Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 5

Äsken kolahti mailiin postia, että CDONista Plus-jäsenille viikon jäsentarjouksena Far Cry 5 neljällä kympillä. Mikäli ei plussaa omista ja tykkää muuten CDONista tilata, niin kannattaa ehdottomasti laittaa harkitaan.

tB1X4hX.png
 
Meinasin juuri tulla kertomaan samaisesta. Nyt joutui antamaan periksi sille periaatteelle etten osta pelejä kuin diginä. Sen verran hyvä tarjous tuo on. Tuohon päälle season passi niin säästäähän siinä kivasti verrattuna tuohon 90 rahan gold digiversioon. Ostoon meni että heilahti.
 
Tullaan vielä kertomaan tarkanmarkan vaalijoille, että tuossa Far cry 5 tarjouksessa on mahdollista pihistellä vielä muutama euro koodilla
Februarydeal10. Koodihan ei pitäisi käydä ennakkotilauksiin, mutta jostain syystä toimii. Kuten myös digilatilauksiin. Eli kannattaa nopeaan tilata ennen kuin huomaavat :D Ja tosiaan tämä koodi siis on 10 euroa pois kun tilaa 50 rahalla.
20180218_122840.png
 
Pelistä on paljon videoita mutta pro tuesta ei ole mitään infoa vielä, onhan tässä aikaa vielä ja voi olla ettei niitä ole täysin lyöty lukkoon vielä.
 
60fps on ainakin turha odottaa Pro ja X versioilta. Eiköhän sieltä tule perinteinen reson nosto ja joitain efektejä.
Saapa nähdä jääkö tämä itsellä hyllyyn, olen muutenkin niin paska tähtäämään tatilla, ja 30fps tekee siitä vieläkin epämiellyttävämpää.
Kyllä FPS pelin pitää olla 60fps, TPS 30fps vielä joten kuten menettelee.
 
Surullista että näkee tuollaisia ääniasetuksia vielä 2018, äänibalanssi on tärkeä ja sitä ei paljoa säädellä pelkällä master sliderilla ja musiikin on/off kytkimellä. Se on ollut tuollainen far cry 2 lähtien ja ubisoft ei vaan opi.
 
Kirja luettu ja elokuva katsottu, nyt on tutustuttu iskän ja kirkon toimintaan ja innolla odottamaan peliä. Kunhan peli ei ole täys susi :rolleyes: no tuskin on kun näyttää niin julmetun hyvältä.
 
Far Cry 4 ja Primal kärsi suttuisesta kuvailmeestä ja sahalaitaisesta grafiikasta. Valitettavasti näin oli jopa PC:llä mikäli tehot ei sitten riittänyt yliresoihin ja noihin HD-tekstuuri pakkeihin, mitkä edes vähän pelastivat ja korjasivat tilannetta. Pelkkä FullHD resoluutio, Ultra-asetukset ja maksimi antialisointi eivät kovin hyvää ja rauhallista grafikkaa muodostanut.

Videoiden perusteella Far Cry 5 kärsii samasta ongelmasta ja onkin mielenkiintoista nähdä mitä mieltä Digital Foundry on pelin näyttävyydestä PS4 Prolla ja Xbox One X:llä. Ongelmat johtuvat todennäköisesti pelimoottorin iästä ja siitä, että pelimaailma on laitettu täyteen tekemistä, systeemejä ja tekoälyä. Modattu Far Cry 2 pääsee monelta osin parempaan kuvailmeseen ja korkeampaan grafikkaan kuin nämä uudemmat Far Cryt, kun pelimaailma on jo tämän päivän mittapuulla todella ontto ja tyhjä.

Itseäni tuo suttuisuus haittasi Far Cry 4:ssa ja Primalissa, se söi ikävästi immersiota ja pelien muuten ihan näyttävät pelimaailmat kadottivat vähän sitä omaa loistoaan. Vuonna 2018 ei enää jaksaisi kärsiä niistä ongelmista mitä on jo kokenut monta vuotta aikaisemmin. Toisaalta Far Cry 5:ssa ei muutenkaan vaikuta enää pelimaailma olevan pääosassa, vaan peliä on enemmän räätälöity co-opin sekä striimajien suuntaan. Teema pelissä on mielenkiintoinen ja siihenhän myös pelin markkinointi on hyvin vahvasti keskittynyt, ikävästi vain jokaisessa ennakossa on mainittu pelin teeman olevan hukattua potentiaalia.

Varmasti tästä on tulossa hyvä, Ubisoftimainen peli ja ennenkaikkea hauskanpitoon kavereiden kanssa. Yksinpelaajat joutuvatkin sitten enemmän pohtimaan onko peli tehty juuri minulle ja kuinka paljon oikeasti tekee mieli vain rähistä vihollisten kanssa Far Cryssa parin vuoden tauon jälkeen. Itse olisin mielummin ottanut kunnon yksinpelin tällä teemalla, enkä tälläistä kevyttä hassuttelua mihin linjalle Far Cry-pelisarja on kokoajan mennyt vain entistä enemmän. Hyviä arvosteluja varmasti luvassa ja myynnit tulevat olemaan ihan perkeleen kovat ennakkohypen ja julkaisuaikataulun perusteella. Ei vaan itselleni taida enää upota..
 
What? Mikä kirja ja elokuva? Linkkiä kiitos :)

Kirjan ostin ibooksista ja elokuva on Amazon prime:ssa, kirja makso 4€ ja elokuva oli ilmainen kun käytti 7 päivän ilmaisen kokeilujakson joita Amazonilla tuntuu saavaan aika usein.

Edit:Kirjan nimi far cry absolution/Urban Waite
Elokuvan nimee en muista, olisko ollu joku Edens gate.
 
Viimeksi muokattu:
Co Op oli se mikä mua tässä kiinnosti, harmi vaan että se toteutettu täysin päin persettä. Vain hostin savet ja edistyminen säilyy, ite saat pitää vaa jotain tilperhööriä, tätä ei vaan mun aivokapasiteetti voi ymmärtää että miksei voinut tehää ihan kunnon cooppia. Ei tää nyt varmasti niin hyvä peli oo että tätä jaksais kahteen kertaan pelata läpi. Muuten peli näyttää ihan hyvältä, mutta on ne ubsioftin pelit ennenki näyttänyt hyvältä, kyllä ne maisemat ja markkinoinnin osaa, pinnan alta paljastuu sitten kuitenkin alkuhuuman jälkeen melko ontto tekele. Cooppina tämä varmasti olisi paljon hauskempaa, noh ohan tässä semmonen, mutta huonosti toteutettu.
 
Se coopin tekeminen tollain on selitetty sillä että voit mennä jeesaa koska vaan kaveria, eikä tarvi pelätä pelitilanteen tallentumista ihan eri kohtaan kun missä olit itse ja saattaisit hyppiä tehtävien yli. Toki yksi mahdollisuus olis dead islandista/dying lightista tuttu systeemi, jos et ole kaverin kanssa samassa kohdassa tehnyt tasantarkkaan samoja asioita se peli ei tallennu sille joka liittyy peliin.
 
Nii eli ne olettaa että kukaan ei pelais cooppia kaverin kanssa alusta loppuun? Vaan että kaikki pelaa omaa peliä ja välillä sit invataan kaveri satunnaisesti rällästää, kuitenkin niin että koko pelin voi pelata läpi kaverin kanssa, mutta silti tallennus tulee vain hostille. Oli miten oli, musta toi on typerästi toteutettu, olkoot vaan selitetty "guns for hire" mitälie lätinällä.
 
Onko tää tosiaan näin??

Mun mielestä Wildlandsissakin näin sanottiin ja kaikki on kuitenkin tallentunut kun kavereiden kanssa pelaillaan.

Tää on ennakkotilauksessa kyllä, mutta peruutamme jos tosiaan näin, koska vain cooppia varten olen ostamassa..

Co Op oli se mikä mua tässä kiinnosti, harmi vaan että se toteutettu täysin päin persettä. Vain hostin savet ja edistyminen säilyy, ite saat pitää vaa jotain tilperhööriä, tätä ei vaan mun aivokapasiteetti voi ymmärtää että miksei voinut tehää ihan kunnon cooppia. Ei tää nyt varmasti niin hyvä peli oo että tätä jaksais kahteen kertaan pelata läpi. Muuten peli näyttää ihan hyvältä, mutta on ne ubsioftin pelit ennenki näyttänyt hyvältä, kyllä ne maisemat ja markkinoinnin osaa, pinnan alta paljastuu sitten kuitenkin alkuhuuman jälkeen melko ontto tekele. Cooppina tämä varmasti olisi paljon hauskempaa, noh ohan tässä semmonen, mutta huonosti toteutettu.

Nii eli ne olettaa että kukaan ei pelais cooppia kaverin kanssa alusta loppuun? Vaan että kaikki pelaa omaa peliä ja välillä sit invataan kaveri satunnaisesti rällästää, kuitenkin niin että koko pelin voi pelata läpi kaverin kanssa, mutta silti tallennus tulee vain hostille. Oli miten oli, musta toi on typerästi toteutettu, olkoot vaan selitetty "guns for hire" mitälie lätinällä.
 
Kyllä se ikävä kyllä näin on, jos esim sinä hostaat, vain sun edistyminen tallentuu. Kun kaverisi poistuu, on hän siinä pisteessä missä mihin hän on jäänyt/alussa ja päin vastoin jos ite olet kaverisi hostaamassa pelissä, ainostaan jotkut tilperhöörit kuten aseet ym tallentuu. Peliä lykättiin aikoinaan kuukaudella ja ite toivoin sen takia että saisivat tämän coop asian jotenki korjattua, näin ei kuitenkaan ole tapahtunut... vielä, en tiedä tuleeko koskaan. Ite olin myös todella kiinnostunut ainostaan coopin takia, sama oli far cry 4:ssa, siinä taas pystyi coopissa pelaamaan kaikkea paitsi tarinaa, tässä taas pystyy pelamaan kaikkea coopissa mutta jostain syystä tällä typerällä tallennus systeemillä.
 
Kyllä se ikävä kyllä näin on, jos esim sinä hostaat, vain sun edistyminen tallentuu. Kun kaverisi poistuu, on hän siinä pisteessä missä mihin hän on jäänyt/alussa ja päin vastoin jos ite olet kaverisi hostaamassa pelissä, ainostaan jotkut tilperhöörit kuten aseet ym tallentuu. Peliä lykättiin aikoinaan kuukaudella ja ite toivoin sen takia että saisivat tämän coop asian jotenki korjattua, näin ei kuitenkaan ole tapahtunut... vielä, en tiedä tuleeko koskaan. Ite olin myös todella kiinnostunut ainostaan coopin takia, sama oli far cry 4:ssa, siinä taas pystyi coopissa pelaamaan kaikkea paitsi tarinaa, tässä taas pystyy pelamaan kaikkea coopissa mutta jostain syystä tällä typerällä tallennus systeemillä.

Entäs jos tekee oman saven jota käyttää vain kaverin kanssa pelatessa ja sinä olet aina host? Silleenhän te etenette samaa tahtia. Toki trophyt jää kaverilla saamatta.
 
Ylös Bottom