennään:D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

On noita AI bugeja näköjään moninpelissäkin jos niitä AI kuskeja on serverillä.

Chancock ajoi radalla välillä kuin riivattu mutta oli kierrosajoissa sit 6 sekkaa perässä. Kuitenkin kun pääsin siitä aika-ajossa ohi jäi kaveri heti jälkeen kuin tikku johokin.
Kun kisa alkoikin sadekelinä ajoi chancok ekalla kierroksella kisan nopeimman kierroksen jonka pystyin alittamaan sit vasta vikoilla kierroksilla (12 kiekan kisa melbournessa). En tiedä kuinka kovaa sit käytännössä ne ajoi mutta osa AI kuskeista oli ihan teiden tukkona ja tuli kierroksella vastaan mutta kisassa lopputulos oli, että minä voitin ja sen jälkeen pari AI:ta ja sitten muut pelaajat.

Yleisesti jos joku kiroaa moninpelissä sohlailuaan jne, niin kantsii hommata tuo ratti jos mahdollista. Tulee niin paljon iloa ja järkeä ajoon kun pystyy tahkomaan tasaisia kierroksia ja pitämään ajolinjansa mutkissa jne. Ei ole niin tuurista kiinni. Mä en esim osaa jarruttaa ja kääntää samaan aikaa padilla. jostain syystä peukaloni irtoaa vasemmasta tatista kun painan jarrua tai peukalo päästää tatin suoraksi. Kun joissakin mutkissa selkeästi voi jarruttaa sinne mutkaan sisään, eli ratilla kun pystynn tuon tekemään saa jätettyä jarrutukset paljon myöhäisemmäksi.
Osa kuskeista moninpelissä ajaa ihan helkkarin kovaa noilla padeilla mutta mä en vaan pysty.

Tuo dynaaminen sää on tosi hieno tossa moninpelissä. Aika-ajot malesiassa alkoi märkänä mutta vikoilla minuuteilla kuivui. Kun vaan olis tajunnut ottaa kuivankelin renkaat niin olis tullut helppo paalu.

Kisa olikin kuiva sateenmahdollisuudella joten porukat joutui arpomaan millä säädöillä ja renkailla starttaa. Kisa pysyikin kuivana joten pitikin käyttää molempia settejä joten osalla meni varikkorumbassa paljon aikaa ja jos oli ottanut jotkut sadesäädöt alle niin ei niillä pärjännyt. Lopputulos oli oma voitto ja muut 11 ohitettu kierroksella.. sit oli pakko lopettaa et jäi hyvä mieli...kun muuten kisat on tahkoamista. :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikäköhän mun pelissä on vikana, kun Lotuksella ajoin ensimmäisen kilpailun aika-ajoissa paalulle ja alitin ainoana 2 minuuttia. Kaikki muut ajoavut oli poissa paitsi vaihde jutut, mutta eihän Lotuksella pitäisi päästä edes noin kovaa...?? :eek:
AI:n vaikeus taso on medium, mutta tuskin sekään vaikuttaa omaan aikaan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ite olen ajellut koko ajan AI Legendillä. Esimerkiksi Barcelonassa oma paras aika taisi olla 1.27 jotain. No kokeilin sitten laittaa huvikseni Easylle ja paras aika olikin sitten 1.21.9. Molemmissa tapauksissa ajelin Lotuksella ja kaikki ajoavut oli pois. Eli ilmeisesti AI:n vaikeus vaikuttaa pelin fysiikoihin jonkun verran nimittäin tuolla Lotuksella pystyi Easylla painamaan kaasupohjassa moneen paikkaan kun Expertilla piti jarruttaa niissä kohdissa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Voi V***U saa sanoa! Joo täs käynnistin pelin niin se sit tilttas siihen kohtaa mis ladataan ne kauden tallennukset niin siihen jäi sit jumii..odotin tos joku 15 min eikä menny mihinkään:( No ei voinu muuta kun sammuttaa pelin.Sit pistin uudestaan pelin päälle niin saakeli tallennukset oli vioittunut!! Ei Jumalau*a saa sanoo... No ei voi mitää..Kausi oli siinä puolessa välissä. Täs ny aloitin uuden kauden HRT:llä :D Lotuksen nokka ei enää kiinnosta niin kokeelen nyt tuota..Et kiitos!:mad:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

netissä on kyl annettu tietoon millätavoin ura korruptoituu, ja neuvottu mitä ei saa tehdä jotta niin ei tapahtuisi, tässäkin ketjussa kerrottu...pätsiä odotellessa
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Puute tässä pelissä on tuo ajanotto. Olisi kiva nähdä joka radalla jokaisen auton ennätykset ja parhaat sektoriajat. Tämä ei kaikille ole tärkeää, mutta minulle on. Olisi kiva tietää missä Red Bullilla tekee eroa Ferrariin ja päinvastoin, tai jos muokkaa setuppia - missä kohtaa rataa tulee voittoa ja missä tappiota.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mun mielestä moninpelissä on muutamia puutteita. Onneksi perus ominaisuudet on ihan hyvät joten ei nää nyt pelaamista estä.

Esim kisan loputtua ei pääse katsomaan muiden ajoa, no se ei maailmaa kaada eipähän tule mitään lagia mutta kaveriporukassa se on hauskaa kun voi mennä kannustamaan muita oman ajon jälkeen tai toisteppäin.

Kisan loputtua näytetään vain lopputulos, ei kierrosaikoja, varikkokäyntien määrää tms. Olis kiva nähdä miten kovaa joku ajoi vai hävisikö vain jonkun spinnin takia jne. Samoin pitäisi kertoa kuka ajoi nopeimman kierroksen...sais jotain klooriaa sekin kuski jos ei muuten kisassa pärjännyt.

Sit mielestäni kun on noita missä ajetetaan kisoja putkeen ei näy yhteispisteitä. joka kisan jälkeen näkee vain sen kisan pisteet mutta ei kokonaistilannetta ja lopussa ei tule mitään "xxgangstaplayerwhiteboy voitti kisan" juhlintaa.
Vai johtuuko tämä vain siitä pisteiden laskutavasta minkä hosti on valinnut?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Puute tässä pelissä on tuo ajanotto. Olisi kiva nähdä joka radalla jokaisen auton ennätykset ja parhaat sektoriajat. Tämä ei kaikille ole tärkeää, mutta minulle on. Olisi kiva tietää missä Red Bullilla tekee eroa Ferrariin ja päinvastoin, tai jos muokkaa setuppia - missä kohtaa rataa tulee voittoa ja missä tappiota.

Varsinkin olisi kiva saada reaaliaikaista ajanottoa. Käsittämätöntä että ei voi tietää paljon on eroa edessä tai takana olevaan autoon. Tai no mikäli tuo huhu että tekoäly ei edes aja kisaa pitää paikkansa, niin kyllähän tämän sitten ymmärtää. Eniten rupeaa ärsyttämään varikkostopit. Niillä häviää järjestään 3-5 sijaa. Ihan sama miten täydellisesti ajaa niin aina tulee hirveä letka ohi. Monacossakin ajoin ennen stoppeja sijalla 10. ja takana tuli Mersua jo Force Indiaa. Kun varikolla oli käyty niin nämä autot oli ohittaneet minut ja lisäksi Trulli oli päässyt ohitseni. Hän oli ennen stoppeja sijalla 20. Eli joko puolet autosta skippaa varikkokäynnit kokonaan tai sitten ne vaan respaa siihen eteen.

Ja lisäksi renkaiden kuluminen ei näytä vaikuttavan tekoälyn ajamiseen mitenkään. Kun omat renkaat kuluu niin tekoäly takoo entistä kovempaa aikaa. Hyvä jos itsellä kestää pehmeät renkaat 4 kierrosta niin tekoäly painelee niillä vähintää 10 ja ajat senkun paranee.
 
Ylös Bottom