Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fire Emblem: Three Houses

Tässä on yksi nimike, jolta ainakin itse odotan paljon. Fire Emblemit kun ovat aivan parasta ja koukuttavia tekeleitä. Edellinen 3DS:n Fire Emblem oli myös varsin mainio tekele, toivottavasti monet samat kehut saa sanoa tälle uutukaiselle.


Aika paljonhan Three Housesista on juonikuvioita sun muita nettiin jo vuotanut, mutta en ole niitä sen tarkemmin etukäteen lueskellut.
 
Nintendo UK Youtube tili ei ole viitsinyt laittaa julkaisutraileria linjoille? Mutta kuitenkin muistutuksena, että tämä tulee tänään kauppoihin.
 
Julkaisutraileri:


Tulihan se sieltä. Toisin kuin E3 animetrailerissa, tuossa uusimmassa näytetään myös pelikuvaa.
 
Tämä on itselleni ensimmäinen Fire Emblem peli. Muutaman tunnin perusteella vaikuttaa lupaavalta, mutta on ehkä vielä liian aikaista sanoa muuta, kun peli on vasta käynnistynyt. Käytin myös aikaa miettiäkseni minkä Housen kelkkaan hyppäisin. Päädyin sitten Blue Lionsiin...
Normal ja Classic tasoilla pelataan, yritän pitää siitä kiinni että jos joku hahmo potkaisee tyhjää, niin sitten jatketaan vain eikä reloadata, mutta saa nyt nähä toteutuuko :D

Minkäslaisia House valintoja muut ovat tehneet?
 
Itse aloittelin peliä hetki sitten ja ihan kivalta vaikuttaa näin ensialkuun kun saa olla itse professori. Aloitin normaalilla ja permadeathilla, koska ne kartoilla tehtävät siirrot pitää miettiä tarkkaan ja kun voittaa taistelut menettämättä ketään, niin siinä on sitä onnistumisen tunnetta. Black Eaglen valistsin näin aluksi ja sitten kun peli on läpäisty, niin ehkä valitsen Blue Lionin.
 
Tuota, jos Classic modessa menettää omia hahmoja, niin sitä edellisissä osissa ollutta dramaattitsta kipaletta ei kuullu ollenkaan, vaan hahmot toteavat vain Että "pitää astua syrjään".
 
Arvio on muuten tästäkin julki:


Blue Lionsin riveissä menty ja ensihetkinä tälle olisi voinut antaa viisi tähteä, muutamien tuntien päästä neljä, jälkimmäisellä puoliskolla oltiin jo kolmessa, mutta lopulta pyöristyi neljään. Mutta emmehän me pelkkiä tähtiä arvioista katso. (Kolme tähteä olisi ollut ihan täysin yhtä oikea arvosana)

Pakko sanoa, että vähän pettynyt olo useampaan osa-alueeseen, joista yksi iso oli tuo luostarissa pyöriminen. Loppupeleissä diggaan enemmän 3DS:n viimoisimmista Fire Emblemeistä kuin tästä. Sääli.
 
Ylös Bottom