Final Fantasy XIV

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Uusi live letter menossa ja jotain infoa pudonnut.


Endwalker päävalikko
ssfc5p0t56o71.png


Endwalker job skillit


HQ crafting itemit poistuu.
ncSfD6W1V770FHO6mppT8dz0zs8oLt3wMaX0t7qnPqU.png



Tietysti myös iso damage skaalaus tulee, joten älä säikähdä kun numerot ei ole niin isoja mihin olet tottunut.

Kaikkien hiilereiden damage spellien GCD pudotetaan 1.5 sekunttiin.


Myös 1200€ Yshtola nukke tulossa ensivuonna.

1631952057830.png



Loppuun vielä Yoshidacat piristämään päivää.

1631950958105.png
 
Viimeksi muokattu:

ippanis

Active Member
BOOM! reilu 300 tuntia meni kun pääsin päätarinan läpi lisäosineen kaikkineen. Kyllä oli pelattavaa, mutta nyt on mukava odottaa ja päästä julkkarikelkkaan mukaan!

Harmillisesti Data Center vierailu lykkääntyy, koska kesäinen pelaajaryntäys ja odotettu pelaajamäärä julkkarin aikaan saattaan aiheuttaa sellainen riskin, ettei serverit kestä ylimääräistä kuormitusta.
 

Noobeinstein

Well-Known Member
Black Mage näemmä elää ja voi hyvin myös Endwalkerissa, hyvä hyvä. Ei suuria muutoksia pelityyliin, mutta ei se kyllä sitä tarvinnutkaan. Pelittää jo nyt hienosti.

Mietin ainoastaan sitä, kun useiden hahmojen isot cooldown-skillit muutettiin 90 sekunnista 60/120 sekunnin cooldowneiksi, niin miksei BLM myös saanut 60 sekunnin cooldownia tuohon lay lines-skilliin, mutta vaikkapa 20 sekunnin ajaksi entisen 30 sekunnin sijaan. Tällä tapaa saisi hieman joustavuutta skillin käyttöön.
 

Mossy

Member
Kaikki kuulosti omaan korvaan hyvältä. Pelailen pääasiassa tankkeja, joten mitään isoja muutoksia ei ole tulossa. Lähinnä QoL muutoksia, mutta ne ovatkin enemmän kuin tervetulleita. GNBn Gnashing Fang combo laitetaan 1 napin taakse 3 sijasta. Samalla tavalla kuin PvPssä combot ovat. Gap closereiden rangea kasvatettiin kaikilla tankeilla. Ranged hyökkyäkset ei enää katkaise comboja. Warriorin gap closer ei enää kustanna Beast gaugea, eli siinäkin yhtenäistettiin muiden tankkien kanssa.

Teleporttausmaksujen kasvattaminen herätti paljon keskustelua. Oma ensireaktioni oli negatiivinen, turha muutos joka vain aiheuttaa turhia kustannuksia pelaajille. Asiaa hieman pureskeltuani olen kuitenkin muuttanut mieltäni ja koen, että muutos on lopulta hyvä asia. Peli tarvitsee keinon, jolla inflaatiota saadaan hieman karsittua ja tämä on erinomainen tapa tehdä se. Jos rahaa vain jatkuvasti annetaan mutta ei oteta niin markkinoille virtaa kokoajan lisää rahaa. Lopulta tämä vaikuttaa eniten vähiten pelaaviin pelaajiin sillä miljoona giliä ei ole enää yhtä suuressa arvossa vuoden päästä. Muutos vaikuttaa myös kaikkiin yhtäläisesti ja todellisuudessa hinnan korotukset ei ole edes kohtuuttoman suuria. Tämä ehkä myös kannustaa pelaajia miettimään onko lyhyempien matkojen siirtyminen fyysisesti järkevämpää teleporttauksen sijaan, joka puolestaan tuo maailmaan lisää elävyyttä kun pelaajat liikkuvat paikasta toiseen teleporttailun sijaan.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Valitettavasti Edmont de Fortemps:in ääninäyttelijä on menehtynyt, vaikka ei ollutkaan missään valtavassa roolissa Heavenswardissa niin silti yksi parhaista hahmoista koko laajennuksessa.


 

Orou

Moderaattori
Ylläpitäjä
KonsoliFINiltä ennakkotunnelmia Endwalkerista ja ihan erikseen vielä uusista miesvieroista videoiden kera:


 
Viimeksi muokattu:

Juri

Active Member
Katselin pätkiä ammattien uudistuksista. Huomasin, että skill barit eivät ole enää ihan täpösen täynnä. Onkohan siis esim 3 combon skillit nyt sujautettu yhteen? Tyyliin samalla tavalla kuin npc-matseissa aina välillä, kun pelataan jollain muulla kuin omalla hahmolla. Minua on aina häirinnyt kun combojen skillit on aina erikseen. Vie ainakin ohjaimella pelatessa ihan turhaa tilaa.

Summoner näyttää aivan sairaan siistiltä. Ei enää mitään pikku elukoita, vaan kunnon örmyjä. Ja mikä parasta: niitä ei enää tarvitse itse ohjailla. Tätä pelaajat ovat jo vuosia toivoneet.
 

Noobeinstein

Well-Known Member
Katselin pätkiä ammattien uudistuksista. Huomasin, että skill barit eivät ole enää ihan täpösen täynnä. Onkohan siis esim 3 combon skillit nyt sujautettu yhteen? Tyyliin samalla tavalla kuin npc-matseissa aina välillä, kun pelataan jollain muulla kuin omalla hahmolla. Minua on aina häirinnyt kun combojen skillit on aina erikseen. Vie ainakin ohjaimella pelatessa ihan turhaa tilaa.
Käsittääkseni näin ei ole tehty mikä on kyllä harmi.

Warrior ja Black Mage ovat meikäläisen pelatuimmat jobit ja molemmat näyttävät olevan Endwalkerissa hyvissä asemassa. Warriorilla varmaan lähdetään ekana vetämään contentia läpi paremman soolopotentiaalin vuoksi. Oli muutenkin sen verran näyttävät animaatiot warrun uusilla taidoilla, että tahtoo päästä niihin mahdollisimman nopeasti käsiksi tärisyttämään tanteretta. :)
 

Mossy

Member
Katselin pätkiä ammattien uudistuksista. Huomasin, että skill barit eivät ole enää ihan täpösen täynnä. Onkohan siis esim 3 combon skillit nyt sujautettu yhteen? Tyyliin samalla tavalla kuin npc-matseissa aina välillä, kun pelataan jollain muulla kuin omalla hahmolla. Minua on aina häirinnyt kun combojen skillit on aina erikseen. Vie ainakin ohjaimella pelatessa ihan turhaa tilaa.

Summoner näyttää aivan sairaan siistiltä. Ei enää mitään pikku elukoita, vaan kunnon örmyjä. Ja mikä parasta: niitä ei enää tarvitse itse ohjailla. Tätä pelaajat ovat jo vuosia toivoneet.
Gunbreakerin Gnashing Fang combo on ymmärtääkseni jatkossa juuri tuolla tavalla eli 1 nappi päivittyy aina seuraavaan. Kyseessä on siis n. 30 sekunnin välein tehtävä erillinen 1-2-3 combo. Muilla ammateilla en vastaavaa muutosta nähnyt.

Tuohan on herättänyt paljon keskustelua, että pitäisikö perus combot muuttaa juuri tuollaisiksi. Se vähentäisi barien täyttymistä, eikä sinänsä vaikuttaisi pelaamiseen. PvPssähän combot ovat myöskin vain 1 napin takana.
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Jos haluatte katsoa kun tuuberit haastattelee Yoshidaa, Zeplalla on aika mielenkiintoisia kysymyksiä varsinkin yksi koskien jotain platinum:ia, salaisuus jonka vain Yoshida ja pari muuta tietää.



 
Ylös Bottom