Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ihan tässä sivussa kysyen; Taking it online-trophy
You have beaten the rest to win your first online ranked Grand Prix
Mitä rajoituksia tässä on kun en saanut tätä vaikka publicilla voitinkin?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Ihan tässä sivussa kysyen; Taking it online-trophy
You have beaten the rest to win your first online ranked Grand Prix
Mitä rajoituksia tässä on kun en saanut tätä vaikka publicilla voitinkin?

Pitää mennä sieltä Quick Play (se ylin valinta kun mennään Onlineen). Sen jälkeen pitää valita pelimuodoksi Gran Prix, eli 15 minuutin aika ajo ja 7 kierroksen kisa. Sitten peli heittää random servulle ja sitten pitää voittaa se kisa. Oletuksena päällä on siis Sprint joka on pelkkä 3 kierroksen kisa. Sen voittaminen ei riitä Trophyyn.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Valencian rataa on tullu ny paljon harjoiteltua. Monikaan ei siitä tykkää, mutta kuuluu omiin suosikki ratoihin.

Ens Vuonna oon menos paikan päälle seuraamaan kisaa, nii on siksikin ihan mukava sitä ajella ja harjoitella.

Onko kukaan ollu seuraamas kisoja?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko kukaan ollu seuraamas kisoja?

Ei F1-kisoja, mutta Hockenheimin ja Monacon radat on muuten kyllä tullut tsekkattua katsomosta ja jälkimmäinen jalan läpi kävellen. Varsinkin tämä katurata oli hyvin nostalginen kokemus. Tunneli, shikaani, satama, maalisuora, kasino ja ne lukuisat tutut mutkat siinä välissä. Radan osasi ulkoa osaksi pleikalla väännettyjen pelituntien ansiosta :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tässäpä teille pieni haaste:

Jos joku saa hardilla Red Bullilta ykköskuskin paikan heti toiseksi kaudeksi 7 kauden urassa tai legendillä 1-tai 2-kuskin paikan, niin ilmoittaa tänne.


Sillä itse sain hardilla ekan kauden hoidettua ja heti tuli Red Bullilta tarjous kakkoskuskiks. Tosta noin vedin päätökseen ylivoimaisen aika-ajon Bahrainissa 2 sekunnin erolla Vetteliin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko kukaan ollu seuraamas kisoja?
OT, mutta..
Nyyrpuuringillä v. 2000 - Todella kylmä! mutta mukava kokemus. Ekassa mutkassa.

Hockenheimissa v. 2002 - Neulansilmän jälkeen silloin siellä oli vielä katsomo. Autot näki melkein puolen kierrosta. Takasuoran alusta --> Stadion osuuden alkuun. Muistan elävästi mm. Kimin ja Montoyan taistelun. YouTube - Kimi Raikkonen Vs JP Montoya :)

Pelistä, että onhan tuo vähän ärsyttävää nyt, kun joka career kisassa joutuu miettimään, että mahtaako ne AI autot käydä varikolla ollenkaan.
Ja yhtäkkiset AI:n vauhdin katoamiset tai paranemiset sekottaa omaa päätä että teenkä ite jotain väärin, kun ei oikeen omaa aikavertailuakaan saa mistään tsekattua.:cool:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Pitää mennä sieltä Quick Play (se ylin valinta kun mennään Onlineen). Sen jälkeen pitää valita pelimuodoksi Gran Prix, eli 15 minuutin aika ajo ja 7 kierroksen kisa. Sitten peli heittää random servulle ja sitten pitää voittaa se kisa. Oletuksena päällä on siis Sprint joka on pelkkä 3 kierroksen kisa. Sen voittaminen ei riitä Trophyyn.

KIITOS! arvasin että joku on pakko olla rajoituksena :)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuli itsekkin huomattua tuo ettei AI:n vauhtiin vaikuta poltto-aineen kuluminen laisinkaan, vaikka itsellä vaikuttaa. Laitoin sen sitten pois, muuten vaikein taso.

Vaikuttaako tuo polttiksen kuluminen AI:n aika-ajo vauhtiin? Nimittäin kun heitin tuon pois, oli monaco (joka meni penkin alle tosin) ja sitten heti seuraavaksi istanbulissa nappasin paalun ja kakkossijan kisasta kun kämmäsin lopun sateen vuoksi rengasvalinnan. Montrealin aika-ajon vielä nykäisin tuohon perään ja siinäkin toinen. Onko vain sattumaa vai vaikuttaako tuo bensa noin paljon AI:n vauhtiin aika-ajoissakin? 30% kisat, 7v ura, vaikein taso, Lotus (sen verran myönnytyksiä että jarrutuspaikkojen nuolia pidän päällä, helpottaa uusien ratojen oppimista, tuo bensan kuluminen nyt parissa kisassa ollut pois ja flashbackit pistin myös päälle kesken kauden että välttäisi noita random rengasrikkoja).
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitä nämä flashbackit on? miten ne vaikuttaa peliin ja miten niitä "käytetään"?
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitä nämä flashbackit on? miten ne vaikuttaa peliin ja miten niitä "käytetään"?

Jos ajat vaikka jonkun persuksiin tai rengas sanoo poks, ni paina selectiä ja siellä voit sitten kelata kohtaan jolloin onnettomuus ei ole viel sattunut. Flashbackillä voit siis kelata aikaa taaksepäin ja jatkaa haluamastasi kohdasta. Ole sen selectin kanssa silti nopea, sillä aikaa voi kelata taakse päin vain muutaman sekunnin.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä netissä on varmaankin padilla ohjaavia pelaajiakin kun eivät näköjään osaa ajaa,törmäilevät minnesattuu ja pitkin peltoja ajelevat.Eivä osaa ohitella vaan perään ajavat täysillä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Turha yleistää pädillä ajavia. Ite ajan pädil ja selviän ekan mutkan törmäykset helposti kun varon hurjastelijoita. Muutenkin osaan ohittaa nätisti ilman törmäyksiä.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä netissä on varmaankin padilla ohjaavia pelaajiakin kun eivät näköjään osaa ajaa,törmäilevät minnesattuu ja pitkin peltoja ajelevat.Eivä osaa ohitella vaan perään ajavat täysillä.

"Loistava" kommentti.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Codemastersilta on näköjään tullut vähän kommentia näihin feikkitekoälyväitteisiin ja vähän muihinkin.

<Codemasterin pitkä vastaus spoilerin alle>
"Hi everyone.

As you are aware work is on-going towards a patch for the game, and we will release details on this as we move through the patch creation process. Your constructive feedback has been invaluable in helping us both identify and work to resolve issues with the game, and we appreciate your detailed posts.

Some of the identified issues have led (understandably) to people making assumptions about the game that are not accurate, so we felt that in order to reassure you and explain better the process which we are going through at the moment, we’d address a few common queries, in particular relating to AI. In putting this post together, we spoke to various people from across the development team, including the leads and specialists who are working directly on addressing the issues that have been raised.

The AI system implemented in F1 2010 is very complex, and is certainly not scripted in any way. Every AI driver is trained with a series of race behaviours such as overtaking, defending a position and slipstreaming etc. On top of these behaviours we have a unique set of characteristics. These characteristics are defined per driver so you’ll notice some subtle differences. Some drivers are better at race starts or are better at overtaking (they look for narrower gaps), or are better in the rain, or are more aggressive, or are better around certain race tracks. We also have a system which can make certain drivers have a particularly good or bad race depending on a number of factors. All of this driver variance is of course combined with the cars themselves also having varying levels of performance.

It’s also important to note that in order to make the tracks as richly detailed as they are, we use far more textures than the consoles can physically hold. As with many games, we actively stream in and out textures based on the position of the player. This, plus the fact we don't simulate many visual effects on the far side of the track from the player - a "level of detail” system employed to save valuable processor time - would mean there would be a significant pop or delay if we were to allow you to switch cameras between drivers on track.

Practice & Qualifying AI
In practice & qualifying (P&Q) there are two fundamental issues which have meant that we had to make some implementation decisions for the AI in F1 2010. These two issues are our jump-to-sector feature and the fast-forward feature that is available on the car monitor in the garage.

The jump-to-sector feature necessarily simulates teleporting a car instantly to a position while the fast-forward feature allows the player to speed up time. The latter prevents us from simulating the actual AI travelling around the track 100% of the time as we cannot accurately simulate 24 cars where we have accelerated the passage of time by as much as a factor of 30. An F1 car can move at over 200mph. With 30 times speedup, we cannot simulate car physics at 6000+mph without losing some fidelity. F1 cars obviously cannot move this fast. We therefore implemented a system whereby the AI times in such circumstances are calculated based on a ‘football management” style simulation model. Using this model all of the race factors, such as the car, driver, weather, tyres, engine, track conditions, traffic are all taken into account and a lap time is produced. These generated times are well considered and guided by a huge amount of data; they are not randomly generated. Nevertheless they remain simulated approximations using this model.

For P&Q sessions we spent a long time experimenting with flipping back and forth between this simulated system and actual AI physical timing, as the fast-forward is engaged and disengaged, but it lead to the potential for subtle exploits which we were not comfortable with. Therefore all AI times in these P&Q sessions use this simulation method.

Race AI
As none of the above feature restrictions are relevant in the race itself, we DO NOT use any other systems in the race other than the AI cars all physically driving the race just as the player does. Other factors also contribute to the AI lap times and the variation in their race pace. These include race start behaviours, their ultimate race pace which takes into account elements such as fuel and tyre degradation, weather, conserving / cooling engines etc, their in and out laps in the pit stop phase and their finishing pace.

We have seen several email and forum threads which suggest that an AI car’s performance is determined by where they are positioned currently in the race, or where they are in relation to the player which absolutely isn’t the case.

Based on some of the feedback we’ve received we are looking into the variation of AI race pace, as well as working hard to address as many of the following issues as possible in the upcoming patch, which aren’t AI specific but are adding to the assumptions that we are using fake or scripted AI:

Pit Stop
Several pit stop issues have been reported;
The AI not making a mandatory pit stop during a dry race of 20% or more
The player being forced to wait in the pits before being released
The player or AI cars becoming stuck in the pit lane
The use of flashback breaking the AI pit strategies
We’re currently investigating each of these issues and recognise that these would have a significant impact on the way that the race pans out. As ever with fixing these issues it’s a case of finding out how to repeat the problem so that we can track the issues down and fix them.

Split times
A few of you have correctly spotted that the race leader isn’t always the quickest on the first lap of the race. This is an issue whereby the start line is resetting the AI lap timings rather than everyone’s time being taken from when the start lights go out, which of course should be the case on the first lap.

It’s important to also note that the lap times displayed on screen in F1 2010 are compared to the gap to the leader, rather than being split times to the car in front or behind. They are calculated on the time difference within sectors, on a lap by lap basis. For example, the players lap and individual split times on any given lap is compared to the race leader only.

Track reset
There are a few videos and threads where the AI have been seen to spin off and then teleport around the track. Again this isn’t an intentional component of the AI systems. We have a retrieval system that will reset cars to the track if they manage to get out of the world which is intended for use in a number of scenarios such as violent collisions. In these cases it appears that this retrieval system has fired off by mistake.

Race engineer speech
There are a few issues whereby the information which the race engineer is feeding you in relation to gaps to the car in front seems to be at odds with what is happening in the race. Again this isn’t tied into the AI at all. It’s purely speech logic and triggers.

Fuel simulation and tyre degradation
This has been implemented for both players and AI cars. We’ll investigate the drop offs and see if the numbers need tweaking as part of the patch.

As ever your feedback really helps us track down these issues so many thanks to everyone who has taken the time to post up as many details as you have. We have already made significant advances against some of the issues thanks to those of you who have contributed a clear and comprehensive account of problems. We will let you know the full details of what the patch will include and when you can expect it as soon as possible.

Rest assured that we do read the forums and your feedback is extremely important to us."
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

No ei sitä ajanottoa ihan täysin kustu ole jos kerran aikaerot näkyvät aina suhteessa johtajan edelliseen aikaan. Siitähän näkee suoraan ajaako edellä ajava auto tai pelaaja itse kovempaa kuin johtaja, jolloin selviää myös onko edellä ajavan ja pelaajan ero mennyt mihin suuntaan. Mutta edelleen olisi kiva saada niitä aikuisten oikeita väliaikoja tauluun, niin tietäisi tarvitseeko ottaa kiinni 10 vai 30 sekuntia. :confused:

Codemastersin mielestä oikeat formulakuskit ovat aika kovia jätkiä ajamaan formulaa tankki täynnä. Tai ainakin suhteessa aika paljon kovempia kuin aika-ajobensoilla. Sitä käyrää saavat viilata pikkaisen.

Eikä sitten mahtunu tuohon vastineeseen mainintaa sekundarenkaista jotka puhkeaa tasalta ja puolelta. :(

PaulF1N sanoi:
Codies ei puhu ikinä paskaa. F1 2010 on paras ja täydellisin ja bugittomin ja fantastisin peli ***** ikinä. Nyt oli varmaan hyvä. Ai niin tääl modet on ihan bestei ja objektiivisii kiitti hyvää yötä

Eipä tänne taida kukaan rivikäyttäjä raahata tuollaisia kirjoituksia ulkomaisilta foorumeilta. Ihan hyvä että joku jaksaa kaivaa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Puhkeaako renkaat jos laittaa renkaan kulumisen pois päältä? Nyt on jo kahdessa ajamssani uran kisassa rengas puhjennut, ja samalla pudottanut mut hännille lopullisessa tuloksessa. No täytyy kait opetella ajelemaan säästäväisemmin jos se mitään vaikuttaa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Puhkeaako renkaat jos laittaa renkaan kulumisen pois päältä? Nyt on jo kahdessa ajamssani uran kisassa rengas puhjennut, ja samalla pudottanut mut hännille lopullisessa tuloksessa. No täytyy kait opetella ajelemaan säästäväisemmin jos se mitään vaikuttaa.

Ei se vaikuta.. Ihan randomilla ne renkaat puhkeilee. Flashbackeilla nuo selittämättömät rengasrikot saa aina kätevästi peruttua.. Siitä en sitten tiedä vaikuttaako jos ottaa kulumisen pois.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

välillä tuntuu et renkaan hajoaminen liittyy siihen autoon millä ajat.
Lotarilla puhkee kumit kun teineillä vappuna ja mclarenilla todella harvoin.

Moninpelissä on renkaita mennyt yleensä aika ajoissa mutta kisoissa kumit on jostain syystä kestäneet.

Tuon voisi moninpelissä ottaa pois ainakin niin, ettei kumit mene kanttareista ja roskista. Jos ajaa liian pitkään kuluneilla niin sillon ne voisi puhkea.
Silloin joutuu vaihtamaan kumit vaikka muuten niillä pärjäisi. Kuten itsellä yhdessä kisassa missä sade lakkasi oli pakko mennä vaihtamaan sadekumit pois koska tuntui et ne sulaa alle, vaikka kierrosaikojen puitteissa niillä olisi vielä pärjännyt sen pari kierrosta.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Puhkeaako renkaat jos laittaa renkaan kulumisen pois päältä? Nyt on jo kahdessa ajamssani uran kisassa rengas puhjennut, ja samalla pudottanut mut hännille lopullisessa tuloksessa. No täytyy kait opetella ajelemaan säästäväisemmin jos se mitään vaikuttaa.

Ikävä kyllä ei vaikuta. Itsellä räjähti kerran välikelin kumi Spassa Eau Rougen jälkeen varikolta tullessa, ajettuna sellaiset rapiat 400 metriä ja toisen kerran Kiinassa jälleen tuliterät kovat renkaat ennen kuin ensimmäinen sektori oli täysi. Kummassakaan tilanteessa ei ollut kyse kontaktista tai ulosajosta.

Sitten tuohon Codemastersin vastaukseen pelaajille. Itse asiassa minulle kyllä kelpasi selitykseksi, kunhan ne asiat sitten kanssa korjataan. Tosin tuossa ei myöskään puhuttu yhtään nettipelien ajanotto bugista.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Nii, tosta ajanotosta, viimenen viis minuuttinen ku alkaa, ni tulee se LG-teksti siihen... ni miks tulee, kerta ei ole virallista ajanottoakaan...?
 
Ylös Bottom