Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy 10 - video

Kurkinen

New Member
Joo no varmasti monet on jo kattonut nämä, mutta kerronpa kumminkin. Suomalainen Edome on koostanu kolme pelivideota ff10:n japsiversiosta:

Final Fantasy X (PS2) pelivideo (110Mt) "eDomen koostama, 6m20sek pitkä pelivideo seuraavasta Final Fantasy -pelistä. 540x432-resoluutio ja DivX4-pakkaus."


Final Fantasy X (PS2) pelivideo (84Mt) "Yli 12 minuuttia pelikuvaa Final Fantasy X:n PlayStation 2 -versiosta eDomen video-osaston tuottamana. Resoluutiota 320x256, vaatii DivX4.0:n tai uudemman."


Final Fantasy X (PS2) lyhyempi pelivideo (54Mt) "eDomen koostama pelivideo PS2:n Final Fantasy X:stä. 6 minuuttia 20 sekuntia pitkä, 320x256 -resoluutioinen MPEG."

Videot ovat ainakin parhaat mitä minä olen nähny kyseisestä pelistä, kiitos Edomelle.

Peli näyttäisi aika nannalta, grafiikka oli hienoa ja ainakin nämä asiat jäivät mieleen:

* Taistelut eivät tapahdu missään erillisessä "areenassa" vaan lennossa pelimaailmassa, mikä on ainakin allekirjoittaneen mielestä tosi hyvä lisä, koska enään ei tarvitse odottaa taistelun pitkästyttävää latausta, eikä siten ?ehkä? ala taistelut puuduttamaan niin nopeasti.

* FF8:ssa ja FF9:ssä taisi kummassakin olla välianimaatioissa motion-capturoidut liikkeet, mutta FF10:ssä näyttäisi olevan ihan pelihahmoillakin ( ainakin liikeet ovat hyvän näköisiä )

* Ainakin omasta mielestäni hahmo-suunnittelu on paras mitä tähän mennessä on FF-peleissä ollut, tai ehkä noi hahmot tuntuvat hyviltä senkin takia, kun melkein vihasin FF9:n "muumi-hahmoja"

No olihan siinä vaikka mitä siistiä vielä, mutta noi tekivät minuun vaikutuksen, juonikin vaikuttas kiinnostavalta ja pelissä kuullaan mahdollisesti ihan metalliakin joissain kohdissa, mikä on mielestä ihan mukavaa vaihtelua FF-sarjaan...hauskana lisänä muuten, Tidus ei ilmeisesti osaa pahemin käyttää miekkaa alussa, tai sitten hän oli aluksi peloissaan mörköjä nähdessään (mikä sinäänsä olisikin ihan uskottavaa)
 
Njoo... En jaksa noita videoita käydä imuttamaan, kun en viitsi spoilata itseäni enää enempää FFX:n suhteen vana odottelen kärsivällisenä että pääsen uppoutumaan pelin maailmaan.

Graafisestihan FFX näyttää uskomattoman kauniilta. Musiikeista en voi kyllä sanoa mitään hirveän positiivista, sen verran huonoon suuntaan Final Fantasy-sarjan musiikit ovat menneet sitten FFVI:n(FFVIII:ssä tosin oli ihan hyvät musat) eikä FFX tuo parannusta tähän... Ainakaan ihan muuten vain kuunneltuna FFX:n OST-ei kuulosta miltään hirveältä kuulonamilta, mutta saa nyt nähdä miten hyvin musiikit itse pelissä toimivat. Ja pelissä tosiaan on kunnon "örinähevi" biisi joka kuulostaa kaikkea muuta kuin tavalliselta Final Fantasy musiikilta. :)

Minäkin pidän enemmän noista Nomuran realistisen suunnan hahmoista kuin esim. mainitsemistasi "muumi hahmoista" FFIX:ssä. Joskin Tidus on melkolailla suora kopio The Bouncerin päähahmosta, kun taas tulevan Kingdom Heartsin Sora on Tiduksen ja Sionin yhteenlaskettu tulos, kuten kuva näyttää. ;)

Evolution.jpg


Se on hieman harmi tuon FFX:n battle systeemin kannalta, että pelssä on edelleen tavalliset Random Battlet, eikä niin että viholliset näkyisivät ruudulla kuten esim. Chrono Triggerissä ja Chrono Crossissa. Minua tuollaiset sattumanvaraiset vihollis hyökkäykset ovat jokseenkin tylsistyttäviä...

Ikävää vana että me täällä euroopassa saamme odotella piiiiiitkän aikaa että pääsemmä pelaamaan FFX:ää. :(
 
Yksi asia mitä ff fanit on epäilly on sen ääninäyttelyn laatu. Onhan mun mielestä ne japski äänet ihan mainiosti tehty, mut englannin kieliset on vielä paremmat. Tehkää itte päätökset ja ladatkaa yks pätkä ign.comista...
 
Oon kuullut juttua et täällä länsimaissa Tiduksen äänet hoitaa Futuramasta tuttu Fry...lieneekö totta...tiedä häntä.:confused:
 
Joo no oon nähny jo aika paljon netistä imuroituja videoita kyseisestä pelistä etten viitsis motun kanssa alkaa imppailee tollasia 100 megasia videoita, sit kuitenkin oon nähny sen ketuttaa:)

Jokaisessa FF pelissä on ainakin muutama hyvä biisi, en osaa sanoa missä FF pelissä olisi parhaat musat, mutta FFVII:n ja FFVIII:n musiikeista erityisesti pidän.. toki FF9:ssäkin on monia kivoja kipaileta.. alkaako Uematsua jo vähän väsyttää?:)

Mutta sitten kun lukee arvosteluita niin yksi sanoo että Grafiikka on mahtavaa,loistavaa ja tarkkaa, kun eräs toinen sanoo että pelin juoni on todella hyvä ja laadukas ja sitten kolmas kehuu pelattavuutta ja sen ytimiä, joten luulen että tämä on kokonaisuutena todella hyvä peli!
 
Itse oon tsiikannut ps2faction.comin trailerin ff10:stä ja ei voi sano muuta kuin, että hyvältä tämä näyttää verrattuna muihin ff:iin, mutta pelistä en tiedä vielä paljoa tuleeko olemaan juonelta ja pelattavuudelta parempi kuin ennen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nicholas Tse
Oon kuullut juttua et täällä länsimaissa Tiduksen äänet hoitaa Futuramasta tuttu Fry...lieneekö totta...tiedä häntä.:confused:

Tiduksen ääninäyttelijä ei minun tietääkseni ainakaan ole sama kaveri joka vastaa Fry:sta Futuramassa, vaan James Arnold Taylor, joka on Wallan äänenä Futuramassa.
 
Jep, hyvältä näyttää.. Toisin kuin se FF8, jossa hahmot olivat enemmän Eurooppalaisille suunnattuja. Se oli huono juttu, eikä niille hahmoille ole enää muuta käyttöä kuin Clearasil mainokset...
 
Ylös Bottom