Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fire Emblem: Awakening

JTahti

Well-Known Member
  • Vuoropohjainen strategia
  • Julkaisupäivä: 19.4.2013
  • Sopii sekä tunareille että guruille - riippuu miten on säätänyt vaikeustason
  • Yksi 3DS:n parhaista peleistä?
  • Destructoid (9/10)
  • Nintendo Life (9/10)

 
Viimeksi muokattu:
Vastaus: Fire Emblem: Awakening

Tuli seinä vastaan tuossa kappale 19. Siis millä ihmeen taktiikalla Walhartin saa kaadettua ilman, että loput jäljelle jääneistä yksiköistä eivät joudu saartoon? Jos tuossa Mapissa jää puhdistamaan alkuosaa ja keskiosaa, niin siinäkin tulee niin perkeleesti turpiin, kun yksikään ryhmän jäsen ei saa kertalaakista tapettua niitä raskaasti panssaroituja yksikköjä ja kaiken kukkuraksi ylimpiin linnakkeisiin tulee viholiselle vahvistuksia.

Tuonne maailmankartan keskellä olevaan saarelle ilmestyi sivutehtävä 9, Mutta missä ihmessä ovat sivutehtävät: 5, 6, 7 ja 8 ???
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fire Emblem: Awakening

Tuli seinä vastaan tuossa kappale 19. Siis millä ihmeen taktiikalla Walhartin saa kaadettua ilman, että loput jäljelle jääneistä yksiköistä eivät joudu saartoon? Jos tuossa Mapissa jää puhdistamaan alkuosaa ja keskiosaa, niin siinäkin tulee niin perkeleesti turpiin, kun yksikään ryhmän jäsen ei saa kertalaakista tapettua niitä raskaasti panssaroituja yksikköjä ja kaiken kukkuraksi ylimpiin linnakkeisiin tulee viholiselle vahvistuksia.

Tuonne maailmankartan keskellä olevaan saarelle ilmestyi sivutehtävä 9, Mutta missä ihmessä ovat sivutehtävät: 5, 6, 7 ja 8 ???

Oletko kokeillut liikuttaa yksiköitä mahdollisimman tiiviisti? Tai itse huomannut joissain chaptereissa hard runillani auttavan kun pyrkii siihe että vastustaja tulee minun luokse ja itse pysyy poissa vihun etäisyydeltä jos ei pääse iskemään. Ilmeisesti classic modella pelaat kerta et halua hahmojen kuolevan? Raskaasti panssaroituihin vihollisiin tehoaa myös hyvin hammerit, eli kannattaa niitä hyödyntää, alussahan Vaike, Cherce ja Libra ainakin voivat käyttää koska ne lasketaan kirveiksi.

Sivutehtävistä, nuo lapset tulevat sivutehtäviksi eli sinun pitää saada kaksi hahmoa S rankilla support keskusteluilla jotta he saavat lapsen joka sitten täytyy pelastaa. Itse en ole kaikkia sivutehtäviä edes saannut aukaistua enkä tule saamaankaan edes nyt toisen läpipeluuni aikana, sillä osia hahmoista ei tullut nytkään käytettyä. Joitain sivutehtäviä sai myös unlockattua maailmankartan valikon wireless valikoiden kautta, tosin niitä pääsee vissiin pelaamaan vasta aika loppuvaiheessa.
 
Vastaus: Fire Emblem: Awakening

Tuossa Tammikuun puolivälissä tuli peli läpäistyä ja vieläkin pelailen aktiivisesti noiden support -keskustelujen takia. Ensimmäinen läpipeluu oli hieman haastava, koska en tehnyt yhtään hahmojenvälisiä support -keskusteluja.:D


Yllätyin myös siitä, että pelin DLC -paketit ovat aika laadukkaita hinta/laatu suhteessa.
 
Vastaus: Fire Emblem: Awakening

Olen pelannut tätä jonkin matkaa ja vaikeustaso alkaa pikkuhiljaa nousta. Pari omaa tyyppiä tipahti viime taistelussa. Permadeath ei ole päällä, joten kai ne on vironnut ensi pelikerralla. Opin kantapään kautta että varusteet voivat hajota kun parannustaikasauva hajosi liiasta parantamisesta. Tästä pelistä tulee mieleen Shadow Wars, mutta Fire Emblem tuntuu paremmalta, sillä tässä ei ole vielä tullut vastaan pelin pitkittämiseltä tuntuvaa toimintaa.
 
Vastaus: Fire Emblem: Awakening

Kone pelaa aika hyvin. Sillä on taktiikkana että käy porukalla pelaajan heikoimman hahmon kimppuun ja yrittää saada sen tipahtamaan yhden vuoron aikana. Mulla tipahti viime taistelussa aika monta ukkoa. Jos olisi permadeath päällä niin pitäisi varmaan alkaa miettimään että aloittaako peli alusta.
 
Vastaus: Fire Emblem: Awakening

Nyt kun on päässyt alkututoriaaleista ja on päässyt juonen päästä kiinni niin tässä on tullut ahmimisvaihe päälle. Keksin juuri että tässä kannattaa tehdä sivutehtäviä ja grindaa niin voi kehittää hahmoja. Edellisen viestin jälkeen tulleissa tehtävissä vihut on ottaneet aika pahasti pataan nyt kun olen kehittänyt hahmoja pääjuonen ulkopuolella. Sivutehtävän jälkeen avautuu usein erikoiskauppa, joista saa esim. master sealeja, joilla saa nostettua hahmon edistyneempään luokkaan. Puhe on enimmäkseen tekstiä, mutta tekstin lisäksi tulee joku ääninäytelty one-liner, jotka ovat mielestäni mainioita. Critical hit iskulauseista tulee mieleen 80-luvun toimintaelokuvien sankarit. Hymyn huulille tuo mm. Chromin "now I'm angry" ja Fredrickin "pick a god and pray". Support keskusteluissa pongattu "my body is ready" -läppä. Mahtavaa kamaa.
 
Vastaus: Fire Emblem: Awakening

Olisihan se pitänyt arvata että täällä on joku supervaikea final boss. Tuossa kun tekee sprintin kohti pomoa niin vihun kätyrit hakkaa mun tasokaton saavuttaneita sotureita palasiksi minkä kerkeää. Sitten kun pääsee pomoa rökittämään niin mun ukot saa ehkä kolme pistettä damagea loppupomoon. Chromin taikamiekalla saa enemmän tuhoa, mutta sitten Chrom teilataan heti seuraavalla vuorolla. Anti olla - saa jäädä kesken. Ja tämä siis normal/newcomer vaikeudella joka on helpoin vaikeustaso.
 
Vastaus: Fire Emblem: Awakening

Käytä Second Sealejä (tai master sealejä) niihin "tasokattoisiin" tyyppeihin niin saat kehitettyä niitä enemmän.
 
Vastaus: Fire Emblem: Awakening

Käytä Second Sealejä (tai master sealejä) niihin "tasokattoisiin" tyyppeihin niin saat kehitettyä niitä enemmän.

Master sealeja olen käyttänyt kaikkiin ukkoihin. Sain ohjeen että pitää käyttää second sealia hahmoon jonka perusluokan taso on 20. Hahmo palaa tasolle 1 eri luokkaan, mutta on kovempi mitä normaali tason 1 hahmo ja tasot lähtevät nopeasti nousuun. Second sealia pystyy käyttämään monta kertaa, jolloin tarpeeksi ahkeran käytön jälkeen hahmoista tulee kuolemattomia. En ala enää grindaamaan hahmoja tässä vaiheessa kun on enää yksi pääjuonen tehtävä jäljellä. Tämä ohje tiedoksi tuleville Fire Emblem pelaajille.
 
Ylös Bottom