Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

Pibe

KonsoliFIN Turnausisäntä<br>Jäsen / [zD]
Ajattelin laittaa tänne PS3-puolellekin ketjun kyseisestä pelistä, koska kyseessä on kuitenkin yksi legendaarisimmista pelisarjoista ikinä.

Onkos plegepelaajat innostuneita Falloutista noin yleensä tai herääkö mielenkiinto nyt, kun hieman helpommin lähestyttävää fallouttia alkaa puskea? Itse innostuin nyt juuri jopa tilaamaan vanhat falloutit, vaikken ennen ainakaan edes pitänyt niistä. Pitää niiden kautta pyrkiä pääsemään mukaan falloutin maailmaan ja inside-läppiin, että Fallout 3 maistuisi muikealle :)

Uudessa pelaajassa hyvät ennakot pelistä ja siitä jää vaikutelma, että Bethesda pyrkii wanhojen fallouttien tyyliin. Ovat siis kuunnelleet faneja ja tekevät sitä mitä he pyytävät. Oblivionin laatu pistää odottamaan aika kovia. Kyseessä on todella erilainen peli, mutta jos osaa tehdä jotain niin laadukasta kuin oblivion, voiko tätä ryssiä?

Ennakkoa voi lukea pelaajasta ja tässä jotain internetistä:
http://ps3.ign.com/articles/800/800873p1.html
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

Sanoppas muuten Pibe, mistä tilasit nuo Fallout 1-2? Itse tuli silloin aikoinaan kokeiltua vanhalla Pentium 90 Mhz Fallout 1:stä mutta ei lähtenyt toimimaan joten haluaisin paikata tuon aukon sivistyksessäni.

Ja sitten itse threadiin:
Itse odotan tätä peliä aika innolla. Pelialue ei ihan Oblivionin mittasuhteisiin yllä (siis lukemani mukaan, myös Pelaajalehdestä) mutta grafiikka on entistä (siis Oblua) parempaa ja ääninäyttelijöitäkin on kuulemma melkein 40 ellei hieman ylikin. Ja laatuhan korvaa määrän, tosin tuo ääninäyttely, jos on vähintään samaa tasoa kuin Oblussa, pullat ovat hyvin uunissa.

Omaperäistä on kyllä se että pelihahmon isä muovautuu sen mukaan ulkonäöltään, minkänäköisen pelihahmon pelaaja luo. Kaiken kaikkiaan kun tietää että Bethseda viimeistelee yleensä pelinsä hyvin, niin tästä voi kyllä odottaa hittipeliä, oli alusta mikä hyvänsä.

EDIT: Löysin jo hintaseurannalla edullisen Fallout Collectionin, ja sitten ei muuta kuin tilaus menemään... :)
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

Kerkesin jo muualta tilata, ei ihan noin halvalla saanu mutta edullisesti kuitenkin. Näytti olevan loppu play.comista. Fallout 3:sesta, pelihän on ollut jo jonkin aikaa tekeillä, mutta odottaa saa ensi vuoteen. Onneksi on pelattavaa tarpeeksi siihen asti. :)
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

Ajattelin itsekkin tästä vääntää threadin mutta jotenkin se vain sitten jäi.

Juu kovasti odotellaan, Fallout 1 ja 2 on pelattu läpi läpipeluu oppaalla tosin (questit oli aina minulle ainakin viimeksi yhtä kysymysmerkkiä muuten, en jaksa koko mailmaa tutkia yhden questin takia joka kerta koska tehtävässä ei ohjattu tarpeeksi tehokkaasti. OBLIVION tosin teki tämän parhaiten mitä olen minkään pelin ikinä nähnyt tekevän, questit on nautittavia ja se minne pitää seuraavaksi mennä oli aika selvästi ilmaistu tätä toivon Bethesdan fallouttiin myös)

Molemmat kuuluvat kyllä sarjaan pelit jota ei ilman kunnon perehtymistä voi pelata. Esim taistelu systeemi joskus pienenä pojan kloppina ei tajunnut juuri mitenkään. Mutta myöhemmin se olikin täyttä rautaa kun englannin kieli oli paremmin hallussa. Ehdottomasti suosittelen molempia mikäli ei ole läpi mennyt, ykköseen kannattaa katsoa ohjeet miten saa sen alussa olevan ajan pois tämän kun saa helposti lvl 1 hahmolla. Vesilaite piti jostain mutantti tukikohdasta hakea.
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

Viper7 sanoi:
Juu kovasti odotellaan, Fallout 1 ja 2 on pelattu läpi läpipeluu oppaalla tosin (questit oli aina minulle ainakin viimeksi yhtä kysymysmerkkiä muuten, en jaksa koko mailmaa tutkia yhden questin takia joka kerta koska tehtävässä ei ohjattu tarpeeksi tehokkaasti. OBLIVION tosin teki tämän parhaiten mitä olen minkään pelin ikinä nähnyt tekevän, questit on nautittavia ja se minne pitää seuraavaksi mennä oli aika selvästi ilmaistu tätä toivon Bethesdan fallouttiin myös)

Mielestäni tämä taas oli kovinkin huono piirre Oblivionissa. Ei sitä nyt ihan rautalangasta tarvi kaikkea vääntää ja suunnilleen kädestä pitäen ohjata oikeaan paikkaan. Mielestäni vie löytämisen ja keksimisen riemua pois. Mutta makunsa kullakin...
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

Toki mutta en jaksaisi koko maailmaa tutkia joka questin kohdalla, myös dynamic AI voi tuottaa ongelmia jos joka NPC:n joutuu aina etsimään ympäri kaupunkia. myös luolastojen kaltaisia paikkoja ei ole kiva etsiä laajoilta alueilta jos haluaa vain questin tehdä. Puhumattakaan Npc hahmoista jotka kertovat sinulle vain kerran mihin pitää mennä eivätkä anna armoa x:sää rämpyttäville tai vahingossa kahdesti painaneille.

Kyllä silti jotain kannattaa pelaajankin antaa miettiä, kuten lähestymis tapa, paikan tai henkilön etsiminen (kuitenkin vihjeitä siitä mistä saa lisä infoa tai mahdollisista paikoista pitää olla.

Mutta juu kukin tykkää mistä sitten pitääkin, itse en jaksa kauaa tapella kohtauksen kanssa jossa ei anneta juuri mitään vinkkejä, aka maalitahrat oblivionin eräässä tehtävässä -__-"
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

nothing sanoi:
Mielestäni tämä taas oli kovinkin huono piirre Oblivionissa. Ei sitä nyt ihan rautalangasta tarvi kaikkea vääntää ja suunnilleen kädestä pitäen ohjata oikeaan paikkaan. Mielestäni vie löytämisen ja keksimisen riemua pois. Mutta makunsa kullakin...
Joku Oblivionin ja Fallout 2:n välimuoto vois olla hyvä. Falloutissa välillä oli vähän turhan hukassa kun tehtäviä ei ohjeistettu kunnolla ja sitten taas Oblivionissa oli päin vastoin, eli kaikki väännettiin rautalangasta. Jos jompi kumpi noista pitäis suoraan valita, niin Oblivionissa oli asia paremmin, mutta tosiaan joku välimuoto olis ehkä sopiva.
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

nothing sanoi:
Mielestäni tämä taas oli kovinkin huono piirre Oblivionissa. Ei sitä nyt ihan rautalangasta tarvi kaikkea vääntää ja suunnilleen kädestä pitäen ohjata oikeaan paikkaan. Mielestäni vie löytämisen ja keksimisen riemua pois. Mutta makunsa kullakin...

Toisaalta taas Morrowindissä saikin etsiä oikeaa paikkaa kissojen ja koirien kanssa. Jos Fallout 3:seen saisi tämän vaihtoehtoisena. Options => Quest Markes ON/OFF, tai jotakin sinne päin. Tietenkin pelihahmojen pitäisi kertoa melko tarkasti minne mennä, eikä mitään ympäri pyöreitä neuvoja kuten, mene 10 km pohjoiseen käänny vasemmalle jne. Tosin Oblivionissa osaisin suunnistaa ilman niitä Quest markereita, hahmot kun selittävät aina paikan mihin mennä, hyvin. Makunsa kullakin juu, sittenpähän saisi Optionseista valita, jos sisällyttävät sen peliin. :p
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

Onpas muuten hyvä että Fallout 3:sessa vihut eivät skaalaudu pelaajan levelin mukaan. Tai ainakin se sopii minulle paremmin.
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

Nyt vasta hokasin tämänki threadin.

Joo no falloutit on oikeestaan ainoat ropet joita oon jaksanu pelata ihan kunnolla. Fallout 2:n joku 7 kertaa läpi ja ykkönenki tullu alotettua monesti, mutta vaan yhesti vetäny läpi.

Fallout 2:ssa on aivan uskomaton hahmonkehitys, valintojen vapaus ja suhde pelin maailmaan jota ei oo vieläkään onnistuttu toteuttamaan lähellekään missään muussa pelissä. Joka kohtaan on VÄHINTÄÄN 3 ratkaisua, yleensä jopa 5. Kaikenlaiset hahmot pärjää pelissä jos osaa vaan hyödyntää niitten erikoiskykyjä.

Ootko muuten paippi jo alottanu sarjan? Kannattaa alottaa Fallout 2:sta, koska siihen pääsee nopeammin sisälle + se ei oo niin juonisidonnainen. Muutenki, se on vaan niin paljon parempi.
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

Onhan se näin että Fallout 2 on vain liian hyvä. Ei kolmonen pysty millään yltämään sen tasolle. Vaikka onnistuisikin täydellisesti.

Fallout 2 on Mad Max -henkinen maailma, jossa voi olla Mad Max, Humungus tai niitä Öljykaivon hihhuleita, kaikki toimii ja peli muokkautuu sen mukaan. :cool:

Uskomatonta miten monimutkaisen ja syvällisen pelin pystyivät tekemään 'back then'. Ei oikein nykyaikana tunnu noin syvällistä kamaa tulevan, paitsi tietenkin jotkut MMO:t. Ei esim. Knights of the Old Republic yllä läheskään falloutin tasolle.
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

Philosopher sanoi:
Ootko muuten paippi jo alottanu sarjan? Kannattaa alottaa Fallout 2:sta, koska siihen pääsee nopeammin sisälle + se ei oo niin juonisidonnainen. Muutenki, se on vaan niin paljon parempi.
Alottelinhan mä jo vähän ykköstä ja olen heti jumissa :D
Joku hemmetin köysi pitäisi vissiin olla siellä toisella vaultilla, mutta enköhän mä pääse eteenpäin kunhan tutkailen.
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

Fallout 2:sta joskus testasin muutaman minuutin kun sitä niin on ylistetty, mutta grafiikat kääns heti pään muualle. Ehkäpä tätä sitten testaan
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

Pibe sanoi:
Alottelinhan mä jo vähän ykköstä ja olen heti jumissa :D
Joku hemmetin köysi pitäisi vissiin olla siellä toisella vaultilla, mutta enköhän mä pääse eteenpäin kunhan tutkailen.
Kannattaa alottaa Fallout 2:sta, et menetä mitään tarinassa koska ne ei liity toisiinsa oikeestaan ollenkaan. Vaikkakin välistä pientä läppää tulee ykköseen liittyen.

Fallout 1:ssä on aluksiki "time limit", sulla on 365 tai jotain päivää aikaa hakea yks esine (kunhan pääset vaultista ulos :D ) tai muuten on game over. Ja opetellessa vasta peliä sitä ei tuu löytämään ensimmäisellä kolmella yrityksellä ainakaan (itellä meni varmaan viis kertaa).
Alota ihmeessä Fallout 2:sta, muuten saattaa käydä niin että kyrsiinnyt ykköseen ja sitte jää maailman paras rope kokeilematta. Fallout 2.
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

Muntu sanoi:
Fallout 2:sta joskus testasin muutaman minuutin kun sitä niin on ylistetty, mutta grafiikat kääns heti pään muualle. Ehkäpä tätä sitten testaan

No sitten et kyllä ole oikea henkilö pelaamaan Falloutteja. Fallout 2 on jo 9 vuotta vanha peli - mitä odotit, DirectX 10 tukea?
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

Linkitys sanoi:
No sitten et kyllä ole oikea henkilö pelaamaan Falloutteja. Fallout 2 on jo 9 vuotta vanha peli - mitä odotit, DirectX 10 tukea?
.........Johan tulee positiivista kommenttia...... En odottanut mitään, mutta silloin aikoinaan muutama vuosi sitten olin aikamoinen kraffuhuora. Johan tulee positiivista kommenttia... Ja silloin en varmaan edes tiennyt mikä vtu on Direct X :rolleyes:
 
Vastaus: Fallout 3 [HYPE]

Sorry, bad day at work. :p

Suututtaa vaan kun tuontasoinen peli ohitetaan 'huonojen graffojen' takia.
Eikä ne graffat tosiaan ajalleen ollut edes kovin huonoja.
 
Ylös Bottom