F1 2020

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Pädillä pelaavat. Kannattaa laittaa taaksepäin katsominen oikean tatin painallukseen. Sit esim moottorin tehot oikean tatin ylös/alas. Muitakin pikanäppäimiä voi laittaa oikean tatin vasen/oikea akselille jos haluaa.

Steam yllätti ja päästi jo illalla ajelemaan. Pädillä käsittämättömän hyvän oloinen tänävuonna ajella.

Edit, tässä surkeaa ajelua pädillä, vähän vaihteluna YouTuben prokuskeihin nähden:

Ei kannata huolestua jos Australiassa ei osaa ajaa, omasta mielestäni se on aina ollut todella vaikea rata ajaa lujaa koska siellä pitää lentää mutkista läpi ja ajolinja on oltava just eikä melkeen jotta noi shikanit onnistuu ilman että ollaan pihalla.
 

Barca11910

Well-Known Member
Ei kannata huolestua jos Australiassa ei osaa ajaa, omasta mielestäni se on aina ollut todella vaikea rata ajaa lujaa koska siellä pitää lentää mutkista läpi ja ajolinja on oltava just eikä melkeen jotta noi shikanit onnistuu ilman että ollaan pihalla.
Melbourne nyt onkin surkea paikka ajaa jos sitä Barhurstiin verrataan. Tunnetaan paremmin nimellä Mount Panorama.

Jälkimmäinen on oikeasti hieno rata.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Ei kannata huolestua jos Australiassa ei osaa ajaa, omasta mielestäni se on aina ollut todella vaikea rata ajaa lujaa koska siellä pitää lentää mutkista läpi ja ajolinja on oltava just eikä melkeen jotta noi shikanit onnistuu ilman että ollaan pihalla.
Yksi omista lempiradoista silti.
Kyllä esim Vietnamin rata on ihan hirveä pädillä. Se lopun syherö osuus on ihan mahdotonta. Tosin, en päässy kisaa ees maaliin kun vaihdelaatikko hajosi. Enpä muista keskeyttäneeni Codemastersin pelissä tekniseen vikaan.
Kauden toinen kisa ja laatikko hajalle. :D

Ensin ei meinannut vaihtaa, myöhemmin kisassa välillä hyppi vaihteita yli. Lopulta oli melkein kierroksen ajan kolmonen sisässä, kunnes lopulta vain se hajosi kokonaan.

Pc:lle ois tarjolla jo mersun musta väritys jne ja osalle radoista oikeat mainokset. Täytyy jokupäivä tutustua.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Tuli nyt kuitenkin laitettua mersulle uudet liveryt, samoin kuin ajoasut ja kypärät. Samoin mclaren, ja muutaman muun tiimin pikku muutokset.
Sit suorituskykyä muutin moottoreiden osalta, eli Ferraria tehottomammaksi.

Ja koska mulla on My Teamissa Tyrrell, niin toki tiimin logo piti saada oikeaksi:
B4B8DEAF-41A6-4163-8D55-50DAA4ED9642.jpeg

Mutta asiasta toiseen. Miten tuon vaihdelaatikkon saa kestämään? Alle kaksi kisaa kesti. Nyt kolmannen kisan kahden harjoitusten jälkeen taas laatikko hajalla.
En haudata rajottimelle tms, mutta vaihdan kyllä siellä sinisellä alueella. Eikö sitä saa päästää sinne?
 

Gunslinger

Well-Known Member
Tuli nyt kuitenkin laitettua mersulle uudet liveryt, samoin kuin ajoasut ja kypärät. Samoin mclaren, ja muutaman muun tiimin pikku muutokset.
Sit suorituskykyä muutin moottoreiden osalta, eli Ferraria tehottomammaksi.

Ja koska mulla on My Teamissa Tyrrell, niin toki tiimin logo piti saada oikeaksi:

Mutta asiasta toiseen. Miten tuon vaihdelaatikkon saa kestämään? Alle kaksi kisaa kesti. Nyt kolmannen kisan kahden harjoitusten jälkeen taas laatikko hajalla.
En haudata rajottimelle tms, mutta vaihdan kyllä siellä sinisellä alueella. Eikö sitä saa päästää sinne?

Mites alaspäin vaihtaminen, voiko tässä vaihtaa liian kovasta vauhdista pienemmälle? Se voisi kanssa hajoittaa laatikkoa.
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Mites alaspäin vaihtaminen, voiko tässä vaihtaa liian kovasta vauhdista pienemmälle? Se voisi kanssa hajoittaa laatikkoa.
Voi vaihtaa vauhdista pienemmälle, mutta en ainakaan aikaisemmissa versioissa saanut näin laatikkoa rikki. Enkä siis ole saanut sitä rikki vielä tässä uudessakaan. Toki My Teamia on vasta kaksi 25% kisaa takana. Laatikko hajosi vain huudattamalla liian korkeilla kierroksilla liian kauan ja liian usein aikaisemmissa versioissa.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Voi vaihtaa vauhdista pienemmälle, mutta en ainakaan aikaisemmissa versioissa saanut näin laatikkoa rikki. Enkä siis ole saanut sitä rikki vielä tässä uudessakaan. Toki My Teamia on vasta kaksi 25% kisaa takana. Laatikko hajosi vain huudattamalla liian korkeilla kierroksilla liian kauan ja liian usein aikaisemmissa versioissa.
Näin minäkin sen kuvittelisin olevan. Kai se täytyy vaan alkaa aivan älyttömästi aikaisemmin vaihtamaan.
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Näin minäkin sen kuvittelisin olevan. Kai se täytyy vaan alkaa aivan älyttömästi aikaisemmin vaihtamaan.
Kyllä minulla ainakin tuntuu että veto loppuu vaihteesta kesken ennenkuin saan koneen ja laatikon huutamaan hoosiannaa. Kuulostaa kyllä merkilliseltä että sinulla on mennyt noin herkästi laatikko rikki.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Niin onko muutoksia tehty ylipäätänsä ajomallinnuksen suhteen? Et meinannut vain tuota casual-tilaa jossa helpompi ohjaus?
En ole casuaalia koittanut. En tiedä mitä muutoksia on. Jostain syystä en 2019 versiota jaksanut ajaa kuin 2-3 viikonloppua, kun ei tuntunut kivalta pädillä.

Kyllä minulla ainakin tuntuu että veto loppuu vaihteesta kesken ennenkuin saan koneen ja laatikon huutamaan hoosiannaa. Kuulostaa kyllä merkilliseltä että sinulla on mennyt noin herkästi laatikko rikki.
No niinpä.
Yksittäisessä viikonlopussa esim Ferrarilla kuluu 6-7% yhteensä.
Voiko tuo My Teamin Honda vain olla noin surkea alussa?
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Niin onko muutoksia tehty ylipäätänsä ajomallinnuksen suhteen? Et meinannut vain tuota casual-tilaa jossa helpompi ohjaus?
Ainakin ratilla on vähän ketterämpi ajettavuus kuin viime vuoden versiossa. Auto ei tunnu jotenkin niin isolta ja painavalta. Padilla en ole vielä testannut, mutta en usko Omenanraadon tarkoittaneen casual tilaa kun itse vaihtelee vaihteita ja niin edelleen.
No niinpä.
Yksittäisessä viikonlopussa esim Ferrarilla kuluu 6-7% yhteensä.
Voiko tuo My Teamin Honda vain olla noin surkea alussa?
Itsekin otin Hondan moottorin. Jännä nähdä rupeaako kohta laatikot poksahtelemaan. :D

My Teamia tosiaan pari kisaa testasin, mutta enemmän on tullut ajettua Rankedia. Oli ilo huomata, niin jo heti placement kisoissa ajettiin lähes poikkeuksetta tosi siististi. Ainahan jotain kolareita sattuu, mutta niin oikeastikin. Se mikä on vähän harmi, niin tasoerot ovat aika suuret. Toki tämä tasoittuu jossain määrin kun jengi saa placement kisat pelattua, mutta silti. Täydessä 20 kuskin lobbyssa taistelen yleensä paikoista 5-10. Kärki ajaa sen 1-1,5 sekuntia nopeampia kierroksia. Esim. viimeisin kisa eilen Itävallassa, niin olin aika-ajojen viides 1:05 ja risat ajalla ja kärjen aika alkoi 1:03. Ei mitään mahkuja, mutta toisaalta häntäpään kaverit jäävät sitten minusta sen kaksi sekuntia. Tiukkoja kisoja pistesijoista on silti ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Omenanraato

Well-Known Member
Nyt ajoin hollannin kisan ja vaihdoin niin nopeasti aina kun pystyin. Nyt aa+kisa ja 21% kului laatikko. Eli tällätavoin kestäis vajaa 5 kisaa, joka sen olis tarkoitus kestääkin 10 kisan kaudessa. Joten sakkoja on luvassa myöhemmin kaudella.

Toi Hollannin rata on kyllä upea, tykkään todella lujaa. Jostain syystä oma ajo alkoi kulkemaan vain niin paljon paremmin, ettei 70% enää riitä. Täytyy nostaa. Koitin Itävallan kisaa Alfalla ja 90%:llakin olin paalulla ja voitin kisan just ja just. Mutta urassa tuntuis et oikea ois ehkä 80%.
 

Salme

Active Member
Yksi omista lempiradoista silti.
Kyllä esim Vietnamin rata on ihan hirveä pädillä. Se lopun syherö osuus on ihan mahdotonta.
Melburne on hieno rata ja varmaankin se helpoin, kun sitä tulee aina tahkottua ensimmäisenä. Pädin kanssa joutuu runttaamaan ihan pirusti kierroksia alle uudella radalla, vaikka se rata olisikin entuudestaan tuttu. Tästä johtuen oma career tyssää aina muutaman radan jälkeen. Liian iso työ. Se tatsin hakeminen ihan erilaista kuin esim ratilla. Myös ajonautinto, vakaus/virhealttius ihan eri tasolla. Todella harmittaa kun menin myymään ratin pari vuotta sitten.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Melburne on hieno rata ja varmaankin se helpoin, kun sitä tulee aina tahkottua ensimmäisenä. Pädin kanssa joutuu runttaamaan ihan pirusti kierroksia alle uudella radalla, vaikka se rata olisikin entuudestaan tuttu. Tästä johtuen oma career tyssää aina muutaman radan jälkeen. Liian iso työ. Se tatsin hakeminen ihan erilaista kuin esim ratilla. Myös ajonautinto, vakaus/virhealttius ihan eri tasolla. Todella harmittaa kun menin myymään ratin pari vuotta sitten.
Joo tuohon mullakin usein tyssää. Ei jaksa aina hakea sopivaa tekoälyä. Nyt tän uuden version kanssa tuntuis vanhat tutut radat menevän kyllä hienosti samantien. Jotenkin sopiva ajomalli itelle.
Mutta esim motogp:ssä koko tuntuma kateissa ku on päivän taukoa ja joutuu säätämään pyörää tunnin ennen kisaa. Jää urat lyhyeksi.

Tässä nyt toki auttaa kun saa 10 kisan kauden ajettua, niin voi skippailin omat inhokki radat, tai ne jotka ei sovi pädille.
 

Salme

Active Member
Voisin kuvitella, että mikäli voisi kääntää rattia pädin motion sensorin turvin niin ajaminen sujuisi kuin tanssi. Onko tässä uusimmassa tuki tuolle ? 19 viimeinen mitä olen pelannut.
 

fader

Active Member
Mitenkäs te, jotka ootte My Team -pelimuotoa pidemmälle ehtineet pelailla, alkaako siinä pärjäämään jossain vaiheessa paremmin, kun saa autoa kehitettyä? Itelläni tekoäly 70% ja olen TOP10-sakin ulkopuolella Honda-moottorilla mutta sitten taas urassa jos AI:n vaikeustaso on sama 70%, voittoja tulee suht helposti.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Oli aika huvittavaa kun katselin videoo my team modesta vai mikä olikaan, siinä kun pitää valita se moottorin valmistaja ja jokaisella on teho ja luotettavuus arvot oli Ferrari oli tässä pistetty selkeästi tehokkaimmaksi :D En tiedä muuttuuko tallien ja moottorien arvot päivitysten mukana mutta kuskien arvot kai ainakin muuttuu ? Pisti vaan silmään että ei taida se Ferrarin moottori olla ihan tehokkain tällä kaudella.
 

Omenanraato

Well-Known Member
Oli aika huvittavaa kun katselin videoo my team modesta vai mikä olikaan, siinä kun pitää valita se moottorin valmistaja ja jokaisella on teho ja luotettavuus arvot oli Ferrari oli tässä pistetty selkeästi tehokkaimmaksi :D En tiedä muuttuuko tallien ja moottorien arvot päivitysten mukana mutta kuskien arvot kai ainakin muuttuu ? Pisti vaan silmään että ei taida se Ferrarin moottori olla ihan tehokkain tällä kaudella.
Ymmärsin jostain Codemastersin tekstistä, että myös ne päivittyy. Ja ainakin kuskien osalta valikoissa sai pätsin jälkeen valittua et muuttuuko myös jo aloitettuun uraan.

Pc:llä tuohon on jo modi olemassa jolla Ferrari hyytyy, mutta en jostain syystä saa sitä toimimaan, vaikka muut modit toimii.

Mulla itseasiassa Ferrari vetelee kaksoisvoittoja ja mersu saattaa välillä tippua 5-8 sijoille.
Nyt on myös haas ottanu ihme boosteja ku välillä sijoilla 6-7, mut seuraavassa kisassa 18.
 
Ylös Bottom